Transformers: Fall of Cybertron

Robot
Transformers: Fall of Cybertron

80-talsrobotarna är tillbaka i ett explosivt och röjigt actionspel utan såväl hämningar som tuggmotstånd. Och bortom explosionerna hittar Kerstin mekaniska vidunder med känslor – som det är lätt att skratta åt.

#transformers-fall-of-cybertron


Medlem
Transformers: Fall of Cybertron

Bra skrivet men blir dock inget köp för min del

Medlem

Jag har inte riktigt förstått varför man kan tycka att Transformers är töntigt - nog att det kanske inte tilltalar alla men att säga att det är töntigt är väl lite att ta i?

Jag dömer inte någon för att gilla och fortfarande spela Pokémon-spelen, men jag uppskattar det inte som andra gör eller kallar det töntigt. Med respekt för recensentens åsikter om spelet, så var det nog utfört under förutfattade meningar därav inte ger det en rättvis bedömning.

Jag skulle därför vilja se någon annan recensera som inte är lika, om nu ordvalet är passande vet jag inte, CYNISK.

Edit: Är partisk ett bättre passande ord?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Recensenten tycker transformers är töntigt och har inget tålamod för striderna .. Där blev det svårt att ta recensionen på allvar måste jag säga.

Medlem

"Ett inbördeskrig har brutit ut mellan Autobots (robotar med känslor) och deras ärkefiender The Decepticons (robotar utan känslor" Klart som korvspad Decepticons har känslor. Sen att det är känslor som hat, avsky och liknande känslor spelar ingen roll. Bara för du inte gillar deras känslor betyder inte det att de inte har några. Hela din recension skriker om att du nog borde recenserat spel i stil med The Sims.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag har aldrig förstått grejen med Transformers heller. Gissar på att det var mitt totala ointresse för bilar som ung som satte stopp för det.

Medlem

Mmmm Funfactory, Skychannel. Those were the days

Medlem
Skrivet av Gurant:

Jag har aldrig förstått grejen med Transformers heller. Gissar på att det var mitt totala ointresse för bilar som ung som satte stopp för det.

Jag har växt upp med Transformers och kan säga för min del att jag inte heller intresserad av fordon. Däremot så är det något speciellt att att ha fått läsa och följa en "värld" där Transformers inte är biologiska men är mekaniska livsformer med sina traditioner, känslor och möjligheten att anpassa sig till olika konstruktioner.

Vissa ser det vackra i det, vissa inte - men jag gör


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Testade Recensenten multiplayern, eller escalation?

Medlem

Det jag undrar är vem denna Kerstin Alex är? Finns inte med på FZ redaktionen och aldrig sett henne skriva här tidigare.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Ni kanske inte ska hänga upp er på vissa ord, hon skrev klart och tydligt:

"Det kan vara för att jag haft noll förväntningar på att ha just det i och med att jag alltid tyckt att Transformers-fenomenet varit töntigt och att jag med sårat självförtroende avsagt mig allt vad shooters heter. Jag tar å andra sidan delvis tillbaka det jag twittrade om – att det var riktigt bra – i och med att mina positiva intryck efter robotuppoffrings-incidenten inte blev bestående spelet igenom."

Hon skriver ju att det var bra.

High Moon Studios har gjort två bra Transformers-spel, detta är en av dem. Även lekmän i Hasboros leksaksuniversum tycker de är kul, och det är inte konstigt, då de är välgjorda och underhållande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

(Bryr mig inte om spelet men...).

Vore kul om FZ gick till att skriva iallafall lite mer konkret fakta.. och då annat än felaktig (youtube-snutt på "skydd mot beskjutning bakom väggar").
Kanske inga automatiserad positioner (om de nu var det som menades) men skydd finns OCH tilltänkta vapenfunktioner för det som synes.

(Snabbtitta på Youtubes "let's play"-filmer för en förnuftig uppfattning om spelet).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Verkar vara en del transformer-fans som inte uppskattade recensionen. Ni verkar vilja att det är någon som inte har någon åsikt alls förutom ''transformers är bra'' som ska skriva recensionen eftersom en annan åsikt inte övernstämmer med eran egna inte är acceptabel.

