Risk omgång 2. Spelet är slut, Mikaelh vann!

Avstängd

Jag med! Vad gör Mikael?!

Medlem
Skrivet av EliasN:

Jag med! Vad gör Mikael?!

Vet inte, han verkar ju vara aktiv i forumet men han kanske glömt bort oss? Skriver ett PM

Medlem

Vaaa? Jag har skickat in mina order, är bombsäker. :/

*Kollar PM*
Nähä... tydligen inte. o.O

Skickar order nu då.

Medlem

Glöm inte bort två tal som måste skrivas också bara.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Får bli imorgon. God natt.

Avstängd

Resultat: sista rundan är nummer 20

Turordning

Greger slår 5

Strumpa slår 4

Mikaelh slår X

Turordningen blir följande:
1.Greger
2.Strumpa
3.Mikaelh

Förstärkningar

Greger godtar erbjudandet, slår 4 och får därmed 6 förstärkningar.

Strumpa godtar erbjudandet, slår 5 och får därmed 6 förstärkningar.

Greger placerar 6 arméer i Argentina.
Mikaelh placerar 8 arméer i Brasilien.
Strumpa placerar 6 arméer i Peru.

Attacker

Gregers tur

Greger anfaller Peru från Argentina med 6 arméer.
Greger förlorar 4 armé, Strumpa förlorar 6.
Greger har tagit Peru!
Strumpa har blivit utrotad!

Strumpas tur

Inga attacker sker denna runda.

Mikaelhs tur

Mikaelh anfaller Peru från Venezuela med 21 arméer var.
Mikaelh förlorar 2 armé, Greger förlorar 2.
Mikaelh har tagit Venezuela!

Mikaelh anfaller Argentina från Brasilien med 14 arméer.
Mikaelh förlorar inga arméer, Greger förlorar 1.
Mikaelh har tagit Argentina!
Mikaelh behärskar nu Sydamerika!
Greger har blivit utrotad!

Mikaelh BEHÄRSKAR HELA VÄRLDEN och har nu VUNNIT!

Förflyttningar

Inga förflyttningar sker denna runda.

Så här ser alltså brädet ut nu:

http://pici.se/thumbs/t_PaofejFxK.gif

Inför nästa runda, bara för skojs skull

Mikaelh
39 territorium +11
Afrika +3
Australien +2
Asien +7
Europa +5
Sydamerika +2
78 arméer
21 kontrollpunkter

+6 (78/84)

Analys

Inte helt oväntat står nu Mikaelh som segrare av andra omgången av Risk. Det har varit en spännande resa, fast nog tycker jag att Mikaelh profilerade sig som potentiell tronpretendent lite väl tidigt.

Om vi ska ranka alla spelare ser det alltså ut så här:
1.Mikaelh
2.Greger
3.Strumpa
4.Ariath
5.Fairfax

Imorgon bitti ska jag resa bort en vecka, så det var ju bra att det gick att fixa ikväll, trots misstaget.

Nåväl, om det blir en ny omgång så vill jag vara med. Färg spelar ingen roll.

Tack alla spelare som deltog, förresten!

Medlem

Haha, fantastiskt att jag lyckades döda Strumpa innan jag själv dog

Du gjorde ett fenomenalt jobb som spelledare EliasN, många trevliga tävlingar och riktigt skarpa analyser

Njut nu av semestern, det förtjänar du!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Fan vilken jävla otur i tärningar jag måste hade då
Kom i alla fall trea, får väl nöja mig med brons

Låt oss ta upp en ny RISK runda, fast vi kanske borde vänta till hösten är kommen

Bra spelat allihopa riktigt kul detta gör vi om 8)

Medlem

Grattis Mikaelh.

Jag hade kul så länge jag fick vara med hehe. Bra jobbat Elias.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Yay. ^^

Tack.

Tal kommer idag.

Medlem

Neeeeej!!! SKITLAPTOP! Hade skrivit ett långt tal och så uppdaterade den här sketna idiotdatorn sidan så att hela inlägget försvann innan jag postade det!

Jösses... får skriva om hela talet, fast i ett Word-dokument den här gången.

Skit.

(Sitter alltså på en gammal laptop eftersom mitt nätagg exploderade)
http://www.fz.se/bloggar/intresset/20100710/loggar-antligen-i...

En märkbart rörd ledare ställer sig bakom talarstolen. Han har miljarder blickar på sig. Flaggan vajar i vinden bakom honom.

Kära jordbor.

Idag känner jag både stor glädje och stor sorg.

Sorg över alla de människor som har förlorat sina hem och sina nära och kära. Sorg över det hat som har florerat under kriget. Sorg över varenda kula som har avfyrats i detta förskräckliga krig.

Men samtidigt känner jag stor glädje över att hela världen är enad under World Unites fana. Jag känner stor glädje över att mänskligheten aldrig mer kommer att se krig. Jag känner stor glädje över att kriget blev kortare än vi hade väntat oss.

Vi är små i Universum. Jag finner ingen logik i att kriga mot varandra. Vi är alla människor. Vi bor på en vacker planet. Vi är vackra och intelligenta varelser - varför sjunka till en nivå som är helt ovärdig oss?

Våra forskarlag har redan gjort mycket stora framsteg de senaste månaderna. Med stor upprymdhet kan jag berätta för er att våra forskare är mycket nära att finna botemedel till såväl cancer som HIV! WSU - Word Space Union - har långt framskridna planer på att kolonisera månen och Mars! Sist, men inte minst, bygger ett forskarlag just nu världens första prototyp till en fusionsgenerator!

Jag har pratat alltid pratat om enhet - att samarbeta för mänsklighetens väl. Nu vill jag avslöja ytterligare planer. Tidigare har 80% av Jordens befolkning levt på små eller mycket små resurser. 20% har använt resten av Jordens befolkning som slavar i smutsiga fabriker. Det är slut med det nu! Det finns inte längre några fattiga länder. Därför får ni förbereda er på att det nu i början inte heller kommer finnas några rika länder.

Vi i World Unite har bestämt oss för att vi inte helt kommer att upplösa kulturer. Vi kommer att ha ett världsspråk, en världsregering, en världspolis och världsomtäckande lagar. Men kulturella yttringar kommer inte att förbjudas.

Organiserad religion kommer att förbjudas inom de närmsta dagarna. Påvar, biskopar och andra religiösa ledare kommer att avsättas. Detta är för människans väl. Skolor kommer att byggas i varenda stad och den utbildning som kommer att ges kommer att utrota religion. För ja, religion har alltid varit en av de stora orsakerna till krig på vår planet. "Min gud är bättre än din!"-tänket kommer inte att finnas i framtiden.

Jag vet att mycket av denna information är överväldigande. Men innan ni går ut på gatorna så måste jag klargöra att allt våld kommer att mötas med våld av världspolisen. Hela vår armé har gjorts om till polis och vi kommer att lägga enorma resurser på polisen ända tills hela världen har blivit lugn. Kritiker må kalla det förtryck - men jag säger att det är ett lika nödvändigt ont som det krig som vi har fört för planetens enande. Stora delar av mänskligheten är fortfarande ociviliserad på grund av fattigdom och dålig eller ingen utbildning. Men om 20 år kommer hela planeten att blomstra. Kosta vad det kosta vill!

Vi kommer inte att kompromissa med mänskliga rättigheter. Till alla homosexuella säger jag: Kom ut ur garderoben, var ni än bor. Den nya Världslagen säger i paragraf 15 att ingen homosexuell får hotas, diskrimineras eller på något sätt bli mer illa behandlad än vilken medmänniska som helst. Paragraf 20 talar om kvinnors rättigheter. Det hela är enkelt: En kvinna bestämmer helt och hållet över sig själv och män och kvinnor har precis likadana rättigheter och skyldigheter.

Än en gång: Våld kommer att mötas med våld och brott mot Världslagen innebär hårda fängelsestraff. Vi behöver en ny värld - och vi behöver den nu! I en vecka kommer det vara utegångsförbud från 22 till 05. Detta för att stabilisera läget en aning. Om man bryter utegångsförbudet kommer man att kastas i fängelse utan rättegång.

Ytterligare en gång vill jag poängtera att det här är något temporärt. Hur snabbt vi kommer att gå tillbaka till ett normalt samhälle beror på er invånare.

Det är inte kul att sådana här hårda metoder måste brukas, men vi har inte råd med inbördeskrig.

Jag är glad, trots allt. Jag ser en paradisliknande värld framför mig. Som i sagorna. Som i Första Mosebok, som i Tipitakan, som i Vedaskrifterna. Man ska inte behöva drömma sig bort i en sagovärld längre - paradiset kommer att vara på vår vackra planet Jorden.

Så jag ber alla att se fram emot detta. Det kommer att bli tufft de närmsta åren - men det är värt det i slutändan. Vi behöver en enad värld. Vi behöver varandra.

Jag älskar er alla, mina kära medmänniskor.

Tack.

Lite sämre och kortare tal blev det, men aja?

Skräpdator.

Tack för en kul match, alla!

Avstängd

Ja, se då kan vi lägga detta riskkapitel till vår historiebok och förväntansfullt blicka mot framtiden.

Medlem

Måste bara tacka dig EliasN för en riktigt kul omgång! Du har varit en bra spelledare med många fina tävlingar och analyser

Avstängd

Heh, tack själv. ^^ Det var väl synd bara att jag inte riktigt klarade att hålla igång på samma växel på slutet som jag gjorde med berättelserna och det där. :/

Skriv svar