Dragon's Dogma 2 slaktas av Steam-köparna på grund av mikrotransaktioner

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Så folk är sura för att andra har möjligheten att för lätta sin spelning med hjälper av pengar, och för att klargöra så är asså spelet desutom singel player? Detta är bara ännu ett exemplar på att folk har det för jävla bra och hittar massa meningslös skit att gnälla över istället för rediga problem... Gamers asså -.-

Visst, ser man det kortsiktigt så köper jag ditt resonemang. Gamers är generellt en gnällig grupp, men vi är också en grupp som konstant blir bombarderade av mikrotransaktioner, och ofta på bekostnad av produkten i sig. Nu tror jag inte att det är så, men lek med tanken på om Dragons Dogma 2 skulle vara designat för att sälja mikrotransaktioner, som så många andra spel är nu för tiden.
Framtiden i spelbranschen kommer bara att bli värre för gemene gamer sålänge vi är mer än villiga att betala mer för mindre.

Tänk dig dagen när vi väl sitter där med musen i ena handen och bankkortet i den andra, och betalar per respawn i spel som Call of Duty och Overwatch.

Kom inte NG+ som ett 'DLC' i Like a Dragon: Infinite Wealth nyligen?
Det känns som en såndär sak som man patchar in utan extra kostnad, men det är ju 'valfritt' som allt annat, såklart.
Synd bara att folk sällan avstår ifrån att välja det bättre alternativet.

Medlem

Då avvaktar jag och kör vidare med balders..
Bara avstå men tyvärr lär sig inte huvudmassan av köparna att det blir bara en ond spiral att stödja sånt här.

Medlem

Fick sig bli en refund
Piss denuvo hoggade resurser på datorn som en cryptomine.

sen grädde på moset med all mtx.
Någon jävla måtta får det vara.

Kanske man skulle ta och sätta på sig sjörövar hatten igen, den har ju dammat i många år nu.

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Så folk är sura för att andra har möjligheten att för lätta sin spelning med hjälper av pengar, och för att klargöra så är asså spelet desutom singel player? Detta är bara ännu ett exemplar på att folk har det för jävla bra och hittar massa meningslös skit att gnälla över istället för rediga problem... Gamers asså -.-

Spelet är pinsamt dåligt optimerat också. Det handlar inte bara om mikrotransaktioner.

Sedan så är det fullständigt obegripligt hur man ens kan implementera mikrotransaktioner i ett spel med den prislappen. Ingen vill belöna giriga spelföretag.

Medlem

Tycker Capcom gör helt rätt. Varför ska saker o ting vara gratis. Spela färdigt kampanjen för låsa upp det efteråt. Svårare än så e det inte

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Så folk är sura för att andra har möjligheten att för lätta sin spelning med hjälper av pengar, och för att klargöra så är asså spelet desutom singel player? Detta är bara ännu ett exemplar på att folk har det för jävla bra och hittar massa meningslös skit att gnälla över istället för rediga problem... Gamers asså -.-

Åh capcom möjligheternas frälsare. lol

Medlem

Spelet är lite tungdrivet i jämförelse mot grafiken spelet visar tycker jag. Känns som ett Ps4 spel. Ligger mellan 54-144fps i 1440p och då är inte allt maxat ens. Aja rätt kul iaf än sålänge.

Inte sprungit in på några buggar än så känns bra.

Medlem

Varför gnälla över MT när det är singleplayer? Har ju ingen betydelse för dig som spelare om någon annan köper genvägar? Så länge man kan spela sig till allt dom säljer så är det väl upp till var och en om man vill spela sig till belöningar eller ta genvägarna och sedan klaga på att spelet är för kort 🤡
Dessutom stödjer ju dom flesta av er den här typen av genvägar när ni sitter och förbeställer alla dessa deluxe editions där man får massa extra skit.

