"Battlefield 3 kommer att se otroligt ut på konsol"

dmn
Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av frunk:

whatev.
grafiken i bf3 är det absolut sista som jag är intresserad av.

Helt rätt, grafik har tagit över för mycket av spelen, ytliga utan själ.
Många spel jag kör ställer jag ner grafiken, Quakelive och bf2 ser nog väldigt tråkigt ut för många på min dator. maxar hellre FPS än förundras över snygg grafik.

Om du måste ställa ner grafiken för att ha tillräcklig fps i quakelive och bf2 så är det nog på tiden uppgradera datorn...

Medlem
Skrivet av zhrooms:

VA? VA?

http://www.youtube.com/watch?v=3UAEZsRTq8o

MIN KÄKE GICK SÖNDER PÅ SLUTET; FÖR JAG ÖPPNADE DEN SÅ MYCKET.. TYP

NY LÄNK: http://www.youtube.com/watch?v=AYJ28dB6DAQ

ALLT JAG HAR ATT SÄGA ÄR MODER AV GUD

Kanske den här fungerar bättre:
http://www.youtube.com/watch?v=B_s5movJ7Zw

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av inK:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Gurra300:

64 spelare till konsol också or gtfo

Rätt åt her konsollhoror.

Moget svar, mycket moget.

Sluta grina.

Du är konstant på grinigt humör själv, och att sjunka till den nivå att man kallar personer för konsolhoror borde ge dig en kick från hemsidan.

Inaktiv
Skrivet av TruB:
Skrivet av frunk:

whatev.
grafiken i bf3 är det absolut sista som jag är intresserad av.

Helt rätt, grafik har tagit över för mycket av spelen, ytliga utan själ.
Många spel jag kör ställer jag ner grafiken, Quakelive och bf2 ser nog väldigt tråkigt ut för många på min dator. maxar hellre FPS än förundras över snygg grafik.

Exakt. Jag bottnar ned det mesta till absoluta minimum.

Jag blir bara irriterad på menlösa Post-orlando-bloom-effekter och rök som segar ned och "är i vägen"

...för att inte nämna 'pixelGrötSörja' aka motionblur.

Helt hopplöst i mp.

Medlem

Haha jag skrattade åt det där med 360 (har 360 själv och jag är nöjd)

Men sen läste jag kommentarerna! Hahaha värsta jävla jihad här

Inaktiv

V*fan spårar allt för? Konsol äger PC på alla fronter. Säljer bäst!

Medlem
Skrivet av showerguy:

V*fan spårar allt för? Konsol äger PC på alla fronter. Säljer bäst!

Troligtvis på grund av kommentarer som din.

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av inK:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Gurra300:

64 spelare till konsol också or gtfo

Rätt åt her konsollhoror.

Moget svar, mycket moget.

Sluta grina.

Du är konstant på grinigt humör själv, och att sjunka till den nivå att man kallar personer för konsolhoror borde ge dig en kick från hemsidan.

Håller med. Spelar ingen roll vad det handlar om, man skall ha ett vårdat språk.

F.Ö så fick jag ståpäls av den postade youtube-länken. Tackar för den.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av showerguy:

V*fan spårar allt för? Konsol äger PC på alla fronter. Säljer bäst!

Hahaha! Trollar du eller är du så oinsiktsfull?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av showerguy:

V*fan spårar allt för? Konsol äger PC på alla fronter. Säljer bäst!

Medlem

"Du har inte skrivit någon kommentar." fick jag när jag tröck på "Skicka snabbsvar"-knappen även fast jag hade skrivit en hel grej.

Hur som helst, jag hoppas att BF3 kommer ha högre FPS än BC2 (BC2 ligger "stadigt" på 30 FPS, vilket jag inte tycker om alls.) Har ni konsolnördar någon koll på hur de gör? Är det 60 FPS eller 30 FPS som gäller på konsolspel?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Gurra300:

64 spelare till konsol också or gtfo

Rätt åt her konsollhoror.

Oj, jag tror du har ordentliga mindervärdeskomplex.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av TruB:
Skrivet av frunk:

whatev.
grafiken i bf3 är det absolut sista som jag är intresserad av.

Helt rätt, grafik har tagit över för mycket av spelen, ytliga utan själ.
Många spel jag kör ställer jag ner grafiken, Quakelive och bf2 ser nog väldigt tråkigt ut för många på min dator. maxar hellre FPS än förundras över snygg grafik.

Krävs inte särskillt mycket för att maxa grafik och fps i dom spelen du nämner.

Sant, men å andra sidan så har dom haft samma låga inställningar som när spelet kom. och btw, var bara två exempel. eftersom det är dom två multyplayer spel jag kört mest, SP spel bryr jag mig inte lika mycket så länge det flyter på ok, handlar om helt andra saker där.

Medlem

aaargh omg alla dessa tidiga filmer är jobbiga att se men jag måste =P hoppas att just allt de visat i tidningar och GDC är Pre-alpha (ganska kort tid att ta sig förbi alpha innan sommaren då vi ska få spela betan?). Kunde inte låta bli att sucka över krypandet i ventilationstrumman (han glider fram).
Ser ändå ut att bli skojsigt händelsefullt SP iaf. Men lite MP filmer är ju det man vill se

Medlem

Nivån på fz har verkligen sjunkit under de senaste månaderna. Känns knappt meningsfullt att öppna kommentarer till nyheter eller bemöda sig att svara.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av LoA.:
Skrivet av Gurra300:

64 spelare till konsol också or gtfo

Du är exakt som alla andra konsolspelare, tro ni kan få ALLTING.

Sanning är att ni har köpt en konsol som kostar mindre än 500 kr. att tillverka, som har extremt dålig hårdvara som utvecklarna får sitta o anpassa och optimera sig till så fort dom ska göra ett spel.

Tänk att häva ur sig så många meningar och inte har rätt på en enda.
Blev din mamma inseminerad på ortens badhus?

Bara det att han har rätt på det mesta. Det där med kostnaden för tillverkningen kan jag inte uttala mig om, för det har jag ingen koll på. Men att spel som släpps till både PC och konsol oftast blir galet begränsade pga konsolernas sjukt utdaterade hårdvara är väldigt sant.

Det du själv skriver har du väl rätt i, men iom att du tycker LoA har rätt så menar alltså även du att du är irriterad på att utvecklarna måste optimera sina spel? Oj då.

Medlem

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, snart dags att dumpa FZ känner jag, communityn här är skrattretande.

Inaktiv
Skrivet av Rurounin:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, snart dags att dumpa FZ känner jag, communityn här är skrattretande.

Blir lite sur på alla PC fanboys som i varje tråd tror att PC äger. I varje tråd blir det flame. Det är Pc-killarna som får ta och lugna ned sig .

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Rurounin:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, snart dags att dumpa FZ känner jag, communityn här är skrattretande.

Blir lite sur på alla PC fanboys som i varje tråd tror att PC äger. I varje tråd blir det flame. Det är Pc-killarna som får ta och lugna ned sig .

https://www.youtube.com/embed/lCI2l9JIMi4

håller med, +1


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Rurounin:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, snart dags att dumpa FZ känner jag, communityn här är skrattretande.

Blir lite sur på alla PC fanboys som i varje tråd tror att PC äger. I varje tråd blir det flame. Det är Pc-killarna som får ta och lugna ned sig .

https://www.youtube.com/embed/lCI2l9JIMi4

Du bidrar precis lika mycket to the shitfest med kommentarer som dessa.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Grumbledock:

Tja, 360s grafikkort har ju exempelvis stöd för tesslesering

Jag fattar inte hypen med tesselering (och då har jag varit 3d-grafiker i 15 år, jobbat i spelbranschen i sex, med fokus på polygonmodellering och optimering). De tech-demos jag sett har först och främst bestått av pissdåligt byggda modeller av komplexitet lämpade för typ PS2, som dom sedan tesselerar upp, displacement-mappar och allmänt misshandlar genom att ha sönder alla skarpa kanter och fucka med volymerna.
Bygg sakerna ordentligt från början istället! DX11-kort (och 360) klarar av att skyffla ordentligt med polygoner! Och för minnet som displacement-mappen äter upp så får man troligtvis plats med en uberdetaljerad variant av modellerna för closeups! Det enda jag kan tänka mig det är bra för är typ terräng och natur vars polygoner genereras dynamiskt i spelet.