Då kan jag meddela att jag delar skepsisen mot transformers och uppskattade recensionen mycket, och den var ju ändå i slutändan positv till spelet. En recension kommer alltid vara vinklad, sen om man uppskattar åt vilket håll det är, det är en helt annan fråga.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Verkar vara en del transformer-fans som inte uppskattade recensionen. Ni verkar vilja att det är någon som inte har någon åsikt alls förutom ''transformers är bra'' som ska skriva recensionen eftersom en annan åsikt inte övernstämmer med eran egna inte är acceptabel.

Då kan jag meddela att jag delar skepsisen mot transformers och uppskattade recensionen mycket, och den var ju ändå i slutändan positv till spelet. En recension kommer alltid vara vinklad, sen om man uppskattar åt vilket håll det är, det är en helt annan fråga.

Det de reagerade på var nog snarast att recensenten uttryckte sin partiskhet mot transformers, snarare än att beklaga att hon inte gillade dem. En recensent bör ju sträva efter opartiskhet.

Skulle man börja en recension av Zelda med att säga att man tycker alla karaktärerna och spelen är töntiga så hade man antagligen blivit erbjuden resor till varmare platser av diverse fans.

Zzzzz.... fattar inte varför folk hetsar upp sig över en recension. Den var välskriven åtminstone. Betyget var absolut inte dåligt. För den som är ett transformersfan och dessutom gillar TPSers så borde spelet vara en självklart 4 om man dömmer utifrån vad som skrivs och vad recensenten uppskattar i ett spel.

En sak om ett spel totalsågas på obefintliga grunder; tex jag hatar rollspel och skulle aldrig spela det; så jag ger det här spelet en etta.

Men det var väl inte fallet nu va grinollar?

Medlem
Skrivet av Remus:

Det jag undrar är vem denna Kerstin Alex är? Finns inte med på FZ redaktionen och aldrig sett henne skriva här tidigare.

Du har rätt i att jag aldrig skrivit här tidigare. Jag är helt ny i redaktionen och mitt namn hamnar i listan inom kort. Har skrivit på http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/ sen januari och det är där man hittar mig annars.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem
Skrivet av ohem:

Jag dömer inte någon för att gilla och fortfarande spela Pokémon-spelen, men jag uppskattar det inte som andra gör eller kallar det töntigt. Med respekt för recensentens åsikter om spelet, så var det nog utfört under förutfattade meningar därav inte ger det en rättvis bedömning.

Förutfattade meningar kan ju också vara att personen är ett så pass stort fan att denne ger det ett överdrivet högt betyg. Men jag förstår vad du menar. Jag har skrivit tillräckligt länge för att ta de åsikter jag haft och lägga dem åt sidan. Därav skriver jag att jag haft noll förväntningar på spelet i i sig - inga positiva - inga negativa. Nu hamnade spelet på mitt bord och jag recenserade det. Men jag förstår precis vad du menar med att du hade velat se någon mer insatt skriva om det. Jag ser verkligen fram emot att få skriva texter här om spel jag har mycket kunskap om. Oktober blir en sådan månad.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem

So much butthurt

Medlem

Wow, vilken fantastiskt oproffsig recension!
Riktigt roande är läsa hur recensenten är mer intresserad av sina egna åsikter om hur fjantigt spelets karaktärer och upplägg är istället för att faktiskt recensera spelet.

Du kommer passa bra in i FZ's crew! Dom eviga praktikanterna

Själv tyckte jag spelet var kalas. Är trött på allt för seriösa spel som är alldeles för utvattnade bara för att dom ska kunna skriva "40h speltid!" i specarna.
Så varje sittning med spelet känns som att ratta en actionfilm.
Stort plus för alla flörtar med oss nostalgitomtar som var med Transformers sedan G1.

Ser fram emot mer sån här rolig läsning! Kommer då er racingspelsfanatiker skriva recensionen av Wordfeud?!

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Verkar vara en del transformer-fans som inte uppskattade recensionen. Ni verkar vilja att det är någon som inte har någon åsikt alls förutom ''transformers är bra'' som ska skriva recensionen eftersom en annan åsikt inte övernstämmer med eran egna inte är acceptabel.

