Hellblade 2 rullar i 30 fps på Xbox-konsolerna

Robot
Hellblade 2 rullar i 30 fps på Xbox-konsolerna

Unreal Engine 5 kräver sin tribut.

#hellblade-2, #xbox-series


Medlem

En filmisk upplevelse är det helt klart vid 30 fps.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Filmiskt? Ospelbart med andra ord. Tur man har pc.

Medlem

Bådar gott för PCn.

Medlem

Ser riktigt bra ut. Gilla ettan och hade velat spela det här oså men det är tråkigt att det inte släpps på ps5. Tror inte min laptop med 1tb ssd, , 16gb ram, gtx 1070m och intel core i7 9e generation pallar det här

phi
Medlem

Då hoppar jag över det tills jag uppgraderat burken.

Medlem

Såhär i efterhand blir reklamen om 4k 120hz ganska komisk.

Medlem

Idioti. Att säga "Filmiskt" och försöka få 30 fps till något positivt är ju bara skrattretande. Eller antyda att speciella typer av spel skulle passa bättre i 30 fps på något sätt. Jag spelar strategispel i 144 fps/hz för att det helt enkelt är sjukt mycket behagligare på alla sätt.

Men ja, jag fortsätter skippa spel i 30 fps på XSX.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Ännu ett spel där det blir pc-versionen. Min konsol börjar bli dammig.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Ännu ett spel där det blir pc-versionen. Min konsol börjar bli dammig.

Finns inte puzzle quest på xboxen eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vilket skämt, tycker det borde finnas ett prestanda läge för 60fps i alla spel.
Är även ett skämt när bästa CPU på PC inte kan hålla 60fps+ i alla spel, ja jag tittar på dig dragon dogma 2. Så nej PC är inte alltid räddningen heller när speltillverkare gör dåliga spel. Ja det är dåligt spel när de inte anpassar spelet till hårdvaran de jobbar med.

Skrivet av kebbe:

Såhär i efterhand blir reklamen om 4k 120hz ganska komisk.

Så här i efterhand MÅSTE dom ha menat att du får 4K ELLER 120hz fast att dom sa det på ett sätt som gjorde att vi trodde att vi skulle få båda lol.

Medlem

Jag kan helt klart tycka att filmiska spel som detta kan passa i 30 fps. Med 60 fps så känns det automatiskt mycket mer "speligt" på gott och ont. Bäst så klart om det går att välja.

Medlem

Garvar åt dem som tjatade om att nya generationens konsoler skulle fasa ut 30 fps...30fps är kvar och blir nog kvar nästa generation också.

Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

Så här i efterhand MÅSTE dom ha menat att du får 4K ELLER 120hz fast att dom sa det på ett sätt som gjorde att vi trodde att vi skulle få båda lol.

Nog inga problem i Pong.

Medlem

30 fps, cringe

Medlem
Skrivet av Majoren:

Garvar åt dem som tjatade om att nya generationens konsoler skulle fasa ut 30 fps...30fps är kvar och blir nog kvar nästa generation också.

Ja det kommer ju alltid gå att göra spel som inte klarar av att köras i 60 fps. Skulle ju krävas krav från konsoltillverkarna om det skulle upphöra.

ZF
Medlem
Skrivet av Gaara:

Är även ett skämt när bästa CPU på PC inte kan hålla 60fps+ i alla spel, ja jag tittar på dig dragon dogma 2. Så nej PC är inte alltid räddningen heller när speltillverkare gör dåliga spel. Ja det är dåligt spel när de inte anpassar spelet till hårdvaran de jobbar med.

Det har tydligen väldigt dålig användning av flerkärnor, så det kanske förklarar varför det funkar dåligt på både kosmolerna och datorer som inte har väldigt högt klockade kärnor oavsett antal. Och billigare tenderar ju ha samma antal numera som dyrare, men långsammare per kärna.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Såhär i efterhand blir reklamen om 4k 120hz ganska komisk.

Att konsolen har stöd för det betyder ju inte att alla spel har det.

Medlem

Redfall, Starfield, Hellblade 2.

Tack Microsoft.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Taggad delux! Förhandsbokat

Medlem

Känns riktigt nice!


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Kommer säkert en patch tids nog... Gissar att de prioriterar att få ut spelet och att stillbilder blir snygga.

När de inser att spelarna vill ha 60 fps, och att spelet säljer dåligt, så kommer hitta en lösning.

Dex
Medlem

Har inte jätte mycket emot att spel är låsta till 30 fps, men blir ju ganska tramsigt av utvecklaren att säga att dom gör det med vilje för att det blir en mer filmisk upplevelse (vilket jag nog kan hålla med om om man vill ha det) och sen ha upplåst fps på pc....
Så dom vill ha filmisk upplevelse på Xbox, men inte på PC? Varför då inte bara låta Xbox få välja vilket dom vill ha eller bara helt enkelt säga som det är att spelet är för krävande för konsolerna....
Tycker det känns som en väldigt konstig ursäkt.

Medlem

Nära 7 års utveckling och de släpper till sist ett mediokert filmspel, och då syftar jag inte på att det rullar i saktfärdiga 30 fps.

En flopp som inte kommer dra ihop ens i närheten av pengarna som satsats på dess utveckling. Och ännu en missräkning för Microsoft och Gamerpass.


signatur

Memento Mori

Skrivet av ulphen:

Nog inga problem i Pong.

Ja tänk att jag tyckte att två streck och en prick va kul att spela med en gång tiden.

Medlem
Skrivet av ZF:

Det har tydligen väldigt dålig användning av flerkärnor, så det kanske förklarar varför det funkar dåligt på både kosmolerna och datorer som inte har väldigt högt klockade kärnor oavsett antal. Och billigare tenderar ju ha samma antal numera som dyrare, men långsammare per kärna.

Vi har och har haft massor spel med städer i andra spel med NPC:s, inte har de varit så fps-dödande som de sägs va i dragons dogma 2.
Det är dålig spelutveckling, inte tycker jag NPC:s i dragons dogma 2 är speciellt avancerade ur en spelares ögon. Hur de lyckas göra dem så resurskrävande är ju brist på kompetens imo, eller talang på att va dålig...

Vågar inte tänka på hur prestanden skulle va om Capcom skulle göra ett Assassins Creed...

Medlem

Av de videos jag sett på det så blir jag faktiskt förvånad över hur man kan förvänta sig 60 fps på xbox av detta.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Såhär i efterhand blir reklamen om 4k 120hz ganska komisk.

Det var naivt att tro något annat när inte ens ett 3090 för $1500 kan nå det.

ZF
Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

Ja tänk att jag tyckte att två streck och en prick va kul att spela med en gång tiden.

Kan fortfarande vara kul. Men det gäller ju att ha rätt kontroller.

Skrivet av Gaara:

Vi har och har haft massor spel med städer i andra spel med NPC:s, inte har de varit så fps-dödande som de sägs va i dragons dogma 2.
Det är dålig spelutveckling, inte tycker jag NPC:s i dragons dogma 2 är speciellt avancerade ur en spelares ögon. Hur de lyckas göra dem så resurskrävande är ju brist på kompetens imo, eller talang på att va dålig...

Vågar inte tänka på hur prestanden skulle va om Capcom skulle göra ett Assassins Creed...

Ja, visserligen var det som jag minns det lite fiskstimskänsla över folkmassorna i AC. Men att det var att armbåga sig fram även på PS4 med sin redan då sågade CPU säger kanske en del.

Det är säkert sant att de reagerar med mer beräkningar i DD2. Men jag undrar ju hur mycket man egentligen noterar det över att de teleporterar.

123
Skriv svar