Medlem
Skrivet av bent toe:

Mats, vore uppskattat om du då (efter svarat i tråden) kan klistra in det du skrev om co-op och mp så att folk som kanske bara är casual på FZ och läser recensionen och sen lämnar sidan, får reda på mp och co-op.

Har inte tillgång till sånt, tyvärr. Calle ser förhoppningsvis det här när han har tillgång till en dator...

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

ugh, bara jag som inte tycker om ordet "lebbigt", ska vara läskigt!

Är det "lebbigt" du menar skrattar jag annars ......

Medlem
Skrivet av Roxxer:
Skrivet av mosoloa1:

ugh, bara jag som inte tycker om ordet "lebbigt", ska vara läskigt!

Är det "lebbigt" du menar skrattar jag annars ......

oh! Menar självklart slangordet läbbigt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Men.. Är det ett Fear spel? Eller bara ännu ett generic action game?

OK, då fick man lite hopp i varje fall...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trevlig recension!

Köpte nyligen Fear-collection på Steam för en billig peng, har bara spelat ettan tidigare, skall få tid att spela igenom det innan jag tittar på 3:an. Men verkar ju lovande enligt recensionen. Jag tänker nog titta på lite fler omdömmen dock och kanske en liten prissänkning hinner inträffa också

Skrivet av Preath:

Fear 3 är jättekonstig med musen. den har massa acceleration o smoothmouse o skit som förstör hela känslan o eller intresset att ens spela spelet.

Det låter ju inte så kul, är där dåligt med möjligheter att ställa in det själv då?. Angående det;

Jag förstod inte riktigt vad som menades med detta i recensionen:

Skrivet av Mats Nylund:

Spelets första halvtimme funkar enligt alla gängse genrenormer som en spellektion där du lär dig gå, huka, hoppa och ta skydd. Vilket funkar ovanligt bra med mus och tangentbord i Fear 3.

-Vad som syftas på alltså.

I FPS-spel brukar ju mus keyboard fungera ytterst bra enligt mig ( spelar aldrig på något annat vis i den typen av spel om jag sitter vid en PC, trots att jag äger handkontroll ), vad gör det "ovanligt bra"? Folk verkar ha lite olika åsikter här ser det ut som. Själv ogillar jag när dom lyckas konstra till "mus-känslan" i spel. Det är ganska vanligt förekommande när det gäller konsolportar tyvärr, där man får input-lagg, som märks när man sitter med mus men det känns ok med handkontroll.

Någon som har "input" om hur detta är i Fear3?


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Split-screen coop får ni gärna lyfta fram och skriva mer om när det finns, som i det här spelet.

Har märkt att jag inte är ensam om att tycka att det är rätt tungt kriterium ifall jag ska bry mig om vissa titlar eller inte, som det här till exempel.

Medlem

Fått bra betyg från IGN också!

Kanske inte ett skit bra skräckspel men ett bra actionspel är det allt, vad jag hört.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

@TryNotD[oo]

Jo, jag lyckades få det att fungera relativt bra iallafall, det fungerar inte så värst bra att ha en mus på 3200dpi och köra på lägsta sensiviteten i Fear 3 iallafall, som i många spel. Så man får sänka den fysiska musens dpi inställning också. Då funkar det ju att spela iallafall. - Men det är fortfarande irreterande för att när du rör musen långsamt så rör sej spelet ännu långsammare, så man känner att acceleration o sånt finns fortfarande.

Det jag vill ha är en direct input från musen direkt och inte ha massa filter som "var menat att göra det mer användarvänligt". Enda sedan Windows XP har "Mouse Precision" - alt. mus acceleration funnits och det är något som förstör spelerfarenheten något enormt och passar inte.

Sedan eftersom spelet är en port från konsoll så kan joystick-grejjen ha ett stort slag mot mus-funktionen som gör det så dåligt. Så det är ingen naturlig mus-funktion utan den använder sej av joystick-funktionens X&Y axlar ist.

