Så Ingen mer Peter Parker i Spider-Man 3

Skribent
Skrivet av lonian:

När det gäller spiderman film borde väl det komma en till Tom Holland film? Tänker på slutet av Morbius filmen. Även med Venom. Det kan ju vara ett annat universum iofs.

Morbius och Venom är i andra universum, men sista Holland-filmen slutar ju så att man både kan se det som slut och att man kan börja om på ett nytt kapitel. Tror Holland har kontrakt med Disney och Marvel så det är väl upp till dem om han får en ny film. Sen kanske de kan låna ut honom till Sony? De fick ju trots allt låna karaktären från dem till Avengers. Men de ryktas väl att Sony vill använda Garfield igen så vi får se vad som händer?


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:

Jag måste ha sovit under en sten eller något, men jag missade bekräftelsen på vad jag misstänkte när Spider-man 2 avslutades:
Ingen mer Peter Parker.
Först sabbar Sweet Baby Inc storyn och Peter Parker och nu ska han utraderas.

Hur kan ett företag som gjorde ett så bra Spider-Man totalt pissa på det i andra spelet och framåt? Fy fan.

Det är absolut ingen bekräftelse och jag är väldigt förvånad över att du tolkar det som så med tanke på hur källkritisk du är annars. Dessutom känns det som att du inte spelat spelet fullt ut då slutet indikerar

att Norman Osborn skyller på Spindelmännen att det är deras fel att Harry dog (vilket lär leda till Green Goblin och då är varken Peter eller Mary Jane säker), samt att han tog kontakt med Doctor Octopus vilket mest troligen betyder han kommer göra något gästspel. Han har ingen som helst koppling till Miles.

Miles Morales huvudspindeln just nu, men det är främst så Peter ska få ta en paus från superhjältandet och vara "Peter" en stund. Den konversationen citeras i den länk de delade:

"Pete. I got this. All of it. Go be Peter Parker for a while.”

Dessutom pratar Yuri Lowenthal (Peters röstskådis) om hans tankar om det hela här:

There have been some comments recently that were picked up to infer that Peter’s out and Miles is in. While I think that Peter would love to believe that he can just turn it off and not be Spider-Man anymore and live a completely normal life, I don’t think that’s what’s going to happen now.

I don’t know — I haven’t read a script yet. They’re probably still working on it. But I don’t think that’s the last we’re gonna see Peter . I think it’s a cool place to leave it. It’s a cool change for him.

I think 100% he trusts Miles. Miles has really stepped up and he’s like, “Oh, maybe I can get a little break.” And I did get a vacation to Symkaria during the Miles game. Not much of vacation, but at least MJ got to learn to ride a motorcycle, which is awesome.

>
https://screenrant.com/marvels-spider-man-3-peter-parker-futu...

Precis som många andra gånger i serietidningarna och tv-serierna så har Peter här och där tagit en paus och låtit någon annan ta hans roll ett tag av olika anledningar. Tråkigt nog för hans del är det ofta kortvarigt då han alltid återkommer på grund av att hans nära och kära är i fara, att en av hans gamla fiender utgör ett nytt stort hot eller bara för att han saknar det.

Detta och med tanke på vad jag skrev i spoilet-fältet ovan så finns det inte en chans att han inte är med. Det kan mycket väl vara så att vi i början av Marvel's Spider-man 3 bara spelar som Miles, men så fort andra karaktärer börjar försöka fullborda sina planer där Miles får stryk och andra kommer till skada - då kommer Peter tillbaka.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Morbius och Venom är i andra universum,

Ah det förklarar väl kanske då varför det som händer i slutet av Morbius filmen.

Vulture förflyttas in i ett tomt fängelserum i samma värld som Morbious, flyger till Morbious och säger att de borde arbeta tillsammans. Det blir korsning av multiverse. I Morbius filmen säger även han att han är Venom för att skrämmas.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är absolut ingen bekräftelse och jag är väldigt förvånad över att du tolkar det som så med tanke på hur källkritisk du är annars. Dessutom känns det som att du inte spelat spelet fullt ut då slutet indikerar

att Norman Osborn skyller på Spindelmännen att det är deras fel att Harry dog (vilket lär leda till Green Goblin och då är varken Peter eller Mary Jane säker), samt att han tog kontakt med Doctor Octopus vilket mest troligen betyder han kommer göra något gästspel. Han har ingen som helst koppling till Miles.

