Inaktiv
Skrivet av ajo The Frogs Clan:

Jag såg inget om den här modden tidigare, men kanske bara missade den Modden jag söker tar bort "glow-effect" när man har något enchantat på sig, samt att enchantade vapen/rustning inte skinner i någon färg. Tack på förhand

No Persistant Glow Fix:

"This mod simply removes the glow that occurs when you equip a piece of enchanted armour. (The initial glow is still there, but the horrible glow/aura that stays afterwards has been removed)."


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Hemsida: MultiTES4: Multiplayer Oblivion

Forum: The Elder Scrolls Forum

Alpha-versionen är släppt! Har inte testat själv:

"What can MultiTES4 actually do?

The current version (being only an alpha) is pretty limited in it's capabilities. It supports only 2 people running around Cyrodiil. The other players in the game are represented as NPCs to each individual on their computer. The NPC will move and travel to match the players that are connected to the server.

What can't MultiTES4 do?

At the moment, the following haven't been implemented: time/day/year synchronisation, quest sharing, deathmatch, cell/world synchronisation, err pretty much everything else you can think of. Console commands aren't blocked, either is fast travel. Animations aren't shared, neither is inventories or attributes. I wasn't kidding when I said it was the basics."


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem
Skrivet av Demiurg:

Hemsida: MultiTES4: Multiplayer Oblivion

Forum: The Elder Scrolls Forum

Alpha-versionen är släppt! Har inte testat själv:

"What can MultiTES4 actually do?

The current version (being only an alpha) is pretty limited in it's capabilities. It supports only 2 people running around Cyrodiil. The other players in the game are represented as NPCs to each individual on their computer. The NPC will move and travel to match the players that are connected to the server.

What can't MultiTES4 do?

At the moment, the following haven't been implemented: time/day/year synchronisation, quest sharing, deathmatch, cell/world synchronisation, err pretty much everything else you can think of. Console commands aren't blocked, either is fast travel. Animations aren't shared, neither is inventories or attributes. I wasn't kidding when I said it was the basics."

Jobbas det mer på det där kan det ju bli riktigt bra.


signatur

<3

Medlem

Låter nästan som ett skämt då folk klagat på Beth. för deras dåliga modsupport. Men om det verkligen funkar så tror jag nog att Oblivion kan bli ett bra MP-spel, det blir ju mer taktik i striderna.

Bara dom lyckas med att balansera spelet så...

Inaktiv

Känner nån här till nån Hungrig-mod. Alltså , en mat-mätare så att man kan bli hungrig och måste äta emellanåt. Då finns det ju nån mening med att döda rådjur. Så vildmarkskänslan blir lite mer påtaglig. Hittar själv inte nån sån mod på planetelderscrolls

Inaktiv
Skrivet av Ericzeppe52:

Känner nån här till nån Hungrig-mod. Alltså , en mat-mätare så att man kan bli hungrig och måste äta emellanåt. Då finns det ju nån mening med att döda rådjur. Så vildmarkskänslan blir lite mer påtaglig. Hittar själv inte nån sån mod på planetelderscrolls

Testa Survival Suite eller Real Hunger.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Survival Suite såg ju riktigt fin ut! Måste testa! Tack så mycket för tipset!

Röstar på att den ska finnas i förstatråden...

Medlem
Skrivet av Blomkruka:

Survival Suite såg ju riktigt fin ut! Måste testa! Tack så mycket för tipset!

Röstar på att den ska finnas i förstatråden...

Förstasidan uppdaterad. Lagt till några länkar med.

Inaktiv
Skrivet av Demiurg:
Skrivet av ajo The Frogs Clan:

Jag såg inget om den här modden tidigare, men kanske bara missade den Modden jag söker tar bort "glow-effect" när man har något enchantat på sig, samt att enchantade vapen/rustning inte skinner i någon färg. Tack på förhand

No Persistant Glow Fix:

"This mod simply removes the glow that occurs when you equip a piece of enchanted armour. (The initial glow is still there, but the horrible glow/aura that stays afterwards has been removed)."

äntligen slipper man se ut som en nylackad prydnad när man är i strid Vad hände med Get Wet? Den dök aldrig upp och alla glömde den?

Medlem
Skrivet av ajo The Frogs Clan:
Skrivet av Demiurg:
Skrivet av ajo The Frogs Clan:

Jag såg inget om den här modden tidigare, men kanske bara missade den Modden jag söker tar bort "glow-effect" när man har något enchantat på sig, samt att enchantade vapen/rustning inte skinner i någon färg. Tack på förhand

No Persistant Glow Fix:

"This mod simply removes the glow that occurs when you equip a piece of enchanted armour. (The initial glow is still there, but the horrible glow/aura that stays afterwards has been removed)."

äntligen slipper man se ut som en nylackad prydnad när man är i strid Vad hände med Get Wet? Den dök aldrig upp och alla glömde den?

Typ.

Get Wet v0.9
Bild 1 & Bild 2

Inaktiv

Ah Det va alltså bokstavligt Get Wet Ahwell Såg bättre ut än väntat. Nu saknar jag bara en enda mod! En kompis rekomenderade att jag fixade en mod som fixade så att man även kunde sova "While Trespassing" (Speciellt nu när man har Survival Suite ) Någon som vet vart denna finns? För jag kan väl knappast vara den enda som irriterar mig på detta :<

Medlem

Om man vill köra Get wet bör man ha en bra dator, annars ser det fult ut, speciellt på avstånd.

Medlem

mkt bra med uppdatering av alla förslag till förstasidan.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

mkt bra med uppdatering av alla förslag till förstasidan.

Det är det den är till för. Blir väl mer uppdateringar när man tar ner det från hyllan igen...

Medlem
Inaktiv

Tyckte att modden "survival suite" var lite för hardcore. Men kan verkligen rekommendera "real hunger"-modden

Inaktiv
Skrivet av Svenpa:

mkt bra med uppdatering av alla förslag till förstasidan.

Håller med. Väldigt bra och snyggt gjort.

ANIMATION FIXER: "This program, OAF, will un-stick your animations in Oblivion. All types of animations can become stuck in Oblivion such as fires, torches, magic effects, doors and moveable platforms. You will know when this happens. It is usually reported to occur in games with greater than 200 hours of playtime."

En måste "mod" för alla som drabbats av problemet, inklusive jag själv med min Warrior som har 240 tim speltid. Problemet verkar drabba så gott som alla som har spelat 200+ tim med en karaktär och symptomen varierar från väldigt irriterande (en Corpse Masher-plattform kan ta 5 minuter på sig) till att helt omöjliggöra spelande (dörrar öppnas inte etc.).

Måste fixas av Bethesda så snart som möjligt i en patch, men tills vidare är det här en lösning för PC-användare.

Tråd 5 på det officiella forumet.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

Coola moddar, tror jag måste prova några nån dag.

Inaktiv

Är det någon här som har kommit över en armborst-mod än. Ganska pissed att det verkar finnas i de flesta elder scrolls-spel men inte detta.

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

Är det någon här som har kommit över en armborst-mod än. Ganska pissed att det verkar finnas i de flesta elder scrolls-spel men inte detta.

Nepp, då det inte finns någon animation i spelet (som följer med) så kan vi nog glömma det, då det inte finns något sätt att importera filerna.

Edit: Hittade den här sidan, något att dregla över...
[http://www.tescreens.be/oblivionmodwiki/index.php/Mod_Ideas]

Medlem

Över 3000 visningar!

Och så en mod såklart, Direnni's Advanced Alchemy Apparatus Mod.

Download

This mod adds a new set of alchemy equipment that was used by the great Asliel Direnni thousands of years ago. The new apparatus has a 125% effectiveness making for more potent and valuable potions and poisons.

The 4 pieces can be purchased at The Main Ingredient and The Gilded Carafe in the Imperial City, All Things Alchemical in Skingrad, and A Warlock's Luck in Bravil. (It's also worth purchasing the book "De Rerum Dirennis" at All Things Alchemical for the full story on this alchemy legend)

Be forewarned that the pieces are quite expensive, these are ancient artifacts afterall. This mod is actually a precursor to one I will be working on that will give many merchants new very powerful/high-end merchandise at very high costs. Other than houses and horses, there isn't much to purchase with all of the hundreds of thousands of septims you will collect in Oblivion.

http://home.comcast.net/~el_giacomo/oblivion/direnniapparatus2.jpg

Inaktiv

Riktigt läckert


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

http://uk.gamespot.com/pc/rpg/theelderscrollsivoblivion/downl...

Nån som testat det där? Verkar rätt så intressant att få ställa till med lite oreda och sen bara slå sig ner och kolla på resultatet

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:

Över 3000 visningar!

Och så en mod såklart, Direnni's Advanced Alchemy Apparatus Mod.

Mums. Laddar ned direkt.

PS. Crenshaw, Betapatch-infon i början kanske skulle bytas ut till Patch 1.1. info?

IMPORTANT 1.1 PATCH INFORMATION


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem
Skrivet av Demiurg:
Skrivet av Crenshaw:

Över 3000 visningar!

Och så en mod såklart, Direnni's Advanced Alchemy Apparatus Mod.

Mums. Laddar ned direkt.

PS. Crenshaw, Betapatch-infon i början kanske skulle bytas ut till Patch 1.1. info?

IMPORTANT 1.1 PATCH INFORMATION

Det har du rätt i, ska titta på det senare idag.

Om det är något mer jag ska ta med, är det bara att skriva här eller pma.

Medlem

En spjutmod skulle vara kul där man både kan slås med det och kasta det. och om man träffar fienden med det springer dom oftast fram och slåss med en då kan man ta spjutet som sitter fast i npcen


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

BETTER LETTERS
This plugin changes every generic letters, notes, recipes, instructions and the such with unique ones.

Basicly, you'll never see a duplicated letter again.

Now it does pay to read those letters, some nice information may be hidden in them!

Inga screenshots tyvärr.

Inaktiv

Den här har jag sett fram emot i ett par månader:

Book Jackets: Oblivion av phoenixamon

"Book Jackets: Oblivion is a basic retexture for all of the stock hardcover books in Oblivion, giving each title a unique texture and matching icon. Most books are titled on the spine and books in a series are also numbered."

Book Jackets för Morrowind är en av mina favoritmoddar och den här verkar lika genomarbetad och fantastiskt detaljerad. Har inte testat själv ännu, men ska så fort jag kan slita mig från Morrowind.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem
Skrivet av Demiurg:

Den här har jag sett fram emot i ett par månader:

Book Jackets: Oblivion av phoenixamon

"Book Jackets: Oblivion is a basic retexture for all of the stock hardcover books in Oblivion, giving each title a unique texture and matching icon. Most books are titled on the spine and books in a series are also numbered."

Book Jackets för Morrowind är en av mina favoritmoddar och den här verkar lika genomarbetad och fantastiskt detaljerad. Har inte testat själv ännu, men ska så fort jag kan slita mig från Morrowind.

Han är färdig? Äntligen! Ända sedan första tråden har man längtat.

Medlem

Verkade sjukt fina texturer.. blir till att tanka direkt!

Skriv svar