Vilken av dessa bärbara?

Medlem
Vilken av dessa bärbara?

Tjena.

Nu är det äntligen dags att skaffa mig en ny bärbar dator, och valet står mellan dessa två:

#1:

Processor Intel Core 2 Duo P8600 / 2.4 GHz ( med dubbelkärna )
Cacheminne 3 MB - L2-cache
Minne 4 GB (installerad) / 4 GB (max) - DDR II SDRAM - 800MHz ( 2 x 2 GB )
Hårddisk 200 GB - Serial ATA-150 - 7200 rpm
Grafikkort NVIDIA GeForce 9600M GT - 512 MB
Skärm 15.4" TFT 1280 x 800 ( WXGA+ )
Optisk enhet DVD±RW (+R dubbla lager)
Nätverk Nätverkskort - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft)
Telecom Fax / modem
Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Premium (32/64-bitars)

#2

Zepto Znote 6625WD Intel Core 2 Duo T8300 2.4GHz, 4096MB DDR2, 200GB SATA HDD, Nvidia GeForce 8600M GT 512MB, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Vista Home Premium

Det enda som skiljer dem åt är processorn och grafikkortet. De kostar exakt samma, men jag vet inte vilken som är bäst?

Kan nån hjälpa mig??


signatur

Ducati Streetfighter 848

MFC
Medlem

Vad är det för tillverkare av den första?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

#1 har både bäst processor och grafikkort:)
Vad är det för märke på den?

Medlem

Jag skulle rekomendera #1, vad det nu är för märke på den. Vet inte om processorn men den är ju knappast sämre än den andra, och den har skarpare grafikkort. Ett ganska så givet val, tycker jag, om de nu kostade lika mycket.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

jaha okej.

Det är samma märke på båda, Zepto. Jag har aldrig hört talas om det förut, men det finns på datorbutiken.com.. Båda två.
Men pallar processorn på #1 av typ bioshock och cod4? Viktigt att den gör det, gillar nämligen dem spelen
Hur "mycket" bättre är den första? Är det väldigt mycket, eller bara lite?
Tack för alla svar förresten Uppskattas jättemycket


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

kanske är värt att vänta dells nya bärbara datorer .kommer bara kosta 299 dollar, lite mindre lyxig kanske men duger helt klart till en surf/arbets dator


signatur

"du, hur känns det att vara en skitgubbe?"

Medlem

alltså, problemet är att jag ska ha denna datan i tre år. Minst..Så den ska helst palla lite spel och sådant. Orkar inte köpa ny varje år...Och jag gillar att spela, så det kommer bli en hel del sådant, så då kan jag ju inte ha en dator som inte pallar


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Hur mycket har du att spendera då?

Annars kan du ju kolla in Dells värsting XPS 1730...

Medlem

alltså, de båda datorerna kostar 12 papp, vilket är i värsta laget för mig...så inte mer än det om vi säger så..


signatur

Ducati Streetfighter 848

nj
Medlem

Du kan ju även kika på Zeptos hemsida som du kan beställa från för lite mer konfigurationsmöjligheter på deras datorer.
Ett alternativ är Dells XPS M1530/1730, nackdelen är väl att de har lite äldre komponenter än Zeptos Mythos/Nox (det är samma dator förutom att Mythos är vit och Nox svart), dock så finns det ibland en del rabattkoder som man kan använda när man handlar från Dell (som går att hitta hos bla Rabattkod.se).

Det finns gott om liknande trådar som den här i SweClockers forum för bärbara datorer, kan helt klart rekommendera att du tar en titt där och läser på lite.

Medlem

okej, tackar. ska testa det


signatur

Ducati Streetfighter 848

1
Skriv svar