Betygsättning av boxar (av typen Orangebox)

Medlem
Betygsättning av boxar (av typen Orangebox)

Betygsättningen för dessa är dålig kan jag tycka. Ett spel i boxen kan vara underbart medan ett annat värdelöst. Ändå måste man försöka snitta något betyg.
Vore det inte trevligt med en funktion i betygslistan som också visar de enskilda spelen i boxen och som låter oss betygsätta dessa?

Redaktör

Såna boxar hör till ovanligheterna. Men det är väl inte svårare än att du sätter betyg för boxen och för spelen i den var för sig? Så har vi gjort med #The Orange Box (#Episode Two, #Portal, #Team Fortress 2).


signatur
Medlem

Hade redan gjort så men tog bort spelen ur min lista. Tyckte att det var fel då jag ju egentligen äger orangebox (Samt EP1 och HL2 som jag köpte tidigare).
Boxarna hör kanske till ovanligheten med det är fortfarande separata titlar det handlar om. De borde betygsättas var och en. Ni hade eventuellt kunna koppla varje titels betyg (i orangebox) till redan existerande separata titelexemplar i FZ arkiv för att inte få två skilda betyg och eventuellt sedan använda dessa betyg för att få fram ett mer korrekt medlemsbetyg/medlemsmedelresultat för boxen?

Redaktör

Jag fattar nog inte vad du är ute efter... Vill du att FZ ska sätta betyg på dels Orange Box, dels varje medföljande spel? Det senare har vi gjort, följ länkarna ovan och klicka dig vidare till respektive recension därifrån. Snittet för de tre nya liren i lådan blir 4,5.


signatur
Medlem

Nej, jag menar att medlemmarna exempelvis får fram en flik med 5 spel att betygsätta när de lagt till orangebox i sin samling. Dessa separata betyg skulle sedan användas för att få fram ett genomsnittsbetyg på boxen (om man nu anser att boxen måste ha ett betyg). De separata betygen skall också samtidigt vara kopplade till var och ett av de fem spelen som redan existerar i arkivet.
Så betyget jag T.ex. sätter på HL2 i orangebox hör ihop med betyget på HL2 som finns separat i arkivet.
Och Portals betyg i Orangebox kommer också ha sitt betyg kopplat till den separata titeln so finns i arkivet.

(Om det är till någon hjälp så har jag uppdaterat och förtydligat vissa delar av det tidigare inlägget)

Gjorde också en bild som illustrerar det jag talar om.

[ia=12841]

Redaktör

Det blir alldeles för mycket jobb att koda in en sån funktion i nuvarande system är jag rädd. Spelboxar som denna hör som sagt till undantaget.


signatur
Medlem

Okej. Ja det var ju bara ett förslag. Np!

1
Skriv svar