Bad Company 2 - Dice svarar på dina frågor

Medlem
Skrivet av redmac:

FPS på konsol fungerar utmärkt. Det är bara du som är inkompatibel att lära dig kontrollen.

Det fungerar utmärkt att spela fotboll i stövlar också, men kul är det ta mig tusan inte.

Svaren på frågorna var ju inte direkt upphetsande heller.

mina plus och minus

+ Förstörelse av träd och byggnader (är buggat på sina ställen dock)
+ Ljudet

- Kass optimering
- Linjär bana (kanske bara e så i squadrush gamemode?)
- Inga serverfiler
- Inget modstöd
- Reward/level tjaffs

Inaktiv

Tycker betan är riktigt kul. Känns som Battlefield 2 fast med förstörbara grejjer över hela banan. Optimeringen hade ju helt klart kunna vara bättre dock!

Stör mig lite även på hela rank systemet, men verkar som att alla spel har sån skit dessa dagar så man får väl vänja sig...

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av redmac:
Skrivet av CastorFiber:

En del spel är riktigt bra på ps3 och xbox med FPS skall ALLTID spelas på PC. Jag hoppas att jag en dag får äta upp dem orden med tanke på hur utvecklingen ser ut men det är nog troligare att jag lägger ner spelandet än att jag sitter och sprayar med en pokémon kontroll...

http://i48.tinypic.com/2eebonq.gif

FPS på konsol fungerar utmärkt. Det är bara du som är inkompatibel att lära dig kontrollen.

Mus och tangentbord är överlägset i vilket fall som helst. Don't go there m8!

Beror helt på spel, mus erbjuder alltid en överlägsen precision, det är sant, men en handkontroll kan erbjuda smidigare/bättre snabbkommandon om spelets kommandon är optimerade för konsol.

Sen ska jag säga att om man spelar lite på konsol (2h/vecka eller mer) så blir man väldigt snabbt nästan lika bra som man var på PC, eller bättre, allt handlar om vana. Den stora skillnaden är att du till konsol måste lära dig spela bra, träna, medan du till PC skaffar en mus med högre sens och vips så blir du bättre
Sen är det stor skillnad att spela på 360/PS3, är grym på att spela på PC/360 men på PS3 är jag helt värdelös

Hur som helst så kändes betan dåligt optimerad, grafiken var riktigt dålig och de förstörliga miljöerna kunde absolut behöva en hel del finputsning. Även vapenskada, sikten och annat kan behöva justeras en del innan release. Känns klart som ett dåligt FPS för att tillfredsställa märkesk*ta PC-spelare än ett dugligt FPS till konsol. Det som var story i förra spelet var ett skämt och multiplayer var hyfsat, men jämför med storspel som Gears och Halo så ser man snabbt att en del saknas. Å andra sidan är det en brist man får stå ut med då spelet också ska portas till PC, vissa offer måste göras på vägen.

Medlem

Är sjukt förvånad över folks olika problem med optimeringen, är sjukt förvånad att en beta flyter så bra för mig som är just över minimum.. E6600@2.4ghz, 4gbram, 8800gts 512mb @ vista dx10
1600x1024 allt high förutom skugga (low) 16x/16x 45-60fps

(skugga tar man ju bort ändå, man ser lättare folk där det annars är mörkt )

Inaktiv
Medlem

Riktigt bra spel (pc). Flyter på hur bra som hellst i 1980*bla bla? på max inställningar.

Amd 965BE @ 3,9GHZ
5870 (dx11 ftw)
8GB Ram

= Porr


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Nu tycker jag att alla ska sluta klaga och ha tålamod, låt DICE fixa det som är fel innan ni bojkottar spelet! Personligen tycker jag att spelet flyter hyffsat, kunde helt klart varit bättre. Men så är det med ALLA betor och då menar jag ALLA. Inget spel är optimerat och felfritt från början.
Grejen med beta är ju att folk som spelar ska hitta fel och rapportera dom till DICE, så rapportera alla fel ni märker på deras forum http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-... istället för att sitta och whina här


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Gandy:

Nu tycker jag att alla ska sluta klaga och ha tålamod, låt DICE fixa det som är fel innan ni bojkottar spelet! Personligen tycker jag att spelet flyter hyffsat, kunde helt klart varit bättre. Men så är det med ALLA betor och då menar jag ALLA. Inget spel är optimerat och felfritt från början.
Grejen med beta är ju att folk som spelar ska hitta fel och rapportera dom till DICE, så rapportera alla fel ni märker på deras forum http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-... istället för att sitta och whina här

+1

Medlem
Skrivet av dosman:

Man är tvungen att hyra en server? De vägrar att släppa en dedikerad server för folk som vill sätta upp sina egen server på en egen dator.

