Half-Life fyller tio

Inaktiv

Grattis Half-life! och inte minst Gordon grattis på födelse dagen Gordon du är 10 men ser ut som 40

Medlem

Värst va tiden går. Känns som igår när man satt och spelade det

Medlem

Grattis! Half-Life 1 är nog det enda spel jag verkligen har spelat igenom på Easy, Normal och Hard. Älskade det verkligen när det kom. Även många av moddarna väcker minnen från gamla LAN, då LANA fortfarande var omodernt och det absolut roligaste som fanns att göra.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Jag skulle inte gå så långt som att säga att Half-Life "ritade om kartan för förstapersonskjutare för gott" spelet var mediokert och gjorde ingenting som inte hade gjorts innan. Ett otroligt överskattat spel med andra ord.

Ganska exakt det jag tänkt skriva, otroligt överskattat spel.

Medlem

aaawh Half-life var det första spelet efter Aladdin på PC :'(
Jag minns hur rädd och försiktigt jag spelade nu har man lärt sig använda quick-save <3 Valve

Ja jäklar.. jag tror jag va 21 år gammal och dejtade nån tjej som gick nåt avancerat naturprogram och vi drog in till Åhlens för att köpa spelet, sen förklarade hon vad Lambda-tecknet på HL1-kartongen betydde. Då vart jag lite impad men ändå lite generad eftersom jag själv inte fattat det. Efter mycket hångel glömde jag dock bort det snabbt.
Goda tider..

Inaktiv
m1
Medlem

Spelade igenom det första gången i software. Oj, oj, oj vilket lyft det blev när man införskaffade ett Voodoo2

Medlem

Hehe... Ett underbart spel... <3
Känns som igår jag spelade det sist... Men det var det inte. Det var faktiskt i lördags förr-förra veckan. (Jag var fem år 1998, om ni ursäktar mig lite. Det kändes som att jag behövde spela det, därför gjorde jag det.)

Älskar spelserien, och har nu förstått (när jag äntligen spelat båda spelen) varför det sägs vara världens bästa spel... <3

Medlem
Skrivet av citric:

Grattis =P

Kan oxå medela att vi på modden Black Mesa har släppt lite ny media.
En trailer kommer oxå inom några dagar.

http://www.blackmesasource.com/
http://www.blackmesasource.com/media.php

lite offtopic men när f*n kommer ni släppa det? känns ju som att ni hållt på i flera år.

grattis valve och half-life och tack för alla underbara timmar!

Medlem

Grattis !!

Hur man minns Half-Life, ja.. Med skräckblandad förtjusning är väl det enda rätta, headcrabs som kommer farande och man skriker som en liten flicka

Har svårt att tänka mig att ett FPS spel någonsin kommer att slå ner Half-Life från tronen som den besitter (iaf här hos mig) fast det är klart, man går ju ivrigt och väntar på http://www.blackmesasource.com/ och då får man chansen att återuppleva Half-Life vackert uppsminkat igen


signatur
Medlem

half-life i mitt hjärta <3


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Tack Valve för att ni har skapat dem bästa spelen som någonsin han hamnat på spelmarknaden. Grattis half-life!


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Inaktiv

Tack för 10 underbara år....må det bli 10 till kanske?

Medlem

Åhhh, half-life!
Gamla goda tider när jag tjuv testade spelet på min brorsas data när jag var typ 5-7 år ( fastän jag inte fick spela det så var jag tvungen ).. Men jag kom ihåg att på första banan eller nått sånt så var det typ ett litet '' fyrkantigt hål '' som jag kröp in i och rätt som det var så kom en liten krabat fram och hoppade rakt in i fejat på mig!<33 Fy faan vad skrajj jag blev:)
Sen tog det typ 2 år innan jag vågade testa det igen.. Hahah:P


signatur

Wai

Medlem

Grattis till HL. Ett polerat spel som var kul, om än överskattat. Synd att inte uppföljaren höll måttet som orginalet satte upp.

Dock så tycker jag att andra spel, som System Shock och Thief, var mer revolutionerade för första-person spelen, fast de var såklart inte lika framgångsrika.

HL fick mycket prat och så, men var inte så himla framgångrikt förrän CS blev en hit. Undrar hur många miljontals exemplar de sålde av HL tack vare CS?

Medlem

Grattis!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Half-Life är otroligt överskattat.

Medlem

Grattis HL!!

Skrivet av citric:

Grattis =P

Kan oxå medela att vi på modden Black Mesa har släppt lite ny media.
En trailer kommer oxå inom några dagar.

http://www.blackmesasource.com/
http://www.blackmesasource.com/media.php

Mysigt, väntar med spänning!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Spelade mitt andra spel 2007 och var över 40 år. Spelet hette Half Life 2 (Orangebox) och sedan dess har spel tagit över min fritid även om jag spelar som en kratta har jag kul.

Ettan provade på nittiotalet med en Cyrixprosessor och fattade ingenting. Tyckte detta med spel var rena dyngan löjligt.


signatur

Det var detta...

Medlem

SALUT! Ska lira lite CS 1.6 nu.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

10år redan?

Undra vart de tog vägen.

Aja, grattis och så.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Vad ni snackar goja. Säsong 6 av Arkiv X var ju nästan den bästa.

Medlem

grattis vavle!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Half Life #1 8)


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

MFZ
Medlem

som singelplayer fps var halflife ljusår före sin tid.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

Grattis!


signatur

synden FX - Graphic design

Medlem

Facking stort grattis VALVE!
ÅÅÅH får orgasm varje gång jag hör Half-Life!
Bästa spelen någonsin kommer från Valve. De kan aldrig faila!
Gabe Newel <3!

Skulle jag bara kunna få spela 1 spel till de närmaste 100 åren skulle det varit Half-Life 2 - Episode 3

Inaktiv

Har ännu inte spelat det, måste köpa det i samma veva som oragebox de kommer bli najs!
jag var sex när det släpptes så då kunde jag inte

Medlem
Skrivet av icepepsi:

Grattis Half-life! och inte minst Gordon grattis på födelse dagen Gordon du är 10 men ser ut som 40

Han blir jäkligt ball sen när han fixar kröket till fjortisfesten


signatur

Wii, Power Mac G5 Quad, MacBook Pro Core Duo.

Skriv svar