Miles Morales huvudspindeln just nu, men det är främst så Peter ska få ta en paus från superhjältandet och vara "Peter" en stund. Den konversationen citeras i den länk de delade:

"Pete. I got this. All of it. Go be Peter Parker for a while.”

Dessutom pratar Yuri Lowenthal (Peters röstskådis) om hans tankar om det hela här:

There have been some comments recently that were picked up to infer that Peter’s out and Miles is in. While I think that Peter would love to believe that he can just turn it off and not be Spider-Man anymore and live a completely normal life, I don’t think that’s what’s going to happen now.

I don’t know — I haven’t read a script yet. They’re probably still working on it. But I don’t think that’s the last we’re gonna see Peter . I think it’s a cool place to leave it. It’s a cool change for him.

I think 100% he trusts Miles. Miles has really stepped up and he’s like, “Oh, maybe I can get a little break.” And I did get a vacation to Symkaria during the Miles game. Not much of vacation, but at least MJ got to learn to ride a motorcycle, which is awesome.

>
https://screenrant.com/marvels-spider-man-3-peter-parker-futu...

Precis som många andra gånger i serietidningarna och tv-serierna så har Peter här och där tagit en paus och låtit någon annan ta hans roll ett tag av olika anledningar. Tråkigt nog för hans del är det ofta kortvarigt då han alltid återkommer på grund av att hans nära och kära är i fara, att en av hans gamla fiender utgör ett nytt stort hot eller bara för att han saknar det.

Detta och med tanke på vad jag skrev i spoilet-fältet ovan så finns det inte en chans att han inte är med. Det kan mycket väl vara så att vi i början av Marvel's Spider-man 3 bara spelar som Miles, men så fort andra karaktärer börjar försöka fullborda sina planer där Miles får stryk och andra kommer till skada - då kommer Peter tillbaka.

Jag har läst det på flera sidor, och med Sweet Baby Inc inblandade så är jag inte förvånad om Peter som max får en gästroll i nästa spel. Vilket vore OK, om de inte döpte spelet till Spider-Man. Men det kommer de göra, och de kommer ersätta Peter i sina spel med Miles.

Miles är fräck, men han är inte Peter och för min del finns det en spindel-man. Vi får se vem av oss som får rätt, men jag fruktar det är jag.

Skrivet av Freakon:

Tycker att trådtiteln är en spoiler. Trist då jag hade lyckats undvika sådant tills nu. 😞

Den avslöjar inget om storyn i sig. Flera sidor har skrivit artiklar om detta, det är ingen hemlighet. Jag hade bara på något sätt missat dessa artiklar.

Sen om du ser Uberpwnage resonemang så har kanske alla artiklar + jag fel.


signatur

I drank what?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:

Jag har läst det på flera sidor, och med Sweet Baby Inc inblandade så är jag inte förvånad om Peter som max får en gästroll i nästa spel. Vilket vore OK, om de inte döpte spelet till Spider-Man. Men det kommer de göra, och de kommer ersätta Peter i sina spel med Miles.

Miles är fräck, men han är inte Peter och för min del finns det en spindel-man. Vi får se vem av oss som får rätt, men jag fruktar det är jag.

Sen om du ser Uberpwnage resonemang så har kanske alla artiklar + jag fel.

Vi får hoppas jag har rätt! Men allt är bara en känsla just nu och där är vi olika, vilket jag förstår. Hoppas mitt inlägg inte kom på för hårt. Ville mest få ut i skrift att jag fått en helt annan uppfattning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Quake-konnässsör
Skrivet av Sebastian Lind:

Fråga från en helt oinsatt: Alltså, finns det flera olika Spider-Man? Existerar de i olika universum då, eller i samma? Jag har sett att barnen kollat på nånting med Miles Morales, men antog att han bara var ytterligare en snubbe med spindelkrafter och inte att han var (är?) THE Spider-Man?

Peter Parker är Spider-man, Spider-man är Peter Parker, Miles Morales är Miles Morales. Finns bara en Spider-man, oberende på vad folk säger.