DICE är lika giriga och bakåtsträvande som Infinity Ward. Det är faktiskt möjligt att DICE är värre än Infinity Ward. Infinity Ward är åtminstonde ärliga när de säger att de inte har dedikerade servrar. DICE skulle kunna släppa en serverfil, den finns uppenbarligen annars skulle de inte kunna hyra ut dedikerade servrar. DICE gäckar sina fans på det här sättet.

Är året verkligen 2010? Det är 14 år sedan quake 1 släpptes med RIKTIGT dedikerade server support som man kan köra på sin egen burk. DICE klarade av att släppa en dedikerad server till Battlefield 1942 för 8 år sedan. Går utvecklingen bakåt hos DICE sedan EA tog över? Patetiskt.

Det är synd att ett svensk spelföretag tvingas att skita i halsen på sina kunder på grund av sin egen och Eletronic Arts girighet.

Den vanliga konsumenten bryr sig inte och kommer fortsätta att ta det i rumpan från EA. Tack för att du hjälper EA hålla ner oss DICE. Det känns nästan inte när det är landsmän som gör det.

Man skulle kunna diskutera DICEs ryggrad här men de har redan sålt sig själva och sin själ till EA som en billig hora.

Wow ett vettigt inlägg på fz.se.
Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Skelögd:

Det är lite kul att kvax säger att CS är för pro spelare när det är ett av dom mest hjärndöda fps spelen någonsin.

Peka och klicka snabbt är pr0 skillz javisst...

Vad anser du vara ett "skill krävande" fps då?

TF2? Är väl kanske "peka och klicka snabbt" där med några klasser också men man måste tänka mycket mer i TF2 än i CS, tro mig.

Du är ju rolig du, det beror ju på vad man mäter skill i?. Tror knappt du klarar av en match mot en low-skill clan i CS..

Point and Click sure simple as that kontroll mässigt.. det är ju som att säga att en dator är as enkelt att använda , tangetbordet bara trycka lite , klicka på musen... kan du möjligen koda websidor eller programmera spel för den delen.. eller varför är inte du fotbolls proffss? det är ju så "enkelt" o sparka boll.. :O? Säg mig plix.. mr skillfull..

Medlem
Skrivet av henkka:

Alla vapen gör för lite skada och vissa är helt felvända. T.ex., gör en 1911 pistol mer skada skott för skott än en M1A1 Thompson. Båda använder .45 ACP som ammunition men pistolen gör mer skada än kpisten trots att kpisten har en längre pipa vilket givetvis borde ge högre utgångshastighet= mer skada, illa, illa.

Oj, jag tror ju inte Dice tänker så realistiskt. Jag skulle gissa på att pistolen måste göra lite mera skada då den är långsammare och har mindre ammunition. Tror nog de fokuserar på ett vettigt gameplay är realistisk stats.

Och, det är även en Beta där de redan påpekat att mycket inte är som det ska i form av content och balansering.

Jag har allt förtroende att de ser över sånt här o fixar det till release.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av dosman:

Man är tvungen att hyra en server? De vägrar att släppa en dedikerad server för folk som vill sätta upp sina egen server på en egen dator.

DICE är lika giriga och bakåtsträvande som Infinity Ward. Det är faktiskt möjligt att DICE är värre än Infinity Ward. Infinity Ward är åtminstonde ärliga när de säger att de inte har dedikerade servrar. DICE skulle kunna släppa en serverfil, den finns uppenbarligen annars skulle de inte kunna hyra ut dedikerade servrar. DICE gäckar sina fans på det här sättet.

Är året verkligen 2010? Det är 14 år sedan quake 1 släpptes med RIKTIGT dedikerade server support som man kan köra på sin egen burk. DICE klarade av att släppa en dedikerad server till Battlefield 1942 för 8 år sedan. Går utvecklingen bakåt hos DICE sedan EA tog över? Patetiskt.

Det är synd att ett svensk spelföretag tvingas att skita i halsen på sina kunder på grund av sin egen och Eletronic Arts girighet.

Den vanliga konsumenten bryr sig inte och kommer fortsätta att ta det i rumpan från EA. Tack för att du hjälper EA hålla ner oss DICE. Det känns nästan inte när det är landsmän som gör det.

Man skulle kunna diskutera DICEs ryggrad här men de har redan sålt sig själva och sin själ till EA som en billig hora.

Dem har ju nämnt anledningen så det räcker och blir över.. och eftersom nästan alla servrar online ändå är hostade av företag och diverse communitys är det knappast något man lider av.

Är man en clan och inte kan skrapa ihop lite pengar till en server en gång i månaden kanske man inte ska hålla på med clan lirande...

Sen lirar man ju helst inte på folks priv servrar ändå, jag skulle då aldrig gå med på att köra en match på bosses privata, både pga stabilitets krav, nätkräv men även pga de orättvisa pingförållandena som skulle uppstå.

Tro mig jag är långt ifrån ensam med den åsikten...

Medlem

en BETA som knappt varit ute en vecka är inte värd att whina på, ge era synpunket och rapportera buggar men ni går lite väl långt!

Medlem
Skrivet av zauii89:

Dem har ju nämnt anledningen så det räcker och blir över.. och eftersom nästan alla servrar online ändå är hostade av företag och diverse communitys är det knappast något man lider av.

Att hindra fusk?

Bara för att serverkoden inte är tillgänglig för allmänheten blir det inte svårare att utveckla fusk. De använder PunkBuster och de som programmerar hacks till spel är redan väl insatta i hur PB fungerar och hur man kan kringgå det.

Fusk utvecklas genom att modifiera/injicera kod i klienten och eventuellt ändra saker på drivrutinsnivå.

Att säga att anledningen är att motverka fuskande är endast en ursäkt för att tjäna lite extra stålars.

dzl
Medlem

I stort sett ALLA multiplayerspel som någonsin släppts har krävt en hel del pachningar och uppdateringar innan dom funkat okej. Och det långt efter första release.

Och här sitter ni och klagar på en BETA! Skämmes ta mig fan...

Medlem
Skrivet av dzl:

I stort sett ALLA multiplayerspel som någonsin släppts har krävt en hel del pachningar och uppdateringar innan dom funkat okej. Och det långt efter första release.

Och här sitter ni och klagar på en BETA! Skämmes ta mig fan...

EA/DICE är ökända för att vara slappa med patchande och därför är kritiken befogad.

Medlem

Patetiskt att se folk klaga på folk som har åsikter, då dom frågar efter feedback så är det väll meningen att ge det?

Om det inte passar in i er värld med fritt tyckande så kan ni just strunta i att läsa inlägg här, inte för att jag tror dom flesta av er har läst mer än ett par stycken i början och i slutet av denna tråd.

Ni får det att låta som ni fullt allvarligt tror att det kommer bli ett helt annat spel när det går från beta till release.

Jag kan väll hålla med om att folk blåser upp saker mer än vad det behövs, men det är väll inte så svårt att förstå att vissa blir frustrerade och därmed utnyttjar sin yttrandefrihet?

"Skämmes ta mig fan"

No you.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Patetiskt att se folk klaga på folk som har åsikter, då dom frågar efter feedback så är det väll meningen att ge det?

Om det inte passar in i er värld med fritt tyckande så kan ni just strunta i att läsa inlägg här, inte för att jag tror dom flesta av er har läst mer än ett par stycken i början och i slutet av denna tråd.

Ni får det att låta som ni fullt allvarligt tror att det kommer bli ett helt annat spel när det går från beta till release.

Jag kan väll hålla med om att folk blåser upp saker mer än vad det behövs, men det är väll inte så svårt att förstå att vissa blir frustrerade och därmed utnyttjar sin yttrandefrihet?

"Skämmes ta mig fan"

No you.

Folk förstår inte vad en beta innebär, det tror väl att det är ett gratis sätt att få testa spelet, nej för fan. Vi spelar en beta för att ge feedback och krossa buggar för att förbättra retail versionen!

Medlem

För att vara en beta är jag väldigt nöjd. Det är tusan vad alla gnäller som bebisar som fått nappen utdragen. Ganska svagt när det är svenska utvecklare som gjort spelet också. På många andra utländska forum gnälls det betydligt mindre.

Ser det inte som ett spel i serien 1942, 2 och nu 3'an om den kommer. Men som ett lite mindre BF-spel är det skitkul. Samma intensiva eldstrider som man njöt mycket av när BF2 släpptes. Sedan en postiv sideffekt är att man inte behöver skramla ihop 64 spelare till tournament osv, och även med mindre spelare känns det tämligen intensivt.

