Crysis 1 släpps på PSN och XBLA

Robot
Crysis 1 släpps på PSN och XBLA

Med Crysis till konsol siktar Crytek på att omdefiniera spelarens syn på digitala spelsläpp. Spelet kommer nämligen att släppas på PSN och XBLA. Vi bjuder dessutom på det exakta releasedatumet, prisuppgifterna samt vad Cryengine 3 kommer att göra för upplevelsen.

#crysis, #crytek


Medlem
Crysis 1 släpps på PSN och XBLA

Trots att jag är PC spelare o inget annat så tog jag första alternativet. Konsolspelarna kan gott få uppleva Crysis.

Medlem

130kr bara? Ur shitting me? Fan va billigt!


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Solklart köp!!!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Billigt? ja. Imponerande? Knappast, PC versionen på low ser bättre ut.

Medlem
Skrivet av Deragorn:

Billigt? ja. Imponerande? Knappast, PC versionen på low ser bättre ut.

This.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Deragorn:

Billigt? ja. Imponerande? Knappast, PC versionen på low ser bättre ut.

Varför inte? Samma gameplay och GRAFIK ÄR JU DET VIKTIGASTE Tvekar på att många här ens hade en dator som kunde maxa det vid den tiden så nog har många av er spelat det på low/med och haft svinigt kul ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Deragorn:

Billigt? ja. Imponerande? Knappast, PC versionen på low ser bättre ut.

Fast sen har kanske inte alla en PC som kan maxa Crysis?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Deragorn:

Billigt? ja. Imponerande? Knappast, PC versionen på low ser bättre ut.

Fast sen har kanske inte alla en PC som kan maxa Crysis?

Måste man maxa eller? Knappast.

Medlem

Inte på skiva?

Nämen jag vill ju ha det på skiva.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Deragorn:

Billigt? ja. Imponerande? Knappast, PC versionen på low ser bättre ut.

Varför inte? Samma gameplay och GRAFIK ÄR JU DET VIKTIGASTE Tvekar på att många här ens hade en dator som kunde maxa det vid den tiden så nog har många av er spelat det på low/med och haft svinigt kul ändå.

I just Crysis 1 så spelar grafiken störst roll. Det är mer av ett techdemo än ett spel.

Medlem

Fördummande och konsolifierat? Jag hoppas att FZ inser att majoriteten av deras läsare har konsol och PC eller bara konsol!

Medlem

Tycker det är bra att någon sattsar på enbart till disk så man kan slippa massa plast bitar. Sen vet jag inte om spelet är allt för kul

Redaktör
Ponny
Skrivet av jompadoddle:

Fördummande och konsolifierat? Jag hoppas att FZ inser att majoriteten av deras läsare har konsol och PC eller bara konsol!

Ord som "fördummande" och "konsolifierat" har ofta dykt upp i samband med Crysis 2 och även Dragon Age 2. Håller du inte med, så röstar du på någon av de andra alternativen.

Förövrigt blev det nåt strul med omröstningen, nu fungerar den dock som den ska. Så: rösta!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Stackars konsol-spelare när dom inser att alla pengar dom spenderat på sin älskade leksak är kastade i sjön när dom måste byta till nästa "generation" och betala lika mycket till. Mjölkande av den döende PS3/X360 så det bara skriker om det.

Medlem

Finns det inga riktiga screenshots på konsolversionen? Alla som lagt upp bilder för att jämföra har ju tagit screenshot från en taskigt komprimerad flashvideo för Xbox versionen och en riktig screenshot inifrån spelet för PC...

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Stackars konsol-spelare när dom inser att alla pengar dom spenderat på sin älskade leksak är kastade i sjön när dom måste byta till nästa "generation" och betala lika mycket till. Mjölkande av den döende PS3/X360 så det bara skriker om det.

Tror nog att PC blir dyrare i längden om man vill kunna spela alla spel, jämfört med en konsol.

Det är ju en stor fördel med konsollen. Att man inte behöver oroa sig för att konsolen inte ska klara spelet.

Men man väljer själv vad man vill spela på..

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Stackars konsol-spelare när dom inser att alla pengar dom spenderat på sin älskade leksak är kastade i sjön när dom måste byta till nästa "generation" och betala lika mycket till. Mjölkande av den döende PS3/X360 så det bara skriker om det.

ok? Så du menar att när nästa generation släpps kommer det inte längre att gå att spela på sin ps3/360? Alla gamla spel man har köpt bara försvinner, går aldrig att spela igen? För det var iaf därför jag skaffade alla konsoler i nuvarande generation, för att kunna spela spelen då, och igen i framtiden när jag känner för det

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Atlas Redscale:

Stackars konsol-spelare när dom inser att alla pengar dom spenderat på sin älskade leksak är kastade i sjön när dom måste byta till nästa "generation" och betala lika mycket till. Mjölkande av den döende PS3/X360 så det bara skriker om det.

Tror nog att PC blir dyrare i längden om man vill kunna spela alla spel, jämfört med en konsol.

Det är ju en stor fördel med konsollen. Att man inte behöver oroa sig för att konsolen inte ska klara spelet.

Men man väljer själv vad man vill spela på..

Man slipper de svindyra spelen till konsol iaf. Billigare att köpa spel till Pc.

Medlem

De kommer nog få många sålda exemplar tack vare det låga priset.

Medlem
Skrivet av pewpew:

Trodde först att det var olika ställen som bilderna var tagna, sen trillade jag nästan av stolen. Ingen dålig skillnad.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Atlas Redscale:

Stackars konsol-spelare när dom inser att alla pengar dom spenderat på sin älskade leksak är kastade i sjön när dom måste byta till nästa "generation" och betala lika mycket till. Mjölkande av den döende PS3/X360 så det bara skriker om det.

Tror nog att PC blir dyrare i längden om man vill kunna spela alla spel, jämfört med en konsol.

Det är ju en stor fördel med konsollen. Att man inte behöver oroa sig för att konsolen inte ska klara spelet.

Men man väljer själv vad man vill spela på..

Man slipper de svindyra spelen till konsol iaf. Billigare att köpa spel till Pc.

Helt korret. Och dessutom så har det ju förr varit så att man fått slänga ut kontrollers med mera också. Tror dessutom att jag gått igenom ca 7 headsets till Xbox 360 den tiden jag haft det. Och ja, jag är försiktig med sakerna.

Så klart det är dyrare att bygga en egen kraftfull PC och hålla den "up to date". Men, det är liksom grejen med PC. Det är faktiskt roligt, i alla fall enligt mig, att införskaffa ny hårdvara och uppgradera.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Atlas Redscale:

Stackars konsol-spelare när dom inser att alla pengar dom spenderat på sin älskade leksak är kastade i sjön när dom måste byta till nästa "generation" och betala lika mycket till. Mjölkande av den döende PS3/X360 så det bara skriker om det.

Tror nog att PC blir dyrare i längden om man vill kunna spela alla spel, jämfört med en konsol.

Det är ju en stor fördel med konsollen. Att man inte behöver oroa sig för att konsolen inte ska klara spelet.

Men man väljer själv vad man vill spela på..

Man slipper de svindyra spelen till konsol iaf. Billigare att köpa spel till Pc.

Helt korret. Och dessutom så har det ju förr varit så att man fått slänga ut kontrollers med mera också. Tror dessutom att jag gått igenom ca 7 headsets till Xbox 360 den tiden jag haft det. Och ja, jag är försiktig med sakerna.

Så klart det är dyrare att bygga en egen kraftfull PC och hålla den "up to date". Men, det är liksom grejen med PC. Det är faktiskt roligt, i alla fall enligt mig, att införskaffa ny hårdvara och uppgradera.

Ja och det är knappast så att man behöver uppgradera konstant. Vet folk som har 4 år gammal hårdvara och maxar det mesta fortfarande.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Friberg:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Deragorn:

Billigt? ja. Imponerande? Knappast, PC versionen på low ser bättre ut.

Varför inte? Samma gameplay och GRAFIK ÄR JU DET VIKTIGASTE Tvekar på att många här ens hade en dator som kunde maxa det vid den tiden så nog har många av er spelat det på low/med och haft svinigt kul ändå.

I just Crysis 1 så spelar grafiken störst roll. Det är mer av ett techdemo än ett spel.

Inte för dem som bara vill spela, vilket gör det utmärkt för konsoll och för dem som inte har så bra datorer.

Your argument is invalid.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Deragorn:

Billigt? ja. Imponerande? Knappast, PC versionen på low ser bättre ut.

Varför inte? Samma gameplay och GRAFIK ÄR JU DET VIKTIGASTE Tvekar på att många här ens hade en dator som kunde maxa det vid den tiden så nog har många av er spelat det på low/med och haft svinigt kul ändå.

I just Crysis 1 så spelar grafiken störst roll. Det är mer av ett techdemo än ett spel.

Inte för dem som bara vill spela, vilket gör det utmärkt för konsoll och för dem som inte har så bra datorer.

Your argument is invalid.

Inte när det kommer till Crysis. Det innehåller mer utav ett techdemo än spel.

Medlem

"Nej, usch! Framtiden för den här serien ser ut att bli fördummad och konsolifierad."

Att ni ens vågar ha ett sådant alternativ när moderatorer gråter så fort man nämner order konsolifierad

Medlem

Ja, PC är dyrare, men man får vad man betalar för. Visst, sitt du och spela dina simplifierade konsolspel i 30 FPS, sub-HD upplösning med low-medium grafik.

Medlem

hittade några riktiga screenshots och det ser inte så dumt ut, syns ju såklart att det är lägre upplösning men i övrigt är jag impad. http://www.lensoftruth.com/crysis-gets-priced-for-xbl-psn-fir...

Medlem

Lol, lika mycket som en cod- map pack.

12
Skriv svar