FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

Medlem

Visserligen näst sist (just nu iaf) men jag ser det som en seger att jag överlevde Snurrade på SS01 och var nära att sugas ned i djupet men tog mig vidare. Strax därefter in i änden på en mur så kylaren rök. Blev att ta det lugnt fram till nästa service för att inte pajja allt för mycket. Fick det mesta lagat. Vad händer tidigt på SS04? Snuddar nåt i typ 20kmh och kylaren ryker direkt, igen. På sista sträckan hade jag ingen turbo kvar och det var kanske lika bra det.

brrap brrap pew pew

Hej på er!

Jag släpar lite med förra veckans resultat på grund av sjukdom. Fixar det så snart jag är på fötterna igen


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Kul med asfalt!

Tror det var första event jag tog mig i mål helt haha glädjen är enorm!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av lerb:

Hallå vänner!

Bättre sent än aldrig..? Sorry, jag ligger egentligen fortfarande med halva kroppen i sjuksängen men mitt dåliga samvete klarade inte längre

Rally 7 var något av en masslakt, det är ett djävulskt svårt rally och att para ihop det med WRC-bilarna var kanske väl bra. Men men, den som lever lär! Bra gjort alla som tog sig i mål. Och såklart ett extra grattis till @Balkp, @Limpler och @Vickepedian som knep pallplatserna!

Sista rallyt för säsongen nu, det är asfalt åter igen med fantastiska Grupp A. Kör hårt

i.imgur.com/73ufFdB.png

i.imgur.com/ZFtfQKl.png

i.imgur.com/JxKrXD7.png

i.imgur.com/ewmEVIn.png

Du missade att uppdatera rally och klass i bild 2 men annars så Grymt!

brrap brrap pew pew
Skrivet av Tinardirith:

Du missade att uppdatera rally och klass i bild 2 men annars så Grymt!

Tack, fixat


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Tack för uppdateringen @Lerb!

Så tråkigt att Racenet inte kan bistå med informationen om att man har startat en sträcka men inte gått i mål. Visst, Det gör ju ingen skillnad rent poängmässigt. Men trist o se att det står DNS istället för DNF på förra veckans protokoll. Jag var trots allt i princip inom synhåll från mål på sträcka ett så jag startade i allra högsta grad.

Imorgon kommer jag att starta veckans rally. Oavsett vad det står i protokollet senare

Medlem

Hade massivt med tekniska strul i veckans rally. Flera FPS drop från 120+ till 20 - 25 FPS. Ratten fick även för sig att starta om mitt under en sträcka, blev lite lätt spännande.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem
Skrivet av inso:

Hade massivt med tekniska strul i veckans rally. Flera FPS drop från 120+ till 20 - 25 FPS. Ratten fick även för sig att starta om mitt under en sträcka, blev lite lätt spännande.

Alltid tråkigt med strul. Hann du bromsa när ratten la av eller gav pedalerna upp samtidigt?!!
Vad har du för ratt?

Jag safeade nog mer än vanligt denna veckan efter katastrofen förra veckan där jag gled ut över ett stup trots enorma försiktighetsåtgärder.

För min del var det det på sträcka 5 allt skit inträffade. Jag lyckades totalt att få hugg med bilen vid tre tillfällen vid långsamma partier så att bilen ställde sig 90 grader mot körriktningen inkilad mellan ett berg och ett räcke! Tre gånger!!!! Ingen av gånger fanns alternativet att resetta utta jag fick glatt växelvis back o köra framåt ett par tre gånger varje gång för o få loss bilen.

Som om inte det vore nog så fick jag in en liten lätt touch mot slutet av samma sträcka vilket ledde till en vikttrimning av bilen av den grövre modellen och påföljande motorstopp på det (Även ett andningsuppehåll för föraren ägde rum). Men precis som någon skrev för ett par veckor sedan så blir ju ljudet mycket coolare när man öppnar upp. Hur det inte blev en terminal damage har jag ingen aning om.

Tack för den här säsongen! Väl kämpat allihopa!

Medlem
Skrivet av Ringo:

Alltid tråkigt med strul. Hann du bromsa när ratten la av eller gav pedalerna upp samtidigt?!!
Vad har du för ratt?

Pedalerna reagerade fortfarande, var nog det som räddade mig från terminal damage. Blev en panikbromsning och hamra escape för att pausa.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

brrap brrap pew pew
FZDZ 2024 - Säsong 1 avslutad!

Hallå där allihopa

Vinnaren av FZDZ 2024 säsong 1!

Ett STORT grattis till @Balkp som kammar hem säsongsvinsten efter ännu en briljant körning i Spanien. Har kört på riktigt hög nivå genom hela säsongen och lyckas alltså trots en DNF kamma hem vinsten med en marginal på 20 poäng ner till andraplatsen. Bra jobbat!