Då kan jag meddela att jag delar skepsisen mot transformers och uppskattade recensionen mycket, och den var ju ändå i slutändan positv till spelet. En recension kommer alltid vara vinklad, sen om man uppskattar åt vilket håll det är, det är en helt annan fråga.

Med den logiken du framför i första stycket så skulle de första Transformers-spelen från Michael Bay-filmerna vara topp - men det är dem inte, för det är dåliga spel.

Annat än det jag redan har nämnt så är bland annat avsaknaden av motivering för det som nämns i recensionen. Hon förklarar inte VARFÖR hon anser Transformer-versumet är "töntigt", förklarar inte framkomsten och kopplingen av "fordonmanisk" med Transformers, hon säger INGET om karaktärerna i spelet, varför Transformers med empati/känslor skulle vara dåligt (även om hon inte nämnvärt säger att det är, men målar ut som om det vore i min syn) eller varför hon "skrattar" åt det hela.

Jag kan ha missuppfattat något i recensionen men jag finner den dåligt motiverad till vad som sägs i den.

Skrivet av Kerstin Alex:
Skrivet av ohem:

Jag dömer inte någon för att gilla och fortfarande spela Pokémon-spelen, men jag uppskattar det inte som andra gör eller kallar det töntigt. Med respekt för recensentens åsikter om spelet, så var det nog utfört under förutfattade meningar därav inte ger det en rättvis bedömning.

Förutfattade meningar kan ju också vara att personen är ett så pass stort fan att denne ger det ett överdrivet högt betyg. Men jag förstår vad du menar. Jag har skrivit tillräckligt länge för att ta de åsikter jag haft och lägga dem åt sidan. Därav skriver jag att jag haft noll förväntningar på spelet i i sig - inga positiva - inga negativa. Nu hamnade spelet på mitt bord och jag recenserade det. Men jag förstår precis vad du menar med att du hade velat se någon mer insatt skriva om det. Jag ser verkligen fram emot att få skriva texter här om spel jag har mycket kunskap om. Oktober blir en sådan månad.

Huvudet på spiken, jag hade hellre sett någon som antingen kört föregångaren (War For Cybertron)samt denna och sen givit dåligt (motiverad sådan) omdöme - för då har ändå recensenten varit opartisk nog att ge nuvarande spelet (FoC) mer rättvis bedömning. Men vill man gå längre så bör recensenten(du?) läst serietidningarna från 80-talet som spelen baseras på.

Men jag vill vara lite mer produktiv än så, jag länkar dig ett exempel: http://www.youtube.com/watch?v=rdwE46fB3Uk&feature=plcp

Visst båda personerna som spelar där är inte recensenter, men samtidigt bidrog aldrig på förra videon till den jag länkade någon motivering av deras "klagande" över spelet - vilket fick folk reagera i stil med "men vafan spelar ni skiten då för?" och "men lägg ner liret då?" etc etc. Dem förklarar i länkade videon till vad de menar (eller åtminstone så gott de kan) - att spelet inte är tillräckligt inspirerat för att vara en värdig uppföljare utan är bara en modernisering på samma spel (ähum, cod?) än istället (som är Nintendos motto, kan ses/höras av dess stela keynote/presentation om Wii U) göra något nytt och/eller annorlunda.

Och nu som inte riktigt är så pass relevant, men den som har läst serietidningen vet att Grimlock existerade på Cybertron innan kraschlandningen på Jorden - MEN blev inte dinobot förrän EFTER det, men i spelet så är han redan Dinobot innan färden med Arken. För den som vill läsa hela serietidningen (Transformers: Classic) så finns den att köpa på ComiXology genom USA VPN (typ Hotspot Shield).


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Undrar hur många som skulle anklagat Alex för att vara partisk om hon istället sagt att hon alltid varit ett fan av Transformers?

Medlem
Skrivet av Tekopp:

Undrar hur många som skulle anklagat Alex för att vara partisk om hon istället sagt att hon alltid varit ett fan av Transformers?

Jag. Om ett stort Transformers fan recenserat spelet hade jag tagit den recensionen med en STOR saltbit. Precis som jag tog denna recensionen. När personliga känslor för ett varumärke blandas in i en recension blir den sällan sanningsenlig.

