Call of Duty: Ghosts

Medlem

Känns som om torsken är lite rutten...

Medlem

Gamereactor gav Ghosts 7/10 lol , jävla hobbysida är GR asså

Medlem

" Han drar en parallell mellan den otroligt populära spelserien och fotboll, och menar att om man inom den sporten plötsligt bestämde sig för att bara ha sju spelare på planen och att man dessutom får använda händerna, så hade folk tappat intresset och slutat gå på matcher."

Han har ju lite rätt, slutade spela cod när dom tog bort 64 spelar läget och möjligheten att hosta egna servrar.
Var väl 3-4 spel sen, lol tappat räkningen.

Nämen hans syn på kreativ utveckling är ju helt åt helvete, dom har ju bara förstört serien sedan modern warfare "1",
tagit bort bra saker och lagt till bajsluktande saker.

Dags att cod nissarna gör en ny motor, det var dags för två år sedan.

Inaktiv
Skrivet av Solid_Snake13:

Gamereactor gav Ghosts 7/10 lol , jävla hobbysida är GR asså

Recensenter har väl olika smak?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Call of Duty ses som den stora konkurrenten till Battlefield. Det är sorligt att de inte lyckas göra en bättre grafikmotor. Battlefield 3 som släpptes för två år sen har MYCKET bättre grafik än detta. Grafiken är såklart inte allt - men det är en stor del av upplevelsen. Call of Duty fortsätter på spåret med sunkig grafik och stela miljöer.

Jag köpte BF4 förra veckan, blev faktiskt förvånad hur dålig grafiken var jämfört med COD.
Många områden ser verkligen dåliga ut, låg texture som fan

Nu är jag o kommer nog aldrig vara en BF4-fantast, då jag funderar på att sälja spelet igen, då jag inte tyckte det var roligt. Skulle nog hellre spelat COD:G online.

Medlem

COD serien och battlefield serien för den delen får gärna börja sälja sämre imo, då kanske utvecklarna får upp ögonen för att det inte går att göra samma spel varje år i 10år utan att ändra något :). Jag har inget emot något av spelen MEN jag börjar bli trött på att det bara är samma sak hela tiden och att folk köper det och tycker det är bra.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Lolflakes:

Call of Duty ses som den stora konkurrenten till Battlefield. Det är sorligt att de inte lyckas göra en bättre grafikmotor. Battlefield 3 som släpptes för två år sen har MYCKET bättre grafik än detta. Grafiken är såklart inte allt - men det är en stor del av upplevelsen. Call of Duty fortsätter på spåret med sunkig grafik och stela miljöer.

Jag köpte BF4 förra veckan, blev faktiskt förvånad hur dålig grafiken var jämfört med COD.
Många områden ser verkligen dåliga ut, låg texture som fan

Nu är jag o kommer nog aldrig vara en BF4-fantast, då jag funderar på att sälja spelet igen, då jag inte tyckte det var roligt. Skulle nog hellre spelat COD:G online.

Sälja spelet? Antar att du spelar på 360/PS3. Det är ingen rättvis jämförelse. Spela BF4 på PC ultra. Då får du en rättvis jämförelse grafiskt - oavsett vad man tycker om spelen

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Solid_Snake13:

Gamereactor gav Ghosts 7/10 lol , jävla hobbysida är GR asså

Recensenter har väl olika smak?

Tycker GR ändå är den absolut sämsta svenska speltidningen .

Medlem
Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av SWEBarb:

blir ju nästan totalsågat dom recensioner och första intryck jag läst, verkar ju vara ett kasst cod spel, dom lever bara på namnet nuförtiden.. inget nytt same old vapen, grafik, ljud osv

Du som verkar veta, ange exakt vilka ljud som är samma. Gör en lista på alla vapen i Ghosts och peka ut i vilka tidigare CoD-spel de har funnits med.

Blir nog rätt svårt då de låter ungefär likadant, sub-machinegun som assault rifle.