Medlem

Överraskning, jag fasade inför en total sågning, men det här kanske inte var så tokigt ändå? Gud vad jag älskar första F.E.A.R. Får ta tag i tvåan och slutligen detta

Medlem

Hoppla, det var ju överraskande.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av eCore:

Säkert bra på konsoll men fyfan vilken dålig port till PC!

Vad menar du? Bortsett från DRM och futtigt med options gällande grafiken så ser jag inga problem med det.

Ang recensionen så tycks den lite hastigt skriven - jag ser ett par grammatikgrodor.

Kanske bara är min åsikt, men det känns som musen accelererar när man siktar etc, har svårt att sätta mer ord på saken än att det känns konsolifierat heh..

Medlem
Skrivet av eCore:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av eCore:

Säkert bra på konsoll men fyfan vilken dålig port till PC!

Vad menar du? Bortsett från DRM och futtigt med options gällande grafiken så ser jag inga problem med det.

Ang recensionen så tycks den lite hastigt skriven - jag ser ett par grammatikgrodor.

Kanske bara är min åsikt, men det känns som musen accelererar när man siktar etc, har svårt att sätta mer ord på saken än att det känns konsolifierat heh..

Vet precis vad du menar. Har samma känsla och problem. Hatar verkligen sådant.

Inaktiv

ännu ett spel som har förstörts.

*skräckmomenten är ett skämt. ( jag hade konstant gåshud i åtminstone ettan)
*shooterdelen är även det ett stort meh'. man kan rusha igenom varenda jävla sekvens och gömma sig bakom en papplåda i några sekunder för att återhämta sig. *zzZZZ* - jag spenderade mer tid på att hoppa mellan olika vapen än att döda folk.
*Slow-mo är helt menlöst. speciellt nu med autoheal.
*coversystemet är även det totalt menlöst, att ducka bakom saker funkar lika bra
*kontrollerna, verkligen? vad är det för tomte som placerar "bakåt" innan "framåt" på bindmenyn?
*challenges? totalt pointless.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Pirazy:

Underligt att spelet får ett så pass bra betyg när en av de grundläggande byggstenarna (och poängen med hela serien) kritiseras så hårt.

Själv förväntar jag mig lite mer av F.E.A.R. än den gamla trötta Doom-3-formeln som spelets skrämselmoment verkar bestå av.

Det där kan man ju debattera, själv har jag alltid gillat Fear-spelen för deras intensiva strider, smarta AI och sköna slow motion-funktion. Skräcken har alltid varit en bisak i mina ögon, så därför uppskattar jag det här spelet. Är man ute efter ett spel man inte vågar spela med lampan släckt bör man dock titta efter något annat. Vi har lite olika utgångspunkter, bara.

Hur i "#¤&¤# kan skräcken varit en bisak? Det är juh det som varit basplattan för hela serien (iaf 1:an), går tom att utläsa från titeln: F.E.A.R.!!! Jag tror att de som förväntar sig samma känsla i 3:an som i första spelet kommer bli grymt besvikna (inkl. undertecknad).

Inaktiv

F.E.A.R 1 = Läskig igenom hela.
F.E.A.R 2 = Läskig & action igenom hela.
F.E.A.R 3 = Små läskig ibland fast mer action igenom hela.

Medlem

Mycket otippat
Kanske blir ett köp för att ta en kik ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Herregud!!! Man klagade på att det var dålig grafik i DNF men detta spel får ingen kritik fast det fortfarande ser ut som första spelet!!!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Elmoth:

Herregud!!! Man klagade på att det var dålig grafik i DNF men detta spel får ingen kritik fast det fortfarande ser ut som första spelet!!!