Sen att recensenten skriver för AB i normala fall gör inte saken bättre...


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

När personliga känslor för ett varumärke blandas in i en recension blir den sällan sanningsenlig.

Sanningsenlig you say... så en recensent som gillar/ogillar ett spel pga ett varumärke kommer automatiskt ljuga?

Medlem

oh fuck!

Nu har hon hittat hit ifrån Aftonbladet där hon recenserar spel.
Nu kommer det bli skumma recensioner och massa annat.

GG!

Medlem

Betyget känns rätt, men recensionen var inte den klass jag hade förväntat mig av FZ.

Medlem

Varför blir det jämt så jäkla mycket gnäll på recensioner som tjejer skrivit?!
Nästan alltid när en tjej recenserat handlar diskussionen till stor del om hur recensionen är skriven i stället för att handla om själva spelet.

Medlem
Skrivet av Hondulu:

Varför blir det jämt så jäkla mycket gnäll på recensioner som tjejer skrivit?!
Nästan alltid när en tjej recenserat handlar diskussionen till stor del om hur recensionen är skriven i stället för att handla om själva spelet.

Jag skiter i vad recensenten har mellan benen. Jag bryr mig hur recensionen är skriven och vad den innehåller. PK poäng får du plocka nån annanstans.

Skrivet av Hamsternator:
Skrivet av Mirage:

När personliga känslor för ett varumärke blandas in i en recension blir den sällan sanningsenlig.

Sanningsenlig you say... så en recensent som gillar/ogillar ett spel pga ett varumärke kommer automatiskt ljuga?

Nej, men sannolikheten att det personliga tycket om varumärket påverkar recensionen och dess sanningshalt är stor.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Hondulu:

Varför blir det jämt så jäkla mycket gnäll på recensioner som tjejer skrivit?!
Nästan alltid när en tjej recenserat handlar diskussionen till stor del om hur recensionen är skriven i stället för att handla om själva spelet.

Jag skiter i vad recensenten har mellan benen. Jag bryr mig hur recensionen är skriven och vad den innehåller. PK poäng får du plocka nån annanstans.

Skrivet av Hamsternator:
Skrivet av Mirage:

När personliga känslor för ett varumärke blandas in i en recension blir den sällan sanningsenlig.

Sanningsenlig you say... så en recensent som gillar/ogillar ett spel pga ett varumärke kommer automatiskt ljuga?

Nej, men sannolikheten att det personliga tycket om varumärket påverkar recensionen och dess sanningshalt är stor.

Pinsamt. Väldigt uppenbart att du bara reagerade sådär på grund av att det är en kvinnlig skribent som skrev att hon uppfattade Transformers som "töntigt". Antar att du är Sverigedemokrat också.

Medlem

Är det samma diskussion som är på upptåg igen?
Hurvida en recension kan vara objektiv eller ej, det kan den inte vara.

Man har ju dock rätt att tycka att recensionen bör göras utav en som tycker temat/spelserien/etc är bra.. Men samtidigt skulle denna person ge spelet fel betyg enligt folk som inte är fans utav temat/spelserien/etc.

Frilansare
Skrivet av Styx:

Wow, vilken fantastiskt oproffsig recension!
Riktigt roande är läsa hur recensenten är mer intresserad av sina egna åsikter om hur fjantigt spelets karaktärer och upplägg är istället för att faktiskt recensera spelet.

Du kommer passa bra in i FZ's crew! Dom eviga praktikanterna

Själv tyckte jag spelet var kalas. Är trött på allt för seriösa spel som är alldeles för utvattnade bara för att dom ska kunna skriva "40h speltid!" i specarna.
Så varje sittning med spelet känns som att ratta en actionfilm.
Stort plus för alla flörtar med oss nostalgitomtar som var med Transformers sedan G1.

Ser fram emot mer sån här rolig läsning! Kommer då er racingspelsfanatiker skriva recensionen av Wordfeud?!

Styx! Jag beundrar verkligen att du tar dig tid att gå in på sajten, och till och med kommentera (!) trots att vi är så uselt usla. Du måste verkligen, verkligen ogilla oss! Eller så älskar du oss, fast i smyg?

Skriv svar