Gillar hur de gjort en artificiell gräns att man måste ha 6 gig ram för spelet medan folk, som är smartare än de som programmerade spelet eller kom på denna otroligt korkade idé för att kunna göra deals med hårdvarutillverkare, har visat på att spelet max använder 1,7 till 2 gig ram MAX under heavy load. Sedan att spelet tar 60 gig plats på hårddisken är ju ännu ett skämt.

Hittar du inte på nu? En full installation av spelet tar hos mig 24,6 GB, hur mycket är installerat hos dig egentligen? När spelet låstes upp i Steam så användes under några minuter ca 60 GB totalt, men det hade att göra med att de temporära filerna som man hämtat via pre-load packades upp till sin rätta plats på hårddisken, dessa raderades när uppackningen var klar.

Har inte så stor betydelse för någon som mig som enbart kör med SSD hårddiskar. 60 för att installera och sedan 25 när det är installerat, vilket är endast är med största sannolikhet fula okomprimerade texturer eller ljudfiler som det inte hade haft någon som helst betydelse om man komprimerade till kingdom come. Inget BF när det kommer till ljud direkt.

Medlem

Jag upplever att det har gått mode i att klaga på CoD spelen.

Själv är jag en inbiten BF3 och BF4 spelare. Då de har så mycket bättre variation i sina banor och att de framför allt är större och att man kan interagera med sin spelvärld på ett helt annat sätt. Sen att det finns ett stort utbud av fordon gör ju saken bara bättre.

Jag tycker att både grafik och story är bra i alla CoD, dock kan mellansekvenserna kännas lite för långa. Men de är ju alltid spelvärda, tycker att de levererar tid efter annan.

Ja, man ju faktiskt gilla både BF och CoD.

Fanboys finns det ju alltid, men de är nog inte mentalt mogna för att kunna komma med några solida argument.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Någon som reagerade på att manuset och upplägget bakom SP är helt hjärndött? Har bara spelat en liten bit och redan kliat mig i huvudet flera gånger.

"Helt plötsligt dyker en flock vargar upp och attackerar mig ifrån ingenstans, jävlarna inser tillslut att det är kört och retirerar. Blodtörstig som jag är jagar jag efter men finner inget annat än en återvändsgränd med en port som är stängd. Jag kollar runtomkring i den lilla skogen och ser endast bergsväggar som blockerar alla utvägar. Vart i helvete tog vargarna vägen?"

"Eller rådjuren som stod i ett rum när vi slog in dörren. Hur fan hamnade dom där? De andra två dörrarna ut är ju stängda. Nåväl rådjuren blir rädda och vet precis vad dom ska göra, omedelbart. Den ena springer rakt på den vänstra dörren som slås upp och den andra väljer och springa igenom den högra dörren som slås upp."

"En attackhelikopter kommer och anfaller oss, eller ja... mig. När jag brutaliserat denna med en zooka så öppnar vi en stor port EXAKT åt det håll som helikoptern kom flygandes ifrån och bakom denna står en hel arme av våra egna soldater och chillar som om inget hänt. Men det är klart att attackhelikoptern och dessa ignorerade varandra för att jag skulle ha lite mer och jävlas med. "

"Den otroligt duktiga hunden som är vår kompanjon får i uppdrag att springa rakt igenom ett fönster för att ta hand om soldaterna på andra sidan dörren. Några sekunder senare hör man skrik där inne och en hel drös soldater kommer flygandes ut genom dörren vettskrämda för hunden. Bara och auto-aim kniva dom i ryggen, säga good boy, och fortsätta det otroliga äventyret."

Medlem
Skrivet av Hannorden:
Skrivet av 92_slayer:

givet köp för mig för multiplayer till pc för finns inget bättre fps multiplayer atm och ja det är sorgligt men cs go är väredlöst.

Jag köper/köpte CoD årligen för kampanjen, men nu är det väl dags att sluta då den tydligen ska vara dålig. Multiplayerlir i CoD är för obalanserat för att jag ska våga ge mig på det än, så nej. Ghosts verkar inte vara någon höjdare

Wow då tror jag nog inte att du ska köpa detta har inte tyckt kampanjen varit kul sen mw2 :/


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Moderator | Testpilot

Varje nytt COD spel har haft något som dragit mig dit, mestadels är det att multiplayer som fått nya roliga grejjer eller andra modes såsom zombie osv.

