Medlem
XBox One

Jag har så mycket att säga om den här travestin men jag är för trött att bry mig. Istället låter jag AngryJoe tala i mitt ställe. Han gör det rätt bra.

#blogg

XBox One

"We know there is some confusion around used games on Xbox One and wanted to provide a bit of clarification on exactly what we’ve confirmed today. While there have been many potential scenarios discussed, today we have only confirmed that we designed Xbox One to enable our customers to trade in and resell games at retail.

Beyond that, we have not confirmed any specific scenarios.

Another piece of clarification around playing games at a friend’s house – should you choose to play your game at your friend’s house, there is no fee to play that game while you are signed in to your profile."

Suck...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag vet inte riktigt.. men det verkar som Angry Joe verkar lite besviken ? =p

Rätt vågat av Microsoft att ha så pass mycket mot begagnade spel om nu inte Sony har det, tror jag.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Själv håller jag med Angry Joe om namnet. One Låter som att man menar det första Xboxet. Förstår ärligt talat inte vad dom tänkte med. Det är ungefär lika smart som när dom beslutade att ta bort startmenyn ifrån Windows 8. Microsoft är ett sjunkande skepp.

Edit: Lite fail det där med att man måste betala en extra summa om man vill låna ett spel ifrån en polare och tvärtom.

Medlem

Att betala extra för att ta kunna ta med spel till en kompis eller köpa begagnat är stort fail.

Medlem

Såg nu att det inte är någon extra kostnad att spela spelen från sin kompis konsol om man använder sitt egna account. Annars så får polaren snällt slanta ut upp till fullpris... vad i hela jävla helvete?

Namnet är inte så lite korkat. Vettefan men jag har kallat första xbox'en för xbox 1.

Undrar om Microsoft förstår själva att dom begått aktivt självmord och gett bort marknaden till Sony och Nintendo?

Medlem

Angående namnet "One" är det lite lustigt att både Microsoft och HTC verkar ha samma problem med att förstå innebörden av just ordet "One"...

KoP
Medlem

Så.. går man över till sin polare med ett spel loggar man plättlätt in på sin egna profil och kan avsnjuta spelet. Problem solved. Finns ingen problematik kring detta egentligen.

Medlem
Skrivet av KoP:

Så.. går man över till sin polare med ett spel loggar man plättlätt in på sin egna profil och kan avsnjuta spelet. Problem solved. Finns ingen problematik kring detta egentligen.

Problemet många verkar sura på är väl att polarn inte kan låna spelet utan att också låna hela hela kontot vilket jag kan tänka mig kan strula till saker. Det har väl varit en av de stora fördelarna med konsoll gentemot PC, fram till nu det vill säga. Å andra sidan verkar det inte vara säkert att spelen blir låsta till kontot ändå, finns gott om motstridiga uppgifter som jag sett nu.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

KoP
Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av KoP:

Så.. går man över till sin polare med ett spel loggar man plättlätt in på sin egna profil och kan avsnjuta spelet. Problem solved. Finns ingen problematik kring detta egentligen.

Problemet många verkar sura på är väl att polarn inte kan låna spelet utan att också låna hela hela kontot vilket jag kan tänka mig kan strula till saker. Det har väl varit en av de stora fördelarna med konsoll gentemot PC, fram till nu det vill säga. Å andra sidan verkar det inte vara säkert att spelen blir låsta till kontot ändå, finns gott om motstridiga uppgifter som jag sett nu.

Jag tror man ska ta det mesta med en nypa salt i ett så tidigt skede som det nu är och vänta tills man har allt svart på vitt istället för att hetsa upp sig. Jag menar hur mycket rykten florerade det inte innan avtäckningen som visade sig vara helt eller delvis fel?

Medlem
Skrivet av KoP:

Jag tror man ska ta det mesta med en nypa salt i ett så tidigt skede som det nu är och vänta tills man har allt svart på vitt istället för att hetsa upp sig. Jag menar hur mycket rykten florerade det inte innan avtäckningen som visade sig vara helt eller delvis fel?

Jag vet inte riktigt om jag vill ta så många saker med en nypa salt egentligen, det här var ju deras avtäckning av konsollen så sådana här frågor borde ha sina svar i svart och vitt redan; varför annars ha en avtäckning överhuvudtaget ? De borde ju åtminstonde göra vad de kan för att svara på de rykten som cirkulerar. Visst, de kan ju inte komma ut med precis all information på en gång av flera anledningar men så här pass stora frågor borde de kunna svara på och inte nog med att de inte hade med dem under avtäckningen utan de vägrar också svara på frågor om dem. Kan tänka mig att en del som har funderingar på att köpa sig en XboXOne inte är så glada över att det egentligen inte besvarades så många frågor förutom konsollens namn, stark koppling till Kinect och att TV är jätteviktigt.

Om man ska hetsa upp sig eller inte vet jag inte. själv tror jag nog att det är bättre att det härjas och pressas på för att få information i ett så tidigt stadie som möjligt än att vänta tills någon recenserar sin förbokade konsoll när den väl är släppt.

Däremot förstår jag inte allt hat som per automatik riktas MS/XBO. Det är lite tidigt att döma den alla redan och om den inte är intressant av den ena eller den andra anledningen så är det inte svårare än att inte köpa den.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar