Xbox främsta plattformen för Diablo 4-spelarna

Robot
Xbox främsta plattformen för Diablo 4-spelarna
Medlem

Tror jag det med så många problem som PC-spelarna har med Game Pass/Battle.net.

Medlem

Det här känns ju bara konstigt.
OM det nu är GP som gjort att flest spelar D4 på Xbox så känns det ju jävligt konstigt att slå sig för bröstet över en sådan sak när spelet bara funnits typ 10 dagar på tjänsten. Lär ju ha varit väldigt många som var testat spelet lite fort.
Antingen är de bara väldigt konstigt eller så låg redan Xbox ”bra till” innan GP


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Vem ens spelar D4 längre? Blev ju pisstråkigt i endgame.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Vem ens spelar D4 längre? Blev ju pisstråkigt i endgame.

Jag? Iofs väntar jag in S4 för tillfället. Som i D2 och D3 så spelar jag ladder/season och när man är klar så väntar man på nästa. Jag tycker om det upplägget.

I klanen är det mest PC och PS5, sällan man ser nån på Xbox när man kollar på spelare i närheten. Men det är anekdotiskt.

Medlem

Vilket skämt, PC inget annat.
Ändringarna som dom har gjort som kommer med S4 är helt underbara.
PTR versionen av spelet är betydligt bättre än live.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Jag? Iofs väntar jag in S4 för tillfället.

Verkar vara väldigt många som gör det.

Jag tycker att lvl 80-100 är lite segt men alltid skoj att testa de nya säsongerna.

Medlem

Diablo IV känns som gjutet för handkontroll så det förvånar mig inte. Dock föredrar jag PS5 kontrollen som är tusen gånger skönare att spela med 👍

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Jag? Iofs väntar jag in S4 för tillfället. Som i D2 och D3 så spelar jag ladder/season och när man är klar så väntar man på nästa. Jag tycker om det upplägget.

I klanen är det mest PC och PS5, sällan man ser nån på Xbox när man kollar på spelare i närheten. Men det är anekdotiskt.

Finns väl generellt väldigt många färre XS-ägare också.

Medlem

Jag läste först "Xbox sämsta plattformen för Diablo 4"


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Ambassadör
Xbox

Kör igenom kampanjen just nu och har mycket trevligt. Gillar stämningen och miljöerna, det är förvånansvärt kul att banka monster med min Barbarian.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vilket skämt, PC inget annat.
Ändringarna som dom har gjort som kommer med S4 är helt underbara.
PTR versionen av spelet är betydligt bättre än live.

Varför? Att sitta och spela med mus och tangentbord är ju bara obekvämt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Välkänt att konsolspelare har väldigt låga krav.

Medlem

De fick inget att säga till om alltså: https://nordic.ign.com/diablo-iv/69335/news/blizzard-boss-den...

Diablo 4 behöver väl all publicitet det kan få nu, speciellt med tanke på konkurrens från både POE 2 och LE, snart även moon studios nya "No rest for the wicked" som har potential att skaka om ARPG-genren.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Varför? Att sitta och spela med mus och tangentbord är ju bara obekvämt.

Kan man inte köra med handkontroll på PC?

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Kan man inte köra med handkontroll på PC?

Öhm... Jag har bara kört med handkontroll på pc

Medlem
Skrivet av robbis:

Öhm... Jag har bara kört med handkontroll på pc

Ja då är det ju inga problem

Gnällkuk
Skrivet av magma:

De fick inget att säga till om alltså: https://nordic.ign.com/diablo-iv/69335/news/blizzard-boss-den...

Diablo 4 behöver väl all publicitet det kan få nu, speciellt med tanke på konkurrens från både POE 2 och LE, snart även moon studios nya "No rest for the wicked" som har potential att skaka om ARPG-genren.

Mike Ybarra lämnade Blizz i början på året.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av magma:

De fick inget att säga till om alltså: https://nordic.ign.com/diablo-iv/69335/news/blizzard-boss-den...

Diablo 4 behöver väl all publicitet det kan få nu, speciellt med tanke på konkurrens från både POE 2 och LE, snart även moon studios nya "No rest for the wicked" som har potential att skaka om ARPG-genren.

