Medlem

Bra recension punkt

Medlem
Skrivet av Mykee:

Grejen med Gears of War är juh däremot att man inte ska behöva tänka speciellt mycket på ammobristen etc, du kanske inte visste det mennee.. Dead Space och Gears of War är inte samma spel, inte samma gameplay, kan vara lätt att blanda ihop kanske, dom spelas juh faktiskt på samma konsol.. och.. så.. tokigt!

Jag säger inte att det är samma spel, säger bara att det är FPS för kids då det är ett så extremt enkelt spel som blir tråkigt väldigt fort.

I co-op när man får välja två olika vägar så började blev jag glad, trodde att det skulle bli lite mer utmanande att gå själv men icket, det ända som hände va att man skulle hjälpa sin kompis på dennes väg genom att spränga en vägg, ge denne eld understöd osv. Inget nytänkande öht.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av Kloker:

Skaplig recension. Men jag tror spelet är värt en 5. Helt klart bättre än MGS4 iaf, MGS4 va ju absolut det stelaste och fulaste spelet jag sett. dessutom jävligt tråkigt att "spela". men hur som helst, skaplig recension. Ska bli kul o se vad ni ger resistance 2

Hädare.. MGS 4 är guds gåva till mänskligheten
Gears of war 2 är ljusår bort.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av nikkdust:

Håller med gow ÄR överskattat... Själv gillar jag mp-delen i BFBC mycket mer..

Ja, för det är ju verkligen samma typ av spel!
"Jag gillar World of Warcraft mer än GOW!"
Sluta trolla.

OnT: Har dom gått ut och sagt att det blir en 3a än?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Pojii:

Okey till människor här som säger att Locust är utomjordningar..För det 1. så är det här inte jorden och i recensionen kallas dem ALIEN det betyder att dem inte skulle vara från den planeten.. MEN dem har ALLTID bott underjorden så när människorna kom ditt så fanns dem redan.med andra ord så är Människor utomjordingar för locust...Det är lite snedriven historia men det är så det är..har skrivit en liten citat från själva epic på sidan 1 som ni kan läsa angående det här

Om imorgon olika monster poppar ut från inre jorden ( tellus) skulle du kalla dem för utomjordningar eller alien?

Utomjording är ju varelser som inte kommer från planeten jorden, alltså är alla som bor på andra planeter utomjordingar och om vi besöker dom är vi inte utomjordingar för vi kommer från just jorden. I spelet är jordmänniskor på en annan planet där det bor utomjordingar.

Skulle det ploppa upp varelser ur marken här på jorden är dom inte utomjordingar.

Utomjordisk liv betyder att varelsen inte kommer från jorden (våran planet, inte jord som den man gräver i)

dmn
Medlem

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Medlem

Härligt spel, skitbra recension!

Medlem
Skrivet av dmn:

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Nej, det är helt klart mer överskattat än vad Halo är. Spelade GoW ett i ungefär 15min innan jag avinstallerade det.

Måste vara ett av de mest enformiga FPS/TPS-spel jag testat. Noll känsla då man skjuter på fienderna, ingen glädje whatsoever av att mejja ner dem. Samt att det är alltid samma sak. Man går från ett skydd till ett annat å skjuter från dem. Det lessnade jag jävligt fort på.

Och till sist, shooter-spel ska inte spelas på konsoll! Mus och tangentbord är ett krav!

Hade jag recenserat spelet så hade det inte fått mer än en etta...

Medlem
Skrivet av Tompa:

Minus : 80-talsmacho

Hur kan det vara något negativt?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av p4k3:
Skrivet av dmn:

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Nej, det är helt klart mer överskattat än vad Halo är. Spelade GoW ett i ungefär 15min innan jag avinstallerade det.

Måste vara ett av de mest enformiga FPS/TPS-spel jag testat. Noll känsla då man skjuter på fienderna, ingen glädje whatsoever av att mejja ner dem. Samt att det är alltid samma sak. Man går från ett skydd till ett annat å skjuter från dem. Det lessnade jag jävligt fort på.