+ Försörbara miljöer, helt underbart.
+ Jättefin grafik och hyfsat optimerat så här långt, flyter bra med allt på max. GTX 275, i5 och skitsnabba laddningstider med 6GB minne.
+ Väldigt intensiva eldstrider.
+ Inte för svårt och inte för lätt att döda andra, ni som klagar kanske ska lära er att sikta. Skördar som in i bomben med det ryska assault-geväret.

- Server browsern är lite flummig, men helt ok då det är beta.
- Poängen verkar inte räknas korrekt när det gäller att låsa upp nya vapen, ranker etc, men som sagt beta.
- Ingen prone, men jag är tacksam att dem släpper till pc. Å andra sidan kommer man ifrån dolphin diving, men ingen prone som sagt.

Avbokar man detta spelet begår man ett stort misstag, inte bara för det helt klart är värt slanten, utan eftersom hur ofta kommer det ett battlefield till pc egentligen?

Tack för vad som verkar bli ett underbart spel Dice!

Medlem

Jag väntar med omdöme tills jag testat demon. Efter fjolårets superfloppar av FPS till PC är jag skeptisk tills motbevisad.

Mus äger joystick i FPS!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Om det inte passar in i er värld med fritt tyckande så kan ni just strunta i att läsa inlägg här, inte för att jag tror dom flesta av er har läst mer än ett par stycken i början och i slutet av denna tråd.

Skrivet av burkmopp:

Jag kan väll hålla med om att folk blåser upp saker mer än vad det behövs, men det är väll inte så svårt att förstå att vissa blir frustrerade och därmed utnyttjar sin yttrandefrihet?

uhh, på vilket sätt sätter vi oss emot yttrandefriheten menar du? Att en åsikt kontras med en annan är väll vad en debatt handlar om. Att sedan diskutera validiteten av en åsikt som "si och så fungerar spelet" från folk som inte ens har spelat det är väll herregud ganska naturligt och så det går till.

*host* Fox News om Mass Effect *host*


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

dosman: Antar att mycket av det här med dedikerade servrar har man unlocks o medaljer att göra.
Dice vill hindra folk från att sätta upp servrar där man fuskar till sig unlocks på nolltid.
Om det inte vore för dessa unlocks,ranker,medaljer osv i både MW2 & BC2, så skulle det utan tvekan funnits dedikerade server-fil att ladda ned för alla.

Medlem
Skrivet av Håkan:

dosman: Antar att mycket av det här med dedikerade servrar har man unlocks o medaljer att göra.
Dice vill hindra folk från att sätta upp servrar där man fuskar till sig unlocks på nolltid.
Om det inte vore för dessa unlocks,ranker,medaljer osv i både MW2 & BC2, så skulle det utan tvekan funnits dedikerade server-fil att ladda ned för alla.

Nej, det är inte därför. Det problemet du anför skulle kunna lösas genom att endast officiella dedikerade servrar var rankade medan servrar som privatpersoner satt upp inte var det.

Medlem

Rätt många som klagar på dålig performance. Pröva att slå av HSAO (Vet inte om det har just den förkortningen, det är en checkbox iaf.) i advanced graphics options.

Det hjälper performance kanske mest av alla settings. Jag tror den är på som default.

Medlem

saxat från ett annat forum:

"HSAO is Ambient Occlusion which gives shadows more depth, at the cost of tearing your framerate in half."

Medlem

Orsaken till avsaknad av dedicated server var tid och fusk.. Som så mycket annat idag, ska alla saker stressas fram tyvär.

Vem vet, snart kommer väl duke nuken forever och har ALLT som ni vill ha. the perfect game! Tog bara sådär 15år..

Vill ni ha så?

Medlem
Skrivet av SuperTank:

uhh, på vilket sätt sätter vi oss emot

När man tycker man ska skämmas för att ha skaffat sig en uppfattning om spelet och skriva om det här.

Medlem

Tror knappast Duke Nukem Forever kommer vara bra.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av SuperTank:

uhh, på vilket sätt sätter vi oss emot yttrandefriheten

När man tycker man ska skämmas för att ha skaffat sig en uppfattning om spelet och skriva om det här.

Exempel?


signatur

I'm a snake, follow me!

Skriv svar