Näe, luktar som programmerare och ingengörer som bestämmer vad grafiker behöver här...

Ja vad jag förstått och sett blir det jävligt mycket snyggare men tar inte så mycket prestanda?!
Prövat Unigine Heaven Benchmark? Gör en jävla skillnad där iaf och det såg riktigt bra ut när Stalker fick det!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Rurounin:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, snart dags att dumpa FZ känner jag, communityn här är skrattretande.

Blir lite sur på alla PC fanboys som i varje tråd tror att PC äger. I varje tråd blir det flame. Det är Pc-killarna som får ta och lugna ned sig .

https://www.youtube.com/embed/lCI2l9JIMi4

Du bidrar precis lika mycket to the shitfest med kommentarer som dessa.

Personen förstår inte, hur bred dubbelmoralen än är.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Såg att KSP 58 är med
Någon som vet vad han skjuter med för MG som har holographic site?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Kan inte folk bara sluta hacka på andra för att de föredrar pc över konsol eller tvärtom. Tycker att man ska vara glad att alla kan ta del av spelet istället för att hålla på med "PC är bäst konsol suger" osv. Kan man inte istället posta nya länkar med videor, diskutera vad man tror om spelet m.m. så att man bibehåller en trevlig stämning? Blir så trött på allt tjafs om allt onödigt trams som håller på hela tiden...

Ish
Medlem

Haha, jaså det kommer se otroligt ut med hälften så många spelare som på PC versionen. Good riddance!
Sen är kantutjämning det jag anser saknas på konsol.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

kom igen! sluta bråka om vad som är bäst. bara inte konsol versionen drar ner pc upplevelsen eller tvärt om. och jag är ingen expert på ämnet men anledningen till att det inte kan vara så många spelare på konsol är väll att det är svårare att hålla servern uppe eller har jag fel?

Medlem

Tycker också det känns som att nivån på fz har sjunkit, kanske dags att dela ut ett par varningar till folk som har samma nivå som Uberpwnage2.0 har på sina kommentarer. Istället för att det diskuteras om artikeln så blir det ett flame war, folk som käftar emot varandra och är allmänt dryga.

Medlem

Trevligt att se att alla små PC-pojkar är i så desperat behov av bekräftelse och uppmärksamhet att de inte kan låta en nyhet om konsoler passera. Måste bara fråga, beror det på att grafikkortet mamma köpte inte räcker eller är det något annat som behöver kompenseras för?
Tur man dragit ner på PC-spelandet, vill ju inte bli misstagen för en av dessa hatiska små p12or.
Blir nog att skaffa till konsol och PC, PC för att uppleva de stora striderna och grafiken, konsol för att ha kul med polare och slippa den negativa attityden som florerar som standard på vissa andra plattformer...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Trevligt att se att alla små PC-pojkar är i så desperat behov av bekräftelse och uppmärksamhet att de inte kan låta en nyhet om konsoler passera. Måste bara fråga, beror det på att grafikkortet mamma köpte inte räcker eller är det något annat som behöver kompenseras för?
Tur man dragit ner på PC-spelandet, vill ju inte bli misstagen för en av dessa hatiska små p12or.
Blir nog att skaffa till konsol och PC, PC för att uppleva de stora striderna och grafiken, konsol för att ha kul med polare och slippa den negativa attityden som florerar som standard på vissa andra plattformer...

Varje gång jag kör konsoll publik blir jag förolämpad antingen för att jag är för bra eller för att jag gör något fel, på pc är alla artiga och trevliga (dock så blir det en del flame i fps spel, hör till den "aggressiva" genren).
Dock så lirar jag mest typ, Starcraft 2, WoW, CoD4 och Black ops.
"edit"
Plus att det är alltid bra att konsollerna inte hamnar för långt bak, men jag tycker inte de pengarna jag investerat i min dator borde gå förgäves.

Medlem

Finns inget värre när utvecklare drar på med maffig grafik som hårdvaran inte riktigt klarar av att leverera utan problem. Får hoppas att de inte gör detta misstag för jag tror inte jag är ensam om att vilja ha bättre fps än bättre grafik och mindre fps i ett spel, iaf inte om detta är väldigt märkbart.

Skriv svar