Medlem

Ännu en gång bevisas att fysisk version är bäst version.
Nu har det börjats ändras på innehåll med patchar.

Skulle inte förvåna mig om det är krav på ändringar från Sony. Oavsett vilket är det väldigt tråkigt att se och vi som kunder borde ha ett mer aktivt val i att enkelt kunna välja vilken version av ett sp-spel vi vill spela.

Tack och lov är hela spelet på skivan och man kan således spela den opatchade versionen utan problem.

Vad för ändringar är det snack om? Inte karaktären hoppas jag? Känns som att skaparens vision är den jag vill ha

Medlem
Skrivet av ornerforslofgrenM:

Vad för ändringar är det snack om? Inte karaktären hoppas jag? Känns som att skaparens vision är den jag vill ha

En snabb sökning på google nämner att det ska röra sig om en graffiti tag med ordet 'hard'
(nu ändrat till 'crime') och ett New Game+ mode.

Medlem
Skrivet av ornerforslofgrenM:

Vad för ändringar är det snack om? Inte karaktären hoppas jag? Känns som att skaparens vision är den jag vill ha

Skrivet av justhitx:

En snabb sökning på google nämner att det ska röra sig om en graffiti tag med ordet 'hard'
(nu ändrat till 'crime') och ett New Game+ mode.

Man har även ändrat på en av dräkterna.
Ansågs väl vara för avslöjande och måste således ändras på så att den högljudda minoriteten inte ska dö av utmattning.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Man har även ändrat på en av dräkterna.

Vilken i så fall? Har letat runt på nyhetssajter och hittar ingenting som påstår att någon dräkt ska ha ändrats.
Känns som att du hittar på.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag gör alltid folk så fula som möjligt i character creators för att det går.
Min karaktär i Saints Row 3 & 4 är min favorit:
<Uppladdad bildlänk>

Sen så är det en skillnad på att göra en snygg person och översexualisera en person.

Sex säljer, det kommer aldrig ändras här i världen så länge sex finns, personligen tycker jag mer sex åt folket =D

undrar om det skulle bli sådan uppståndelse över Stellar blade om dom låtit folk få göra sin egen karaktär som I något random rpg. Och default var bara så som hon ser ut nu.

Tar man 100 st killar och säger åt dom att göra den snyggaste karaktären dom kan så skulle alla bli lite olika, byst och rump storlek men tror mestadels skulle dom ha någon slags medium. Folk skulle klaga på att det skulle inte finnas riktiga kvinnor med sådana kroppar typ eller nått, och det är skönhets ideal som inte kan uppnås och killar är vrikade för att tro dom kan få något sånt IRL. Det jag tycker är vrikat är att tro att killarna inte skulle nöja sig med att få bara en av dessa ideal uppnådda och inte vara nöjd

Spel är fantasi spel är konst. Ingen av dom som klagar på att huvud personen som är översexualiserad I Stellar blade klagar på att monstren I spelet inte känns verkliga eller att man är i rymden, eller något annat helt fantasi betonat, Nej nej att kvinnan har former som får dom flesta killar att dregla, Det är att gå för långt =D

Medlem
Skrivet av Natrium:

Sex säljer, det kommer aldrig ändras här i världen så länge sex finns, personligen tycker jag mer sex åt folket =D

undrar om det skulle bli sådan uppståndelse över Stellar blade om dom låtit folk få göra sin egen karaktär som I något random rpg. Och default var bara så som hon ser ut nu.

Tar man 100 st killar och säger åt dom att göra den snyggaste karaktären dom kan så skulle alla bli lite olika, byst och rump storlek men tror mestadels skulle dom ha någon slags medium. Folk skulle klaga på att det skulle inte finnas riktiga kvinnor med sådana kroppar typ eller nått, och det är skönhets ideal som inte kan uppnås och killar är vrikade för att tro dom kan få något sånt IRL. Det jag tycker är vrikat är att tro att killarna inte skulle nöja sig med att få bara en av dessa ideal uppnådda och inte vara nöjd

Spel är fantasi spel är konst. Ingen av dom som klagar på att huvud personen som är översexualiserad I Stellar blade klagar på att monstren I spelet inte känns verkliga eller att man är i rymden, eller något annat helt fantasi betonat, Nej nej att kvinnan har former som får dom flesta killar att dregla, Det är att gå för långt =D

Det har du helt rätt i. Spel är konst. Men precis som med riktig konst så ska konst kunna kritiseras också.
Jag tycker samtidigt att det blir fånigt när det blir alldeles för mycket T&A för sakens skull snarare än för något annat.
Men du har såklart även rätt i att skaparna av spelet har rätt i att få göra det spelet de vill men då får såklart konsekvenserna även bli att de kan bli ifrågasatta om folk anser designen eller spelet smaklöst.