Men ja, Marvel har varit en jekla soppa sedan de introducerade multiverse, allt som finns och kan tänkas har gjorts och göras har gjorts och görs i denna stund för allt finns och kommer alltid att göras då det redan är gjort.

Skrivet av almblad:

Peter Parker är Spider-man, Spider-man är Peter Parker, Miles Morales är Miles Morales. Finns bara en Spider-man, oberende på vad folk säger.

Men ja, Marvel har varit en jekla soppa sedan de introducerade multiverse, allt som finns och kan tänkas har gjorts och göras har gjorts och görs i denna stund för allt finns och kommer alltid att göras då det redan är gjort.

Oof, jag tror jag håller mig till Läderlappen, jag.

(Nu kommer någon och säger att Batman också är ett multiversum och att Jokern är Bruce Waynes okända halvbror, eller nåt)

Medlem

Efter att ha läst hela denna tråden vill jag bara säga - Helvete vad de har klyddat till det.

Inte konstigt att man tappade intresset för längesen

Medlem

Haha rolig rubrik för de som inte spelat spelet🤣

Att Peter Parker inte kommer vara med är ju bara spekulationer. Jag tolkar inte det som att han kommer försvinna. Tyckte för övrigt allt var toppen med Spider-Man 2 och Miles Morales var den roligaste karaktären!

Quake-konnässsör
Skrivet av Sebastian Lind:

Oof, jag tror jag håller mig till Läderlappen, jag.

(Nu kommer någon och säger att Batman också är ett multiversum och att Jokern är Bruce Waynes okända halvbror, eller nåt)

Det stämmer det, DC har också ett multiverse, men en av de bättre versionerna av Batman finns där bland de olika universumen... "The Batman Who Laughs"

https://dc.fandom.com/wiki/Multiverse

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Oof, jag tror jag håller mig till Läderlappen, jag.

(Nu kommer någon och säger att Batman också är ett multiversum och att Jokern är Bruce Waynes okända halvbror, eller nåt)

DC har ju sina olika Earth 1, Earth 2 etc. där det är olika tolkningar.

Har för mig Pattinsons Batman finns på Earth 2....

De olika Robinsarna har väl tagit över Batmanrollen under vissa perioder och universum?

En intressant tolkningen är i Flashpoint. Där är det Bruce som dör och det är i stället pappa Thomas Wayne som blir Batman. Det mest intressanta där är att det är Marta Wayne som blir Jokern för hon blir psykotisk av att se sin son bli dödad.


signatur

"Writer and Fighter"

Men heeeeelvete 🤣

Moderator | Testpilot
Skrivet av almblad:

Peter Parker är Spider-man, Spider-man är Peter Parker, Miles Morales är Miles Morales. Finns bara en Spider-man, oberende på vad folk säger.

Men ja, Marvel har varit en jekla soppa sedan de introducerade multiverse, allt som finns och kan tänkas har gjorts och göras har gjorts och görs i denna stund för allt finns och kommer alltid att göras då det redan är gjort.

Oavsett vad du själv tycker så är Marvel väldigt tydliga med att båda är Spider-man. För att göra det lättare att urskilja dem brukar man använda deras civila namn istället.

Andra hjältar i universumet kallar båda för Spidde, och självklart gör allmänheten det också då de inte vet namnen på människan bakom masken.

För andra som kanske dyker in; av någon anledning har det blivit lite kontroversiellt att kalla Miles för Spider-man. Exakta orsaken har jag dock aldrig förstått. Om det är något Stan Lee var tydlig med så är charmen med maskerade hjältar att "vem som helst" kan vara under masken.

Dessutom är det helt i karaktär för Peter Parker att förstå att Spider-man är en symbol, och så länge de gör ett bra jobb så kan vilken Spinderlhjälte som helt få bli kallad Spider-man.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vi får hoppas jag har rätt! Men allt är bara en känsla just nu och där är vi olika, vilket jag förstår. Hoppas mitt inlägg inte kom på för hårt. Ville mest få ut i skrift att jag fått en helt annan uppfattning.

Absolut inte. Jag vill inte ha rätt. Men jag fruktar jag har det.

