System Shock-remaken får en kvinnlig hackare

Robot
System Shock-remaken får en kvinnlig hackare
Medlem

Jag älskade System Shock, men hur bra håller det nu för tiden? Osäker på om det är värt risken att förstöra sina minnen av spelet genom att spela remkaen.

Skribent
Skrivet av FZGurka:

Jag älskade System Shock, men hur bra håller det nu för tiden? Osäker på om det är värt risken att förstöra sina minnen av spelet genom att spela remkaen.

Jag tycker remaken är bra. Klart den håller ju inte samma klass som första spelet, men då var det ju mer av en grottkrälare i scifi-miljön än ett FPS. På sin tid väldigt unikt, idag känns det daterat. Men remaken är spelvärd, jag tycker de fångat känslan från originalet trots att själva spelet rent tekniskt känns väldigt annorlunda.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Älskade remaken! Klarade den förra veckan.. 😃 Dock bara spelat SS2, ej ettan tidigare.

Känns som spelet fått lite dålig support, ej patchat sedan förra sommaren. Var några småbuggar jag störde mig på. Intressant med nytt slut, tyckte också det var det sämsta med spelet.

Skribent
Skrivet av baxtex:

Älskade remaken! Klarade den förra veckan.. 😃 Dock bara spelat SS2, ej ettan tidigare.

Känns som spelet fått lite dålig support, ej patchat sedan förra sommaren. Var några småbuggar jag störde mig på. Intressant med nytt slut, tyckte också det var det sämsta med spelet.

Ja spelet är ju lite av SS1 i SS2-skin, inget fel med det. Men tror att om referenserna är SS2 kommer man tycka om remaken mer än om man har SS1 som ground zero.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Spelade ut det förra veckan. Väldigt bra spel. Jag körde dock på easy så blev väldigt tomt på fiender och de flesta dog på 3 skott. Kanske kör ut det på normal svårighetsgrad i framtiden.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Lång väntan på tvåan nu då 😅


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av lonian:

Spelade ut det förra veckan. Väldigt bra spel. Jag körde dock på easy så blev väldigt tomt på fiender och de flesta dog på 3 skott. Kanske kör ut det på normal svårighetsgrad i framtiden.

Det blir helt klart en svettigare och roligare upplevelse (förutom ett ställe som höll på att göra mig tokig) på normal och högre. Du måste mer än ofta hålla koll på var du kan fylla på hälsa och energi.

1
Skriv svar