Starcraft 2 släpps först nästa år

Inaktiv
Skrivet av TMO_KOTOR:

Fanns det verkligen naiva fånar som trodde på release 2009?

Att kalla de som hoppats på 2009 för "naiva fånar" är lågt, speciellt när du gör det efter att ha fått facit i hand.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Fanns det verkligen naiva fånar som trodde på release 2009?

ja tydligen.:up:

Medlem

Surprise surprise...

Medlem

xD
Skitkul att folk skjuter fram spelen till nästa år hela tiden och att många gör det för att undvika konkurrensen detta året.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

Det var ju inte helt oväntat. SC2 är ett av två spel jag ser fram emot. Det andra är NS2 och inte heller det lär väl komma till hösten.

Medlem

Jag har RTS-tarmen tillfredsställd för nuvarande pga DoW2-patchen. Blir iofs nyfiken att titta på SC när det väl släpps pga all hype kring det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

är det "försenat" om dom aldrig gett ett datum?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag trodde först Starcraft 2 skulle komma ut i november-december i år pga att blizzard sa att de skulle släppa betan någon gång i sommar. Sen mins jag inte om det var blizzard själva eller alla ivriga fans som sa att spelets bör släpps 3-6 månader efter betan.

Har också för mig att blizzards har sagt att de skall försöka få ut spelet 2009 i samband när de berättade om betan.

Får väl se när Starcraft 2 kommer ut, har hört att det finns naiva fånar som tror på release 2010…

Medlem
Skrivet av Preed:

är det "försenat" om dom aldrig gett ett datum?

+1

Medlem

Det är "försenat" för att det har varit tal om att betan skulle dragit igång som tidigast förra månaden. Betan skulle sedan varit igång 4-6 månader, beroende på när betan började (och hur mycket de behöver fixa) så skulle SC2 släppas efter det. Om betan hade börjat snart efter att de pratade om betaperioden så hade det funnits en möjlighet att släppas 2009.

Medlem

Grabbarna och tjejerna på Blizzard måste ju få lite på sig att sätta sprätt på pengarna, inte bara jobba hela tiden...

Medlem
Skrivet av EliasN:

Är det Blizzard eller är det Blizzard? Inte särskilt oväntat. Suck.

Om du vet vad som väntar, varför då sucka?
Blizzard är världsmästare på spel, inte på att säga rätt datum.

Medlem

Inte oväntat från blizzard

2010 blir ett sjukt spelår. Kanske dags att uppgradera min antika dator snart?

MFC
Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

2010 blir ett sjukt spelår. Kanske dags att uppgradera min antika dator snart?

Snart = i år?
Svar: Nej


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

NOOOOOOOOOOOO!!!! KOM IGEN!!! OM INTE JAG FÅR EN BETA TÄNKER JAG BLI SUR <--- BIG sad face!


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

2010 blir ett sjukt spelår. Kanske dags att uppgradera min antika dator snart?

Inte med anledning av Blizzards spel. De kommer säkert fungera bra med en äldre PC också.

Medlem

Att kalla de som hoppats på release 2009 för naiva är visserligen oschysst, men väldigt sant. Vi som varit med ett tag vet att SC2 utannonserades 2004, då fanns ett fungerande spel som bara behövde finslipas lite. Sen flöt åren på, SC2 utannonserades ofta men kom aldrig (som stalker) och nu har 2009 passerat. När blizzard drar in massor av pengar på Wow, varför släppa ett annat spel?
Pengar behöver de ej och risken är att folk börjar spela SC2 istället för Wow. Tiden bygger också hype...
Tveksamt om vi får se SC" eller D3 2010, men hoppas kan man ju..

Medlem

Fast det är mindre hopplöst än att vänta på ett Dungeon Keeper 3 i alla fall.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av 2fisk2furious:

#12 Javas
Ja, jag har för mig det jag också. Eller så är det bara så att du och jag som känner till hur Blizzard brukar gå tillväga

Haha ja Enda sedan Blizzard började tjäna på WoW så har dom råd att finputsa på sina spel. En bra sak är väl att dom vill ha sina spel buggfria men några buggar kan en gamer leva med.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Att kalla de som hoppats på release 2009 för naiva är visserligen oschysst, men väldigt sant. Vi som varit med ett tag vet att SC2 utannonserades 2004, då fanns ett fungerande spel som bara behövde finslipas lite. Sen flöt åren på, SC2 utannonserades ofta men kom aldrig (som stalker) och nu har 2009 passerat. När blizzard drar in massor av pengar på Wow, varför släppa ett annat spel?
Pengar behöver de ej och risken är att folk börjar spela SC2 istället för Wow. Tiden bygger också hype...
Tveksamt om vi får se SC" eller D3 2010, men hoppas kan man ju..

Det var väll först 2007 SC2 utannonserades, innan fanns det ryckten. Jag hörde inte något om att SC2 nästan var klart och bara behövdes finslipas.

Sen när blizzard går ut och säger att de tror att spelet blir klart 2009 är det väl inte konstigt att många tror på det...

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av 2fisk2furious:

#12 Javas
Ja, jag har för mig det jag också. Eller så är det bara så att du och jag som känner till hur Blizzard brukar gå tillväga

Haha ja Enda sedan Blizzard började tjäna på WoW så har dom råd att finputsa på sina spel. En bra sak är väl att dom vill ha sina spel buggfria men några buggar kan en gamer leva med.

Det har faktiskt varit en Blizzard tradition långt innan WoW. Diablo 2 var kraftigt försenat (2 år eller så), efter den grova missen slutade Blizzard att lova releasedatum.

Inaktiv

Men skulle inte betan komma nu i sommar? Vart har den då tagit vägen?

Inaktiv
Skrivet av micke990:

Men skulle inte betan komma nu i sommar? Vart har den då tagit vägen?

Blizzard brukar inte lova saker, att det ska släppas en beta under sommaren är säkert något som en nyhetssajt skrivit ihop.

Så här sa de i maj;
"The StarCraft II beta-test period is coming in the months ahead!"
Hur många månader sa de aldrig dock.

Medlem

Måste Citera Gossen här.

bara spelet blir bra är jag nöjd.


signatur

PIRANHA BYTES FTW

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Sebastian Lind:

2010 blir ett sjukt spelår. Kanske dags att uppgradera min antika dator snart?

Inte med anledning av Blizzards spel. De kommer säkert fungera bra med en äldre PC också.

Och det tackar vi för.

Tycker inte om att man ska behöva byta ut delarna i datorn så ofta bara för o kunna få ut så mycket som möjligt av de nya spelen.

Medlem
Skrivet av Preed:

är det "försenat" om dom aldrig gett ett datum?

Ja, om de sagt 2009 och det inte kommer 2009 så är det ju försenat.

Medlem

Blizzard alltså..


signatur

I have spoken..

Medlem

Starcraft 2 ser nästan precis ut som Starcraft 1, så vad är meningen med att sitta och hypa det här spelet egentligen...?

Säkert bra balans i spelet men herregud vilken skitgrafik...

Skrivet av Securion:

Starcraft 2 ser nästan precis ut som Starcraft 1, så vad är meningen med att sitta och hypa det här spelet egentligen...?

Säkert bra balans i spelet men herregud vilken skitgrafik...

2/10.

123
Skriv svar