Medlem

Men varför ska man betala microtransaktioner om det ändå är något man kan låsa upp i själva spelet?
Låt bara bli att betala och spela spelet som det är i stället?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Varför gnälla över MT när det är singleplayer? Har ju ingen betydelse för dig som spelare om någon annan köper genvägar? Så länge man kan spela sig till allt dom säljer så är det väl upp till var och en om man vill spela sig till belöningar eller ta genvägarna och sedan klaga på att spelet är för kort 🤡
Dessutom stödjer ju dom flesta av er den här typen av genvägar när ni sitter och förbeställer alla dessa deluxe editions där man får massa extra skit.

1.) Därför att MT borde ens inte existera i ett singleplayer spel, punkt.
2.) Därför att spelet har då designats för att uppmuntra folk att köpta mikrotransaktioner, vilket objektivt gör spelet till en sämre upplevelse.

Medlem

Game directorn säger att han inte gillar fast travel, gör det inte helt enkelt att göra in-game.

Börjar sälja fast travel som mikrotransaktion,

Gött.

Hans beslut? Kanske inte. Extremt jävla pinsamt ändå.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag som sett fram emot detta men nu tappade jag lusten lite. Att detta inte framgått i några recensioner eller att media inte grävt mer i detta är så fruktansvärt dålig nivå.
Eller har jag missat något, har Capcom gömt det faktum att mikrotransaktioner förekommer i spelet?

Undrar ibland vad recensenterna sysslar med. OBS! Inget ont om FZ eller MB då jag inte läst recensionen än.

Spelindustrin har kommit till en punkt där spelen blivit så dyra att utveckla att de i sig inte är lönsamma och kräver astronomiska försäljningssiffror för att gå med vinst. Detta ska tydligen vi som redan lägger uppemot 899kr på ett spel finansiera genom DLC och fortsatta köp inuti spelet, även för single player...
Jag gör själv inte detta (betalar så dyrt eller alls för mikrotransaktioner), utan generaliserar bara över oss gamers och priserna man ser på nyare spel.

Helt ohållbar modell som måste få ett slut.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hahahaha PC-spelare/Konsolspelare finns det gnälligare människor i världen? Om ni inte vill köpa in-game saker. gör det inte. Ni är inte tvungna att använda in-game shoppen bara för den finns.

Skrivet av xXG13HaZeXx:

Så folk är sura för att andra har möjligheten att för lätta sin spelning med hjälper av pengar, och för att klargöra så är asså spelet desutom singel player? Detta är bara ännu ett exemplar på att folk har det för jävla bra och hittar massa meningslös skit att gnälla över istället för rediga problem... Gamers asså -.-

Skrivet av ecHo!:

Varför gnälla över MT när det är singleplayer? Har ju ingen betydelse för dig som spelare om någon annan köper genvägar? Så länge man kan spela sig till allt dom säljer så är det väl upp till var och en om man vill spela sig till belöningar eller ta genvägarna och sedan klaga på att spelet är för kort 🤡
Dessutom stödjer ju dom flesta av er den här typen av genvägar när ni sitter och förbeställer alla dessa deluxe editions där man får massa extra skit.

Jag har sagt det här förut men säger det gärna igen:

Saker som påverkar spelmarknaden som helhet negativt (så som MTX i ett SP-spel, som i allra högsta grad riskerar att försämra spelupplevelsen för *alla* just för att möjliggöra försäljningen av MTX) är för ganska många värt att bli upprörd över och reagera på. Att bara böja sig ner och ta emot allsköns smörja som företagen hittar på för att mjölka ur de sista kronorna på totalt retarderade grejer (jag brukar nämna reskins på pets/mounts i WoW för hundratals kronor som ypperligt exempel, när det gäller ett spel som kostar i inköp OCH månadskostnad redan - trots att det "bara" är kosmetiskt (förutom att de även blir del av achievements och annat samlingsbart, var går egentligen gränsen för "kosmetiskt" då?)) känns ungefär lika hjärndött.

