Se det pc-specifika i Bad Company 2

Medlem

Förstår inte vad ni klagar på, inte ens i normal mode tar det mer än 4-5 skott att döda någon. Känns ungefär som samma mängd som i CS, har dödat folk med oneshots i huvudet och har döda folk med 5 skott i magen/bröstet. Helt enkelt får ni lära er aima. Det var fruktansvärt enkelt att nita nån i skallen.

Medlem

heh.. vem sa att MW 2 failade? kolla på deras försäljnings siffror men visst du kan vara en whiner o fortsätta kritisera...
Back to topic: ja du verkar som att det är mer värt att skaffa PC versionen om man har bra dator... Kommer bli grymt kul... kanske kommer behövas lite patching och ATI/Nvidias optimerade drivrutiner..

Medlem

sååå jävla bra spel men hoppas man kan beställa fermi snart så man kan smeta på grafefn

Inaktiv

Gillade verkligen betan, men blev lite trött på banan som var i betan.

Vad är klagomålen om skada o vapen? Tar ju bara 1 headshot att döda någon eller så tar det 2-3 skott ifall du skjuter på någon annan kroppsdel.

Medlem
Skrivet av Cane:

Sämst nätkod på länge + Låg vapenskada = Riktigt idiotiskt. Att det ska kräva ett helt mag att döda någon på nära håll är bara löjligt. Nä BC2 vart en riktigt besvikelse, ännu sämre än MW2 på nått sjukt sätt.

Sämst nätkod? Det är inte snarare så att du inte har fattat att man skjuter projektiler?

Om du behöver ett helt mag för att döda någon på nära håll så föreslår jag att du lär dig sikta innan du gnäller.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av Cane:

Sämst nätkod på länge + Låg vapenskada = Riktigt idiotiskt. Att det ska kräva ett helt mag att döda någon på nära håll är bara löjligt. Nä BC2 vart en riktigt besvikelse, ännu sämre än MW2 på nått sjukt sätt.

noob

http://www.youtube.com/watch?v=zcZ3wXF3r14

+1

Medlem

Fy fan vad jag ser fram emot detta spelet. Ta och rövknulla lite snorungar och nybörjare. Skall bli så jävla roligt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av Cane:

Sämst nätkod på länge + Låg vapenskada = Riktigt idiotiskt. Att det ska kräva ett helt mag att döda någon på nära håll är bara löjligt. Nä BC2 vart en riktigt besvikelse, ännu sämre än MW2 på nått sjukt sätt.

noob

http://www.youtube.com/watch?v=zcZ3wXF3r14

this.

Edit:
Önskar de kunde göra tydligare ljudinställningar. Hi-fi, War-Tapes etc. ger mig inte värst mycket information direkt -- får se vad manualen säger.

Sitter med en G35 headset som kör virtuellt 7.1 ljud. Men för att det ska fungera så måste man ställa in spelet att använda 7.1 och jag skulle gissa att spelet kör någon auto-check på systemet och ställer in sig själv. Är väll inte kompatibelt helt enkelt. =/


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag förstår inte varför man inte kan ha likvärdiga inställningar på konsollversionerna?
Jag som har en lite sämre dator så jag måste skaffa det till ps3 vill också ha möjligheten att ändra FOV och ha en serverbrowser så att man kan välja bana...

Inaktiv

En grej jag älskar med svenska spel är när det är svenska personer som snackar i sina trailers.

Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av Cane:

Sämst nätkod på länge + Låg vapenskada = Riktigt idiotiskt. Att det ska kräva ett helt mag att döda någon på nära håll är bara löjligt. Nä BC2 vart en riktigt besvikelse, ännu sämre än MW2 på nått sjukt sätt.

noob

http://www.youtube.com/watch?v=zcZ3wXF3r14

Riktigt ball film av någon anledning. Blev rätt sugen på ett inköp.

EDIT:

Skrivet av Åkerhjelm:

Engelska med en grov svensk brytning måste vara det värsta som finns!

Då tycker vi precis tvärtemot. ^^

Medlem

Gillar alla fanboys som flamar mig Kom igen vi startar upp nått FPS så lovar jag att jag piskar er alla oavsett spel. Faktumet är att nätkoden är dålig i BC2, många som klagar på detta och inte enbart jag. Ni kan ju själv fråga er varför spelet är så jävla laggigt trots man sitter på under 100ms. Sen är vapenskadan mycket lägre än vad den bör vara, inte särskillt realistiskt att det krävs 6-7 stycken 5.56 för att sänka någon sen att t.ex. 1911:an bara kräver 3 skott är inte heller särskillt logiskt.

Antar att ingen här har spelat BF2 då det spelet är överlägset detta på alla sätt, bättre nätkod, bättre optimerat, bättre skada osv. BC2 känns enbart som en dålig konsolport

Medlem

Vad är det här med fov ni snackar om? Vad kan jag ändra till och från?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag förstår inte varför man inte kan ha likvärdiga inställningar på konsollversionerna?
Jag som har en lite sämre dator så jag måste skaffa det till ps3 vill också ha möjligheten att ändra FOV och ha en serverbrowser så att man kan välja bana...

För att PC är master race, just därför

RAMIREZ TAKE DOWN THAT CHOPPER WITH YOUR TOOTHPICK

Medlem

Hade varit kul me tessellation när dom nu stödjer dx11..(de behövs.. som dom snålar) men men, kanske nästa.

EDIT:
JO kul att han bryter (lite plågsamt dock). XD


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Cane:

Antar att ingen här har spelat BF2 då det spelet är överlägset detta på alla sätt, bättre nätkod, bättre optimerat, bättre skada osv. BC2 känns enbart som en dålig konsolport

Men gå o spela BF 2 då.. ;)... Ingen kommer bry sif över det direkt...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad är det här med fov ni snackar om? Vad kan jag ändra till och från?

FOV = Field of View, dvs hur brett din skärm ritar upp omgivningen. Högre FoV = du ser mer.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av Cane:

Gillar alla fanboys som flamar mig Kom igen vi startar upp nått FPS så lovar jag att jag piskar er alla oavsett spel. Faktumet är att nätkoden är dålig i BC2, många som klagar på detta och inte enbart jag. Ni kan ju själv fråga er varför spelet är så jävla laggigt trots man sitter på under 100ms. Sen är vapenskadan mycket lägre än vad den bör vara, inte särskillt realistiskt att det krävs 6-7 stycken 5.56 för att sänka någon sen att t.ex. 1911:an bara kräver 3 skott är inte heller särskillt logiskt.

Antar att ingen här har spelat BF2 då det spelet är överlägset detta på alla sätt, bättre nätkod, bättre optimerat, bättre skada osv. BC2 känns enbart som en dålig konsolport

Snacka mer bs please, Hardcore mode i BC2 gör mer skada än default i BF2. Sen att du orkar blanda in realism här är ju också lite komiskt med tanke på hur många KULOR du kan ta i tex BF2 också..

Red Orchestra eller Arma där har du "mer" realism.

Medlem
Skrivet av PingviN:
Skrivet av Hipshot:

Vad är det här med fov ni snackar om? Vad kan jag ändra till och från?

FOV = Field of View, dvs hur brett din skärm ritar upp omgivningen. Högre FoV = du ser mer.

... grattis ...

Kan du nu säga vad man kan ändra från ocn till?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Du funderade aldrig vad "beta" innebär, när du deltog i den?

Skrivet av Decubal:

Har spelet betan ett bra tag nu och Synd bara att det är årets sämst optimerade spel. Inget stöd för Nvidia SLI (295) och spelet drunknar i optimerad nätverkskod.

det luktar mw2, epic fail...

edit: ej first...


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jag kör med en Core2Duo 2,4GHZ 4gb RAm och ett 7900GTX 512MB

Denna config funkar inte ens med lägsta grafik inställningar och låga upplösningar.

