Robot
Simcity

Efter tio års stiltje är Simcity återigen redo att charma en hel värld av gamers. Vi har sett comebacken och med en aldrig tidigare skådad detaljrikedom och ett nydanande onlineläge tycks våra drömmars stad vackrare än någonsin.

#simcity-4, #maxis


Medlem
Simcity

Vill ha! Ge mig nu!

Inaktiv

10 år sedan SimCity 4? god damn va gammal man blivit

Medlem

Tänker på bland det första du nämner. "Mycket fick fyllas i med hjälp av statistik, meddelande från våra rådgivare och milslånga textsjok." Jag hoppas för guds skull detta är kvar? Annars låter det bra, ska antagligen bara spela singelplayer, eller om jag delar region med brorsan


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

All annan spelhype gick ner ett snäpp - eller ett par.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Kommer ihåg när jag var liten och förstörde storebrors stad som var riktigt stor...vilket helvete det blev. Får ta och köpa detta till honom som en riktig förlåtelse tror jag.

Medlem

itta bästa pris på Sim City (PC-spel)
Retrospelbutiken59 kr
GameShop599 kr

Den där var ju lite missvisande, trodde först det var Sim City 5, detta då...

Men fan vad jag ser ifram mot Sim City 5 nu...

Inaktiv

Men vänta lite, har de testat spelet? De där screensen är ju gamla.

För övrigt hoppas jag att de levererar, och slår en sista spik i konsolkistan. Jag och SimCity säger Nej till er konsolare där ute!


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

"Den omtalade Glassbox-spelmotorn skapar inte de tekniskt sett vackraste omgivningarna."

Det är ju ett helt år kvar, då kan man väl inte säga något om det än?

Medlem

Ååååh vad jag ser fram emot det här spelet!!!! Jag har väntat och väntat. Är bara så rädd att jag kommer överhypa spelet och sedan bli besviken av allt vad de (och framför allt EA) kan ha ställt till med...

Medlem

Grymt artikel och ett grymt spel som jag verkligen längtar efter
Publicerade artikeln på Qlose.se


signatur

Driver inredningsbutiken https://roomly.se med över 100 000 produkter från 60 olika butiker - Välkommen in!

Medlem

läser man texten som framstår spelet precis som tidigare sim city? förutom mindre statistik och då blir inte nördarna glada i så fall!

Medlem

Jag firar mitt 10 000 inlägg med att säga "åh, vad jag ser fram emot att det ÄNTLIGEN skall komma ett nytt Simcity!". Trots det vet jag att jag inte gillade alla spel i serien, men det här känns som det här är något som verkligen kommer bli en av de bättre Simcity.

Känns som jag hype:ar det här alldeles för mycket, och det kanske jag gör! Men ack... det är Simcity man hade velat spela när man istället sitter där med det nya Anno-spelet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Sluta skriv om det, allt för långt kvar att vänta! Vill få info tidigast 3 månader gärna mindre innan release!!!!

Medlem

shut up and and take my money alredy?

Medlem

Ser mycket trevligt ut, länge sedan man satt och pillade med sitt city.

Ett lätt köp när det kommer. Bra artikel föresten!

Inaktiv

Oj, SC4 kom ut 2003. Trodde inte det var så länge sedan.
Om SC5 blir bra kan det potentiellt bli spelet jag uppgraderar burken för. Cities XL rullade inte jättebra för mig när städerna började bli lite stora, och SC5 låter ännu mer krävande.

Medlem

nice artikel, tänkte bara fråga hur mycket ni fick testa/se vägbyggarsystemet? är personligen lite nyfiken på hur det blir med "curved road" systemet som bilderna skvallrar om


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Har ej spelat SC på 10 år, detta ser mysigt ut

Medlem

Ser fram mot denna release! SimCity är något jag alltid gillat väldigt mycket


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Vet inte om det bara är jag, men den där grafikmotorn... jag vet inte, en del ser plastigt ut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Vet inte om det bara är jag, men den där grafikmotorn... jag vet inte, en del ser plastigt ut.

Ett ord: placeholders.

Medlem

Ett års lång väntan framöver! Blev snorpeppad nu! Vet någon något bra substitut till detta i väntans tid eller är det bara 4:an man har att vända sig till?

Medlem
Skrivet av afterclap:

Ett års lång väntan framöver! Blev snorpeppad nu! Vet någon något bra substitut till detta i väntans tid eller är det bara 4:an man har att vända sig till?

Många simcity fans (mig själv inräknat) gillar Cities XL. Annars om du vill ha något mer komplext så finns alltid OpenTTD


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av afterclap:

Ett års lång väntan framöver! Blev snorpeppad nu! Vet någon något bra substitut till detta i väntans tid eller är det bara 4:an man har att vända sig till?

Många simcity fans (mig själv inräknat) gillar Cities XL. Annars om du vill ha något mer komplext så finns alltid OpenTTD

Cool! Tack! Ska kolla upp. Hur är Anno 2070 då? Sett mkt överallt från det. Kanske inte samma typ av spel?

Detta ska skaffas!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av afterclap:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av afterclap:

Ett års lång väntan framöver! Blev snorpeppad nu! Vet någon något bra substitut till detta i väntans tid eller är det bara 4:an man har att vända sig till?

Många simcity fans (mig själv inräknat) gillar Cities XL. Annars om du vill ha något mer komplext så finns alltid OpenTTD

Cool! Tack! Ska kolla upp. Hur är Anno 2070 då? Sett mkt överallt från det. Kanske inte samma typ av spel?

Nje, inte riktigt samma typ av spel (och nu bortser jag från tidsperioden). Det finns en hel del likheter, men det lär inte stilla ditt SC-begär. Som PcKaffe sa är det Cities XL som gäller, ett spel som är helt okej och den överlägset bästa stadssimulatorn bakom SimCity-serien.

Medlem

Ser lovande ut!
Väntar bara på det slutgiltiga steget i onlineläget där man sammanlänkar The Sims med SimCity, så man styr över en stad där Sims-spelarna är inflyttade.
Dödfödd idé kanske, men det vore något.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det finns ju ett Cities XL 2011 ( här ) och Cities XL 2012 ( här ), ingår 2011 i 2012, eller är det ett helt annat spel? Vad är skillnaderna i så fall?

// edit

Kollade runt lite, verkar som 12 är en uppföljare till 11. Men det står inget om ifall det som är i 11 ingår, eller om 12an kompletterar det som finns i 11an.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Det finns ju ett Cities XL 2011 ( här ) och Cities XL 2012 ( här ), ingår 2011 i 2012, eller är det ett helt annat spel? Vad är skillnaderna i så fall?

// edit

Kollade runt lite, verkar som 12 är en uppföljare till 11. Men det står inget om ifall det som är i 11 ingår, eller om 12an kompletterar det som finns i 11an.

12an innehåller allt som finns i 11 + lite till.

12
Skriv svar