Jadu!, Kan ju alltid bero på att DNF sög balle. och detta spel var faktiskt bra?
gameplay över grafik.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Har hört att det ska bara vara 4 timmar långt, känns inte värt dom pengarna i så fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

F3 är riktigt bra om man spelar det på rätt sätt, klart att man kan springa genom det om man vill, men det var inte menat så. Ai:n är riktig bra, köp!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Köpte spelet igår för att spela coop med en polare. Vi spelade. Vi stängde av.
Jag har inte direkt varit ett fan av de tidigare fear spelen och detta blev samma sak. Den "Skräck" som titeln hintar om saknas verkligen och gameplay var väl, visst, pang pang spring spring pang pang. Jag kan inte tala för någon annan än mig själv men jag tycker verkligen att detta var en besvikelse.

Medlem

Känns spelet lika konsolskadat som tvåan?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Känns spelet lika konsolskadat som tvåan?

Jadu, det är ju utvecklat till konsoll.
Första var utvecklad till PC
Tvåan Konsoll, Port till PC, sådär bra.
Trean fullt ut till konsoll, Port till PC

It's to be expected att porten kommer suga


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

testade det här på onlive .. verkar va en väldigt generic covershooter.. urvattnad grafik .. totalt misslyckad ljussättning .. bara ambient light(om man bortser från ficklampan) ? Inte ens ngn ljussättning inbakad i texturerna.. hurra.. XBOX ETT ,. och när jag drog i en spak så poppade den där alma upp i ett fönster .. tänkte bara whatever .och fortsatte trött spela lite till .. tills jag stängde av efter en kvart .. eller va det 5 minuter..
2:an däremot va ett skräckspel, och gillade den.
Läste i forum att det här kan hacka som fan på pc, även för dom med nasa-datorer .. och är redan en som har klarat spelet på 78 minuter.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Elmoth:

Herregud!!! Man klagade på att det var dålig grafik i DNF men detta spel får ingen kritik fast det fortfarande ser ut som första spelet!!!

Jadu!, Kan ju alltid bero på att DNF sög balle. och detta spel var faktiskt bra?
gameplay över grafik.

DNF var ett skit bra spel! PUNKT!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Elmoth:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Elmoth:

Herregud!!! Man klagade på att det var dålig grafik i DNF men detta spel får ingen kritik fast det fortfarande ser ut som första spelet!!!

Jadu!, Kan ju alltid bero på att DNF sög balle. och detta spel var faktiskt bra?
gameplay över grafik.

DNF var ett skit bra spel! PUNKT!

Jämfört med Duke Nukem 3d.. så var DNF... jadu, hur ska jag säga det, EXTREMT DÅLIGT, medelmåtta COD shooter, ja, jag sa det.
COD, det var lika dåligt som det.
Jag som älskar Duke Nukem... Men, mitt hjärta brast när jag prövade DNF... Duke?, Who's that? Never heard of him.

Han är död för mig T_T
allafall efter DNF releasen.
håller mig till Duke3d.
som var ett bra spel. slår dagens spel till och med.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Elmoth:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Elmoth:

Herregud!!! Man klagade på att det var dålig grafik i DNF men detta spel får ingen kritik fast det fortfarande ser ut som första spelet!!!

Jadu!, Kan ju alltid bero på att DNF sög balle. och detta spel var faktiskt bra?
gameplay över grafik.

DNF var ett skit bra spel! PUNKT!

Jämfört med Duke Nukem 3d.. så var DNF... jadu, hur ska jag säga det, EXTREMT DÅLIGT, medelmåtta COD shooter, ja, jag sa det.
COD, det var lika dåligt som det.
Jag som älskar Duke Nukem... Men, mitt hjärta brast när jag prövade DNF... Duke?, Who's that? Never heard of him.

Han är död för mig T_T
allafall efter DNF releasen.
håller mig till Duke3d.
som var ett bra spel. slår dagens spel till och med.

Duke Nukem 3d i all ära men jag tycket inte att DNF var något dåligt spel och bättre än Cod är det!

Säger bara att jag tycker att recensenter kunde jämföra spel på samma basis eftersom man absolut inte klagar på FEAR 3 att det är fult men nog på DNF som verkar i mina ögon se betydligt bättre ut än FEAR3!!!!