Du ska absolut säga vad du tycker och tänker, du kom inte på hårt alls.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Oavsett vad du själv tycker så är Marvel väldigt tydliga med att båda är Spider-man. För att göra det lättare att urskilja dem brukar man använda deras civila namn istället.

Andra hjältar i universumet kallar båda för Spidde, och självklart gör allmänheten det också då de inte vet namnen på människan bakom masken.

För andra som kanske dyker in; av någon anledning har det blivit lite kontroversiellt att kalla Miles för Spider-man. Exakta orsaken har jag dock aldrig förstått. Om det är något Stan Lee var tydlig med så är charmen med maskerade hjältar att "vem som helst" kan vara under masken.

Dessutom är det helt i karaktär för Peter Parker att förstå att Spider-man är en symbol, och så länge de gör ett bra jobb så kan vilken Spinderlhjälte som helt få bli kallad Spider-man.

Jag är på Almblads sida, det finns bara en Spider-man. Sen finns det flera spindelkaraktärer, men bara en Spider-man.


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Men heeeeelvete 🤣

Skyll på Flash, är mest han som kan ränna runt mellan de olika jordarna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mirage:

Länkar till artiklar som skriver om det så ingen spoiler direkt.

Nu bryr jag mig ungefär noll om att bli spoilad av detta.

Men.

Att andra redan skrivit om det innebär inte att du inte spoilar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:

Jag är på Almblads sida, det finns bara en Spider-man. Sen finns det flera spindelkaraktärer, men bara en Spider-man.

Ja alltså man får ju tycka vad man vill men det ändrar ju inte det faktum att Miles kallas för Spider-man i serierna, filmerna och ja överallt egentligen. Vet man något om Peter Parker som karaktär så har han absoult inget emot att Miles kallas för Spider-man.

Det sagt, lättast att kalla honom Miles så det är lättare att urskilja dem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ja alltså man får ju tycka vad man vill men det ändrar ju inte det faktum att Miles kallas för Spider-man i serierna, filmerna och ja överallt egentligen. Vet man något om Peter Parker som karaktär så har han absoult inget emot att Miles kallas för Spider-man.

Det sagt, lättast att kalla honom Miles så det är lättare att urskilja dem.

Om nånting är han Spider-boy Han har ju inte ens gått ut gymnasiet!

Skrivet av filbunke:

Nu bryr jag mig ungefär noll om att bli spoilad av detta.

Men.

Att andra redan skrivit om det innebär inte att du inte spoilar.

Det ENDA det spoilar är att han inte är med i nästa spel.
Varför? Det vet ni inte?
Är det sant? Ja enligt mig, nej enligt Uberpwnage.

Wow, vilken spoiler. Nu är hela spelet förstört.

Spelet är dessutom 6 månader gammalt, det är inte purfärskt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Oavsett vad du själv tycker så är Marvel väldigt tydliga med att båda är Spider-man. För att göra det lättare att urskilja dem brukar man använda deras civila namn istället.

Andra hjältar i universumet kallar båda för Spidde, och självklart gör allmänheten det också då de inte vet namnen på människan bakom masken.

För andra som kanske dyker in; av någon anledning har det blivit lite kontroversiellt att kalla Miles för Spider-man. Exakta orsaken har jag dock aldrig förstått. Om det är något Stan Lee var tydlig med så är charmen med maskerade hjältar att "vem som helst" kan vara under masken.

Dessutom är det helt i karaktär för Peter Parker att förstå att Spider-man är en symbol, och så länge de gör ett bra jobb så kan vilken Spinderlhjälte som helt få bli kallad Spider-man.

Undrar lite hur Stan Lee tänkte med ett sånt uttalande.
Jag kan förstå det för exempelvis Batman. Att vem som helst kan axla manteln i teorin (även om det skulle vara vettigare med egen identitet) men Spider Man?
Den typen av radioaktiva spindlar, som biter folk och sen leder till att den bitna individen utvecklar superkrafter, måste vara extremt vanliga då.
Låter så dumt när jag tänker på det.

Man missade ju möjligheten att göra Miles till något mer eget och unikt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:

Om nånting är han Spider-boy Han har ju inte ens gått ut gymnasiet!