Samtidigt var inte affären färdigt där och man ville väl inte att spelare skulle skippa att köpa D4 och istället vänta på Game Pass. Hade han gått ut och sagt att spelet kommer på Game Pass så fort affären går igenom så hade de ju tappat massa köpare. När köpet inte är färdigt så måste man ju agera utifrån hur läget är "nu", och just då var inte Game Pass aktuellt för Blizzard. Så är det ju i alla affärsverksamheter.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Samtidigt var inte affären färdigt där och man ville väl inte att spelare skulle skippa att köpa D4 och istället vänta på Game Pass. Hade han gått ut och sagt att spelet kommer på Game Pass så fort affären går igenom så hade de ju tappat massa köpare. När köpet inte är färdigt så måste man ju agera utifrån hur läget är "nu", och just då var inte Game Pass aktuellt för Blizzard. Så är det ju i alla affärsverksamheter.

Du har en poäng. Förmodar de får fortsatta intäkter via game pass?

Jag tog för givet att affären skulle gå igenom då det är Microsoft vi pratar om här


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Med c:a 300 timmar med spelet så det dött!
Jag tillhör troligtvis den lilla summa av spelare som lagt så mycket tid på spelet.
Och även jag anser att spelet är helt trasigt.
Finns inga incitament för att hålla kvar spelare.
Endgame är helt otroligt dåligt.
Bättre att lira D3 eller Path of Exile.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Mike Ybarra lämnade Blizz i början på året.

Se där, det hade jag missat helt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

De fick inget att säga till om alltså: https://nordic.ign.com/diablo-iv/69335/news/blizzard-boss-den...

Diablo 4 behöver väl all publicitet det kan få nu, speciellt med tanke på konkurrens från både POE 2 och LE, snart även moon studios nya "No rest for the wicked" som har potential att skaka om ARPG-genren.

No rest for the wicked kommer inte skaka om ARPG-genren. Det är ett väldigt nischat spel som inte har något talent tree, klasser osv som man normalt förknippar med ARPGs. Istället är det ett isometriskt soulslike där du endast får statpoints när du levlar upp som du lägger i typ strenght, dexterity, intelligence osv. Vapen man hittar har sedan en skill requirement mot något av dessa stats för att användas.

På så sätt har man inga klasser alls i spelet utan man lägger statpoints i stats som bestämmer vilka vapen man kan använda and thats it.

För simpelt och shallow för en stor del av ARPG fansen. Bara se hur man spydde över D4s förenklingar av tex talent tree. Det kan dock kanske locka in någon soulsborn fan till ARPG genren. Men thats it.

Skribent
Skrivet av magma:

Du har en poäng. Förmodar de får fortsatta intäkter via game pass?

Jag tog för givet att affären skulle gå igenom då det är Microsoft vi pratar om här

De flesta var nog säkra på att den skulle gå igenom vid det laget. Men gissar alla inblandade får förhållingsregler tills affären var officell.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Varför? Att sitta och spela med mus och tangentbord är ju bara obekvämt.

Spela D4 med en handkontroll är obekvämt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vilket skämt, PC inget annat.
Ändringarna som dom har gjort som kommer med S4 är helt underbara.
PTR versionen av spelet är betydligt bättre än live.

Går dem inte mera åt D3 itemization? (stavning?)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Nyheten: Duh...

Spontant: Noterade att man inte kan spela D4 på Steam Deck trots att man har det på PC, och trots att man ÄNDÅ måste ha Battle Pass för att kunna köra det, och trots att man DUBBELÄNDÅ lika gärna kan köra det via Proton, som man kunnat hela tiden.

Imponerande var girigt det kan bli ibland.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

No rest for the wicked kommer inte skaka om ARPG-genren. Det är ett väldigt nischat spel som inte har något talent tree, klasser osv som man normalt förknippar med ARPGs. Istället är det ett isometriskt soulslike där du endast får statpoints när du levlar upp som du lägger i typ strenght, dexterity, intelligence osv. Vapen man hittar har sedan en skill requirement mot något av dessa stats för att användas.

På så sätt har man inga klasser alls i spelet utan man lägger statpoints i stats som bestämmer vilka vapen man kan använda and thats it.

För simpelt och shallow för en stor del av ARPG fansen. Bara se hur man spydde över D4s förenklingar av tex talent tree. Det kan dock kanske locka in någon soulsborn fan till ARPG genren. Men thats it.

Flertalet större och några mindre ARPG-streamers verkar älska det (MrLlamaSC, Azmongold, Raxxanterax, Rhykker och Darth Microtransaction) som är riktiga ARPG-nördar.

Jag vill ändå ge moon studios ett plus för att de vågar prova något nytt och annorlunda. Vi får se helt enkelt, det är ju bara i early access än så länge


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Köpte det till min fru på skiva till Xbox när det kom.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar