Intressant detaljerad XO vs PS4

Medlem
Intressant detaljerad XO vs PS4

Läste precis den här artikeln: http://www.ign.com/blogs/finalverdict/2013/10/26/xbox-one-vs-...

Mycket intressant måste jag säga, har letat idag lite granna efter någon mer detaljerad nyligen gjord jämförelse. Tror jag hittat den, inget console wars plz ren trevlig diskussion tack. BTW notera att under V: Comparison chart så har dem växlat fel på hur många steam processorer PS4 och xbox one har det är tvärt om.

Började idag och igår noja lite över det här med specs inte för grafiska skäl utan mer för buggar och vilken kommer vara huvudplattformen. Och vilken komer vara svårast/lättast att utveckla för.

Har även kollat in den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=8XqWRACk2zY

Träffade på den när jag var ute och sökte, det intressanta är ju att XO kör 720p och PS4 900P och har för mig att båda skalas upp till 1080p inte helt säker på det.

Bröjade noja över det PGA att man nu nästan har tillräckligt för Xbox one och imorn så ser det ut som att jag har en garanterad köpare för mitt 360 och då kommer jag ha långt över vad jag behöver. Så då blir det play & charge kit 12mån xbox live gold DL från spelbutiken och ett till spel utöver Fifa14 pga D1 ED.

PS:Ursäkta grammatiken och och stavningen inte gått i svensk skola på 4 år nu utan spansk.

EDIT: Hittade det här också mycket intressant betvivlar starkt att det skulle vara sant, men det var nån talesperson major nelson eller penello som sa har jag för mig att xbox one har mer graphical power to unlock in the future. Dom kan ju ha refererat till molnet simpelt sagt såklart men man vet aldrig. http://linustechtips.com/main/topic/52800-xbox-one-apu-is-rum...

KoP
Medlem

När det kommer till kritan så blir det ju ändå så att man väljer konsol efter vilka spel som lockar (i nuläget Xbones utbud). Dessutom lockar det att fortsätta köra med Xbox Live då det alltid känts klockrent, haft låg downtime genom åren och har ett bra utbud av appar (ja, ibland orkar man eller har inte lust att spela då är Xbox Music perfekt eller hyra någon film via Headweb, SF, Netflix elr Xbox Movies).

Kommer med all säkerhet investera i en PS4 i framtiden också.

Medlem
Skrivet av KoP:

När det kommer till kritan så blir det ju ändå så att man väljer konsol efter vilka spel som lockar (i nuläget Xbones utbud). Dessutom lockar det att fortsätta köra med Xbox Live då det alltid känts klockrent, haft låg downtime genom åren och har ett bra utbud av appar (ja, ibland orkar man eller har inte lust att spela då är Xbox Music perfekt eller hyra någon film via Headweb, SF, Netflix elr Xbox Movies).

Kommer med all säkerhet investera i en PS4 i framtiden också.

Mjo, Xbox live kommer garanterat fortsätta vara best när det kommer till onlinedelen. Och 300K cloud servrar att bara börja med denna gen känns inte helt fel heller. För mig var aldrig PS4 tyvärr ett alternativ gillar konsollen och dess spel men Sonys nätverk och dess säkerhet känns inte som en big hit. En annan sak är ju det att dem packat i minnen använder mer ström vilket blir mer värme. och nätagget inuti i en mindre låda än vad xbox one har. Smått oroande upp till test.

Inaktiv

XBOX360.BARA DU SJÄLV BLIR NÖJD;)

1
Skriv svar