Och till sist, shooter-spel ska inte spelas på konsoll! Mus och tangentbord är ett krav!

Hade jag recenserat spelet så hade det inte fått mer än en etta...

Håller med om att FPS inte ska spelas på konsol, men du glömmer bort Wii totalt! Närmare PC-styrningen kommer man inte..

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av p4k3:
Skrivet av dmn:

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Nej, det är helt klart mer överskattat än vad Halo är. Spelade GoW ett i ungefär 15min innan jag avinstallerade det.

Måste vara ett av de mest enformiga FPS/TPS-spel jag testat. Noll känsla då man skjuter på fienderna, ingen glädje whatsoever av att mejja ner dem. Samt att det är alltid samma sak. Man går från ett skydd till ett annat å skjuter från dem. Det lessnade jag jävligt fort på.

Och till sist, shooter-spel ska inte spelas på konsoll! Mus och tangentbord är ett krav!

Hade jag recenserat spelet så hade det inte fått mer än en etta...

Håller med om att FPS inte ska spelas på konsol, men du glömmer bort Wii totalt! Närmare PC-styrningen kommer man inte..

det är ingen som tvingar er o lira FPS på konsol, kul att pc-kidsen måste påpeka det i varje tråd där ett fps-xbox spel nämns, det är ju jävligt synd om er...ungjävlar själv tycker jag fps fungera utmärkt på konsol... krävs ju mer skill o sikta med handkontroll än mus o tangentbord bla.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av p4k3:
Skrivet av dmn:

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Nej, det är helt klart mer överskattat än vad Halo är. Spelade GoW ett i ungefär 15min innan jag avinstallerade det.

Måste vara ett av de mest enformiga FPS/TPS-spel jag testat. Noll känsla då man skjuter på fienderna, ingen glädje whatsoever av att mejja ner dem. Samt att det är alltid samma sak. Man går från ett skydd till ett annat å skjuter från dem. Det lessnade jag jävligt fort på.

Och till sist, shooter-spel ska inte spelas på konsoll! Mus och tangentbord är ett krav!

Hade jag recenserat spelet så hade det inte fått mer än en etta...

Med den inställningen ska du ju inte recensera spelet över huvud taget eftersom du har bestämt dig redan innan att det är värdelöst.

Enligt mig har det inte med typen av spel att göra om det passar bäst på PC eller konsoll, det beror på själva spelet. Exempel på shooters som funkar bra på konsoll är Gears of War och Dead Space. Halo tycker jag fungerar betydligt sämre och dom spelen ser jag inte hur någon kan gilla, jag har testat alla tre på både konsoll och PC men tröttnade efter bara nån timme.

Och sen den berömda "känslan" när man skjuter, har du skjutit med många framtidsvapen i verkligheten så du vet hur dom uppför sig? har du något exempel på ett spel med bra "känsla" i vapnen? (säg inte CS)

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av MackZ:

sluta gnälla på betygen, att 100 andra sidor ger GoW2 5/5 betyder inte att FZ måste göra det.
och visst GoW2 är grymt men är det inte mer ett expansion än ett nytt spel? vilka signifika skillnader är det? nya spelsätt, nya vapen, en sköld? om en människa som inte spelat eller ens hört talas om spelen får sitta 5 minuter med varje spel, kommer han att kunna svära på att det är två olika spel?

bra recension, precis det jag vill veta om ett spel men sluta visa betygen i början please

Haha! Allvarligt, jag har en fråga till dig: Vad är skillnaden mellan en expansion och en uppföljare för dig?

Half-Life: Opposing force är en expansion, Half-life 2 är en uppföljare.
Battlefield 2 "uppföljare", battlefield 2142 expansion.

Medlem
Skrivet av p4k3:
Skrivet av dmn:

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Nej, det är helt klart mer överskattat än vad Halo är. Spelade GoW ett i ungefär 15min innan jag avinstallerade det.