Spelet liksom fryser (laggar loss), speciellt när jag är i närkontakts-strider eller kör ATV, vilket är oerhört irriterande för det resulterar alltid att jag bara blir ståendes där mitt i stridens hetta och blir dödad.

Jag har testat att tvinga spelet köra dx9 mm, men inget hjälper lagget

Vad har ni för datorer och har ni upplevt det jag förklarat??

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av PingviN:
Skrivet av Hipshot:

Vad är det här med fov ni snackar om? Vad kan jag ändra till och från?

FOV = Field of View, dvs hur brett din skärm ritar upp omgivningen. Högre FoV = du ser mer.

... grattis ...

Kan du nu säga vad man kan ändra från ocn till?

visar i tf2 men ja you get the point.
http://www.youtube.com/watch?v=r7wkHZDkcfA

Medlem

betan lagade apa för mig även fast jag har "monster dator" men som sagt en beta är vad det är,själva spelet kommer ju bli mycket bättre optimera och så:)så detta blir ett givet köp!:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

betan lagade apa för mig även fast jag har "monster dator" men som sagt en beta är vad det är,själva spelet kommer ju bli mycket bättre optimera och så:)så detta blir ett givet köp!:)

Jag tror din dator inte är så monster som du tror

För övrigt, härligt att se att de inte pissar på oss PC användare som IW gjorde

Medlem
Skrivet av Decubal:

Har spelet betan ett bra tag nu och Synd bara att det är årets sämst optimerade spel. Inget stöd för Nvidia SLI (295) och spelet drunknar i optimerad nätverkskod.

det luktar mw2, epic fail...

edit: ej first...

Kanske för att det är en beta? rt...

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Verkar Coolt men en fråga här :
Vaffö måste man ens göra ett "hardcore mode" tycker folk att det är kul att man måste spreja ett helt magasin i bröstet på en fienden tills man måste dra sin pistol o sätta 5 skott till...som han gör vid 2:24 typ
man kan ju ta mer skada än i MW2 (utan hardcore) o redan där tycker jag det blir mycket

Nää Hardcore FTW

Nu ska jag springa ner till alina o beställa ett 5850 kort e har fått in massor...

Du säger ju tvärt emot sanningen i din första mening. I HC Mode (Hardcore) så är Bullet Damage mycket högre än vanligt, vilket betyder att du kan ta ner folk snabbare, och INTE segare (som du påstår). Vad menar du egentligen?:P

Medlem
Skrivet av miffot:

betan lagade apa för mig även fast jag har "monster dator" men som sagt en beta är vad det är,själva spelet kommer ju bli mycket bättre optimera och så:)så detta blir ett givet köp!:)

Hur är din "monster" dator ihopplockad då??

Medlem

Längtar... Älskar betan

Medlem
Skrivet av Decubal:

Inget stöd för Nvidia SLI

I nVidias senaste drivaruppdatering står det specifikt added SLI support for BFBC2 Beta, så en uppdatering där kanske hjälper?

Medlem
Skrivet av Pippolei:

Jag kör med en Core2Duo 2,4GHZ 4gb RAm och ett 7900GTX 512MB

Denna config funkar inte ens med lägsta grafik inställningar och låga upplösningar.

Spelet liksom fryser (laggar loss), speciellt när jag är i närkontakts-strider eller kör ATV, vilket är oerhört irriterande för det resulterar alltid att jag bara blir ståendes där mitt i stridens hetta och blir dödad.

Jag har testat att tvinga spelet köra dx9 mm, men inget hjälper lagget

Vad har ni för datorer och har ni upplevt det jag förklarat??

Kolla på system kraven för spelet så fattar du... Om du vill köra BC2 bra så uppgradera. För 5000 får du lätt en dator som pallar medium bra.

Medlem

Jag klarar ju minimum req. utan problem.
Det verkar ju konstigt att spelet är knappt spelbart då med settings på absolut lägsta och en 100/100 uppkoppling....

Skriv svar