Det hade inte Peter heller när han blev "Spider-man" Han var bara drygt 15 år. Med det sagt, vi kommer nog inte längre där. Man kan tycka vad man vill men överallt hos Marvel och i 616 så kallas han för Spider-man. Lättast är nog att folk kallar honom Miles så folk inte blir förvirrade gällande vilken spindel man talar om.

Skrivet av jeppe109:

Undrar lite hur Stan Lee tänkte med ett sånt uttalande.
Jag kan förstå det för exempelvis Batman. Att vem som helst kan axla manteln i teorin (även om det skulle vara vettigare med egen identitet) men Spider Man?
Den typen av radioaktiva spindlar, som biter folk och sen leder till att den bitna individen utvecklar superkrafter, måste vara extremt vanliga då.
Låter så dumt när jag tänker på det.

Man missade ju möjligheten att göra Miles till något mer eget och unikt.

Det handlar inte om krafterna utan vad masken står för. Tanken är att vem som helst, oavsett bakgrund eller identitet, har potentialen att förkoppsliga en hjältes egenskaper och göra en positiv inverkan på världen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det handlar inte om krafterna utan vad masken står för. Tanken är att vem som helst, oavsett bakgrund eller identitet, har potentialen att förkoppsliga en hjältes egenskaper och göra en positiv inverkan på världen.

Ja det är jag med på. Han behöver inte ha samma superkrafter för att kunna göra positiv inverkan i världen dock.

Medlem

Tycker att det är lite lustigt att folk blir upprörda över karaktärsutvecklingar, speciellt att Peter Parker minsann är den enda Spindelmannen. När jag växte upp var det ganska naturligt att titlar kunde föras över till nya personer. Tänker på Fantomen, Zorro i live action-filmerna, Wally West som Flash, Terry McGinnis som Batman i framtiden (Batman Beyond) och så vidare. Vet inte vad som är så speciellt med Miles Morales som gör att folk klagar? Tycker ni att Betty Kane ska vara den enda Batgirl också?

Quake-konnässsör
Skrivet av uberpwnage2.0:

Oavsett vad du själv tycker så är Marvel väldigt tydliga med att båda är Spider-man. För att göra det lättare att urskilja dem brukar man använda deras civila namn istället.

Andra hjältar i universumet kallar båda för Spidde, och självklart gör allmänheten det också då de inte vet namnen på människan bakom masken.

För andra som kanske dyker in; av någon anledning har det blivit lite kontroversiellt att kalla Miles för Spider-man. Exakta orsaken har jag dock aldrig förstått. Om det är något Stan Lee var tydlig med så är charmen med maskerade hjältar att "vem som helst" kan vara under masken.

Dessutom är det helt i karaktär för Peter Parker att förstå att Spider-man är en symbol, och så länge de gör ett bra jobb så kan vilken Spinderlhjälte som helt få bli kallad Spider-man.

Finns bara en Spider-man

Medlem
Skrivet av almblad:

Finns bara en Spider-man

Nja, nu med Multiverse är de hundratals

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Oavsett vad du själv tycker så är Marvel väldigt tydliga med att båda är Spider-man. För att göra det lättare att urskilja dem brukar man använda deras civila namn istället.

Andra hjältar i universumet kallar båda för Spidde, och självklart gör allmänheten det också då de inte vet namnen på människan bakom masken.

För andra som kanske dyker in; av någon anledning har det blivit lite kontroversiellt att kalla Miles för Spider-man. Exakta orsaken har jag dock aldrig förstått. Om det är något Stan Lee var tydlig med så är charmen med maskerade hjältar att "vem som helst" kan vara under masken.

Dessutom är det helt i karaktär för Peter Parker att förstå att Spider-man är en symbol, och så länge de gör ett bra jobb så kan vilken Spinderlhjälte som helt få bli kallad Spider-man.

Jag tror ni på sätt och vis menar samma saker ändå. Men det blir en fråga om semantik och till viss del subjektivt tyckande.

För mig så är Peter Parker den riktiga Spindelmannen. Och med det menar jag att Peter Parker är den ursprungliga Spindelmannen. Originalet. Alla andra är efterträdare.

Men efterträdare som har dräkten på sig och kallar sig Spindelmannen är ju också Spindelmannen i sak. (förutsatt att de har liknande krafter). Men de är inte den "riktiga", alltså ursprungliga Spindelmannen.