Att försöka komma med "det finns värre problem" är bara ett argumentationsfel. Det finns *alltid* (subjektivt) värre problem i världen, det betyder liksom inte att man inte kan engagera sig i något annat.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag tycker spelet är tråkigt på nått sätt.. kan inte riktigt komma på vad det är. Jag har inte spelat 1:an så jag visste inte riktigt vad jag gav mig in på. Kan vara att det är så mycket nytt på en gång.. bombaderas av info men inte heller nån direkt hjälp på traven.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Jag har sagt det här förut men säger det gärna igen: saker som påverkar spelmarknaden som helhet negativt (så som MTX i ett SP-spel) är för ganska många värt att bli upprörd över och reagera på. Att bara böja sig ner och ta emot allsköns smörja som företagen hittar på för att mjölka ur de sista kronorna på totalt retarderade grejer (jag brukar nämna reskins på pets/mounts i WoW för hundratals kronor som ypperligt exempel, när det gäller ett spel som kostar i inköp OCH månadskostnad redan - trots att det "bara" är kosmetiskt (förutom att de även blir del av achievements och annat samlingsbart, var går egentligen gränsen för "kosmetiskt" då?)) känns ungefär lika hjärndött.

Att försöka komma med "det finns värre problem" är bara ett argumentationsfel. Det finns *alltid* (subjektivt) värre problem i världen, det betyder liksom inte att man inte kan engagera sig i något annat.

Det är ju lite ironiskt att det blivit såhär i branschen, jag har varit en motståndare till mtx sedan dess uppkomst och samma typ av gnällspikar satt och gnällde över att man uttryckte sitt missnöje då.

Om det nu är sådan bortslängd tid på att uttrycka sitt missnöje med "gnäll" så torde dom som gnäller på "gnället" vara dom ultimata tids-lodisarna.

Att man har ett visst intresse att skydda ens hobby från vidrig bransch standard flyger helt förbi.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Jag har sagt det här förut men säger det gärna igen:

Saker som påverkar spelmarknaden som helhet negativt (så som MTX i ett SP-spel, som i allra högsta grad riskerar att försämra spelupplevelsen för *alla* just för att möjliggöra försäljningen av MTX) är för ganska många värt att bli upprörd över och reagera på. Att bara böja sig ner och ta emot allsköns smörja som företagen hittar på för att mjölka ur de sista kronorna på totalt retarderade grejer (jag brukar nämna reskins på pets/mounts i WoW för hundratals kronor som ypperligt exempel, när det gäller ett spel som kostar i inköp OCH månadskostnad redan - trots att det "bara" är kosmetiskt (förutom att de även blir del av achievements och annat samlingsbart, var går egentligen gränsen för "kosmetiskt" då?)) känns ungefär lika hjärndött.

Att försöka komma med "det finns värre problem" är bara ett argumentationsfel. Det finns *alltid* (subjektivt) värre problem i världen, det betyder liksom inte att man inte kan engagera sig i något annat.

*Saker som påverkar dig.. av att läsa i detta forum är vi många som inte ser något negativt att spelbolag försöker sälja skins och dylikt i SP spel.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Jag har sagt det här förut men säger det gärna igen:

Saker som påverkar spelmarknaden som helhet negativt (så som MTX i ett SP-spel, som i allra högsta grad riskerar att försämra spelupplevelsen för *alla* just för att möjliggöra försäljningen av MTX) är för ganska många värt att bli upprörd över och reagera på. Att bara böja sig ner och ta emot allsköns smörja som företagen hittar på för att mjölka ur de sista kronorna på totalt retarderade grejer (jag brukar nämna reskins på pets/mounts i WoW för hundratals kronor som ypperligt exempel, när det gäller ett spel som kostar i inköp OCH månadskostnad redan - trots att det "bara" är kosmetiskt (förutom att de även blir del av achievements och annat samlingsbart, var går egentligen gränsen för "kosmetiskt" då?)) känns ungefär lika hjärndött.

