Datumen för Frostpunk 2-betan har avslöjats

Robot
Datumen för Frostpunk 2-betan har avslöjats

Men kräver Deluxe-förhandsbokning på pc.

#11-bit-studios, #Frostpunk-2


Gnällkuk

Så jävla sniket att ta betalt för att låta folk betatesta din produkt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Så jävla sniket att ta betalt för att låta folk betatesta din produkt.

Sådan är mycket av nutidens kapitalism tyvärr, greedy as fuck.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Så jävla sniket att ta betalt för att låta folk betatesta din produkt.

Skrivet av WargH:

Sådan är mycket av nutidens kapitalism tyvärr, greedy as fuck.

Vilken tur att det är valfritt då.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Så jävla sniket att ta betalt för att låta folk betatesta din produkt.

Betalar man i förskott? Var länge sen jag förhandsbokade så minns inte.

Men oavsett är det ju bara att ångra köpet om det är ett dåligt spel.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Betalar man i förskott? Var länge sen jag förhandsbokade så minns inte.

Men oavsett är det ju bara att ångra köpet om det är ett dåligt spel.

En ren gissning, men är rätt säker på att få tillgång till en beta som en del av priset på spelet räknas som ett fullgjort köp, så ingen ångerrätt efter Steams standard två timmar, och pengarna dras. Men det kanske finns något som gjort samma sak med ett annat spel och kan ge sin input hur det fungerade där.

Medlem
Skrivet av WargH:

En ren gissning, men är rätt säker på att få tillgång till en beta som en del av priset på spelet räknas som ett fullgjort köp, så ingen ångerrätt efter Steams standard två timmar, och pengarna dras. Men det kanske finns något som gjort samma sak med ett annat spel och kan ge sin input hur det fungerade där.

Ifall jag inte minns fel kunde ju folk som spelat mängder med timmar i starfield refunda det ändå innan spelet släpptes för oss vanliga dödliga


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Ifall jag inte minns fel kunde ju folk som spelat mängder med timmar i starfield refunda det ändå innan spelet släpptes för oss vanliga dödliga

Just det, det var ju nyheter om det. Att steam räknade från den officiella lanseringen för alla.

Gnällkuk
Skrivet av huklen:

Vilken tur att det är valfritt då.

Spelar ju ingen roll tycker jag, att man väljer att lägga det bakom en betalvägg för att betatesta är typ en förtäckt demo i form av stresstest.

Skrivet av Lilagröt:

Betalar man i förskott? Var länge sen jag förhandsbokade så minns inte.

Men oavsett är det ju bara att ångra köpet om det är ett dåligt spel.

Ja, du betalar i förväg.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Spelar ju ingen roll tycker jag, att man väljer att lägga det bakom en betalvägg för att betatesta är typ en förtäckt demo i form av stresstest.

Vad skulle du själv välja om det var din produkt/företag?
1. Få betalat av spelare som vill beta-testa din produkt
2. Betala för det ur egen ficka

Svaret blir ganska självklart då det varken är billigt eller ofta realistiska tester med QA, riktiga spelare är de bästa beta-testarna.
De som betalar för produkten kommer lämna den bästa kritiken och feedbacken jämfört med en öppen beta-testning som mest genererar extra administrativt arbete som samtidigt kostar dem pengar.

Medlem

*stormar in*
TAKE MY MONEY ALREADY!!!
*kastar vilt omkring sig pengar, sliter åt sig ett förbokningsexemplar och rusar ut*

1
Skriv svar