Apple har mer pengar än USA

MFC
Medlem
Skrivet av Reize:

Måste ju klargöra att Apple inte HAR dessa pengarna. Företaget är värderat till den summan.

Apples marknadsvärde är något helt annat.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Reize:

Måste ju klargöra att Apple inte HAR dessa pengarna. Företaget är värderat till den summan.

Tror att du har fel där. http://www.sweclockers.com/nyhet/13929-apple-varldens-hogst-v... Där har du själva värderingen.

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av Reize:

Måste ju klargöra att Apple inte HAR dessa pengarna. Företaget är värderat till den summan.

Tror att du har fel där. http://www.sweclockers.com/nyhet/13929-apple-varldens-hogst-v... Där har du själva värderingen.

Ja förlåt. Herregud... Deras marknadsvärde är DET DUBBLA!


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Reize:

Måste ju klargöra att Apple inte HAR dessa pengarna. Företaget är värderat till den summan.

Apples marknadsvärde är något helt annat.

Ja förlåt, 150 miljarder dollar. My bad. Tyckte bara att 76 miljarder dollar i pengareserv lät ologiskt mycket, men nej.... Detta är ju Deus Ex: Human Revolution all over again


signatur

Imperator

Hjälpa det egna landet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hjälpa det egna landet?

Vad är detta för kommunistiskt snack om kapitalismens högborg?

Medlem

Lika populärt som det var att hata microsoft och bill gates för ett antal år sedan är det idag "inne" att hata apple och steve jobs. Många gånger är det helt ogrundat gnäll. De som lyckas bäst hatas mest, så har det alltid vart.

De flesta som hatar och gnäller och kastar spya över apple och steve jobs har aldrig ens gett deras produkter en ärlig chans. De har bara småprovat macOS någon gång, inte hittat maximera knappen, och dömer sedan ut alltihop. (Gäller såklart inte alla)

Personligen är jag då fruktansvärt nöjd med min iMac, mycket mer nöjd än jag varit med någon av mina tidigare datorer. Jag är också väldigt nöjd med macOS, även om det likt windows finns rum för en hel del förbättringar.
Men för vardagligt användande (inom mina ramar) är os x många gånger bättre än windows någonsin varit.
Och när jag vill spela bootar jag bara om till windows 7.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

dmn
Medlem

Vad har det här med spel att göra?

Medlem

Hjälp ett land i Afrika/Asien/Syd Amerika/Europa för pengarna? Tack?

Det här med kommunism börjar bli väldigt mycket mera intressant när man hör hur mycket pengar företag samlar ihop i egna fickor.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Hehe... ursäkta mitt hångarv, men det beror på Apples/Jobs "affärsmetoder" (speciellt tidigare, eller om det bara är att de är subtilare nu) där de köpt/hotat/stämt/stulit sig till primärt mjukvara/patent och förhalat medelst advokater rättegång tills uppfinnaren/patentsinnehavarens firma/bolag konkat/gett upp/begått självmord etc etc....

Hångarvet ? Jo, Jobs är väl döende nu ?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12589212.ab

Melodi : Du kan inget ta med dit du går.
http://www.youtube.com/watch?v=BOqfxn1sBik

Vet inte hur sanningen är, men att kunna köpa ett par bananländer och stå maktlös inför döden ändå ?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Medlem

73.7 miljarder dollar är inte ens mycket för att Land som USA.
Landet är i konkurs, deras ekonomi är åt helvete. Finanskrisen för ett par år sen är bara barnet på vad som kommer hända. Grekland vill ha ett sparpaket på en biljard, hur mycket tror ni USA behöver?
Deras statsskuld ligger snart på runt 16 biljarder kronor.
Bye bye USA, hej Kina
http://img4.sankakustatic.com/wp-content/gallery/safe-ix/bbc-...

Beware of the Apple?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Idono:

Ja om dem nu säljer sjukt överprisade och Lögn marknadsförda prylar som folk tar till sig som religion så förstår jag.

Jag köpte Windows 7 för sisådär 1700 kr förra sommaren. Häromdagen köpte jag OS X Lion för ca 230 kr.

Och istället för en iphone för ganska många fler tusenlappar, köpte jag en zte blade för 999kr som klarar allt som en iphone klarar, och lite till då den har ett mycket öppnare OS.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

lol apple xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nu är iof USA's statskassa nästan obefintlig... Med tanke på de senaste nyheterna.

Medlem

Med så mycket pengar, varför tar man inte och hjälper sitt land att betala tillbaka lite skulder? Känns som många företag hade kunnat ge något iaf

Medlem

Det kan väl inte direkt vara svårt att ha mer pengar än USA, men skulder däremot, då ligger alla andra i lä

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Idono:

Ja om dem nu säljer sjukt överprisade och Lögn marknadsförda prylar som folk tar till sig som religion så förstår jag.

Jag köpte Windows 7 för sisådär 1700 kr förra sommaren. Häromdagen köpte jag OS X Lion för ca 230 kr.