Ursprungliga i det här fallet gäller ju framförallt att serien handlade om honom först och längst. Och för att hjälten och namnet skapades runt honom.

För att dra en lös parallell så är ju Kit Walker den "riktiga" Fantomen för att serien handlar om honom. Men han var ju istället inte den första Fantomen då det är en titel som ärvs.

Alla alternativa universum och olika varianter blir ju också efterträdare i mitt exempel. Men som sagt så blir det ju en subjektiv fråga vem personer upplever som den "riktiga" Spindelmannen. En ung person som startar med Miles och aldrig har sett Peter innan kommer kanske framöver att se Miles som den riktiga.

JRA
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nja, nu med Multiverse är de hundratals

Och det kommer säkert aldrig att bli tröttsamt och urvattnat.

Medlem

Om de hade gjort en tvåa med bara Spider-Man så hade jag nog köpt det. Peter Parker är Spider-Man. Det finns ofattbart många spindlar därute, har hört att vi människor inte skulle överleva om inte spindlar fanns. Men det finns bara en Spider-Man.

För övrigt så gillar jag när ett spel eller en film utspelas i ett universum. Jag blir nervös och ängslig när saker blir för komplexa. Men jag är också en av dom som uppskattar vardagslunken i Shenmue.

Skrivet av scaryfoot:

Om de hade gjort en tvåa med bara Spider-Man så hade jag nog köpt det. Peter Parker är Spider-Man. Det finns ofattbart många spindlar därute, har hört att vi människor inte skulle överleva om inte spindlar fanns. Men det finns bara en Spider-Man.

Ja, och för många i de yngre generationerna är det Miles Morales. Tiderna förändras!

Medhåll om Shenmue förövrigt, vardagspysslet i Shenmue är det bästa med Shenmue.

Edit: för att utveckla.

Jag älskar Baldur's Gate 1 och gillar tvåan hyfsat med. Men ettan är GOAT för mig. Har dock inget jättestort intresse av BG3 fastän det verkar superbra, för det är helt enkelt inte vad jag växte upp med och ville ha av en trea. Men jag är ändå glad att BG3 för serien vidare och når ut till en mycket större publik än vad originalspelen lyckades med. För många är BG3 lika stort som BG1 var för mig julen -99. Och det är ju coolt.

Miles Morales är kanske inte det alla ni vill ha, men Miles Morales kommer vara lika cool Spidde för en ny generation som den Spider-Man vi andra växte upp med. Och det är ju ganska coolt, faktiskt. Livet går vidare, saker förändras och nåndag framöver kommer jag säkert spela igenom BG3 och älska det med. Fastän det inte är "BG" för mig.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ja, och för många i de yngre generationerna är det Miles Morales. Tiderna förändras!

Medhåll om Shenmue förövrigt, vardagspysslet i Shenmue är det bästa med Shenmue.

Ja, det är ju så. Jag växte upp med serietidningarna där Peter Parker var Spindelmannen. Sen kom filmerna med Tobey, och de var lagom. En spindel, och så några bisarra fiender. Samma med spelet från 2018.
Nu vill man ha extra allt, så därför har vi Spider-Verse.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok tack.
Börjar förstå nu varför jag slutade bry mig "att hänga med" 😅

Absolut. Som liten parvel köpte jag alla serietidningar jag kom över, hängde i begagnataffärerna och köpte kassar med tidningar, såg de (få) "superhjältefilmerna" som kom. Men nu, med filmflationen, multiverse, spiderverse, versiverse, olika timelines, nej, jag är för gammal. Har taxat ut. 100% mega ointressant tyvärr. Vilket är synd, för vissa spel och filmer är väl fortfarande bra.

Skrivet av jawik:

För att dra en lös parallell så är ju Kit Walker den "riktiga" Fantomen för att serien handlar om honom. Men han var ju istället inte den första Fantomen då det är en titel som ärvs.

Håller i viss mån med, men Fantomen är lite grand ett specialfall då en tungt bärande del av serien är just att det är ett "arve-rike". Fantomen är f.ö en av mina favoritserier, även om den kanske fungerade bättre i en gammal värld än i en ny och globaliserad.

123
Skriv svar