Kaffe – hur många koppar per dag?

Releasehästryttare
Kaffe – hur många koppar per dag?

Hur många koppar snittar du per dag (2dl)?

Medlem

Brukar väl bli tre för det mesta. Jag dricker sällan kaffe på jobbet, så på arbetsdagar brukar en kopp bytas ut till en energidricka istället. Kaffe är viktigt för mig, framförallt morgonkaffet.

Medlem

Runt 4 st skulle jag tro. Mindre när jag är hemma och är ledig. Mer om jag är hos svärföräldrarna.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Fragtjuv

Drack en jävla massa kaffe för några år sedan men kände att magen gjorde uppror så nu för tiden nöjer jag mig med två. En när jag kommer till jobbet och en innan jag åker hem från jobb.et


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Brukade dricka 3-4 koppar per dag, men slutade helt med kaffe i och med Ramadan i år. Så... Nu är det faktiskt noll. Saknar det faktiskt inte nämnvärt.

Medlem

Tre koppar. Morgon, eftermiddag och kväll. Förr blev det alltid en extra kopp när jag åt på lunchrestaurang, men det är flera år sen nu.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

3. På eftermiddagen/kvällen blir det 3 koppar te.

Medlem

Jag är periodare så kan inte riktigt svara.
Älskar kaffe, men jag reagerar starkt på det, blir stissig och får svårt somna.
Så jag dricker det oftast när jag behöver det för jag är trött.
Har även decaf hemma för det är gott till fika.

Medlem

Noll, det borde du lägga till som svar med!
Har aldrig förstått mig på saken med kaffe, eller andra saker man "måste lära sig" att gilla.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag dricker 5 rejäla muggar om dagen, med mjölk, magen gillar inte svart.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Skulle tro jag ligger på nivån "två koppar kaffe per årtionde".

Dricker nästan uteslutande vatten eller Fun Light Orange. Fast igår köpte jag en burk Coca-Cola för ovanlighetens skull.

Medlem

3 koppar.

Jag brukar dricka omkring 0,6-0,8 liter.
Sen försöker jag hålla mig under 35-40 gram kaffepulver / dag. Om jag dricker mer kaffe blir det koffeinfritt.

Favoritkaffe:

  • Zoega - Mollbergs Blandning

  • Arvid Nordqvist - Amigas

...Gärna med en skvätt grädde i.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Hemmave blir det 3. På arbetsdagar 5-6. Svart som synden.

Medlem

4. En innan jobbet, två på jobbet och en när jaj kommer hem. Är jag ledig brukat det bli två koppar bara.

Medlem
Skrivet av Force:

Noll, det borde du lägga till som svar med!
Har aldrig förstått mig på saken med kaffe, eller andra saker man "måste lära sig" att gilla.

Saken med kaffe är nog mest koffeinet för många.

Medlem

Jag dricker så stora koppar så det räknas säkert som 4-8 koppar om dagen.

Gnällkuk

Drack nog en sex koppar minst per dag tidigare men är överkänslig mot koffein så numer är det i regel bara två koppar och sällan eller aldrig kaffe efter lunch.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Brukade dricka 3-4 koppar per dag, men slutade helt med kaffe i och med Ramadan i år. Så... Nu är det faktiskt noll. Saknar det faktiskt inte nämnvärt.

Har du konverterat?


signatur

Allätare

Medlem

Jag dricker oftast mer på jobbet om jag känner mig uttråkad


signatur

Allätare

Medlem

Jobbdagar : Tre små koppar äckligt jobb-kaffe, 1 större och bättre kopp hemma till frukost, och sedan 1-2 kaffe efter jag kommit hem.
Hemmadagar : Beror på. Just nu är jag hemma med sjuka barn och inne på första koppen kaffe. Men den är nästan en halvliter, så...

Har inget för att vara pigg på arbetet, annat än att tiden går fortare då, så försöker minska kaffedrickandet under arbetstid för att inte tro att jag är piggare än jag är (har problem med att lägga mig i tid men somnar å andra sidan på fem röda)

Skrivet av gonzo247:

Har du konverterat?

Var typ 15 år sen, men japp!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Var typ 15 år sen, men japp!

Hur kommer det sig?

Redaktör
Ponny

Till mina saliga föräldrars stora fasa har jag aldrig druckit kaffe. Synd och skam, är det tydligen!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det blir nån kopp då och då. Arbetsveckor blir det kanske 1 per dag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Folkets produktivitets opium

Skrivet av Dreijer:

Hur kommer det sig?

Bodde i ett muslimskt land under en period, på den vägen var det.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Till mina saliga föräldrars stora fasa har jag aldrig druckit kaffe. Synd och skam, är det tydligen!

Vänta nu, menar du aldrig som i att du inte dricker kaffe regelbundet eller menar du faktiskt att du ALDRIG druckit kaffe? För om det är det senare måste du vara smått unik i detta kaffetokiga land.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Till mina saliga föräldrars stora fasa har jag aldrig druckit kaffe. Synd och skam, är det tydligen!

Minsann! Så här kan vi ju inte ha det!?

Sebastian, vi får kidnappa Fredrik och frälsa honom med en kopp!… Jag kan nog hjälpa till nästa gång han kommer förbi Skövde.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Releasehästryttare
Skrivet av Sebastian Lind:

Bodde i ett muslimskt land under en period, på den vägen var det.

Släkt med Jan?

Gnällkuk
Skrivet av Devan:

Helvete, vad är det för folkrättsbrott till slips karln bär?!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
123
Skriv svar