Hoppsan! No Rest for the Wicked-omdömena är "Blandade"

Robot
Hoppsan! No Rest for the Wicked-omdömena är "Blandade"

Dålig prestanda får skäll. Men early access-spelet uppdateras löpande.

#no-rest-for-the-wicked


Medlem

Väldigt bra av det jag spelat hitintills.
För mig är det nära 9/10. Hoppas det blir ännu bättre med tiden.

Gen
Medlem

Frågan är varför de valde att släppa det som Early Access? Ori släpptes väl inte som EA?

Medlem
Skrivet av Gen:

Frågan är varför de valde att släppa det som Early Access?

Det söker jag också svar på... Blev rätt avtänd av det hela.

Gnällkuk

Sen verkar väl majoriteten inte riktigt vara så förtjusta i hur snabbt ens vapen går sönder. Aldrig varit ett fan av den mekaniken.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Gen:

Frågan är varför de valde att släppa det som Early Access? Ori släpptes väl inte som EA?

Få in mer pengar?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Gen:

Frågan är varför de valde att släppa det som Early Access? Ori släpptes väl inte som EA?

Finasiera utvecklingen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gillade Ori-spelen väldigt mycket men detta var inte min kopp av té. Kanske inte så konstigt då Souls-spel inte är en favorit.
Jag håller dock tummarna för att dom lyckas få till ett bra spel. Möjligt att jag skaffar det vid skarp release.

Medlem

Förväntar sig folk att early access ska funka felfritt vid släpp? Köper man early access är det väl ändå att förvänta sig, annars får man ju vänta på releasen

Gen
Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Få in mer pengar?

Skrivet av Molotov:

Finasiera utvecklingen

Fast de har ju redan släppt två extremt populära spel så det är ju inte så att de inte har några pengar alls.

Redaktör
Skrivet av Gen:

Fast de har ju redan släppt två extremt populära spel så det är ju inte så att de inte har några pengar alls.

Det beror på hur dealen med utgivaren Microsoft såg ut. Om Moon Studios hade ett dåligt avtal kanske de inte tjänade så mycket.

Det kan även vara så att No Rest inte fått tillräcklig finansiering från den nya utgivaren (Private Division), så att de var tvungna att köra early access för att få igenom projektet. Eller så är det rätt och slätt ett val de gör för att de tror att det är bäst för deras ekonomi.


signatur
Medlem

Jag läst lite av dem negativa kommentarer. Folk är dumma i huvudet det är inte ett färdigt spel. Steam borde stänga av kommentarerna på ea spel.

Medlem
Skrivet av fudge:

Jag läst lite av dem negativa kommentarer. Folk är dumma i huvudet det är inte ett färdigt spel. Steam borde stänga av kommentarerna på ea spel.

Ja verkligen. Många verkar inte fatta vad early access innebär.

Medlem
Skrivet av Gen:

Fast de har ju redan släppt två extremt populära spel så det är ju inte så att de inte har några pengar alls.

Även små studios anställlda måste äta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ZF
Medlem

Dela upp omdöme för EA och fullt släpp vore kanske en modell.

Om det är tänkt att feedbacken ska fungera som synpunkter under en betaperiod på både innehåll och funktionalitet så är det rimligt att det blir mycket negativt. Och hela spelet finns ju inte ens att recensera i många fall.

Medlem

Galet snyggt är det iaf

Medlem
Skrivet av fudge:

Jag läst lite av dem negativa kommentarer. Folk är dumma i huvudet det är inte ett färdigt spel. Steam borde stänga av kommentarerna på ea spel.

Publicerar dom spelet och dessutom tar betalt så är det fritt fram att kritisera.

Medlem

Steam borde ta bort att man kan ge spelen betyg när de är i EA.
Man ska bara kunna skriva vad man tycker.
Och hoppas på konstruktiv kritik

Sim
Medlem

Klarar inte folk av att läsa beskrivning eller Steam sidan så förtjänar dem inte att kritisera något.

Skrivet av MaxWarp:

Publicerar dom spelet och dessutom tar betalt så är det fritt fram att kritisera.


signatur

Arff

Medlem

Tycker det är svinkul, älskar estetiken och gameplay, sen förstår jag kritiken mot durability tex, även om jag inte märkt av det nämnvärt, då det inte är något problem att samla pengar efter första bossen.
Dock hade jag gärna sett någon möjlighet till respecc av stats.

Medlem
Skrivet av fudge:

Jag läst lite av dem negativa kommentarer. Folk är dumma i huvudet det är inte ett färdigt spel. Steam borde stänga av kommentarerna på ea spel.

