Kusliga fiskespelet Dredge ska bli till film

Robot
Kusliga fiskespelet Dredge ska bli till film

"Sjätte sinnet" till havs.

#Dredge, #Film


Medlem

Låter som att det kan bli något som är värt att se. Gillar när skräck är lite annorlunda SF (Aliens,The thing osv) skräck tex. Men "normal" skräck är annars inte för mig.

Chefredaktör

Åhå, kul! Älskade stämningen i Dredge.

Medlem

Häftigt! Jag spelade genom Dredge i förra veckan och stämningen var verkligen svårslagen. Ser fram emot filmen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Spännande, det här. Tror konceptet med en relativt billig men potentiellt bra film kan fungera om de satsar mycket på stämningen och inte överdriver med eventuella specialeffekter.

Måste för övrigt spela färdigt Dredge. Ligger nog på ca 75%. Fick min Steam Deck mitt i genomspelningen, så Dredge fick ta en paus medan jag spelade igenom 10 andra indiespel som jag helt förbisett genom åren 😅

KoP
Medlem

Hoppad på Nicholas Cage i huvudrollen. Han brukar ju gilla lite udda projekt.

Skribent

Jag vet inte varför, men jag föreställer mig Kristian Nairn (Hodor i Game of Thrones) i huvudrollen.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Låter som att det kan bli något som är värt att se. Gillar när skräck är lite annorlunda SF (Aliens,The thing osv) skräck tex. Men "normal" skräck är annars inte för mig.

Då borde H.P Lovecraft's verk passa dig perfekt


signatur
Skrivet av Alienshade:

Låter som att det kan bli något som är värt att se. Gillar när skräck är lite annorlunda SF (Aliens,The thing osv) skräck tex. Men "normal" skräck är annars inte för mig.

Kan tipsa om några filmer som kanske passar dig då. The Mist, Event Horizon och Annihilation.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Kan tipsa om några filmer som kanske passar dig då. The Mist, Event Horizon och Annihilation.

The Mist och Annahilation är grymma!

Har inte sett Event Horizon men hört och läst en del om den genom åren. Verkar intressant och spännande, men också rätt utspårad och konstig?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Har inte sett Event Horizon men hört och läst en del om den genom åren. Verkar intressant och spännande, men också rätt utspårad och konstig?

Jo, lite egen är den nog. Det är en av mina absoluta favoriter inom sci-fi skräck. Sam Neill storspelar också.
Brukar gå att hitta på tradera för nån 50-lapp på blu-ray.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Jo, lite egen är den nog. Det är en av mina absoluta favoriter inom sci-fi skräck. Sam Neill storspelar också.
Brukar gå att hitta på tradera för nån 50-lapp på blu-ray.

Sounds good. Blir att kika på inom kort hoppas jag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

ZF
Medlem
Skrivet av Freakon:

The Mist och Annahilation är grymma!

Har inte sett Event Horizon men hört och läst en del om den genom åren. Verkar intressant och spännande, men också rätt utspårad och konstig?

Inte särskilt egentligen. Den är praktiskt taget Doom fast med psykologisk skräcktema istället för monsteraction.

Faktiskt lite lik Annihilation på det.

1
Skriv svar