Jag föredrar spel som är mer åt det tramsiga översexualiserade hållet som Lollipop Chainsaw eller Bayonetta där sexigheten är ett karaktärsdrag snarare än rent masturbationsobjekt.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Man har även ändrat på en av dräkterna.
Ansågs väl vara för avslöjande och måste således ändras på så att den högljudda minoriteten inte ska dö av utmattning.

Ingen dräkt har ändrats.

Det är bara grafittin som togs bort/byttes ut, eftersom lättkränkta jänkare som letar efter fel, hävdade att det var ett rasistiskt budskap eftersom bokstaven R fanns något i närheten, med helt annat typsnitt och kontext. De ville få till det att det stod Hard R som tydligen ska hänvisa till "N-word with a hard r".

Snacka om att ägna sig åt mental gymnastik för att försöka känna sig kränkt.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Vilken i så fall? Har letat runt på nyhetssajter och hittar ingenting som påstår att någon dräkt ska ha ändrats.
Känns som att du hittar på.

Självklart hittar jag på.

Opatchad:

Patchad:

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Självklart hittar jag på.

Opatchad:
<Uppladdad bildlänk>

Patchad:
<Uppladdad bildlänk>

Har du någon källa på den förutom två skärmdumpar? Några patchnotes eller kommentar från utvecklaren?
I vilken patch släpptes den?

För jag letar runt och hittar absolut noll info om det.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Har du någon källa på den förutom två skärmdumpar? Några patchnotes eller kommentar från utvecklaren?
I vilken patch släpptes den?

För jag letar runt och hittar absolut noll info om det.

Jag har haft spelet sedan i måndags och har kört opatchat fram tills nu.

Såg att något ändrats och installerade om spelet för att bekräfta ändringen. Den första bilden är tagen av mig, den andra är från någon annan.

Oavsett har jag ingen anledning att ljuga och jag bryr mig inte tillräckligt för att filma opatchat och patchat.
I mina ögon är bildbevisen tillräckliga.

Jag gick alltså från opatchat till senaste patchen som finns tillgänglig idag.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag har haft spelet sedan i måndags och har kört opatchat fram tills nu.

Såg att något ändrats och installerade om spelet för att bekräfta ändringen. Den första bilden är tagen av mig, den andra är från någon annan.

Oavsett har jag ingen anledning att ljuga och jag bryr mig inte tillräckligt för att filma opatchat och patchat.
I mina ögon är bildbevisen tillräckliga.

Jag gick alltså från opatchat till senaste patchen som finns tillgänglig idag.

Fast du skrev att det gjordes för att inte kränka "en högljudd minoritet". Därför är påståendet taget ur luften. Då vet du inte varför de patchat det. Tills dess vet vi inte varför och då är det märkligt att skylla på något du inte vet.

Men tack för att du bekräftat att det är du själv som tagit en av bilderna.

Men det känns mer som att det ena skulle kunna vara en förbokningsbonus snarare än något annat.

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Ja! Åter till topic!

Det är ganska likt Jedi-spelen faktiskt! Fast mer avancerade strider och du tappar ingen XP eller valuta om du stryker med, bara att börja om från senaste sparpunkten. Sparpunkterna är dessutom riktigt snällt placerade för det mesta.

Framförallt så är också bossarna svårare.

Det är som en mindre bestraffande soulslike med mer fräsiga striderna skulle jag säga! Mycket fokus på att kontra och ducka undan mot bossarna. Har inte spelat Lies of P själv men har frågat ut en kompis som avgudar det, har förstått att vapen och utrustning spelar en större roll där - i Stellar Blade har du bara ett svärd och är därför mer skill baserat.

Gillar du Jedi-spelen så tror jag du kommer gilla!