Att försöka komma med "det finns värre problem" är bara ett argumentationsfel. Det finns *alltid* (subjektivt) värre problem i världen, det betyder liksom inte att man inte kan engagera sig i något annat.

Finns ingen större anledning att diskutera detta med idioter på nätet, med största sannolikhet har du själv inte ens spelat utan bara upprepar åsikter som nån annan tryckt ner i din hals!

OBS jag bryr mig faktiskt så lite om vad du hade att skriva att jag inte ens läste vad du skrev! Trevlig helg på sig nu och jag lovar dig slutar du gnälla på icke existerande problem så kommer ditt liv att bli så mycket bättre!

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Det är ju lite ironiskt att det blivit såhär i branschen, jag har varit en motståndare till mtx sedan dess uppkomst och samma typ av gnällspikar satt och gnällde över att man uttryckte sitt missnöje då.

Om det nu är sådan bortslängd tid på att uttrycka sitt missnöje med "gnäll" så torde dom som gnäller på "gnället" vara dom ultimata tids-lodisarna.

Att man har ett visst intresse att skydda ens hobby från vidrig bransch standard flyger helt förbi.

Ja, sen att det inte påverkar dem är såklart helt okej - men att kritisera de som uttrycker sin kritik... det känner jag också är rätt märkligt.

Skrivet av Rydell1986:

*Saker som påverkar dig.. av att läsa i detta forum är vi många som inte ser något negativt att spelbolag försöker sälja skins och dylikt i SP spel.

Inte bara mig, men visst. Det är som nämnt ovan helt okej att inte DU påverkas, men det betyder inte att andra inte påverkas. Det betyder inte heller att *risken* inte finns att du kan påverkas, vilket var ordagrant det jag nämnde. Jag säger inte någonstans att alla garanterat påverkas negativt på individuell nivå. Spelmarknaden som helhet =/= individuella spelare.

Skrivet av xXG13HaZeXx:

Finns ingen större anledning att diskutera detta med idioter på nätet, med största sannolikhet har du själv inte ens spelat utan bara upprepar åsikter som nån annan tryckt ner i din hals!

OBS jag bryr mig faktiskt så lite om vad du hade att skriva att jag inte ens läste vad du skrev! Trevlig helg på sig nu och jag lovar dig slutar du gnälla på icke existerande problem så kommer ditt liv att bli så mycket bättre!

Haha, det var det gulligaste "goddag yxskaft"-svaret jag läst på länge! Om du inte ens läser så är det fascinerande att du överhuvudtaget bemödar dig med att svara. You do you, antar jag. 😅
Vi kan definitivt enas om att det ofta känns rätt meningslöst att diskutera med idioter på nätet.
Jag skulle vilja påstå att det är rätt idiotiskt att tro sig kunna definiera vad som är problem och inte för andra människor. 🥰
Och att du tror att problemet ens i någon part handlar om huruvida man spelat spelet eller inte... ja, det säger mer om dig än om mig.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Finns ingen större anledning att diskutera detta med idioter på nätet, med största sannolikhet har du själv inte ens spelat utan bara upprepar åsikter som nån annan tryckt ner i din hals!

OBS jag bryr mig faktiskt så lite om vad du hade att skriva att jag inte ens läste vad du skrev! Trevlig helg på sig nu och jag lovar dig slutar du gnälla på icke existerande problem så kommer ditt liv att bli så mycket bättre!

Jag läste inte vad du skrev, men om du gnäller mindre så blir säkert ditt liv mycket bättre!

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

1.) Därför att MT borde ens inte existera i ett singleplayer spel, punkt.
2.) Därför att spelet har då designats för att uppmuntra folk att köpta mikrotransaktioner, vilket objektivt gör spelet till en sämre upplevelse.

Men de flesta recensenter verkar ju haft roligt utan mikrotransaktioner? Då borde det väl vara möjligt för andra att också ha roligt utan att köpa något?

