Det snackas kurvor i Shift 2
Långsmala kurvor, mjuka kurvor och vågiga kurvor. De kommer i alla former och storlekar och är en fröjd för både kropp och själ.
Grymt snygga om än lite klyschiga trailers från detta spel.
Jag hoppas ni är med på att med "real racing" så menar dom presentationen och inlevelsen, och INTE körfysik. De försöker återge hur det känns, låter och ser ut att verkligen sitta i en racingbil under tävling.
Presentationen kommer först och körfysiken i andra hand.
Jag välkommnar iaf Shift-seriens approach till racing, känns nytt och annorlunda. Shift1 föll dock kort för mig pga det rätt tråkiga SP/MP innehållet och jag hoppas 2an lyckas bättre för jag köper det garanterat dag1.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Här är för er som vill läsa lite mer om spelet, http://speedhunters.com/archive/tags/Shift2+Unleashed/default... står en hel del och är många bilder från ingame
Chase cam var helt värdelös i första spelet, plus att bilarna betedde sig som om det var ishal asfalt dom körde på?? Jag tyckte om ettan på många sätt, men körfysiken var nåt av det sämsta jag kännt på. Man var tvungen att köra helmet cam för att det skulle kännas ens lite realistiskt. Så jag hoppas det har blivit bättre i 2:an, speciellt med tanke på allt "this is real racing" snack.
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)