Själv har jag haft svårt att klicka med svårare soulslikes, som Sekiro, men är nu sugen på att ge dem en andra chans

Någon var ju tvungen att försöka
Låter perfekt ju, om man får behålla EXP och valuta men med mer avancerade strider så känns det som rätt balans för sådana som mig som aldrig riktigt fastnade för Dark Souls 1-3 när jag testade dem då det jämt kändes som man blev sparkad mellan benen. Sen kan det ju vara så att jag var lite av en n00b som behövde en bättre och snällare väg in i genren, för alla From Software spelen verkar onekligen riktigt bra och välgjorda och nu har de dessutom hälsosam konkurrens. Men toppen, det kommer definitivt vara ett spel jag har ögonen på! Tack för sammanfattningen

Skrivet av Sarato:

Har du en PS5? Om så är fallet så bör du testa demon.
Spelet känns som ett hopkok av Ninja Gaiden, Bayonetta, Sekiro och Dark Souls. Sen om det faller en i smaken är upp till en själv. Jag tycker det verkar intressant men det höga priset gör mig ändå lite tveksam.

Tyvärr inte, men kommer tvinga brorsan att låta mig vakta hans när han åker till Japan i höst, kan ju bli inbrott i lägenheten när han är borta, och just Stellar Blade är ett av de PS exklusiva spelen jag varit sugen på. Är det, Rise of Ronin, och Ghost of Tsushima och då verkar Stellar Blade som det mest rimliga att hinna lira klart
Men va trevligt att de har ett demo också så man slipper punga ut 900kr (avgå alla) i fall det är dåligt, gillar verkligen den trenden att det börjar finnas lite fler demon igen. Låter som ett hopkok med hög potential

Medlem

Ser riktigt bra ut, tack för en bra och genomgående recension. Jag blev förvånansvärt intresserad av spelet då det påminner väldigt om andra spel i samma genré och ser ju riktigt roligt ut. Riktigt snyggt också. Blir nog köp av detta förr eller senare, synd bara att PS tar njurar i betalning för sina spel.


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag har haft spelet sedan i måndags och har kört opatchat fram tills nu.

Såg att något ändrats och installerade om spelet för att bekräfta ändringen. Den första bilden är tagen av mig, den andra är från någon annan.

Oavsett har jag ingen anledning att ljuga och jag bryr mig inte tillräckligt för att filma opatchat och patchat.
I mina ögon är bildbevisen tillräckliga.

Jag gick alltså från opatchat till senaste patchen som finns tillgänglig idag.

Usch vad tråkigt.

Går det att rulla tillbaka patchen så at säga, eller installera om för att bli av med den, eller är man fast med o-tyg-et? (Har ingen PS5:a själv ännu).

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Självklart hittar jag på.

Opatchad:
<Uppladdad bildlänk>

Patchad:
<Uppladdad bildlänk>

Hur tänker utvecklarna nu egentligen? Ingen kan ju runka till den där nya dräkten. Tråkig utveckling att allt ska censureras.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hur tänker utvecklarna nu egentligen? Ingen kan ju runka till den där nya dräkten. Tråkig utveckling att allt ska censureras.

Folk onanerar till kvinnor i burka så det är nog inga problem om det är vad man vill göra.

Skrivet av Alexraptor:

Usch vad tråkigt.

Går det att rulla tillbaka patchen så at säga, eller installera om för att bli av med den, eller är man fast med o-tyg-et? (Har ingen PS5:a själv ännu).

Ja, man kan avinstallera spelfilerna (låt bli sparfilen) och installera det på nytt. Se till att ha PS5an avkopplad från internet bara.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Fast du skrev att det gjordes för att inte kränka "en högljudd minoritet". Därför är påståendet taget ur luften. Då vet du inte varför de patchat det. Tills dess vet vi inte varför och då är det märkligt att skylla på något du inte vet.

Men tack för att du bekräftat att det är du själv som tagit en av bilderna.

Men det känns mer som att det ena skulle kunna vara en förbokningsbonus snarare än något annat.

Uppenbarligen är det spekulation. Jag borde skrivit att det kanske är därför.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Folk onanerar till kvinnor i burka så det är nog inga problem om det är vad man vill göra.