Måste vara ett av de mest enformiga FPS/TPS-spel jag testat. Noll känsla då man skjuter på fienderna, ingen glädje whatsoever av att mejja ner dem. Samt att det är alltid samma sak. Man går från ett skydd till ett annat å skjuter från dem. Det lessnade jag jävligt fort på.

håller med, tyckte ettan var trist och tvåan lär jag inte ens prova

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av Pojii:

Okey till människor här som säger att Locust är utomjordningar..För det 1. så är det här inte jorden och i recensionen kallas dem ALIEN det betyder att dem inte skulle vara från den planeten.. MEN dem har ALLTID bott underjorden så när människorna kom ditt så fanns dem redan.med andra ord så är Människor utomjordingar för locust...Det är lite snedriven historia men det är så det är..har skrivit en liten citat från själva epic på sidan 1 som ni kan läsa angående det här

Om imorgon olika monster poppar ut från inre jorden ( tellus) skulle du kalla dem för utomjordningar eller alien?

Utomjording är ju varelser som inte kommer från planeten jorden, alltså är alla som bor på andra planeter utomjordingar och om vi besöker dom är vi inte utomjordingar för vi kommer från just jorden. I spelet är jordmänniskor på en annan planet där det bor utomjordingar.

Skulle det ploppa upp varelser ur marken här på jorden är dom inte utomjordingar.

Utomjordisk liv betyder att varelsen inte kommer från jorden (våran planet, inte jord som den man gräver i)

Ja men du måste förstå i hans sammanhang där han skriver ALIEN också..så stämmer det inte förstås..han menar ju fortfarande UFO och det var där jag fick rätta han.

Medlem
Skrivet av p4k3:
Skrivet av dmn:

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Nej, det är helt klart mer överskattat än vad Halo är. Spelade GoW ett i ungefär 15min innan jag avinstallerade det.

Måste vara ett av de mest enformiga FPS/TPS-spel jag testat. Noll känsla då man skjuter på fienderna, ingen glädje whatsoever av att mejja ner dem. Samt att det är alltid samma sak. Man går från ett skydd till ett annat å skjuter från dem. Det lessnade jag jävligt fort på.

Och till sist, shooter-spel ska inte spelas på konsoll! Mus och tangentbord är ett krav!

Hade jag recenserat spelet så hade det inte fått mer än en etta...

Det här visar ju bara tydligare att allt är relativt. Jag är av den bestämda åsikten att shooters på konsoll fungerar ypperligt. Jag är dessutom av den bestämda åsikten att halo-serien är bra, särskilt i MP. Men det behöver inte ni hålla med om.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Mycket Bra = Mycket dåligt


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Verkar riktigt intressant får jag säga trots att jag förredrar PS3

Håller med Oddman att FPS funkar hur bra som helst på konsol och PC användare har inte så mycket mer fördel än vad vissa tycks tro. Kontroll funkar precis lika bra som mus och tangentbord.

Så snälla bara för att vissa av er inte kan spela med kontroll så behöver ni inte gnälla så förbaskat.

Medlem

KAn inte vänta tills fredag:O

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Kloker:

Skaplig recension. Men jag tror spelet är värt en 5. Helt klart bättre än MGS4 iaf, MGS4 va ju absolut det stelaste och fulaste spelet jag sett. dessutom jävligt tråkigt att "spela". men hur som helst, skaplig recension. Ska bli kul o se vad ni ger resistance 2

Hädare.. MGS 4 är guds gåva till mänskligheten
Gears of war 2 är ljusår bort.

Så din version av ett bra spel är en film med inslag av spel?


signatur

Marcus / Nikedo

KoP
Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av nikkdust:

Håller med gow ÄR överskattat... Själv gillar jag mp-delen i BFBC mycket mer..

Ja, för det är ju verkligen samma typ av spel!
"Jag gillar World of Warcraft mer än GOW!"
Sluta trolla.

OnT: Har dom gått ut och sagt att det blir en 3a än?

Mig veterligen gick dom ut med information om att GOW ska bli en triologi i samband med att ettan släpptes.

Skrivet av p4k3:
Skrivet av dmn:

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Nej, det är helt klart mer överskattat än vad Halo är. Spelade GoW ett i ungefär 15min innan jag avinstallerade det.

