Medlem

Med bedövning eller utan - det är inte speciellt trevligt att blöda till döds.

En snabb död på under en sekund är 100 gånger bättre.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Med bedövning eller utan - det är inte speciellt trevligt att blöda till döds.

En snabb död på under en sekund är 100 gånger bättre.

Din källa sa ju precis att svensk halalslakt skulle förespråkas i en relation mellan religionen och djurskyddet? Eller ljuger dem?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Halal slakt är precis som allt annat som kommit från mellanöstern total jävla skit! Fattar inte hur ni kan försvara det? Svenska slaktmetoder är i alla situationer bättre än halal slakt.

Medlem
Skrivet av visan:

Halal slakt är precis som allt annat som kommit från mellanöstern total jävla skit! Fattar inte hur ni kan försvara det? Svenska slaktmetoder är i alla situationer bättre än halal slakt.

Åh herre jälva gud.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av visan:

Halal slakt är precis som allt annat som kommit från mellanöstern total jävla skit! Fattar inte hur ni kan försvara det? Svenska slaktmetoder är i alla situationer bättre än halal slakt.

Åh herre jälva gud.

Och det var det enda inlägget du orkade kommentera?

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av visan:

Halal slakt är precis som allt annat som kommit från mellanöstern total jävla skit! Fattar inte hur ni kan försvara det? Svenska slaktmetoder är i alla situationer bättre än halal slakt.

Åh herre jälva gud.

Oh shit jag känner mig så övertygad. Vi borde nog införa halal slakt.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av visan:

Halal slakt är precis som allt annat som kommit från mellanöstern total jävla skit! Fattar inte hur ni kan försvara det? Svenska slaktmetoder är i alla situationer bättre än halal slakt.

Åh herre jälva gud.

Och det var det enda inlägget du orkade kommentera?

http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_mathematics
Men matte är ju inget viktigt...bara skit, för det kommer ju från mellanöstern.

Läs tråden visan och sluta trolla den.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Jag blir verkligen förvånad över hur rasismen och islamofobin får flöda fritt här på forumet...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av visan:

Halal slakt är precis som allt annat som kommit från mellanöstern total jävla skit! Fattar inte hur ni kan försvara det? Svenska slaktmetoder är i alla situationer bättre än halal slakt.

Åh herre jälva gud.

Och det var det enda inlägget du orkade kommentera?

http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_mathematics
Men matte är ju inget viktigt...bara skit, för det kommer ju från mellanöstern.

Läs tråden visan och sluta trolla den.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_mathematics]
Fast matte kommer ju från indien...

Medlem

Eller lever du i uppfattningen att matematiken kom som en färdigutvecklad paketlösning?
Varför förnekar du de insatser som gjordes av arabiska muslimska matematiker för att utveckla matematiken?

Matematiken utvecklades på flera platser under olika tidpunkter. Att, som du säger, hävda att den kommer från Indien är fel. Möjligen kan man anse att Indierna var de första som gjorde ett rejält jobb med att dokumentera och bevara åt eftervärlden.

Men visst, lev du vidare i din uppfattning om att allt som kommer från mellanöstern är skit.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Öh ja?
Och?

Varför förnekar du de insatser som gjordes av arabiska muslimska matematiker för att utveckla matematiken?
Eller lever du i uppfattningen att matematiken kom som en färdigutvecklad paketlösning?

Om man ser det såhär så fanns redan det mesta av mattematiken som används idag innan muslimerna tog över från grekerna och indierna. Indierna kom även fram till mer eller mindre samma saker som muslimerna och enda anledningen till att arabvärlden har fått all cred är att europa har haft mer kontakter med mellanöstern än indien.

För att svara på ditt efterredigerande: Arab världen är som sagt dom som fått tacken för mattematiken då dom har varit bäst på att bevara och haft mest kontakter med europa.

Sedan så var det ju faktiskt du som hävdade att mattematiken kom från mellanöstern;)

Medlem
Skrivet av visan:
Skrivet av Nestor:

Öh ja?
Och?

Varför förnekar du de insatser som gjordes av arabiska muslimska matematiker för att utveckla matematiken?
Eller lever du i uppfattningen att matematiken kom som en färdigutvecklad paketlösning?