Som du nämnde så är grafik inte allt men i media så hypas grafiken upp til max och att inte anmärka på den i en recension så tycker jag är konstigt!

HAIL TO THE KING BABY!!!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Elmoth:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Elmoth:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Elmoth:

Herregud!!! Man klagade på att det var dålig grafik i DNF men detta spel får ingen kritik fast det fortfarande ser ut som första spelet!!!

Jadu!, Kan ju alltid bero på att DNF sög balle. och detta spel var faktiskt bra?
gameplay över grafik.

DNF var ett skit bra spel! PUNKT!

Jämfört med Duke Nukem 3d.. så var DNF... jadu, hur ska jag säga det, EXTREMT DÅLIGT, medelmåtta COD shooter, ja, jag sa det.
COD, det var lika dåligt som det.
Jag som älskar Duke Nukem... Men, mitt hjärta brast när jag prövade DNF... Duke?, Who's that? Never heard of him.

Han är död för mig T_T
allafall efter DNF releasen.
håller mig till Duke3d.
som var ett bra spel. slår dagens spel till och med.

Duke Nukem 3d i all ära men jag tycket inte att DNF var något dåligt spel och bättre än Cod är det!

Säger bara att jag tycker att recensenter kunde jämföra spel på samma basis eftersom man absolut inte klagar på FEAR 3 att det är fult men nog på DNF som verkar i mina ögon se betydligt bättre ut än FEAR3!!!!

Som du nämnde så är grafik inte allt men i media så hypas grafiken upp til max och att inte anmärka på den i en recension så tycker jag är konstigt!

HAIL TO THE KING BABY!!!

Lilla flicka "Ja du är en flicka nu"
FEAR är ett skräck spel, eller '"var", är lite tamt nu, för att locka mer spelare, för att Första allafall var ganska läskigt och många personer ballade ut när dom spelade det, så dom förlorade kunder må säga.

Vad kollar man i ett skräck spel?, jo, hur läskigt det är.
Inte på grafiken, men dom kunde ha satt det som minus att det var lite halvdant, med tanke på hur länge sen första fear släpptes.

Men, DNF.
14 år i development, och har haft några månader på sig nu att piffa upp grafik och andra saker
14 år..... och , är Jävligt "fult", .. okay inte fult, men, man förväntade sig lite mera, och dom har gjort det så konsollanpassat, "2k games - We're Halo Derp!", No you're not T_T
det är många saker som DNF lackar på. Grafik, Gameplay, För få skämt, och.. Bajs?.. C'mon... Det var lite för långt, även för duke.
Linjärt... Jag säger inte att alla linjära spel är dåliga, Det är okay att dom är linjära om dom "gottgör" för det. T.ex. som Red Faction Armageddon som släpptes nyligen.
Ganska linjärt!, men Gameplayen Var så extremt roligt!, så mycket destruction och blod!, så det var okay att spelet var linjärt.

Men med Duke... Inte precis mycket som "gottgörde" det precis. det var ett halvdant shooter. som inte var Duke överhuvudtaget. dom kunde lika gärna ha tagit Master Chief, och kallat det Master Chief Forever, för.. 2 vapen?, C'mon, Duke kan bära 40 vapen om han vill! D:
Och han var lika stumm som John "Master Chief"
Too few one liners T_T
Not enough blood on his hands
too much scripted events.
För linjärt, och inget som gottgörde det.

men typ det ända som F.E.A.R 3 lackar på, är Skräckinslaget. och lite outdated grafik, men för övrigt är det ett bra spel "Ser det ut som"...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Elmoth:

Herregud!!! Man klagade på att det var dålig grafik i DNF men detta spel får ingen kritik fast det fortfarande ser ut som första spelet!!!

Jadu!, Kan ju alltid bero på att DNF sög balle. och detta spel var faktiskt bra?
gameplay över grafik.

Jag märkte aldrig att det sög!? min balle va orörd hela tiden under spelet?

123
Skriv svar