Fallout 76 lockar över 1 miljon spelare på en enda dag

Robot
Fallout 76 lockar över 1 miljon spelare på en enda dag

Bethesda kommenterar: "Holy Moly!"

#fallout, #fallout-76


Medlem

Är det betraktat som bättre än Fallout 4?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Tänkte testa fallout 4 imorgon. Men är 76 ett bättre val som helt färsk på fallout?


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Tänkte testa fallout 4 imorgon. Men är 76 ett bättre val som helt färsk på fallout?

Skulle säga att Fallout 4 är ett bra spel att börja med.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Är det betraktat som bättre än Fallout 4?

Beror på om du vill spela med andra eller köra massa moddar mm. Jag kommer börja spela Fallout 4 igen sammtidigt som jag spelar 76an

Medlem

Fallout 76 är rätt bra men bara om man undviker online delen


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Enartz:

Tänkte testa fallout 4 imorgon. Men är 76 ett bättre val som helt färsk på fallout?

Båda skulle jag säga beroende på vad / hur man vill spela. 76 är mer event basserat men går att spela ensam. 4an är mer storydrivet samt har massa stora DLC'er som är bra....och den har bra moddstöd.... sök efter Fallout London (Dock lite försenat)

Medlem

Det märks, för det är massa nya som startar event i tid och otid så det blir lite rörigt..... Men kul .... dock får jag hoppa runt på servrarna lite för att hitta event där spelarna kan genomföra det rätt men ingen direkt issue

Medlem
Skrivet av bonemachine:

Båda skulle jag säga beroende på vad / hur man vill spela. 76 är mer event basserat men går att spela ensam. 4an är mer storydrivet samt har massa stora DLC'er som är bra....och den har bra moddstöd.... sök efter Fallout London (Dock lite försenat)

Moddar är väl bara aktuellt på pc? Tänkte veva igång på ps5


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Moddar är väl bara aktuellt på pc? Tänkte veva igång på ps5

för en första genomspelning tycker jag inte du ska lägga allt för mycket tid på moddar och DLCs (speciellt inte enorma projekt såsom fallout london). det går utmärkt att spela vanilla FO4 fortfarande.

med det sagt så finns många moddar tillgängliga på konsol också (genom huvudmenyn i spelet).

Medlem

Kan man spela Fallout 76 solo? Det är ju trots allt ett multiplayer spel 🤔

Medlem

Man kanske ska gå på hype tåget. Vilket spel är bra att börja med om man aldrig spelat Fallout tidigare?

Medlem
Skrivet av noyart:

Kan man spela Fallout 76 solo? Det är ju trots allt ett multiplayer spel 🤔

Det går alldeles utmärkt, men är dock väldigt trevligt att lira i coop också
Och gillar man inte PvP stänger man bara av det i inställningar


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Härligt! Har dock råkat hamna på servrar med färre människor än vanligt. Vilket är bra för vissa daily/weekly challenges men inte så bra för Eviction Notice och vissa andra event.

Medlem
Skrivet av GuPe96:

Man kanske ska gå på hype tåget. Vilket spel är bra att börja med om man aldrig spelat Fallout tidigare?

Här har du lite info om Fallout spelen som är i 3D. Jag har inte spelat Fallout 1 eller 2 själv.

Fallout 3s storyn och quest tycker jag är fantastiskt bra, det finns mycket intressanta quests i "The capital wasteland".
Gameplay mechanics så som skada, ekonomi är dock lite sådär på en del håll.

Fallout New Vegas är bra på alla sätt och vis skulle jag vilja säga och sägs ofta vara det bästa 3D Fallout spelet. Ekonomi, gameplay, story allt är riktigt bra.

Fallout 4, här har du nyare grafik än dom föregående två.
Gameplay mechanics så som leveling, vapen/skjutsystemet skulle jag nog säga är bättre än Fallout 3 och Fallout New Vegas, det är dock värt att nämna tycker jag personligen att Fallout New Vegas skjutsystem är riktigt nice också om lite annorlunda.

Det finns många roliga quest och storyn är helt okej. Personligen så tycker jag storyn är lite sådär skriven, det känns som det är mycket "Det bara är såhär, bara acceptera det" snarare än att hur storyn och karaktärer är skrivna på ett sätt som skulle ge dig en intuitive respekt för dom för att det är skrivet på ett bra, "naturligt" och vad som känns som ett logiskt, resonligt sätt.
Även om storyn är lite av en "sore spot" för mig där jag tycker att den kunde ha varit mycket bättre så njuter jag ändå av quests, en del av storyn och framför allt gameplay:en generellt som får mig att komma tillbaka till spelet gång på gång likt med Fallout New Vegas.

