Pepsi eller Coca-Cola?

Medlem
Pepsi eller Coca-Cola?

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kan inte välja, för mig är de båda riktigt goda, men till olika saker.

Coca cola för drinkar och till eventuell mat. Pepsi bara för att den är god som den är.

Medlem

Testa blanda 50% cola och 50% pepsi i ett glas med några isbitar.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Föredrar Portello men av dessa är det tveklöst Coca-Cola för min del.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Coca-Cola smakar ingenting/blask efter man vant sig vid Pepsi, ovärt att ens dricka.

Medlem

Finns inget alternativ som passar mig. Pratar vi vanlig sockrad läsk så är Coca Cola överlägsen. Pratar vi om zero varianten så är Pepsi Max överlägsen.

Medlem

Snackar vi sockerfritt väljer jag Pepsi Max före Cola Zero, men snackar vi sockrade varianter föredrar jag Coca Cola framför Pepsi.

Eftersom jag dricker mest sockerfritt röstade jag Pepsi. Men gillar båda.

Skrivet av theBoosing:

Testa blanda 50% cola och 50% pepsi i ett glas med några isbitar.

Damn you, måste testas!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Pepsi smakar ju bara sötningsmedel. Nä då föredrar jag coca cola.

KoP
Medlem

Man är torsk på Cola Zero sen många år. Kan inte dricka vanlig Cola längre. Har smakat någon gång men smakar otroligt söt och sliskigt.

Edit: Trocadero Gelehallon är en annan favorit som jag glömde nämna.

Medlem

Valde övrigt då jag föredrar Trocadero. Bland coladryckerna anser jag dock att CC är klasser bättre än Pepsi. Tycker att de flesta Cola-alternativ smakar avslaget och kemiskt på något vis

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Testa blanda 50% cola och 50% pepsi i ett glas med några isbitar.

Lugna dig nu, Satan.

Med det sagt:

Cola Zero eller Pepsi Max till mat är fruktansvärt gott. För övrigt regerar Trocadero.


signatur

I drank what?

Medlem

Pepsi Max om man vill ha sötman. För en mer 'clean' cola smak så definitivt Cola Zero

FM-guru
F.d. Sisyr

Pepsi, men jag dricker bara de sockerfria när jag får för mig. På tiden då jag drack de vanliga föredrog jag Coca Cola.

Men i allmänhet dricker jag något citrusartat när det vankas läskeblask.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Testa blanda 50% cola och 50% pepsi i ett glas med några isbitar.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

ZF
Medlem

Whatevers.. En har dålig försmak och den andra dålig eftersmak.

Julmust.

Medlem

Slår ett slag för spendrups Cuba Cola, jäkligt bra mellanland mella Coca Cola och Pepsi. + svenskt

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Finns inget alternativ som passar mig. Pratar vi vanlig sockrad läsk så är Coca Cola överlägsen. Pratar vi om zero varianten så är Pepsi Max överlägsen.

Instämmer!


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Skribent

Coca-Cola. Gällande den vanliga så är det inget sötningsmedel i den som gör att det smakar syntetiskt, samt att Pepsi är så jäcla söt. Pepsi har ju socker+sötningsmedel i sin vanliga.

Sockerfria även där Coca-Cola. Pepsi Max är också rejält söt, som de dränkt den i sötningsmedel. Även en artificiell smak som jag inte upplever med Zero. Med det sagt, så är det säkert en vanesak. Cola Zero har säkerligen också en artificiell smak men jag är mer van med den så den blir "naturlig".

Medlem

Drack mest Coca Cola (och Vanilla Coke ♥️) som liten. Sen när jag skiftade till sockerfritt fortsatte jag med Coca Cola Light ett litet tag, men när de började justera receptet samt introducerade Coca Cola Zero så gick jag över helt till Pepsi Max istället. Smaken av sötningsmedel har blivit alldeles för tydlig i Coca Colas sockerfria drycker så de smakar riktigt illa IMHO.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Testa blanda 50% cola och 50% pepsi i ett glas med några isbitar.

Aldrig testat det, men har druckit 50% cola och 50% sprite i många år.

Fast favoriten är nog Champis.

Fragtjuv

Jag tycker att Coca-Cola är mycket godare än Pepis. Dr Pepper tycker jag också om väldigt mycket


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

"Vanlig" cola kör jag Coca-cola.
Light eller osockrad kör jag Pepsi Max.

Men blir mest Pepsi Max då jag tycker den smakar bättre än båda dem vanliga.

Medlem

Mestadels Pepsi (max) men älskar verkligen Cola Vanilla och Cherry!

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Verkar som jag inte tål Coca Cola längre. Magen blir heldum. Och Pepsi har sötningsmedel i sin vanliga.
Håller mig nog borta från båda i allmänhet.

Medlem

Cuba Cola! Har en eftersmak av apelsin som jag tycker är väldigt god.

Sen försöker jag undvika Coca Cola Company så gott jag kan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Cuba Cola! Har en eftersmak av apelsin som jag tycker är väldigt god.

Sen försöker jag undvika Coca Cola Company så gott jag kan.

Föredrar nog också Cuba Cola, men att den smakar apelsin håller jag verkligen inte med om, för jag gillar inte apelsin 😅

Medlem

Världens svåraste fråga. Men det blir pepsi. Pepsi paradoxen stämmer!!! tvingade min tjejs kompisar o den stämmer, tror jag.
Dricker endast pepsi max dock.


signatur

Allätare

Medlem

Pepsi Paradoxen


signatur

Allätare

Medlem

Cuba Cola


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar