Ack, du sköna, osmakliga 90-tal

Inaktiv

Haha, mycket roande artikel!

Medlem

Hahaha! Helt fantastiskt, tack JM.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Underbar artikel! Det påminner om de där YouTube-klippen med innehåll från 90-talet angående ny teknik i Svensk TV.:)

Medlem

Hahaha, en roande artikel indeed. Knäppa recensioner.

Inaktiv

ahhhh* 90-Talet.

Tiden då PcGamer hade mängder av reklam för fåniga multimedia-pronspel på Cd-Rom

good times.
Good Times.

Inaktiv
Skrivet av frunk:

ahhhh* 90-Talet.

Tiden då PcGamer hade mängder av reklam för fåniga multimedia-pronspel på Cd-Rom

good times.
Good Times.

Det har du rätt i! Ett flertal demospel, trailers och ibland program!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Gillar initiativet, mer sådana inlägg...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Haha, riktigt KULIG artikel!

Medlem

Härlig artikel på alla sätt och vis. Tycker dock fortfarande att det svider varje gång jag läser 'dataspel'


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

hmm måste nog köpa expressen

Medlem

Härlig artikel

Medlem
Skrivet av Smuck:
Skrivet av Alienshade:

Ha ha ha ha ha Bäst av allt är att ljudet kan stängas av. Har han någonsin prövat att stänga av ljudet på tvn?

Grejen med de första/äldre konsollerna var att ljudet inte var inkopplat med tvn utan det var själva konsolen som spelade upp ljuden.

N64 däremot, där är ljudet kopplat till tvn och därmed går att stänga av

Nä. Varken NES eller SNES har någon inbyggd högtalare. Låter på dig som om N64 hade varit först.

Medlem

Jag tyckte att "Lelle lirar" var kass redan då. Det var väl någon slags spalt han hade i expressens ungdomsbilaga, så kraven var väl inte så höga. Många recensioner var på tre-fyra rader.

Men de som skrev om spel i dagstidningar kunde ju ofta inte så mycket om spel då, så inte så konstigt att det blev väldigt fel rätt ofta. Inte var det värt att skriva så mycket om spel heller, det var mest något som var intressant när spelen var våldsamma.

Sen hamnade spelen (efter en omväg genom IT-bilagorna) i tidningarnas nöjesbilagor istället, där de hörde hemma.

Medlem

Och än idag är dagstidningarna rätt dåliga på att skriva nått vettigt om spel.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Hahhahahahahaha, jag skrattar så tårarna rinner!

Jag har nåt gammalt klipp kvar från Svd där dom försöker förklara smileys, ja jösses... Nittiotalet, det var tider det!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Det sorgligaste är att förryckta fraser som de som finnes i artikeln inte alls är ovanliga idag. Bara så sent som i somras stod jag och bet mig o tungan över en Fel-Giganten försäljare som försökte lura på en stackars småbarnspappa en PS3 framför en Wii med motivationer som att PS3:an "hade en bluray-processor på flera gigabyte", "PS3 var kraftigare än 50 st toppmoderna PC-datorer tillsammans" samt att "Nintendo och Microsoft redan kastat in handduken".

Medlem

När folk brukar skriva "jag skrattade högt" i kommentarsfälten hos liknande artiklar på andra sidor brukar jag facepalma lite och tänka "ofta du verkligen skrattade högt i rummet du satt i när du läste den.".

Jag känner dock att jag fått lite perspektiv eftersom JAG nu säger; Jag skrattade högt när jag läste den här artikeln!

Sjukt underhållande, speciellt för oss riktigt tidiga nittiotalister. Storebrorsan lät mig ärva alla PC-gamer som kom under nittiotalet så helt bakom flötet är jag inte trots att jag tyvvär ändå var en smula ung när det begav sig med de tidigare företeelserna...

Jag säger trots min skepsis mot kvantiteter av sådana här artiklar pga dramatisk risk för pinsamt tråkig läsning (alla blir ju sällan bra...), mer sådant här fz!

