Medlem
Analogue Pocket

Pocket finns i lager igen. Vet inte riktigt vad jag ska ha den till men sugen är jag. Någon som äger en? Det känns ju som att kvalitetskänslan borde vara rejält hög för att motivera priset.

Medlem

Jag äger en Transparent Blue + Analogue Pocket Dock för att även kunna koppla den till TVn vid tillfälle.
Det är absolut bra kvalitet, men om den är värd priset kan nog bara du själv säga.
Tyvärr blir priset rätt högt med frakt + tull & moms
Själv kör jag inte mycket original-spel på det, förutom Tetris
openFPGA tillåter en att köra bra mycket mer än bara GameBoy, GameBoy Color och GameBoy Advance-spel på den (och dom formaten som finns adapter för fysiska kassetter som Game Gear, Neo Geo Pocket osv), själv brukar jag lira mycket olika Super Nintendo-spel på den.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

ZF
Medlem

Varför är det två chips på. För att spara ström? Eller fanns det inte ett som var lagom stort bara kanske.

Medlem
Skrivet av ZF:

Varför är det två chips på. För att spara ström? Eller fanns det inte ett som var lagom stort bara kanske.

"Pocket is built with one Altera Cyclone V FPGA and one Cyclone 10. This implementation is to support 3rd party FPGA development accessing the Cyclone V."

Det är svaret från deras Pocket FAQ


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Gjorde en varukorg med en svart AP och en docka. Kostade 4149 kr. Lite snabb räkning så blev nästan 5500 med moms. Sedan är ju inte tullavgift med där. Haha nä det får nog vara.

Medlem

Oj vem köper en emulator för det priset? Fan billigare att köpa en raspberry pi och köra allt via den. Dessutom finns det ju andra retro handhelds som ligger under 1000 lappen som gör allt det och lite till...

Medlem
Skrivet av robbis:

Oj vem köper en emulator för det priset? Fan billigare att köpa en raspberry pi och köra allt via den. Dessutom finns det ju andra retro handhelds som ligger under 1000 lappen som gör allt det och lite till...

Väldigt få retro handhelds som tar faktiska original spelkassetter dock


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Väldigt få retro handhelds som tar faktiska original spelkassetter dock

Det är nog ”0” det. Men spelar inte de flesta med en everdrive ändå? Vem har med sig dyra kassetter ut idag?
Det är förövrigt inte möjligt för mig att avgöra om den är värd pengarna eftersom jag aldrig har testat den därav frågan. Men som sagt för 5500 kan jag nog hitta något annat. Hade de haft en distributör inom EU så vi kunde köpa den för 2500 så hade det nog varit intressant. Den där skärmen ser ju finfin ut.

It's not a lake, it's an ocean

Trist att priset landar så orimligt högt. Jag har också varit sugen på den men jag kan inte motivera ett köp.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det är nog ”0” det. Men spelar inte de flesta med en everdrive ändå? Vem har med sig dyra kassetter ut idag?
Det är förövrigt inte möjligt för mig att avgöra om den är värd pengarna eftersom jag aldrig har testat den därav frågan. Men som sagt för 5500 kan jag nog hitta något annat. Hade de haft en distributör inom EU så vi kunde köpa den för 2500 så hade det nog varit intressant. Den där skärmen ser ju finfin ut.

Jo, skärmen är verkligen riktigt bra
Den är ju exakt 10x upplösningen av originalskärmen för GameBoy så den kan även emulera hur den skärmen såg ut om man vill ha mer exakt utseende på pixlarna.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

ZF
Medlem
Skrivet av Dave Lister:

"Pocket is built with one Altera Cyclone V FPGA and one Cyclone 10. This implementation is to support 3rd party FPGA development accessing the Cyclone V."

Det är svaret från deras Pocket FAQ

Aha, där ser man. Trodde alla gick att programmera till nästan vad som helst bara de var bra nog. Kanske är minnesåtkomst eller nått som det hänger på då.

Skrivet av GustavA:

Det är nog ”0” det. Men spelar inte de flesta med en everdrive ändå? Vem har med sig dyra kassetter ut idag?

Har bestämt för mig jag sett några. Googlande på det är ju givetvis hopplöst. :$ Men kommer bara Hyperkin Mega95 ut nån gång, så finns det åtminstone en.

Fördelen med hårdvaruemuleringen är att vanliga Everdrives i vissa fall funkar. Tror inte det är fallet på mjukvaruemulatorerna. Sen om det spelar nån roll vet tusan. För då är det ju enkelare att trycka SD-kortet i maskinen istället för kassetten och sen den i maskinen ändå.

1
Skriv svar