Och istället för en iphone för ganska många fler tusenlappar, köpte jag en zte blade för 999kr som klarar allt som en iphone klarar, och lite till då den har ett mycket öppnare OS.

Men kvalitén är så himla mycket bättre på en appleprodukt och sen är du inte lika cool utan en iPhone!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Med så mycket pengar, varför tar man inte och hjälper sitt land att betala tillbaka lite skulder? Känns som många företag hade kunnat ge något iaf

Deras pengar räcker inte ens halvägs till USA's statsskuld på flera biljoner dollar.
De kanske räcker till räntan...

14.3 Biljoner dollar för att vara exakt.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Idono:

Ja om dem nu säljer sjukt överprisade och Lögn marknadsförda prylar som folk tar till sig som religion så förstår jag.

Jag köpte Windows 7 för sisådär 1700 kr förra sommaren. Häromdagen köpte jag OS X Lion för ca 230 kr.

Och istället för en iphone för ganska många fler tusenlappar, köpte jag en zte blade för 999kr som klarar allt som en iphone klarar, och lite till då den har ett mycket öppnare OS.

Men kvalitén är så himla mycket bättre på en appleprodukt och sen är du inte lika cool utan en iPhone!

Tycker min Galaxy s2 funkar hundra gånger bättre än en iphone.
Iphone må vara en bra telefon, men inte den bästa.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Idono:

Ja om dem nu säljer sjukt överprisade och Lögn marknadsförda prylar som folk tar till sig som religion så förstår jag.

Jag köpte Windows 7 för sisådär 1700 kr förra sommaren. Häromdagen köpte jag OS X Lion för ca 230 kr.

Och istället för en iphone för ganska många fler tusenlappar, köpte jag en zte blade för 999kr som klarar allt som en iphone klarar, och lite till då den har ett mycket öppnare OS.

Men kvalitén är så himla mycket bättre på en appleprodukt och sen är du inte lika cool utan en iPhone!

Tycker min Galaxy s2 funkar hundra gånger bättre än en iphone.
Iphone må vara en bra telefon, men inte den bästa.

Var ironisk och även jag äger en Galaxy S2, sjuk jävla telefon!
Roligt när man jämför androids mot iphones på prisjakt, på iphone står det efter det mesta "finns i applestore" eller "ja, tillverkarens egna"


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

iPhone ligger efter flera konkurrenter både vad gäller kvalitet och funktionalitet och har aldrig varit bäst i de avseendena. Märk även att den faktiskt drivs av en Samsungprocessor.
Det som gör Apples produkter populära är istället användarvänlighet och stabilitet, precis som deras datorer och det är i slutändan vad som tilltalar den stora grupp som vill ha något hyfsat modernt utan att behöva vara särskilt tekniskt lagd.

Medlem

“I have said it already, I am convinced that the way to build a new and better world is not capitalism. Capitalism leads us straight to hell.” - Chavez


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Exakt vad är det som är lögn med deras produkter, är det folk som inte har råd det med där extra lyxiga utseendet som hatar Apple produkter? Varför hata något som ni inte ens använder? Kör ni Android och skit i oss som är gillar apple mer?


signatur

AYY LMAO

Moderator | Testpilot

Vem bryr sig om high-tech telefoner. Bara man kan ringa, ta emot samtal, skicka sms och ta emot sms så är det en bra telefon.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

“I have said it already, I am convinced that the way to build a new and better world is not capitalism. Capitalism leads us straight to hell.” - Chavez

Ska vi börja citera fascister och diktatorer nu också?
Venzuela för övrigt är ju inget paradis direkt.
(Förutsatt att du pratade om Hugo Chavez)

Lås oss hålla ute ideologier här. Det tillhör inte ämnet huruvida kapitalism är bra eller dåligt.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Tybalt:

“I have said it already, I am convinced that the way to build a new and better world is not capitalism. Capitalism leads us straight to hell.” - Chavez

Ska vi börja citera fascister och diktatorer nu också?
Venzuela för övrigt är ju inget paradis direkt.
(Förutsatt att du pratade om Hugo Chavez)

Lås oss hålla ute ideologier här. Det tillhör inte ämnet huruvida kapitalism är bra eller dåligt.

Tror vi ska försöka att hålla politiska diskussioner så långt borta från FZ som möjligt för det slutar aldrig bra, speciellt över internet.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Exakt vad är det som är lögn med deras produkter, är det folk som inte har råd det med där extra lyxiga utseendet som hatar Apple produkter? Varför hata något som ni inte ens använder? Kör ni Android och skit i oss som är gillar apple mer?

Är "inte har råd" samma sak som "medveten om vad man köper"?

Och om den har ett lyxigt utseende är väl en högst personlig preferens.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag har råd med rysk kaviar... Men tycker det är ganska onödigt när det finns bättre och godare och kanske t.om billigare kaviar här hemma....

123
Skriv svar