Skribent
Skrivet av Knalle:

Jag som sett fram emot detta men nu tappade jag lusten lite. Att detta inte framgått i några recensioner eller att media inte grävt mer i detta är så fruktansvärt dålig nivå.
Eller har jag missat något, har Capcom gömt det faktum att mikrotransaktioner förekommer i spelet?

Undrar ibland vad recensenterna sysslar med. OBS! Inget ont om FZ eller MB då jag inte läst recensionen än.

Spelindustrin har kommit till en punkt där spelen blivit så dyra att utveckla att de i sig inte är lönsamma och kräver astronomiska försäljningssiffror för att gå med vinst. Detta ska tydligen vi som redan lägger uppemot 899kr på ett spel finansiera genom DLC och fortsatta köp inuti spelet, även för single player...
Jag gör själv inte detta (betalar så dyrt eller alls för mikrotransaktioner), utan generaliserar bara över oss gamers och priserna man ser på nyare spel.

Helt ohållbar modell som måste få ett slut.

Capcom har ju patchat in MTX i sina spel tidigare också som skrivet. Men då var det väl några veckor efter i alla fall. Dock är det svårt att förhålla sig till detta som recensent om det ska hålla på så här. Vi måste ju recensera det vi har framför oss, lika mycket som vi inte kan ta någon hänsyn till att ett trasigt spel kan komma patchas dag 1. Med det sagt så är det riktigt ruttet gjort av Capcom att dölja det på det här sättet och blir både orättvist mot recensenterna och läsarna/konsumenterna.

Sen håller jag helt med om resten du säger och är precis samma sak jag själv uttryckt. Spelen idag är för dyra att utveckla, jag kan vara helt ok med att spelpriserna går upp lite då de i princip varit stillastående, men ett spel måste kunna gå runt utan att MTX eller DLC ska behövas. Om inte så måste man kanske tänka om utvecklingskostnaderna helt enkelt? Som du säger är det en ohållbar modell nu.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Ja, sen att det inte påverkar dem är såklart helt okej - men att kritisera de som uttrycker sin kritik... det känner jag också är rätt märkligt.

Inte bara mig, men visst. Det är som nämnt ovan helt okej att inte DU påverkas, men det betyder inte att andra inte gör det.

Haha, det var det gulligaste "goddag yxskaft"-svaret jag läst på länge! Om du inte ens läser så är det fascinerande att du överhuvudtaget bemödar dig med att svara. You do you, antar jag. 😅
Vi kan definitivt enas om att det ofta känns rätt meningslöst att diskutera med idioter på nätet.
Jag skulle vilja påstå att det är rätt idiotiskt att tro sig kunna definiera vad som är problem och inte för andra människor. 🥰

Varken ditt spel eller någon annans spel påverkas av att de finns en in-game shop för folk som vill köpa skins eller liknande.

Det är som att säga att min spelupplevelse på konsol skulle påverkas av att de finns PC-spelare som installerar moddar på sina spel.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Varken ditt spel eller någon annans spel påverkas av att de finns en in-game shop för folk som vill köpa skins eller liknande.

Det är som att säga att min spelupplevelse på konsol skulle påverkas av att de finns PC-spelare som installerar moddar på sina spel.

Fast jo, om spelet utvecklas med det som en ens någorlunda betydande faktor påverkar det på ett mer övergripande sätt samtliga spelare, beroende på att spelet är uppbyggt på det. Speldesign (både vad gäller teori/planering och praktik/utförande) blir någonstans en helhet som byggs upp av samtliga komponenter som utgör spelet. Det är resurser som läggs på allt som inkluderas, oavsett vad just du som individuell spelare använder. Om något av spelare X eller Y anses relevant eller huruvida de *upplever* att det påverkar deras spelupplevelse, det är så klart mer individuellt.

