Dragon Age 2 får tre dialogval
Låt Mass effect vara mass effect och Dragon Age vara Dragon Age. Blanda de inte. Det är ju som att ha glass på pizza, båda är gott men man ska inte blanda dem.
Ju mer jag läser om Dragon Age, ju mer tycker jag de förstör de saker som jag älskar DA för. Men... time will tell.
"Nerf rock, paper is fine" - Scissor
Hela poängen med sådana här spel är ju att man ska prova sig fram och tänka efter hur folk tar saker och ting. Man ska inte i förhand kunna veta vad "det rätta valet" är.
Dessutom tycker jag om att ha koll på vad exakt det är man ska säga, bort med ME skräpet. Man väljer t.ex. "okay mate" och så säger han 20 ord man inte ens ville att han skulle säga. Det här är riktigt dåliga nyheter!
Det känns ju nästan förenklat ned till Fable nivå.
Vänta lite... VÄNTA LITE! Så som jag läser nyheten så kommer man få tre olika dialoghjul att välja mellan där ett är 'gott', ett är 'neutralt' och ett är 'ont'.
Om det stämmer kan detta bli riktigt intressant.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Det inte riktigt bara tre dialogval... upp till fem val och fem undersökande precis som i ME
Lite mer förtydligande från Bioware
http://social.bioware.com/forum/1/topic/141/index/3209421&lf=...
Dialog hjulen i Mass Effect, Kotor etc är helt värdelösa. Varför ha ett dialogval där man redan talat om för användare om det är gott eller ont? Kan man ju lika ägrna ha en inställning i början av spelet som sen väljer automatiskt. Dragon Age försökte ju iallafall gå tillbaka till Baldurs Gate och Icewind Dale...
Detta låter bara fail, fail och åter mera fail på Dragon Age 2... fyfan va deppigt.
Känns verkligen bara som spelet designas för att spelas av apor som inte klarar av att läsa och tolka meningar med fler än 4 ord
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Jag tror att folk har glömt bort att det är EA som styr nu.
Om man läser i länken från "dariush" ovan så visar det sig att den här artikeln är rätt onödig eftersom den är feltolkad.
Upp till 5 dialogval och 5 utforskande som sagt, inte bara 3 st utan detta är mer undantagsfall.
Därmed är det inte heller enbart God, neutral eller Ond på det uppenbara sätt som föreslagits. En stor del av DA's concept är ju att bryta från det klara goda/onda som i tex KOTOR med Lightside/Darkside, och istället vara mer öppet för tolkning och "gray areas" där vad som är gott och vad som är ont inte är helt självklart.
Tror det här fortfarande kan bli bra.
"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"
Om man läser i länken från "dariush" ovan så visar det sig att den här artikeln är rätt onödig eftersom den är feltolkad.
Upp till 5 dialogval och 5 utforskande som sagt, inte bara 3 st utan detta är mer undantagsfall.
Därmed är det inte heller enbart God, neutral eller Ond på det uppenbara sätt som föreslagits. En stor del av DA's concept är ju att bryta från det klara goda/onda som i tex KOTOR med Lightside/Darkside, och istället vara mer öppet för tolkning och "gray areas" där vad som är gott och vad som är ont inte är helt självklart.
Tror det här fortfarande kan bli bra.
Tack, den upplysningen tar man tacksamt emot. Tråkigt att se nyheter tas ur sin kontext, bara vilseledande.
Låter som något som passar till consol mainstream där man kanske inte sitter så nära bilden och kan finna det besvärligt att läsa texter? Det här var en riktigt pung smäll av bioware, jag trodde dom hade ett lite intresse att förvara traditionell RPG med Dragon Age i alle fall.
The definition of insanity?
Synd att de verkar vilja göra ett mer strömlinjeformat spel av DAO2.. ME2 var riktigt roligt, men hade ändå föredragit om det var mer likt DAO än tvärtom. Hela Origins grejen i DAO var ju genialisk och gav spelet enormt replay-value, vilket inte ME2 har. DAO2 kommer säkert bli ett grymt spel, bara inte lika grymt som DAO.
Gaming since 1986 and still going strong!
Dialog hjulen i Mass Effect, Kotor etc är helt värdelösa. Varför ha ett dialogval där man redan talat om för användare om det är gott eller ont? Kan man ju lika ägrna ha en inställning i början av spelet som sen väljer automatiskt. Dragon Age försökte ju iallafall gå tillbaka till Baldurs Gate och Icewind Dale...
Detta låter bara fail, fail och åter mera fail på Dragon Age 2... fyfan va deppigt.
Känns verkligen bara som spelet designas för att spelas av apor som inte klarar av att läsa och tolka meningar med fler än 4 ord
KotOR och KotOR 2 har inget dialoghjul.
[http://a.imageshack.us/img705/3245/swkotor2201007240929467.pn...]
Fast det är lite småtråkigt när det goda valet är högst upp, det onda valet längst ner och det neutrala i mitten. I KotOR fick man ju tänka till iallafall lite, i ME och ME2 så är det bara att trycka uppe eller nere beroende på om man kör som paragon eller renegade. Man är ju tvungen att göra det för att få sina paragon- och renegade-poäng, vilket är rätt tråkigt. I KotOR fick man ju leta bland de olika variationerna av Dark side-valen, Light side-valen och resten.
En sak som är riktigt bra med ME dock, är att den "onödiga" loren och informationen alltid finns åt vänster, så det är lätt att se om man har gått igenom all info en npc har att erbjuda.
Men att DA2 skulle ha samma dialogsystem som ME visste vi ju redan? De tre ikonerna har jag dock inte hört om tidigare.
PC gamer 'til I die.