Medlem

Kul artikel med lite historisk svensk speljournalistik.

FZ's recensioner var också mer levande tidigare, fast ni började 10 år senare än de tidningsartiklar ni lyft fram.

Tittar man på er recension för Wheel of Time till exempel.

"Jag har hittat ett lämpligt syfte för skivorna till spelet nu iallafall, den ena får fungera som trevligt fantasylyssnande (mp3 används, så man kan bara lyssna på musiken), och vill man visa en polare någon schysst filmsekvens, så ligger de som QT filmer på samma cd, den första skivan kan man göra två hål snett ovanför det i mitten, och en glad mun under; med en syl (eller något annat vasst, vill man roa sig lite; kan man ju leta efter grannkatten och använda dess huggtänder ). Det här spelet har fått mig att inse hur missbrukad spelbranschen är. Bläähk!"

Sedan hade ni en tendens att överdriva också Dess AI är överlägsen allt som någonsin tidigare funnits i spel och det sägs att den även överträffar flera vetenskapliga AI:s. (om Black & White).

Medlem

Underbart. Och utan ljud.

Medlem

Riktigt schysst artikel, och den där Lennart Nilsson fick mig ligga dubbelvikt

Medlem
Skrivet av frunk:

ahhhh* 90-Talet.

Tiden då PcGamer hade mängder av reklam för fåniga multimedia-pronspel på Cd-Rom

good times.
Good Times.

Jag ÄLSKADE gamla Pc-Gamer (incite)

http://www.etiskaradet.org/fallningar/Bilder/incite.jpg

*eidt*

Kom nyss på att Incite var ju inte riktigt på 90-talet, men ändå!!

Medlem

*Krama mina High scores hårt*

Har alla jag köpte kvar, ta mig tusan. Var tvungen att kuta ned till källaren och leta och visst är dem kvar.

Hittade en spännande artikel om ett spel som livets ord ville förbjuda. Sannerligen good times.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Grym artikel! Har inte garvat så mycket på länge

KoP
Medlem

Nostalgi! Nu blir det till att släppa ner en kasse med gamla Datormagazin, High score och The One som lite kvällslektyr.

Medlem

”Jag måste säga att jag blev besviken. Jag hade hoppats på att man som exempelvis Ellinor Persson, Ebba Blitz eller Lennart Ekdahl skulle få skjuta den äcklige lille katten i bitar. Så är det inte. Det är kattfan som är hjälte.”

Så jävla bra! Ironin är det iallafall inte fel på.

Medlem

Riktigt gött med lite retronostalgi! Kommer ihåg ett fint brev någon skickade till Ocensurerat på svenska PC Gamer om hur han på uppmaning från sina vänner klippte av en bit från sitt grafikkort för att det inte fick plats i chassit... och sen inte fatta varför datorn inte boota >;D

Medlem

Kan ju inte säga att det var en bra artikel med den var underhållande

Medlem

Hahaha! Natthumor i stora lass. Gillade speciellt detta citatet: ”För den oinvigde kan berättas att dataspel är leksaker för vuxna och tonåringar som växt ifrån TV-spelen.”


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av frunk:

ahhhh* 90-Talet.

Tiden då PcGamer hade mängder av reklam för fåniga multimedia-pronspel på Cd-Rom

good times.
Good Times.

Mig veterligen har PcGamer aldrig gjort reklam för den typen av media, Hi-Score däremot hade minst två sidor i varje nummer vill jag minnas ;-).

Skrivet av Slutbossen:

*Krama mina High scores hårt*Hittade en spännande artikel om ett spel som livets ord ville förbjuda. Sannerligen good times.

Tror jag har det numret, kommer inte på vilket spel det var, tusan också får kolla upp det tills imorgon tror jag=).

Skrivet av KoP:

Nostalgi! Nu blir det till att släppa ner en kasse med gamla Datormagazin, High score och The One som lite kvällslektyr.

Bra tidningar som jag läste rätt så mycket när jag var yngre, speciellt Datormagazin.

Medlem

Naj de var riktigt rolig läsning

Skriv svar