Om man ser det såhär så fanns redan det mesta av mattematiken som används idag innan muslimerna tog över från grekerna och indierna. Indierna kom även fram till mer eller mindre samma saker som muslimerna och enda anledningen till att arabvärlden har fått all cred är att europa har haft mer kontakter med mellanöstern än indien.

Så de medeltida muslimska matematikerna och vetenskapsmännens insatser att översätta, bevisa och utveckla matematiska koncept är alltså skit?

Jag finner det mycket lustigt att du verkar tro att matematik är statisk.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Det största araberna gjort är att översätta indiska och grekiska skrifter till arabiska. Det mesta av allt som muslimerna kommit fram till har indierna också kommit fram till vilket gör att de muslimska upptäckterna inte är så fantastiska som du vill hävda.

Och nej matte är inte statisk. Har aldrig hävdat och kommer aldrig att hävda då bara en idiot kan få för sig nåt så dumt.

Medlem

Att folk inte fattar oavsett vad ni skriver så vänder och vrider Mikaelh allt tills han får "rätt".

FZ borde banna alla som gör såna här trådar, då 95% av innehållet är flamebait.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Att folk inte fattar oavsett vad ni skriver så vänder och vrider Mikaelh allt tills han får "rätt".

FZ borde banna alla som gör såna här trådar, då 95% av innehållet är flamebait.

Är det inte det man gör i en tråd - vänder och vrider på allt? Det kallas diskussion. Och jag är inte den som vänder och vrider bäst (eller mest) på det här forumet, precis.

Snarare borde fz banna dom som åsiktsdiskriminerar.

Skrivet av bjosarn:

Jag blir verkligen förvånad över hur rasismen och islamofobin får flöda fritt här på forumet...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Aldrig någonsin är det/kommer det att bli rasistiskt att kritisera en religion.

Sen borde du slå upp ordet fobi.

Medlem

Varje gång ni äter kyckling på McDonalds så stöder ni Halal-slakten.

(Att dom serverar Halal-kyckling är naturligtvis inget McDonalds skyltar med)


signatur
Medlem

ofasen coolt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

anser att all form av slakning som inte dödar djuret så fort som möjligt är brutalt o ett enormt djurplågeri, skulle ni vilja blöda till döds? personligen skulle jag att föredra att tappa huvudet på direkten....

Medlem
Skrivet av Sille:

anser att all form av slakning som inte dödar djuret så fort som möjligt är brutalt o ett enormt djurplågeri, skulle ni vilja blöda till döds? personligen skulle jag att föredra att tappa huvudet på direkten....

Detta är ganska logiskt. Men vissa verkar inte förstå logik.

Till exempel religiösa och vänstermuppar.

Medlem

Nu känner inte jag en jäkel här och orkar inte läsa igenom tråden.. men känns som att ni bashar Mikaelh lite väl hårt bara för att det just nu är så jävligt politiskt korrekt att vara politiskt inkorrekt.


signatur

Have a good time!

Medlem

Basha islamofoben ftw!

Jag är som en

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag blir verkligen förvånad över hur rasismen och islamofobin får flöda fritt här på forumet...

Ja och att du fortfarande får stanna kvar i forumet är väldigt konstigt.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Neatherblade:

Att folk inte fattar oavsett vad ni skriver så vänder och vrider Mikaelh allt tills han får "rätt".

FZ borde banna alla som gör såna här trådar, då 95% av innehållet är flamebait.

Snarare borde fz banna dom som åsiktsdiskriminerar

Som du då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Neatherblade:

Att folk inte fattar oavsett vad ni skriver så vänder och vrider Mikaelh allt tills han får "rätt".

FZ borde banna alla som gör såna här trådar, då 95% av innehållet är flamebait.

Snarare borde fz banna dom som åsiktsdiskriminerar

Som du då.

Eller du.

Jag säger inte att "du får inte skapa en tråd om det här eller det här på fz".

Medlem

Förutom tramset i slutet har ni också börjat blanda in andra religiösa saker än topic så stänger vi tråden här. Vi tillåter inte rasism på något sätt så vill ni prata om saker som vidrör dem bör ni vara MYCKET försiktiga hur ni uttrycker er.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

123
Skriv svar