2:a och 3:e plats

De två kvarvarande pallplaceringarna går mycket välförtjänt till inga mindre än @Vickepedian och @MrZteevee som har var sin riktigt stark säsong i bakfickan. Bra jobbat

Säsongen

Väl kört även alla andra i startfältet! Första säsongen i nya WRC-spelet är avklarad och det känns ändå som att det har gått relativt bra. Jag ser att vissa fortfarande kämpar lite med spelet i form av grafiska buggar, hårdvarustrul osv - får hoppas det mesta lägger sig inom snart framtid! För mig flyter spelet riktigt bra nu för tiden.

Vi växte lite denna säsong sett till antalet förare vilket alltid är skoj, känner ni fler som vill vara med och brumma omkring i skogarna så vägled dem gärna hit Ju fler vi är ju roligare blir det tycker jag!

Jag är fortsatt nöjd med poängsystemet vi använder då det känns som att vi även mot säsongens slut har poängfighter både i toppen av tabellen och hela vägen ner.

Den här säsongen hade ganska mycket asfaltsrallyn vilket är något jag kommer försöka hålla nere kommande säsong, mer fokus på grus och fullt ställ. Vi kommer att återgå till det traditionella "3 sträckor - Service - 3 sträckor" upplägget så att det blir lite mer strukturerat. Vi får se om något ändras på den fronten i framtida säsonger.

Nu tar vi en liten paus, nästa säsong av FZDZ drar igång 2024-03-11!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Tack för en rolig säsong. Det var bra konkurrens och man fick kämpa in i det sista. En krasch på sista sträckan i spanien så hade jag slutat tvåa i mästerskapet.
Har haft tur att jag haft mycket tid att kunna spela denna säsongen, något jag inte kommer ha framöver men ska ändå köra kommande säsong så det ser jag fram emot.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Stort tack lerb för denna roliga säsong. Nästa blir nog ännu bättre med mer grus.
Denna sista tävling gick inget vidare. Fick ej till en bra setup o valde nog fel bil också.
Bilen understyrde i nästan alla kurvor, dom 2 sista SS gick med dålig motor också.
Väldigt impad av många som kör här, får gratta Balkp till en bra , jämn o riktigt snabb körning

Medlem

Tack för denna säsong! Vi ses i bottenskrapet nästa säsong igen! (Jag verkar ju trots all körning inte bli bättre på detta spel, utan snarare tvärtom). Men är ändå rätt nöjd med att hamna i all fall på den övre halvan, jag tävlar ju trots allt med folk som har riktigt grymma RGB gamingstolar

Medlem

Väldigt imponerad över hur snabba många var i Spanien. Jag tyckte det gick helt ok för mig. Safe:ade lite men gick ändå ganska snabbt tyckte jag, men ändå är man långt efter toppen Är väldigt nöjd med en femteplats på totalen och att jag än en gång tog mig i mål på samtliga rallyn.

Medlem

Kört väldigt mycket Evo bilar i N4 klassen, speciellt när jag körde mycket RBR. Tänkte testa nu i WRC, men provade McRae R4 i stället o fasiken va den var kul att köra. Har ni andra provat ?

brrap brrap pew pew
FZDZ 2024 - Säsong 2!

Hej alla rallysugna individer!

Nu har jag lagt upp hela kommande säsongen, den drar igång midnatt mellan söndag och måndag, om upplägget ser ut som nedan.

OBS - Den här säsongen är vi tillbaka och kör ONE-MAKE rallyn! Detta innebär att man MÅSTE VÄLJA DEN ANGIVNA BILEN DESSA VECKOR - om man missar detta så blir det tyvärr automatisk diskvalificering - OBS!

En till sak jag vill vara tydlig med - Då det här senaste spelet inkluderar väldigt långa sträckor tycker jag det är kul att försöka få med dem i vissa rallyn. Men, jag känner att för att det ska bli bra så blir det väldigt svårt att köra stenhårt på 3 sträckor / service / 3 sträckor upplägget. Därför kommer det denna säsong, precis som förgående säsong, vara varierat med hur många sträckor det är mellan varje service. Detta innebär att det är en väldigt bra idé att kolla sträckor, service etc i varje rally innan man kör igång - för att undvika överraskningar.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Intressant upplägg med one-make denna säsong.
Har tyvärr inte mycket tid att köra. Blir förmodligen ingen träning alls men det kanske kan nog bli kul ändå.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Oooh, one-make och Renault 5 Turbo i Svenska rallyt. Lär nog vara den jag svär mest över GLHF!


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem

Ska bli skoj att komma igång igen!. Vem vet, kanske att man finner tid att träna lite denna säsong? (men troligtvis inte om jag känner mig själv)

Medlem

1.6.0 Patch Notes. Available to download from March 12

https://answers.ea.com/t5/Updates/EA-SPORTS-WRC-Version-1-6-0...