Håller med fullständigt. Folk är totalt jävla dumma i huvudet.

Att vissa kan andas och gå samtidigt är för mig ett jävla mysterie.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Publicerar dom spelet och dessutom tar betalt så är det fritt fram att kritisera.

Sant

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Publicerar dom spelet och dessutom tar betalt så är det fritt fram att kritisera.

Släpper dem spelet i early access, och också gör det tydligt att spelet är i early access och inte kommar ha vissa features som istället kommer komma vid ett senare skede. Då kan man inte ge spelet en dålig review för att dem sakerna du som köpare blev informerad om inte kommer finnas med, inte finns med. Det har nog mer att göra med att folk är just dumma i huvet som personen du citerade sa.

Medlem

Ser onekligen roligt ut av det jag sett på Streams. Det kan nog behövas poleras lite och prestandan måste ju såklart vara där. En rolig kombo av Dark souls och ARPG med ganska så unikt koncept och grafiken är ju magisk. Kan bli kanon om det klaffar ordentligt. Blir ett köp när det lämnar Early access och prestandan är där.

Redaktör
Skrivet av MaxWarp:

Publicerar dom spelet och dessutom tar betalt så är det fritt fram att kritisera.

Det beror på hur man kritiserar. Det är ju glasklart att man köper en ofärdig produkt som kommer utvecklas och förbättras. Sånt kan man inte bortse från.


signatur
Medlem
Skrivet av DunderFarre:

Släpper dem spelet i early access, och också gör det tydligt att spelet är i early access och inte kommar ha vissa features som istället kommer komma vid ett senare skede. Då kan man inte ge spelet en dålig review för att dem sakerna du som köpare blev informerad om inte kommer finnas med, inte finns med. Det har nog mer att göra med att folk är just dumma i huvet som personen du citerade sa.

Skrivet av Tomas Helenius:

Det beror på hur man kritiserar. Det är ju glasklart att man köper en ofärdig produkt som kommer utvecklas och förbättras. Sånt kan man inte bortse från.

Självklart vore det bra larvigt att t.ex. klaga på att slutet saknas om utvecklarna redan påpekat att dom inte kommit så långt än, eller att det finns placeholder-grafik på vissa ställen. Däremot är det i min mening helt ok att klanka ner på den storyn så långt den är färdig, på grafiken överlag, ljudet och spelmekaniken om man inte tycker det är bra. En av syftena med EA är väl att utvecklarna ska kunna få feedback och göra den slutliga produkten så bra som den kan bli.

Medlem
Skrivet av Morti:

Förväntar sig folk att early access ska funka felfritt vid släpp? Köper man early access är det väl ändå att förvänta sig, annars får man ju vänta på releasen

Det här ☝️
Man kan ju tänka att EA är som en beta testning för dom som inte klarar av att vänta tills spelet släpps i 1.0. Använder man EA på rätt sätt så kan man ju också vara delaktig i hur slutprodukten kommer att se ut.
Samtidigt stöttar man utvecklarna ekonomiskt och på så sätt kan påskynda 1.0 releasen.

Är både för och emot EA och öppna betor. Är av den gamla skolan där jag vill ha färdiga spel. Vill inte testa spelet åt utvecklarna, i så fall borde jag få betalt, inte betala. Samtidigt är det bra för slutprodukten eftersom det finns så många fler hårdvarukombinationer än vad det fanns för 20-30 år sedan. Och så klart, det jag skrev ovan är ju också på plussidan.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det beror på hur man kritiserar. Det är ju glasklart att man köper en ofärdig produkt som kommer utvecklas och förbättras. Sånt kan man inte bortse från.

Finns väl en anledning till att FZ inte recenserar spel som ännu inte lämnat early access.

Medlem

Spelat i 6 timmar ungefär. Tycker spelet är väldigt kul och storyn verkar intressant. Grafiken och miljöerna är vackra. Men prestandan och fps drops är något jag hoppas de lägger mycket extra fokus på. Då detta kan göra spelet ospelbart i vissa stunder och i ett spel där timing är viktigt så suger det när det händer och det händer ofta i strider. Men ångrar inte mitt ea köp utan tvärtom, vill visa att såna här spel och dess grafiska stil är något fler borde satsa på ❤️

Redaktör
Skrivet av jeppe109:

Finns väl en anledning till att FZ inte recenserar spel som ännu inte lämnat early access.

Japp.


signatur
12
Skriv svar