Måste vara ett av de mest enformiga FPS/TPS-spel jag testat. Noll känsla då man skjuter på fienderna, ingen glädje whatsoever av att mejja ner dem. Samt att det är alltid samma sak. Man går från ett skydd till ett annat å skjuter från dem. Det lessnade jag jävligt fort på.

Och till sist, shooter-spel ska inte spelas på konsoll! Mus och tangentbord är ett krav!

Hade jag recenserat spelet så hade det inte fått mer än en etta...

Varsegod.. ge spelet en etta om du mår bättre av det.. själv kommer jag avnjuta GOW 2 med en god vän och lite rajjrajj. Och det eviga tjatet om mus+tangentbord = bla bla bla

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av nikkdust:

Håller med gow ÄR överskattat... Själv gillar jag mp-delen i BFBC mycket mer..

Ja, för det är ju verkligen samma typ av spel!
"Jag gillar World of Warcraft mer än GOW!"
Sluta trolla.

OnT: Har dom gått ut och sagt att det blir en 3a än?

Näe... Blev du ledsen nu? Stackars pojke.:evil:

Har väl inget att göra med att det inte e samma typ av spel! Det e överskattat ändå!

Medlem

Det här spelet kommer att äga så grymt mycket, usch vad bra det kommer att vara!Jag, polaren och gears 2 co-op hela helgen

Inaktiv
Skrivet av dmn:

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Konstigt att Halo sålde 16,5 miljoner spel och att Gears of war har sålt 5 miljoner exemplar.

Istället för att snacka ta reda på fakta.

Gears of War 2 är ett bra spel bättre än många Playstation 3 titlar.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av dmn:

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Konstigt att Halo sålde 16,5 miljoner spel och att Gears of war har sålt 5 miljoner exemplar.

Istället för att snacka ta reda på fakta.

Gears of War 2 är ett bra spel bättre än många Playstation 3 titlar.

Öhh, vad fan pratar du om? Du kanske har missat att Halo-serien är några fler delar?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Serendipity.:

Dinskugga: Lämna en kommentar om spelet/recension. Sluta leka mamma.

Lätt det tyngsta actionliret iår. Krossar ettan totally. Tycker man om "mega-tuffa-bodybuildar-mördare-med-fetto-vapen" tycker man om detta. Okej att det inte är något fucking "Hmm måste ha fem nycklar för att öppna dörren-spel", men det är ju så pase. Skönt med lir som tar ner en på jordet och bara låter adrenalinet pumpa. Gow 2 + öl + polare; Omnipotent game!!!

Som fan! Vettigaste inlägget ever.

Medlem

Men i mitt tycke borde alltid recensioner på uppföljare göras av samma person som recencerade 1:an. Uppföljare till hyllade spel har väldigt sällan stora skillnader, utan handlar mer om samma sak som funkade så bra förra gången.

Det är det iallafall jag vill att uppföljare ska fokusera på. ta Mass Effect 2 till exempel. Det är det spel som jag överlägset längtar mest efter just nu. Det vill jag inte ska skilja sig ett dugg från Mass Effect 1 på några punkter, bara förfinande av gameplay och nya features. På samma sätt vill jag inte att Gears 2 ska skilja sig från 1:an.

Vilket jag fick bekräftat nu, det här spelet kommer att sabba mina betyg. Jag ska sitta hemma och lira det länge&mycket

Inaktiv

hoppas dom skyndar på med en pc version så det inte tar ett år igen .klart bättre på pc tycker jag


signatur

ToMZoN

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av dmn:

Gears of War är nästan lika överskattat som Halo.

Konstigt att Halo sålde 16,5 miljoner spel och att Gears of war har sålt 5 miljoner exemplar.

Istället för att snacka ta reda på fakta.

Gears of War 2 är ett bra spel bättre än många Playstation 3 titlar.

Öhh, vad fan pratar du om? Du kanske har missat att Halo-serien är några fler delar?

Menar Halo 3 versionen i detta fall

Inaktiv

Efter att ha läst denna+andra recensioner, kan man ju dra slutsatsen att gillade man ettan (vilket jag gjorde) så lär man inte bli besviken på detta..

Skriv svar