This update is primarily focused on bug fixes, and preparatory work for future game updates.


signatur

EA WRC/Steam: Fr3dde
Racenet: fr3wik
Discord: fr3dde

Medlem

SS04 i Portugal = att sicksacka mellan dödsfällor i 22 minuter.. rena plågan Överlevde ändå Portugal med bara två punkteringar och ett par ganska lugna volter.

Medlem

Har haft förmånen att få testa svenska noter, smakprov på en Portugal sträcka, passande att vi nu ska köra Portugal

Medlem
Skrivet av PV_544_1965:

Har haft förmånen att få testa svenska noter, smakprov på en Portugal sträcka, passande att vi nu ska köra Portugal https://youtu.be/AuRV4gmy2BU?si=Vy6qQtR-lRmpERTF

Avundsjuk.. Så taggad på att kunna köra svenska.. googlar lite då å då för å se om det finns tillgängligt

Medlem

Kan ju tipsa om att Steam har 60% rea på WRC så nu har man likt mig en perfekt chans att hoppa in och tävla om bottenstriden.

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Avundsjuk.. Så taggad på att kunna köra svenska.. googlar lite då å då för å se om det finns tillgängligt

Förstår det, det är skillnad.
Följande länder är klara nu:
Central Europe
Chile
Croatia
Estonia
Greece
Monte Carlo
Oceania (New Zealand)
Pacifico (Indonesia)
Portugal
Sardegna
Sweden

Släpps officelt när alla är klara.

Medlem
Skrivet av Sunken:

Kan ju tipsa om att Steam har 60% rea på WRC så nu har man likt mig en perfekt chans att hoppa in och tävla om bottenstriden.

20€ är ju riktigt billigt. Såg på reddit att det nu tydligen bara kostar 14€ för den som redan har Dirt Rally 2 också.

Skrivet av PV_544_1965:

Förstår det, det är skillnad.
Följande länder är klara nu:
Central Europe
Chile
Croatia
Estonia
Greece
Monte Carlo
Oceania (New Zealand)
Pacifico (Indonesia)
Portugal
Sardegna
Sweden

Släpps officelt när alla är klara.

Coolt
På tal om pris här också... vet man vad det kommer landa på? Förstår om man inte vill släppa det gratis:ish. Men blir ju å andra sidan också konstigt att betala mer för att lägga till svenska pacenotes än vad själva spelet kostar.


signatur

EA WRC/Steam: Fr3dde
Racenet: fr3wik
Discord: fr3dde

Medlem
Skrivet av PV_544_1965:

Förstår det, det är skillnad.
Följande länder är klara nu:
Central Europe
Chile
Croatia
Estonia
Greece
Monte Carlo
Oceania (New Zealand)
Pacifico (Indonesia)
Portugal
Sardegna
Sweden

Släpps officelt när alla är klara.

Det verkar gå framåt iallafall. Får helt enkelt ha lite tålamod. Är det unika calls för allt? För när jag hör "plus,minus" blir jag lite fundersam då det inte finns i orginalet.. i min värld så spelar dom in ett par "2 left" och återanvänder på alla locations

Medlem
Skrivet av Gejmerfr3ddan:

20€ är ju riktigt billigt. Såg på reddit att det nu tydligen bara kostar 14€ för den som redan har Dirt Rally 2 också.

Coolt
På tal om pris här också... vet man vad det kommer landa på? Förstår om man inte vill släppa det gratis:ish. Men blir ju å andra sidan också konstigt att betala mer för att lägga till svenska pacenotes än vad själva spelet kostar.

Han (Tommy Hamréus) har ju lagt all tid på noterna sen release date, så klart att han vill ha betalt för det, jag betala 450 Kr för att testa i.o.f.s frivilligt, men det kommer nog att landa runt den summan.

Skrivet av Lognoreng:

Det verkar gå framåt iallafall. Får helt enkelt ha lite tålamod. Är det unika calls för allt? För när jag hör "plus,minus" blir jag lite fundersam då det inte finns i orginalet.. i min värld så spelar dom in ett par "2 left" och återanvänder på alla locations

Tommy svarar så här "Nä det är unikt inläst till alla långa. Sen återanvända de till de korta eftersom det är samma. Bara nya start eller mål filer"

Medlem
Skrivet av PV_544_1965:

Tommy svarar så här "Nä det är unikt inläst till alla långa. Sen återanvända de till de korta eftersom det är samma. Bara nya start eller mål filer"

Se där, dom har ju inte gjort tex + - i WRC. Vilket lett mig till att tro att de bara e copy paste. Tufft

Medlem
Skrivet av PV_544_1965:

Förstår det, det är skillnad.
Följande länder är klara nu:
Central Europe
Chile
Croatia
Estonia
Greece
Monte Carlo
Oceania (New Zealand)
Pacifico (Indonesia)
Portugal
Sardegna
Sweden

Släpps officelt när alla är klara.

Hur fungerar det just nu om man kör ett land som inte är klart? Blir det bara tyst eller blir det vanliga engelska spåret även om programmet ligger igång?

Skriv svar