CryEngine 3 premiärvisad

Robot
Medlem
CryEngine 3 premiärvisad

Det där imponerade ju inte ett dugg :/ Pinsamt tech-demo.

Inaktiv

Snart haglar alla idiotiska kommentarer i stil med "meh, det e ju inte alls så mycket snyggare än cryengine 2, mer som cryengine 2.5"
Ja, se där någon hann redan...


signatur

e=mc2

Medlem

Snyggt, men jag skulle gärna se lite HD-screens på det också

Medlem

En 3-tums flashvideo imponerar inte så jäkla mycket, se till att få upp en 720p eller 1080p så man får se vad fan som händer.

Medlem
Medlem

Håller med post #1. Tyckte mig inte se nån större skillnad på detta och Crysis/Crysis Warhead faktiskt...fast kvallen var rätt kass på rullen...

Medlem

Dags att skaffa ett nytt grafikkort... igen...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Hoppas något sånt här kommer till 360:n snart då :).

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:

Snart haglar alla idiotiska kommentarer i stil med "meh, det e ju inte alls så mycket snyggare än cryengine 2, mer som cryengine 2.5"
Ja, se där någon hann redan...

"Säger ni att motorn jag är kär i är ful så är ni dumma i huvudet!"

Tech 5 > CryEngine.

Medlem

vad e det där för crysis spel? har jag missat något?

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:

Snart haglar alla idiotiska kommentarer i stil med "meh, det e ju inte alls så mycket snyggare än cryengine 2, mer som cryengine 2.5"
Ja, se där någon hann redan...

Då citerar jag dig istället.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag fick för mig att Cryengine 3 är liksom...väldigt flexibel. Man kan ha riiiktigt snygg grafik till pcn, och väldigt lätt banta ner effekter osv så det passar till Xbox 360\PS3.

Var väl en självklarhet att CryTek ville göra spel till konsoler, tjäna mer kosing.

ro
Medlem

Lite tunt demo kanske. Det ser ju typ ut som Crysis. Dom får nog ta och vässa armbågarna bra mycket mer om dom skall ut och dansa med dom stora grabbarna..

Medlem

http://ve3d.ign.com/videos/play/46573/PC/Crysis/Trailer/CryEn...

Här har ni lite bättre kvalité
för övrigt är jag lite besviken, detta var mer som cryengine 1,7

Men vänta bara tills de visat CE3 till PC då kommer ni tappa hakan

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:

Den är inte ämnad för PC, så du kan ta tillbaka din vidriga kommentar om att "dags att köpa nytt grafikkort", för inga spel kommer utvecklas till PC med Cryengine 3. IDIOTER

Skrivet av FZ:

Den nya motorn är Crysis första steg in i konsolvärlden, då den kommer stödja Xbox 360 och Playstation 3 utöver pc.

Tss.

Medlem

Ja, Crytek gav ju upp på PC-exklusiva titlar pga av piratkopiering enligt dem själva. Då lär de behöva en motor som fungerar på flera plattformar.

Hur som helst så kan jag inte säga att jag är imponerad. Och current-gen verkar mest bestå av blurr.

Inaktiv

Utomhus mijöerna är fortfarande mycket snygg. En fördel med CryEnigne är leveleditorn som är mycket enkel att arbeta i. Vet inte om det är någon som använder CryEngien idag förutom Crytek, men nu när den har konsol stöd för både Xbox och PS3 så kommer nog fler att överväga den, särskilt om spelet som man ska göra har mycket utomhusmiljöer. Sen kanske det beror också på vad en spel licens kommer att kosta. Unreal och ID licenserna är inte direkt billiga. Sen är Unreal och ID "teknologin" hyfsat stabila och har bra utveckalr stöd vilket ger dem en stor fördel.

Inaktiv

Jag har längtat att de ska göra crysis till PS3/XB360!!
Hoppas det kommer=)

Medlem
Skrivet av twisted:

http://ve3d.ign.com/videos/play/46573/PC/Crysis/Trailer/CryEn...

Här har ni lite bättre kvalité
för övrigt är jag lite besviken, detta var mer som cryengine 1,7

Men vänta bara tills de visat CE3 till PC då kommer ni tappa hakan

Det där var inte vackert iaf! Kolla de lågupplösta texturerna! Ser ut som det har försökt dölja den dåliga grafiken med snygg ljus sättning och hög upplösning!

och JA jag är medveten om att det även är till konsol!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:
Skrivet av TheEdge|Jinx:

Håller med post #1. Tyckte mig inte se nån större skillnad på detta och Crysis/Crysis Warhead faktiskt...fast kvallen var rätt kass på rullen...

Skrivet av N3m35i5:

Dags att skaffa ett nytt grafikkort... igen...

Två idioter på samma gång! Ovanligt....läs på istället. Cryengine 3 är utvecklad för current-gen konsoler. Xbox360 samt playstation 3, eftersom Cryengine 2 inte fungerade bra att använda för att producera spel på konsol. Det är inte meningen att det ska vara direkt snyggare, detta visar bara vad Cryengine är kapabel till på konsol. Den är inte ämnad för PC, så du kan ta tillbaka din vidriga kommentar om att "dags att köpa nytt grafikkort", för inga spel kommer utvecklas till PC med Cryengine 3. IDIOTER

OMFG du kanske borde ta en valium lille knodd...

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:

Den är inte ämnad för PC, så du kan ta tillbaka din vidriga kommentar om att "dags att köpa nytt grafikkort", för inga spel kommer utvecklas till PC med Cryengine 3. IDIOTER

eh... va? vidrig? que?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tror mer på ids tech 5 än detta konsoll trams.

Medlem

Fick sticka till IGN och se videon för alla flashsaker får FZ att lagga. Dra ner på reklamen FFS!


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Tror mer på ids tech 5 än detta konsoll trams.

Du är bara så töntig... Är väl skitbra och kul att detta görs så folk som har konsol kan uppleva "Crysis"?

Medlem

Bara dom inte gör ett Crysis spel till konsoll, dock så är KZ2 bra mycket snyggare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Bara dom inte gör ett Crysis spel till konsoll, dock så är KZ2 bra mycket snyggare.

Jag tycker nästan detta är snyggare än KZ2...Mest för att det är större miljöer och man kan spränga hus och broar t.e.x.

I KZ2 kan man bara skjuta sönder vissa saker, typ pelare och dylikt. Men KZ2 är riktigt snyggt...men mkt blur.

Inaktiv

Jag har aldrig varit så besviken i hela mitt liv =(

Medlem
Skrivet av Xrick:

vad e det där för crysis spel? har jag missat något?

Du har uppenbarligen missat rubriken och texten i nyheten!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Värt att notera är att denna motor är för CONSOLE och inte pc.

Skriv svar