Men det går liksom inte att säga något i stil med "jag använder inte funktion Z, så den finns inte" - även om den *för dig* kanske upplevs som icke-existerande, då just du kanske inte använder den. Den är fortfarande en del av den färdiga produkten, och har inarbetats av en anledning. Och det är där som det blir lite tröttsamt att en del inte verkar förstå att kritiken från många landar, inte nödvändigtvis på funktionen i sig utan att den överhuvudtaget implementerats, och/eller hur den implementerats. Det är som sagt resurser en spelutvecklare lagt på att implementera den och resurser som lagts på att ta fram ett sätt att implementera den, och hur Capcom valt att göra... jag förstår att de får kritik för det, och personligen anser jag också de förtjänar det. Det har inte med spelet eller den individuella spelupplevelsen att göra. Och ser du/andra inte den skillnaden kan jag bara beklaga, då är det ingen idé vi fortsätter diskutera saken.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Capcom har ju patchat in MTX i sina spel tidigare också som skrivet. Men då var det väl några veckor efter i alla fall. Dock är det svårt att förhålla sig till detta som recensent om det ska hålla på så här. Vi måste ju recensera det vi har framför oss, lika mycket som vi inte kan ta någon hänsyn till att ett trasigt spel kan komma patchas dag 1. Med det sagt så är det riktigt ruttet gjort av Capcom att dölja det på det här sättet och blir både orättvist mot recensenterna och läsarna/konsumenterna.

Sen håller jag helt med om resten du säger och är precis samma sak jag själv uttryckt. Spelen idag är för dyra att utveckla, jag kan vara helt ok med att spelpriserna går upp lite då de i princip varit stillastående, men ett spel måste kunna gå runt utan att MTX eller DLC ska behövas. Om inte så måste man kanske tänka om utvecklingskostnaderna helt enkelt? Som du säger är det en ohållbar modell nu.

Riktigt utstuderat och fult gjort av Capcom, alltså. Man saknar ord! Hade inte koll på det men har å andra sidan inte lirat något deras spel sedan RE2 Remake för några år sedan. Nej, usch vad dåligt från dem!

Jag är helt med på att ni och övriga medier bara kan kritisera den version ni blir erbjudna att recensera och som sagt inga skuggor över er då jag inte ens läst er recension och fortfarande inte vet om detta nämns eller ej.

Tycker mig dock se ljusglimtar i mörkret från både större och mindre utvecklare, inte minst från Larian och Baldur’s Gate 3 som verkligen satte ribban förra året men även spel som Stardew Valley där man lyssnar på sin spelarbas och fortsätter att förbättra sin produkt utan extra kostnad. Ibland flera år efter lansering. Techland gör ett bra jobb med Dying Light där också (ingen värdering i skicket det släpptes i eller spelets kvalitet i övrigt).

Alla jag känner och pratar med som är genuint intresserade av single player-spel och som har noll intresse av online multiplayer skyr dessa mikrotransaktioner som pesten. Har aldrig hört någon som tycker det är bra.
Den enda gången jag tycker dessa köp i spel är berättigade är om det är ett spel som är gratis att spela och där man betalar för tillägg och extra innehåll. Det är jag helt okej med.
Dock helt sjukt att punga ut uppemot 900kr för ett spel man kan dra igenom på mindre än en vecka och sedan hänvisas till DLC och betalat innehåll för att få den fullständiga produkten. Innehåll som man dessutom väntar på i flera månader eller ibland år.

Medlem
Skrivet av Margy:

Men de flesta recensenter verkar ju haft roligt utan mikrotransaktioner? Då borde det väl vara möjligt för andra att också ha roligt utan att köpa något?

Fullständigt irrelevant.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Fast jo, om spelet utvecklas med det som en ens någorlunda betydande faktor påverkar det på ett mer övergripande sätt samtliga spelare, beroende på att spelet är uppbyggt på det. Speldesign (både vad gäller teori/planering och praktik/utförande) blir någonstans en helhet som byggs upp av samtliga komponenter som utgör spelet. Det är resurser som läggs på allt som inkluderas, oavsett vad just du som individuell spelare använder. Om något av spelare X eller Y anses relevant eller huruvida de *upplever* att det påverkar deras spelupplevelse, det är så klart mer individuellt.