Vad vill man annars göra när man använder den dräkten? Nä. Utvecklarna tänker helt fel här.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Uppenbarligen är det spekulation. Jag borde skrivit att det kanske är därför.

Och eftersom spelet inte är släppt och med tanke på hur många dräkter spelet har så kan det lika gärna vara en dräkt man låser upp. Vi får snällt se tills spelet faktiskt är släppt och allting är upplåst innan vi faktiskt vet om den har ändrats eller inte.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vad vill man annars göra när man använder den dräkten? Nä. Utvecklarna tänker helt fel här.

Alla får inte kåtslag av en dräkt på en fiktiv karaktär.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Och eftersom spelet inte är släppt och med tanke på hur många dräkter spelet har så kan det lika gärna vara en dräkt man låser upp. Vi får snällt se tills spelet faktiskt är släppt och allting är upplåst innan vi faktiskt vet om den har ändrats eller inte.

Fast det där funkar ju inte rent logiskt.

Dräkten har samma namn i spelet oavsett version men utseendet är annorlunda.
Menar du att det potentiellt finns en till dräkt att låsa upp med det gamla utseendet?
Dräkten är dessutom något man hittar och finns inte att välja från start.
Låter väldigt osannolikt men visst finns väl den möjligheten.

Medlem

Som PC-spelare sitter man väl bara snällt och väntar på att Sony Interactive släpper lös det på PC också. Vad jag förstår utvecklades det här spelet till den vanliga trion, men gjordes exklusivt i samband med ett uppköp av studion så hoppet lever. I fallet med en PC-release skulle jag också uppskatta om - utifall det inte kommer i en patch - någon driftig moddare kunde klä på henne lite kläder.

Oaktat allt som har dryftats i fem sidors tråd nu, så kan jag inte med fullgott humör sitta som en vuxen människa och spela någonting som ser ut så här. Det är som med recensentens sabbade inlevelse. Tanken på att sitta och spela någonting som framstår törstigt designat av ett gäng grabbar (och visst, någon kvinna också) för att egga min reptilhjärna, det känns lite olustigt - kroppsideal och genuspolitik åsido, egentligen. Jag vill inte känna mig behandlad som en fjortonåring när jag spelar ett spel. För mig finns det ingenting vunnet i den där estetiska dragningen. Det är distraherande vilket fråntar inlevelse vilket i slutändan sabbar upplevelsen.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Alla får inte kåtslag av en dräkt på en fiktiv karaktär.

Då förstår jag inte ens varför du bryr dig om de ändrar dräkten. Originalet var till för oss som gillar att sitta och spela med ståfräs.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Då förstår jag inte ens varför du bryr dig om de ändrar dräkten. Originalet var till för oss som gillar att sitta och spela med ståfräs.

Spela den fysiska versionen opatchat så kan du fortfarande göra det.
Too each their own.

Det är ändringen i sig som är problemet, inte det visuella.

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Tack för att du läser!
I nuläget skulle jag säga att spelet en stark 4a, något som förhoppningsvis framgår i texten. Hade inlevelsen varit intakt så hade betyget definitivt varit högre, men en 5a hade det nog inte varit. Men snudd på!

En 5a kräver nära perfektion i min bok och ska inte delas ut för lättvindigt!

Alla dina svar här i tråden får en ju bara mer o mer sugen på att spela spelet haha. Nu får det f-n blir Fredag så en får köra igång!

Man får väl kanske tacka de som hakat upp sig på delar av din recension för de har "indirekt" hjälpt till att öka suget efter spelet pga de svar du lämnat till dessa individer haha


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skrivet av Jonas Vågström:

Skillnaden mellan Raidens dräkt och EVEs utstyrslar är att den förstnämnda passar bättre in i den fiktiva värld som målas upp. Den känns mer rimlig i min bok. På samma sätt kritiserade jag inte karaktärsdesignen i Bayonetta III då jag recenserade det spelet. Där passade det uppskruvade framställningen in medan jag upplever att den inte gör det i Stellar Blade.

Jag har ingen annan agenda annat än att jag vill skriva informativt och underhållande om vad jag personligen tycker om ett spel. Min förhoppning var, precis som du skriver, att folket skulle läsa recensionen själva för att avgöra om kritiken är något man skulle störa sig på.

