Medlem
Kylare till 4870x2

Kan någon rekommendera en bra kylare till 4870x2, inte vatten dock för blir för dyrt...:up:

nj
Medlem

Det finns mig veterligen inga separata kylare som passar till grafikkorten med dubbla GPU:er (AMD:s X2:or eller nVIDIAs GX2:or).

Medlem

Tror inte heller det finns någon luftkylare till 4870x2, det är antingen den vanliga eller vatten man får använda.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag läste om en kille som hade ett vattenblock till 4870x2. Vad kostar det tillsammans med vatten att kyla det kortet och kan ni tipsa om vart ja kan köpa det?

nj
Medlem

Någon tusenlapp antagligen för vattenblock till båda GPU:erna, radiator, pump, tank samt slangar.
Sedan så är det ju det roliga med att läckagetesta delarna, se hålla koll så vattennivån inte sjunkit för att vattnet kan ha dunstat genom slangarna (beroende på slangtyp) etc.

Inaktiv

Alltså: Dyrt, krångligt och potentiellt datordräpande, man bör, som amatör och opåläst, alltså hålla tassarna borta.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Kan inte riktigt förstå varför du skulle vilja byta kylaren på ett 4870x2, det är inget fel med den, möjligtvis om man tänkte överklocka mycket att det skulle vara nödvändigt.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Men då kommer frågan, vad är meningen med att klocka ett kort som 4870X2, det finns inget kort som riktigt kan utmana det på marknaden just nu ^^


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Nja, saken är att om man har pengar och vill ha det bästa så är 3 st GTX 280 ett bättre val.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

-^ mycket bättre val...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Ett 4870x2 är fullt tillräckligt tycker jag...

Medlem

inte om du vill maxa crysis och fc2...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

inte om du vill maxa crysis och fc2...

Nja enligt tester så kan man spela crysis 2560/1600 very high i ca 30 fps och det är spelbart i crysis. Men jag tänker behålla mitt 8800 gt och köpa radeon rv870 som kommer i början på 2009. Det ska vara 20% snabbare än 4870x2 och det räcker för crysis. jag kommer också ta en titt på geforce gtx350 som kommer till jul, kanske det kortet eller rv870 blir mitt nästa, men ett av dem blir det till 100%...
Sedan en sak till... han som ligger bakom crysis sa i en intervju att dem egentligen inte skulle haft med very high på crysis utan släppt en patch senare när hårdvaran hade hunnit ifatt. Han sa att deras ambition med spelet var att det skulle växa med tiden, han sa att det var trist att alla försökte maxa det istället för att köra på tex high.

Inaktiv
Skrivet av landahl:

Men jag tänker behålla mitt 8800 gt och köpa radeon rv870 som kommer i början på 2009. Det ska vara 20% snabbare än 4870x2 och det räcker för crysis. jag kommer också ta en titt på geforce gtx350 som kommer till jul, kanske det kortet eller rv870 blir mitt nästa, men ett av dem blir det till 100%...

Landahl skall alltså med 100%s (ett hundra procents) säkerhet köpa GTX350 eller RV870 i början på 2009. "I början på 2009" anser jag vara senast 28e februari eller senast 14 dagar efter att korten finns i handeln om korten skulle släppas efter 28 feb. Om du inte visar bild på kvitto (med bevis att det verkligen är ditt kvitto) på ett sådant inköp inom den ovan nämnda tiden så yrkar jag på att Landahl blir bannlyst från FZ.

Om du inte tycker detta är OK så får du ändra ditt uttalande, för sm det står nu så har du lovat.

Så kanske vi kan få ett slut på allt "jag ska".

Tack för mig, välkommen åter.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:
Skrivet av landahl:

Men jag tänker behålla mitt 8800 gt och köpa radeon rv870 som kommer i början på 2009. Det ska vara 20% snabbare än 4870x2 och det räcker för crysis. jag kommer också ta en titt på geforce gtx350 som kommer till jul, kanske det kortet eller rv870 blir mitt nästa, men ett av dem blir det till 100%...

Landahl skall alltså med 100%s (ett hundra procents) säkerhet köpa GTX350 eller RV870 i början på 2009. "I början på 2009" anser jag vara senast 28e februari eller senast 14 dagar efter att korten finns i handeln om korten skulle släppas efter 28 feb. Om du inte visar bild på kvitto (med bevis att det verkligen är ditt kvitto) på ett sådant inköp inom den ovan nämnda tiden så yrkar jag på att Landahl blir bannlyst från FZ.

Om du inte tycker detta är OK så får du ändra ditt uttalande, för sm det står nu så har du lovat.

Så kanske vi kan få ett slut på allt "jag ska".

Tack för mig, välkommen åter.

Skojar du eller?

Medlem
Skrivet av landahl:
Skrivet av Laxen:

inte om du vill maxa crysis och fc2...

Nja enligt tester så kan man spela crysis 2560/1600 very high i ca 30 fps och det är spelbart i crysis.

Skitsnack... däremot i 1920x1200 vilket är 24" upplösning. Dessutom kan du inte fläska på AA då utan måste avstå, kör du 3 gtx 280's är det en annan sak...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jaså? --->

The Radeon HD 4870 X2 hits the target with Crysis, which has become a playable game for the first time at 2560x1600. It?s here that the presence of 2 GB of total memory (1 GB that?s actually usable, just as a reminder) has proven itself to be rewarding. The Radeon HD 4870 X2 turns out to be more than two times faster than the Radeon HD 4870 (with the exception, as always of 1920*1200). Its advantage over the GeForce GTX 280 comes in at 77% in 2560x1600

Länk

http://www.tomshardware.com/reviews/4870-x2-amd,1992-5.html

Sedan så behöver jag knappast aa i den upplösningen jag spelar. (2560/1600)

Inaktiv

Skärp dej laxen. Två 4870X2 är bättre Tre GTX 280, kanske intee just i Crysis men i alla andra spel dominerar det.

1
Skriv svar