D4 killer? Last Epoch

Medlem
D4 killer? Last Epoch

Köpte Last Epoch i fredags och är jävligt nöjd med mitt köp, cool story och väldigt mycket variation på builds etc. Servrarna har varit helt överbelastade under helgen, men det kommer ju vara löst strax. SJälv har jag spelat offline och haft kul som fan. Jag tycker det känns enklare men ändå djupare än d4 om det makes sense.

Vad tycker mina fz kamrater?


signatur

Allätare

Medlem

Inte hört talas om det ens... Varför skulle jag vilja spela detta istället för Diablo 4 eller t.ex Path of Exile?

Medlem

Spelat till och från sedan release i onsdags beroende på servrarnas skick.
Jag har spelat upp en karaktär till lvl 35 offline och en online-karaktär till lvl 95, kör empowered corrupted monoliths 170ish just nu.
Riktigt kul när man väl kan spela online med sina vänner.

Gillar spelet, inte lika komplex crafting som i Path of Exile men inte lika simpelt som D4.
Kan läsa mig till i spelet utan problem hur jag ska crafta mina items utan att läsa sidor med guider.

Lika så med skillträd å passiva trädet. Det är ett + att man rätt enkelt kan testa sig fram å respecca ifall något inte funkar.

Det enda jag valt att googla fram är loot-filter då jag inte riktigt hade tiden att skapa mina egna. men positivt att man kan finjustera vilken av looten som droppar som man vill kunna se.

Storyn känns lite tunn om man jämför med t.ex. D4, men vad jag förstår så kommer det 2 akter till av storyn senare.

Animationer osv känns lite stela, exempelvis: det känns som att karaktären liksom "flyter" fram när den rör sig. saknar den där tyngden i rörelsen på nått vis.

Men i det stora hela är jag nöjd. 8/10
Mycket kritik runt servrarna, men jag satt å spelade vid release på Diablo 3 så kan väl säga att man är härdad sedan innan

Medlem

Inte för det krävs mycket för vara bättre än D4 då det är förmodligen det sämsta ARPG som finns.

Gillar Last Epoch, crafting är nice, buildvariety är nice. Betydligt snabbare gameplay än path of exile, trodde det skulle vara långsammare. Endgame helt OK.

Medlem

Har lagt till det i önskelistan men inte slagit till än ser väldigt bra ut av det man har sett

Medlem
Medlem
Skrivet av Sarato:

Vad har Dark Dreams Don't Die med det spelet att göra?

ajajaj


signatur

Allätare

Medlem

Var sugen först, sen såg jag animationerna.

Medlem

Fast jag på pappret borde gilla arpg, så har jag inte fastnat för någon, varken Diablo eller PoE eller någon annan.

Men Last Epoch har lyckats fånga mig, köpte EA för några år sedan, och tycker att det hela tiden har varit riktigt roligt att spela, med bästa versionen just nu.

Enligt mig absolut värt pengarna, varierade builds och häftigt crafting system. Lite mer End Game så blir det en 5/5 men nu är det en 4/5 för mig.

Kanske inget att ha om du tycker att Diablo är för svårt att förstå sig på eller om du tycker PoE är för enkelt att lära sig😁

1
Skriv svar