Nvidia lanserar monsterkortet Geforce GTX 680

Medlem

om det va hur mycket ett 680 kostar så äre ca 4500kr

Medlem
Skrivet av Slainground:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Tybalt:

Vad behöver man för nätagg för att driva detta?

Tror det var 550W jag läste på inet.se om jag minns rätt.

Ja vissa kort står det 550W på , medans på andra tillverkare som t.ex gigabyte kortet jag beställde så stog det 600W.

Jahaja, ja det var inte så farligt. Då behöver åtminståne inte jag byta nätagg om jag skaffar ett sådant här kort.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Slainground:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Tybalt:

Vad behöver man för nätagg för att driva detta?

Tror det var 550W jag läste på inet.se om jag minns rätt.

Ja vissa kort står det 550W på , medans på andra tillverkare som t.ex gigabyte kortet jag beställde så stog det 600W.

Jahaja, ja det var inte så farligt. Då behöver åtminståne inte jag byta nätagg om jag skaffar ett sådant här kort.

ifall du har säg 550 eller 650w och det har några år på nacken bör du nog isf byta nätagg pga nätagg går ned i W ju längre de går bra att tänka på

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av b3pp0:

ATI-kort kanske är billigare, men dom står även för 99% av allt grafiskt krångel som någonsin skett och sker. Nvidia är bäst, även därför dom äger 70% av marknaden

Sluta snacka skit och prata inte om saker du inte kan nått om.

Vad jag kommer ihåg så reklamerade mest nv kort. Orkar inte leta upp källa på det. Detta var dock något år sen.

Ang marknads andelar så ljuger/överdriver du även där.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15096-amd-tar-andelar-pa-gra...
http://www.sweclockers.com/nyhet/15118-nvidia-i-flest-grafikk...

precis som AMD och ATI idag är samma tag, har många år längre NVIDIA och Intel jobbat ihop, så allt dom har räknas ihop, dvs lite över 70%. alltså ljuger jag inte alls utan hade näst intill enstaka procenten rätt där Och ja, fler nvidiakort har Gått sönder, medans ati-korten står för näst intill alla problem med spel och grafik. Så nej, jag ljög faktiskt inte om något alls. Men det är inget ovanligt att dom som står på budgetsidan AMD att vägra och kämpa emot när man säger sanningen förlåt


signatur

//monster

123
Skriv svar