Vilken låt lyssnar du på nu?

Medlem

Mer hiphop


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Lamb of God släppte smällfeta Omens tidigare i Oktober. Ny favorit direkt!

Medlem

Irländska toner från Värmland.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

"Ghost - Rats"

Medlem

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Medlem

Låt: Jag Är Inte Den
Band: Ultima Thule
Platta: I Rikets Tjänst
År: 2022

Aldrig någonsin varit ett fan av Ultima Thule för att vara ärlig. Tycker deras musik mest varit rätt trött oi punk utan några större krusiduller.
Men denna låten damp ner i min rekommendationslista häromdagen och faktum är att jag gillar den rejält.
Gött gung helt klart.

Spotify:
https://open.spotify.com/track/1O7OBd1Mhqk2wpKjDtsKGo?si=b204...


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Tycker deras musik mest varit rätt trött oi punk

Okej, nu blir jag väldigt nyfiken här. Vad är det du uppfattar Oi-punkigt med deras musik? Jag kan inte minnas att någon låt med dem ens påminner om den musikstilen.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Okej, nu blir jag väldigt nyfiken här. Vad är det du uppfattar Oi-punkigt med deras musik? Jag kan inte minnas att någon låt med dem ens påminner om den musikstilen.

De har de där typiska gitarrslingorna slingorna som återfinns i oi dock har de juh sin egen touch på det med sin folkrock aktiga stil med. Men de har aldrig fallit mig i smaken alls men just denna låten träffade de rätt haha


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

De har de där typiska gitarrslingorna slingorna som återfinns i oi dock har de juh sin egen touch på det med sin folkrock aktiga stil med. Men de har aldrig fallit mig i smaken alls men just denna låten träffade de rätt haha

Aha, du tänker så. Nu har dom väl ett antal låtar jag gillar, men rent musikaliskt tycker jag mer att dom påminner om ett aningen hårdare dansband med distade gitarrer


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Salvatore Ganacci - Take Me To America (Official Music Video)

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Aha, du tänker så. Nu har dom väl ett antal låtar jag gillar, men rent musikaliskt tycker jag mer att dom påminner om ett aningen hårdare dansband med distade gitarrer

hehe japp så tänker jag men ska innerligt erkänna det är ingen cock sparrer oi jag jämför med haha
haha dansband.. ja du.. så kan man se det.
Lite kul med Thule ändå för när de kom en gång i tiden så enda subkultur som tog emot dem på den tiden var punken.
De har ju sina rötter i punken så att säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av SunShine:

hehe japp så tänker jag men ska innerligt erkänna det är ingen cock sparrer oi jag jämför med haha
haha dansband.. ja du.. så kan man se det.
Lite kul med Thule ändå för när de kom en gång i tiden så enda subkultur som tog emot dem på den tiden var punken.
De har ju sina rötter i punken så att säga.

Cock Sparrer var det första bandet jag tänkte på. Hade lyssnat på Shock Troops för tusende gången tidigare på dagen och undrade hur fan du tänkte


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Cock Sparrer var det första bandet jag tänkte på. Hade lyssnat på Shock Troops för tusende gången tidigare på dagen och undrade hur fan du tänkte

Så gruvligt bra platta jag får gåshud bara jag hör namnet på den haha. Bland det bästa i oi punk världen som gjorts.
Får även passa på att slå ett slag för deras sista fullängdare Forever. Även om den inte når upp till Shock Troops gyllene era är den ändå riktigt jäkla bra tycker jag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Så gruvligt bra platta jag får gåshud bara jag hör namnet på den haha. Bland det bästa i oi punk världen som gjorts.
Får även passa på att slå ett slag för deras sista fullängdare Forever. Även om den inte når upp till Shock Troops gyllene era är den ändå riktigt jäkla bra tycker jag.

Ja den är fenomenal Forever är bra den med, har lyssnat på alla skivorna några gånger men Shock Troops återvänder jag till ständigt


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Finns alltid tid för lite progressive metal <3

Medlem
Skrivet av SunShine:

hehe japp så tänker jag men ska innerligt erkänna det är ingen cock sparrer oi jag jämför med haha
haha dansband.. ja du.. så kan man se det.
Lite kul med Thule ändå för när de kom en gång i tiden så enda subkultur som tog emot dem på den tiden var punken.
De har ju sina rötter i punken så att säga.

Punken? Könsrocken menar du.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Amon Amarth - Shape Shifter

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Ja den är fenomenal Forever är bra den med, har lyssnat på alla skivorna några gånger men Shock Troops återvänder jag till ständigt

hehe ja den är en klassiker. Apropå oi. Har du hört nya skinflicks albumet som kom för inte så längesedan?
Nog min favvo platta som kommit i år iaf.

De blandar smakfullt oi med rena rama U2 vibbar, som ex i låt nummer 2 på plattan.

https://open.spotify.com/album/16Bo7WkU9URRkJ6H5N645Z?si=z0Vt...


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

hehe ja den är en klassiker. Apropå oi. Har du hört nya skinflicks albumet som kom för inte så längesedan?
Nog min favvo platta som kommit i år iaf.

De blandar smakfullt oi med rena rama U2 vibbar, som ex i låt nummer 2 på plattan.

https://open.spotify.com/album/16Bo7WkU9URRkJ6H5N645Z?si=z0Vt...

Nej det har jag inte, tack för tips


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av SunShine:

hehe japp så tänker jag men ska innerligt erkänna det är ingen cock sparrer oi jag jämför med haha
haha dansband.. ja du.. så kan man se det.
Lite kul med Thule ändå för när de kom en gång i tiden så enda subkultur som tog emot dem på den tiden var punken.
De har ju sina rötter i punken så att säga.

Nu kommer jag in från sidan, men jag måste verkligen verkligen verkligen rekommendera en radiodokumentär om Thule.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Nu kommer jag in från sidan, men jag måste verkligen verkligen verkligen rekommendera en radiodokumentär om Thule.

Helt ok o knö sig in från sidan hehe. Kör på bara
Tack för tips.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Döda Havet, live på fredag med Skraeckoedlan!

Medlem

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Redaktör

Avdelningen ”Nästan FÖR bra låtar”: ”Galaxy gramophone” från Soundtracks första ep. Lp:n som kom sen kan vara det bästa detta land gjort i musikväg.


signatur
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Döda Havet, live på fredag med Skraeckoedlan!

https://www.youtube.com/watch?v=CKlbqv46SQ0

Då kan man ju också kolla in Besvärjelsen.

Medlem
Chefredaktör
Skriv svar