Fallout 76 känns lite mer "arcade:igt" tycker jag.
Det är en öppen karta med en hel del quest som va riktigt bra tyckte jag, men det är inte samma känsla som i dom övriga 3D Fallout spelen. Den där känslan av arcade släpper inte riktigt och för mig som ett stort fan av dom andra 3D Fallout spelen så får det spelet att kännas lite tunt på något vis. Som att det inte tar sig själv på så stort alvar.

Om du kollar på någon Fallout 76 "veteran" spelare på twitch så kan man se väldigt mycket med perks och grejer som gör att dom skuttar 2-3 meter upp i luften utan jetpacks bara med att hoppa, VATS snabbt och fienden dör direkt, det ser inte jätteroligt ut när man kan göra så.

Men fram till en viss punkt så tyckte jag om det. Efter man har klarat dom flesta questen så börjar det kännas lite utvattnat och det kändes som det enda som fanns att göra var att köra sådana events som går likt på en timer på varje server, där du kan få legendary weapons som har 2 olika effekter på sig som är random. Så du farmar tills du får det vapnet och dom effekterna du vill ha på det. Där slutade jag spela spelet, det kanske finns mer att göra nu, vem vet.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Det går alldeles utmärkt, men är dock väldigt trevligt att lira i coop också
Och gillar man inte PvP stänger man bara av det i inställningar

Coolt! Spelat igenom en hel del Fallout 4, testade Fallout 76 förut men fastnade inte. Men nu med serien plus alla uppdateringar 76 fått så blev jag lite sugen igen. Skönt o slippa PvP

Medlem

För att inte starta en ny tråd: jag köpte Fallout 3, New Vegas, 4 och 76 under Valves FPS-rea. Vilket spel rekommenderar ni att börja med om man aldrig har kört ett Fallout-spel? Trean och sedan fortsätta i kronologisk ordning, kanske?

Medlem
Skrivet av Enartz:

Tänkte testa fallout 4 imorgon. Men är 76 ett bättre val som helt färsk på fallout?

Det beror lite på vad du är ute efter. Fallout 4 är ett singleplayer RPG med kul värld att utforska, kul sidequests men med kass huvudstory. Fallout 76 är en online lootershooter med lättare RPG-element. Kul med kompisar, kul att utforska, men handlingen är inget att hänga i granen.

Som ett OG Fallout-fan så tycker jag att du bör börja spelen från det första spelet i serien. Fallout 1 och 2 har dom bästa handlingarna, men är fundamentalt annorlunda från Bethesdas alster i serien. Om man inte är van vid den stilen av rollspel så kan dom till synes vara svåra att ta sig in i.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Jim128:

För att inte starta en ny tråd: jag köpte Fallout 3, New Vegas, 4 och 76 under Valves FPS-rea. Vilket spel rekommenderar ni att börja med om man aldrig har kört ett Fallout-spel? Trean och sedan fortsätta i kronologisk ordning, kanske?

Jag tycker 4, mest för att det är modernast både vad gäller gameplay och rent tekniskt. (undantaget 76, men det är ett multiplayerspel och en helt annan grej än dom andra spelen i serien). Spelen är mer eller mindre helt fristående från varandra förutom att dom utspelar sig i samma värld, så huruvida man spelar dom i kronologisk ordning eller ej spelar mindre roll.

Medlem

Är det någon tröskel man ska över innan fallout blir kul? kört kort stund och det är lika tråkligt som jag minns det va förra gången jag testade.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är det någon tröskel man ska över innan fallout blir kul? kört kort stund och det är lika tråkligt som jag minns det va förra gången jag testade.

Då är nog spelet helt enkelt inget för dig.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

ELF
Medlem

I denna ordning ska spelen spelas. Annars får ni smisk av Todd Howard.
Fallout
Fallout 2
Fallout Tactics
Fallout 3
Fallout: New Vegas
Fallout 4
Fallout 76


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Kommer väl en next-gen patch imorgon till fyran om jag inte missminner mig. Blev klar med serien igår så jag tänkte också passa på att lira lite.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är det någon tröskel man ska över innan fallout blir kul? kört kort stund och det är lika tråkligt som jag minns det va förra gången jag testade.

Vilket av spelen försökte du med? Tycker till exempel new vegas har långdragen och seg tutorial (som visserligen går att skippa men det gör man väl inte som ny spelare)

F3 (om jag minns rätt) och F4 är snabbare igång upplever jag men där är du helt låst till storyn istället första timman eller vad det tar innan du släpps fri i världen. Jag tycker däremot inte att det stör på samma sätt men det är ju subjektivt.

Skrivet av Jim128:

För att inte starta en ny tråd: jag köpte Fallout 3, New Vegas, 4 och 76 under Valves FPS-rea. Vilket spel rekommenderar ni att börja med om man aldrig har kört ett Fallout-spel? Trean och sedan fortsätta i kronologisk ordning, kanske?