Men det går liksom inte att säga något i stil med "jag använder inte funktion Z, så den finns inte" - även om den *för dig* kanske upplevs som icke-existerande, då just du kanske inte använder den. Den är fortfarande en del av den färdiga produkten, och har inarbetats av en anledning. Och det är där som det blir lite tröttsamt att en del inte verkar förstå att kritiken från många landar, inte nödvändigtvis på funktionen i sig utan att den överhuvudtaget implementerats, och/eller hur den implementerats. Det är som sagt resurser en spelutvecklare lagt på att implementera den och resurser som lagts på att ta fram ett sätt att implementera den, och hur Capcom valt att göra... jag förstår att de får kritik för det, och personligen anser jag också de förtjänar det. Det har inte med spelet eller den individuella spelupplevelsen att göra. Och ser du/andra inte den skillnaden kan jag bara beklaga, då är det ingen idé vi fortsätter diskutera saken.

om jag inte ser skillnaden? Detta handlar fortfarande om åsikter om hur MTX fungerar till SP-spel fram till den dagen du kan bevisa att Capcom byggt upp spelet i dess form och gjort avkall på att utveckla vissa funktioner i spelet så att du spelare "tvingas" till att köpa det.

Fram till dess är detta bara din åsikt och om du inte kan se skillnaden på det kan jag bara beklaga.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

om jag inte ser skillnaden? Detta handlar fortfarande om åsikter om hur MTX fungerar till SP-spel fram till den dagen du kan bevisa att Capcom byggt upp spelet i dess form och gjort avkall på att utveckla vissa funktioner i spelet så att du spelare "tvingas" till att köpa det.

Fram till dess är detta bara din åsikt och om du inte kan se skillnaden på det kan jag bara beklaga.

Återigen, det är inte en slump att MTX inkluderats, deras förekomst är en del av produkten för *alla* (heh, om man inte får recensionskod kanske då, ironiskt nog). Det är inte min åsikt, det är ett faktum. Jag hävdar ingenstans att någon tvingas köpa något, om du tolkar det så och/eller inte förstår och/eller inte vill förstå så kan jag bara beklaga. Hur stor del av produktutvecklingen eller den färdiga produkten de utgör, det kan vi dividera om in absurdum, jag hävdar inte att de tar en specifik mängd resurser, men jag hävdar att de är en del av produkten och att de tar någon resurs/del av produktdesignen.

Bara för att tydliggöra en sak: jag säger absolut inte att du inte får tycka MTX är det häftigaste sedan skivat bröd eller något, det är okej att tycka så om man nu vill det.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Blir trött. Hade varit så enkelt för Capcom att undvika detta, men... 😑

...då hade de inte varit Capcom.

Medlem

Nä fy fan vad smutsigt gjort.. Inte en chans att jag köper det här spelet ens om 6 månader när de har patchat bort allt skit. Jag är glad att jag har slutat att förbeställa spel för det här är svårt att skydda sig mot.
Jag förstår inte vad det är som händer i spelbranschen. Vilken annan bransch misshandlar sin kundbas på det här sättet..?

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Oklart i att jag (som recenserade) inte lade märke till någon online store när jag recenserade men inte kan svära vid om alternativet fanns i menyn eller inte. Tyvärr har jag ingen screen/film på huvudmenyn, där onlinebutiken ligger.

Jag stötte inte på någon info om MTX över huvud taget när jag spelade, och mig veterligen fanns alla de "DLC" man kan köpa på spelets Steam-sida (dvs mikrotransaktionerna) inte där när jag installerade, något andra också hävdar.

Jag är själv rätt allergisk mot MTX och har gått rätt hårt åt dem tidigare, så detta hade jag givetvis tagit upp om jag stött på.

Skriv om och uppdatera recensionen då, helt enkelt.

Skriv svar