Det här spelet dock tar brot SnD, 10-point systemet för vapen etc som fanns i BO2 (som var mycket intressant) och.... Jag vet inte vad. Hoppas spelet inte säljer något ALLS och att COD kan få se någon ändring.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

är det inte lite av en lag att varannat COD alltid suger?

det är väl lite så att dom släpper ett bra COD sedan ett kasst mjölkar det medans det andra bra COD skapas?

Medlem

Jag har alltid gillat COD-serien men jag har inte riktigt fastnat för Ghosts än så länge. SP-storyn är inte jättespännande och jag som ÄLSKAR explosioner och action är ganska trött på det nu. Det sprängs så mycket runt omkring en (scriptat) så jag märker det inte ens.

För första gången vill jag nästan att COD ska floppa så de får sig en tankeställare.

Tänk vad mycket pengar de har och vilket bra spel de skulle kunna utveckla.

Nej, nu blir det nog lite Tomb Raider istället.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Propy:

originellt...gäller samma sak för nhl och fifa då, eller?

Ja verkligen. Vad får dig att tro att jag skulle tycka något annat?

Inaktiv
Skrivet av Solid_Snake13:

Gamereactor gav Ghosts 7/10 lol , jävla hobbysida är GR asså

GR gav Gran Turismo 5 prolouge högre betyg än det färdiga spelet så ja, det säger väl det mesta om hur rimligt de betygsätter sina spel? Inget sagt om COD Trolls dock, har ej spelat.

Medlem

Call of Duty, Angry Birds, Facebook, bloggar och allmänt hysteriskt fotograferande av sig själv.

Det riktigt tråkiga med att ovanstående är oerhört populära företeelser samtidigt som man själv inte sysslar med något av dessa ting är att känslan av att inte kunna relatera till andra människor längre bara växer sig starkare.

Fy vad dåligt CoD är, och varit väldigt länge, och ändå köper folk. *skaka på huvudet väldigt sorgset*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Propy:

originellt...gäller samma sak för nhl och fifa då, eller?

Ja verkligen. Vad får dig att tro att jag skulle tycka något annat?

för att det känns som att folk brukar gnälla på att fifa och nhl mjölkar lika ofta som andra spel.

Men varför är det mjölkning? det är väl trevligt med nya spel och tycker man inte det så behöver man inte köpa. Enkelt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det största problemet är väl egentligen folket som köper spelen.

Medlem
Skrivet av Bolthorn:

text

Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Bolthorn:

Spelade 2h multiplayer inatt! verkar som de plockat bort äkta S&D!? katastrof om det är så!

Vafan säger du? De enda spelläget som drar mig till denna serien om och om igen. nu blire att skita i detta om de är så...

Jag vet! Det finns bara search and rescue! är som S&D fast man måste ta motståndarens tags för att de ska vara "ute"

Hoppas på att man låser up det via att man lvlar eller nått annars har de sniffat för mycket lim på IW.

Jag tror det enda man kan hoppas på är en patch faktiskt. Grejjen med SnR är ju att det blir mycket svårare att göra coola solo-räder, och det är ju trist när man som jag inte har några kompisar:P

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Bolthorn:

text

Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Bolthorn:

Spelade 2h multiplayer inatt! verkar som de plockat bort äkta S&D!? katastrof om det är så!

Vafan säger du? De enda spelläget som drar mig till denna serien om och om igen. nu blire att skita i detta om de är så...

Jag vet! Det finns bara search and rescue! är som S&D fast man måste ta motståndarens tags för att de ska vara "ute"

Hoppas på att man låser up det via att man lvlar eller nått annars har de sniffat för mycket lim på IW.

Jag tror det enda man kan hoppas på är en patch faktiskt. Grejjen med SnR är ju att det blir mycket svårare att göra coola solo-räder, och det är ju trist när man som jag inte har några kompisar:P

aaa men IW är ju inte direkta kända för sitt frekventa patchande (iallafall på PS3) på konsolvarianterna kan man även inte se vad man har för connection!?

Medlem
Skrivet av Bolthorn:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Bolthorn:

text

Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Bolthorn:

Spelade 2h multiplayer inatt! verkar som de plockat bort äkta S&D!? katastrof om det är så!

Vafan säger du? De enda spelläget som drar mig till denna serien om och om igen. nu blire att skita i detta om de är så...

Jag vet! Det finns bara search and rescue! är som S&D fast man måste ta motståndarens tags för att de ska vara "ute"

Hoppas på att man låser up det via att man lvlar eller nått annars har de sniffat för mycket lim på IW.

Jag tror det enda man kan hoppas på är en patch faktiskt. Grejjen med SnR är ju att det blir mycket svårare att göra coola solo-räder, och det är ju trist när man som jag inte har några kompisar:P

aaa men IW är ju inte direkta kända för sitt frekventa patchande (iallafall på PS3) på konsolvarianterna kan man även inte se vad man har för connection!?

det verkar man inte kunna se på pc heller...eller så har jag inte hittat det.

Sen undrar jag vad de har 40Gb till när spelet ser ut som det gör. Gillar inte "fett-filtret"...kan nästan hoppas att det är fel på någon inställning.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

CallOfDaDooty!

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Propy:

originellt...gäller samma sak för nhl och fifa då, eller?

Ja verkligen. Vad får dig att tro att jag skulle tycka något annat?

för att det känns som att folk brukar gnälla på att fifa och nhl mjölkar lika ofta som andra spel.

Men varför är det mjölkning? det är väl trevligt med nya spel och tycker man inte det så behöver man inte köpa. Enkelt.

Det är trevligt med nya spel. Det är mindre trevligt med nya spel vars nyheter är så få att vissa expansioner har mer innehåll samtidigt som det säljs för fullpris. Nej, jag köper det inte heller. Helt klart. Samtidigt är det fullt tillåtet att uttrycka sin åsikt i det här landet.

Medlem

Tyckte MPn var riktigt seg men efter en musfix så att musen inte hade damp även fast man stängt av allt vad acc/smoothing/tjolahopp hette och ändrade FOVen från det låsta horibla 65 till 90 så blev det faktiskt mer än spelbart och känns som de tidigare spelen.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

håller inte alls med. är inte ett dug intresserad av multiplayern men är ett big fan av call of dutys singleplayer. jag tyckte den var bra och underhållande med fräcka scener!

grisigt stor skillnad från battlefield 4, som ja är snyggare men hade en TOTALT innehållslös och slarvigt gjord singleplayer. sista battlefield spelet jag köper dessvärre..

battlefield 4 = multiplayer! <3
call of duty = singleplayer! <3

Medlem
Skrivet av Bolthorn:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Bolthorn:

text

Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Bolthorn:

Spelade 2h multiplayer inatt! verkar som de plockat bort äkta S&amp;amp;D!? katastrof om det är så!

Vafan säger du? De enda spelläget som drar mig till denna serien om och om igen. nu blire att skita i detta om de är så...

Jag vet! Det finns bara search and rescue! är som S&D fast man måste ta motståndarens tags för att de ska vara "ute"

Hoppas på att man låser up det via att man lvlar eller nått annars har de sniffat för mycket lim på IW.

Jag tror det enda man kan hoppas på är en patch faktiskt. Grejjen med SnR är ju att det blir mycket svårare att göra coola solo-räder, och det är ju trist när man som jag inte har några kompisar:P

aaa men IW är ju inte direkta kända för sitt frekventa patchande (iallafall på PS3) på konsolvarianterna kan man även inte se vad man har för connection!?

Nä det märkte jag, fan det är riktigt dåligt. Har dock testat det hos brorsan och det verkar ändå vara det roligaste CoD på länge så jag får la köpa de ändå:P

Medlem

Med risk för att bli överkörd här, jag tyckte kampanjen var svinkul. Visst inget direkt nytt men varierade uppdrag och lite biokött känsla.
Hade extremt låga förväntningar eftersom dom senaste COD liren har varit riktigt trötta men jag hade kul.

MP blir ju naturligtvis BF4.

Skriv svar