Skrivet av GuPe96:

Man kanske ska gå på hype tåget. Vilket spel är bra att börja med om man aldrig spelat Fallout tidigare?

Är man ny till Fallout spelen skulle jag likt flera andra här rekommendera att börja med 4an som är lite mer modernt och du får lite kort backstory som i tv-serien.

Min personliga favorit, trots sina tekniska brister är New Vegas. Ska nämnas att det är spelet jag utan tvekan upplevt flest CTD eller Black screen när man går in och ut från byggnader etc. så det gäller att spara ofta och helst inte spara över tidigare så man har minst 3-4st olika för jag har fått sparfiler korrupta några gånger.

Medlem

Ja, det kan ju absolut inte ha något att göra med att det var gratis att spela förra veckan. Heh. Nästan som att F2P-spel lockar till sig fler spelare än betalspel, märkligt.

Skrivet av ELF:

I denna ordning ska spelen spelas. Annars får ni smisk av Todd Howard.
Fallout
Fallout 2
Fallout Tactics
Fallout 3
Fallout: New Vegas
Fallout 4
Fallout 76

Men, har du inte gl... nej, du har inte glömt några spel, erhm. Sen anser jag personligen att 76 mer än gärna får glömmas bort också. Jädra smörja.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Vilket av spelen försökte du med? Tycker till exempel new vegas har långdragen och seg tutorial (som visserligen går att skippa men det gör man väl inte som ny spelare)

F3 (om jag minns rätt) och F4 är snabbare igång upplever jag men där är du helt låst till storyn istället första timman eller vad det tar innan du släpps fri i världen. Jag tycker däremot inte att det stör på samma sätt men det är ju subjektivt.

Är man ny till Fallout spelen skulle jag likt flera andra här rekommendera att börja med 4an som är lite mer modernt och du får lite kort backstory som i tv-serien.

Min personliga favorit, trots sina tekniska brister är New Vegas. Ska nämnas att det är spelet jag utan tvekan upplevt flest CTD eller Black screen när man går in och ut från byggnader etc. så det gäller att spara ofta och helst inte spara över tidigare så man har minst 3-4st olika för jag har fått sparfiler korrupta några gånger.

Har testat 3 och 4. Nu senast va det 4an, kom till någon basläger tror jag, skulle bygga lite skit, satte upp någe turrent som skydd. Straxt efter kravla det upp 3-4 kackerlackor från marken , min turrent gjorde inte ett skit. Straxt efter stängde jag ner o körde Helldivers 2 istället...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Har testat 3 och 4. Nu senast va det 4an, kom till någon basläger tror jag, skulle bygga lite skit, satte upp någe turrent som skydd. Straxt efter kravla det upp 3-4 kackerlackor från marken , min turrent gjorde inte ett skit. Straxt efter stängde jag ner o körde Helldivers 2 istället...

Som jag brukar säga, får inte spelet en att fastna inom någon timma eller två så är det lika bra att gå vidare. Ingen ide att plåga sig själv igenom media för att kanske gilla det senare bara för att andra gör det. Det är slöseri med tid så du gjorde säkerligen helt rätt för dig.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Har testat 3 och 4. Nu senast va det 4an, kom till någon basläger tror jag, skulle bygga lite skit, satte upp någe turrent som skydd. Straxt efter kravla det upp 3-4 kackerlackor från marken , min turrent gjorde inte ett skit. Straxt efter stängde jag ner o körde Helldivers 2 istället...

Är det shooters utan någon story man vill spela så är nog ett rollspel fel genre, helt enkelt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av GuPe96:

Man kanske ska gå på hype tåget. Vilket spel är bra att börja med om man aldrig spelat Fallout tidigare?

Personligen hade jag rekommenderat att starta med Fallout 4. Det har bäst grafik, riktigt matigt om du kör igenom alla tilläggen också.

Därefter Fallout 3 eller NV, ordningen kvittar. Här märks på grafiken att dessa spelen har nga år fler på nacken, dock nemas problemas ifall du fastande i Falloutträsket när du plöjde 4:an.

Fallout 76 är ju lite speciellt då det är ett onlinespel (kräver att du har ngn form av prenumeration). Fullt möjligt att spela själv, men finns tillfällen där du kan vilja ha en hjälpande hand t.ex. vid slutbossen (möjligt det även krävs för vissa frivilliga uppdrag, låter det vara osagt dock).

ELF
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Ja, det kan ju absolut inte ha något att göra med att det var gratis att spela förra veckan. Heh. Nästan som att F2P-spel lockar till sig fler spelare än betalspel, märkligt.

Men, har du inte gl... nej, du har inte glömt några spel, erhm. Sen anser jag personligen att 76 mer än gärna får glömmas bort också. Jädra smörja.

Tänker du på det konsolexklusiva spelet?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

12
Skriv svar