För, än en gång, i texten lyfter jag mina problem med karaktärsdesignen och menar i samma andetag att folk kan bortse från vad jag tycker om man är av en annan åsikt. Så lite påverkar det helhets upplevelsen av spelet.

Även om karaktärsdesignen varit bättre så hade det inte varit en 5a, det finns fler saker som ligger spelet i fatet och de framgår i texten.

Har inga problem med att du tycker det stör upplevelsen. Den är god, det är skillnader som gör oss människor unika.
MEN kan inte hålla med om att Raidens dräkt passar bättre in i MGS sin värld än denna. Jag menar MGS4 utspelar ju sig ändå inom en relativt snar framtid medans SB verkar ju utspela sig några flera år in i framtiden där människor till och med återvänder till jorden för att slå sig tillbaka. Vem vet? Kanske denna typ av dräkt är väldigt fördelaktig att ha på sig i en sådan värld?

Köper därför inte helt argumentet! När det är sagt, är inte enig med alla om att du/ni är hycklare eller att det är något skjult motiv bak det. Men Raidens dräkt känns i min mening mer malplacerad och som sagt, inga ramaskrik den gång så som det varit på nätet om detta spel.

Jag personligen ser fram emot att sjunka ner i soffan imorgon (med min flickvän brevid) och njuta spelet i sin fulla
God torsdag!

Medlem
Skrivet av ornerforslofgrenM:

Köper därför inte helt argumentet! När det är sagt, är inte enig med alla om att du/ni är hycklare eller att det är något skjult motiv bak det. Men Raidens dräkt känns i min mening mer malplacerad och som sagt, inga ramaskrik den gång så som det varit på nätet om detta spel.

Det är för att dräkten inte sexualiserade Raiden. Det var ju inga direkta svepningar med kameran längs hans rumpa och bröstkorg så som de är väldigt sugna på att göra på Eve i jämförelse.

Så allt handlar om presentationen och betoningen snarare än att någon annan också är halvnaken.
I t.ex. Metal Gear Solid 2 där Raiden springer runt naken så är det inget sexuellt. Då handlar det om delvis japansk humor blandat med hur skör man är i den biten av spelet.

Se bara den här videon där man bytt ut Quiet mot Revolver Ocelot så tror jag att du förstår skillnaden i hur kameran framställer objektet:

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Självklart hittar jag på.

Opatchad:
<Uppladdad bildlänk>

Patchad:
<Uppladdad bildlänk>

Helvete mannen! Sociala medier håller på att explodera över det här inlägget!

Medlem
Skrivet av justhitx:

Får känslan av att du eventuellt borde skriva en egen recension då du verkar ha en HEL del att säga om saken, om än inte särskilt mycket om spelet i sin helhet.

Synd att du drog strecket vid högklackat dock, det gör ju i sin tur att du går bet på generella klassiker som Bayonetta, Nier Automata och Metal Gear Rising Revengeance.

Har ju inte spelat spelet, mest läst recensionen och gett svar på tal, vilket borde vara ganska uppenbart ifall du läser inläggen jag skrivit i den här tråden från början. Och nu när vi rett upp den biten så... Högklackat eller inte så har Bayonettas still aldrig riktigt lockat mig till ett köp, vilket faktiskt varken har med högklackat eller undermålig klädsel. När man har vapen i dojjorna så har man liksom redan gett upp alla ambitioner vad gäller realism, vilket gör det lättare att köpa allt annat.

Nier: Automata är en annan femma, för den borde tekniskt vara exakt en sådan titel jag skulle kunnat rata. Även ifall jag haft det i min ägo länge så har jag inte hunnit spela det ännu, så jag kan inte uttala mig om ifall jag skulle störa mig på det eller ej. Däremot så är det något med spelets grafiska tema och stil som är extremt tilltalande...ihop med de bra recensionerna(uttalandena spelet har fått.
Vet inget om MGR Revengeance, men det är nog bara så att högklackat helt enkelt är så extremt malplacerar och dysfunktionellt i majoriteten av spelen de förekommer att det kliar i ögonen på mig. Visst beror det på vilken typ av realism utvecklarna eftersöker, men formeln går väl något i stil med att ju högre realism i stilen, desto dummare blir det med högklackat.

Skriv svar