EA: "Playstations varumärke större än Xbox"

Medlem

Varför välja? Har alla 3 konsoller, så får man precis det man vill ha


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

eller så beror det på att man kan köra brännda lir på ps3an nu

Funtat länge på att skaffa en själv, men än så länge så är det bara uncharted som lockar.

Medlem

Här kommer en till ps3 älskare hehe.
det ända jag stör mig på är att kontrollen inte är lika skön som den var förut (stör händer)
Men då kan man ju köpa power A kontrollen som ser ut som en 360 kontroll så inget negativt längre för mig

Medlem

har både ps3 och xbox360, anledning xbox360 har en del spel man vill spela,och ps'3 har sina spel som man vill spela, vem bryr sig om vilket är bäst, båda är bra och kmr bara bli bättre bättre nä nästa genartion släpps..


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Varför välja? Har alla 3 konsoller, så får man precis det man vill ha

Exakt, frågan är ju inte om vilken konsol som är bäst (visst... PS3 har ju sina fördelar som blu-ray osv.) utan vilken som har dom bästa exklusiva spelen. Och det är ju smaksak, men jag vill gärna spela Uncharted och Killzone, därför har jag ett PS3. Jag vill VÄLDIGT ( ) gärna spela Gears of War, därför har jag ett Xbox 360.

Förresten, är det många som gamear Gears of War 2 här eller är det dött?

Medlem

Alla 3 har väll sina fördelar. Valet mellan 360 och Ps3 avgörs ju oftast över vilka spel som finns tillgängliga och vad ens kompiskrets har för konsol.

Sedan prestandaskillnader emellan konsolerna är ju egentligen bara helt onödigt att ta upp. Det är ingen dator vi diskuterar om, det är ju inte så att du sitter och klockar och vattenkyler ditt ps3. Många av spelen finns i vilket fall till båda av konsolerna.

Majoriteten av spelen ser bättre ut på 360, antagligen för att dom är lättare att optimera till 360, medans ps3 har några titlar som ser riktigt bra ut.

Ang Wifi, så har jag för mig att den i xbox 360 är snabbare. 802.11n medan ps3 bara har 802.11g.

Har också läst tidigare att Gpun i 360 skall vara något bättre än Ps3an, tror att det var nånting med AA eller liknande. Läste samtidigt någonting om att processorn i Ps3 skall vara något bättre, men lite svårare att utnyttja. Någon får gärna rätta mig. Dumt att dra upp detta, eftersom det knappast styr vilket inköp man gör, men diskussionen var ju redan igång så:)

Sedan är väll allt som sagt bara en smaksak. Jag föredrar 360, iomed dosorna, samt att jag tycker den är smidigare att använda. Sedan kollade jag av vad kompiskretsen använde.

Att det kostar att använda live guld, drabbar ingen fattigt, och jag tycker att Livesystemet funkar bättre i 360.

Men jag skulle lika gärna kunnat ha köpt ett Ps3, om spelen lockade tillräckligt mycket, och polarna körde Ps3. Och angående blu-ray spelare, så har jag redan en bättre, men har man ingen, så är ju det ett stort argument när man väljer konsol.

Medlem

PS3 eller XBox spelar mig inte så stor roll. Jag valde en PS3 för att den fick plats i tv-bänken vilket inte en XBox skulle fått.

Hur som helst ser PS3 ut att ha en stark vår framför sig.

Medlem

Efter att jag fick en PS3 Slim förra julen så har jag inte rört min 360 på över ett år. Spelen är snyggare, maskinen är tystare, den kan spela blu-ray och framför allt så ligger det inte en månadskostnad som ligger och tickar varje månad(som dessutom inte är så lätt att ta bort såvida du inte spärrar kontokortet eller ringer in till supporten).

Medlem

Tycker PS3:ans exklusiva titlar är mer intressanta än de till 360. Enda spelet jag skulle vilja ha till 360 är Forza Motorsport, men känns inte värt att pröjsa för 360 + Spel + Live, och kanske en extra kontroll bara för ett spel.

Samt att jag aldrig riktigt tyckt om 360-kontrollen. Han som gjorde den måste ha vart kraftigt skelögd.

Inaktiv

Finns egentligen ingenting hos PS3:an som lockar mig till att köpa en idagsläget. Dom exklusiva titlarna spelar jag med en kompis hos honom och jag har redan en blu-ray-spelare som är bättre än den som sitter i PS3:an.

Lägger man sedan till PS3:ans osköna kontroller (ibland får jag ju för fan kramp i händerna av dom), PSN och dåligt optimerade multiplattformspel så finns det inte mycket som talar för PS3:an hos mig.

Blir garanterat en xbox nästa generation också.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Ni kan sluta argumentera nu, man kan tydligen ha båda...

Medlem
Skrivet av ibib:

Xbox 360 har egentligen bara två problem: att du måste betala för att spela online och avsaknad av Bluray.

Vad gör det för skillnad på det fysiska mediet om man enbart är ute efter att spela? har man inget intresse av att kolla på Blu-ray-film har man ingen glädje av att betala extra för en sån spelare.

Medlem

Jag var sugen på en PS3 men fixar inte kontrollerna, är man inte uppväxt med PS-kontrollen så tror jag man trivs bäst med xbox-kontrollen om man inte provat någon av dem tidigare. Den uppfattningen har jag fått iaf när vi har spelkvällar med folk som i vanliga fall inte spelar tv-spel. De har föredragit att spela hos mig som har en xbox än hos en polare som har PS3 pga av kontrollerna.
Så för mig var det xbox-kontrollen som avgjorde och jag förstår självklart att det kan vara tvärt om för många andra.
God jul på er.

12
Skriv svar