Vad gör ni nu?

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ligger i sängen och läser fz/svt/titter

Vad är det för trevlig läsning?

Själv tömmer jag mobilen och ska se om en fabriksåterställning kan rädda katastrofalt dålig batteritid på min OnePlus 6.
Och njuter fantastisk bakgrundsmusik av Emil Rottmayer. (Soundcloud)

Medlem

Precis nattat om skrikande dotter. Nu klarvaken. Funderar på antingen macka eller steam deck.

Har inte sovit ordentligt på 2 år, börjar ta ut sin rätt.

Medlem

Loggade in för första gången på länge. Har kämpat med sjukdom under nästan hela 2023 och har minskat spelandet ganska rejält. Blir max 2-3 timmar om dagen nu då jag måste ta igen en del jag missat.

Hade postcovid, ögoninfektion som skapar var och gegga i ögonen så att jag inte kunde öppna ögonlocken med musklerna utan fick öppna med fingrarna, och det fall in vasst skräp i ögonen + ljudkänslighet. Vanligt symptom som 1/10 drabbas av. Vill inte ha det igen, låg nästan helt utslagen i sängen under hela sommaren. Kunde gradvis börja spela igen i September när StarField och senare Cyberpunk DLC släpptes.

Lever på egna pengar så det gick väl bort omkring 90000 i sparade pengar. Inte bra står och väljer mellan Jobb, utbildning eller starta eget. Det sista är det jag vill, men det finns så mycket omkring som man måste kunna och många saker lärde vi oss aldrig på nyföretagarskolan, t.ex. den ekonomiska biten med kapital, burnrate, break even och räkna ut vinst. Som tur är så har jag kontakter som har hjälpt till med exempel.

Men till topic: Vad gör jag nu? Klockan är 03:53 och jag sitter och surfar medans jag rippar de sista DVD/Blueray skivorna jag har kvar och packar filmer med FFMPEG för att ytterligare minska dem i storlek.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Precis nattat om skrikande dotter. Nu klarvaken. Funderar på antingen macka eller steam deck.

Har inte sovit ordentligt på 2 år, börjar ta ut sin rätt.

Jag (och många föräldrar här) har varit där. Försök att ta igen timmarna med powernaps eller dylikt.

Utdragen sömnbrist är inte bra för någon. Det blir svårare att fatta bra beslut, man blir mer och mer irrationell, irriterad, får kort stubin och gör en massa dumt. Sen tar det väl 3-4 dagar med god sömn innan man blir återställd.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag (och många föräldrar här) har varit där. Försök att ta igen timmarna med powernaps eller dylikt.

Utdragen sömnbrist är inte bra för någon. Det blir svårare att fatta bra beslut, man blir mer och mer irrationell, irriterad, får kort stubin och gör en massa dumt. Sen tar det väl 3-4 dagar med god sömn innan man blir återställd.

Ska be henne hålla tyst så jag får sova.

Medlem

Pluggar CKAD och dricker vatten.

Medlem

Försöker spela Last Epoch.

Medlem

Skriver medlemsrecension. Blir nog klar ikväll också


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Försöker spela Last Epoch.

Med betoning på försöker.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag (och många föräldrar här) har varit där.

Och många grannar också...

Medlem

Vabbar så in i helvete, kräksjuka med efterdyningar i över en vecka nu, rond 2 då det bara var någon vecka innan det som alla låg i feberfrossa. Känns som jag bytt jobb med 3 ungar som är hemma i veckor, men ja ä inte bittäär..

Medlem

Har rensat dvd och bli-ray från förrådet. Ska lämna in dom för försäljning. Det tar 60% av vinsten meb jäklar så skönt att slippa jobbet.

Ska bli så skönt att slippa det eländet😀

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Har rensat dvd och bli-ray från förrådet. Ska lämna in dom för försäljning. Det tar 60% av vinsten meb jäklar så skönt att slippa jobbet.

Ska bli så skönt att slippa det eländet😀

Förstår, de står ju bara där. Håller på att rippa alla mina DVD/Blueray. Tar en jäkla tid, men kan göra det medans jag gör annat. De åker nog ner i mitt förråd snart, sen får vi se vad framtiden säger om dem.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Förstår, de står ju bara där. Håller på att rippa alla mina DVD/Blueray. Tar en jäkla tid, men kan göra det medans jag gör annat. De åker nog ner i mitt förråd snart, sen får vi se vad framtiden säger om dem.

Enorm befrielse.. men vilket jobb ändå.. har du många som ska digitaliseras?

Skänkte bort alla cd-skivor för några år sen. Kändes lite jobbigt just då men idag saknar jag inte nån.
Håller även på att sälja av gamla spel, fast det gör jag på tradera. Blir rätt många 1000-lappar om man lägger ihop allt. Har nog sålt på tradera för 6000 redan🙂

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Enorm befrielse.. men vilket jobb ändå.. har du många som ska digitaliseras?

Skänkte bort alla cd-skivor för några år sen. Kändes lite jobbigt just då men idag saknar jag inte nån.
Håller även på att sälja av gamla spel, fast det gör jag på tradera. Blir rätt många 1000-lappar om man lägger ihop allt. Har nog sålt på tradera för 6000 redan🙂

Kanske 4 stora serier kvar som jag inte prioriterat typ TNG (såg på Netflix), halva Frazier (bara lagom kul), CSI NY (Inte den bästa av de 3) och några filmer som jag är oklar på om jag gjort dem.

Funderar på att sälja, men det får bli om jag behöver pengar om nåt år, får så lite för det och jag har fått en drös med film gratis av en släkting som dumpade allt på mig, kanske 30 filmer + serier. Enda sättet att faktiskt komma igång och se dem är att rippa dem, vem sjutton har en DVD/Blueray spelare idag och orkar stå där och rota i hyllan? Det ska bara dubbelklickas och sen ska det vara i gång.

Hittade en USB spelare jag köpt för länge sedan och kör den varm nu. Ska bygga en ny mediadator, den jag har nu är lite klen + har bara en 2 TB disk i så det är dags att uppgradera.

Medlem

Spelar Supaplex... är på bana 7 och det är riktigt svårt😅


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Innan jag drar täcket över mig så jämför jag musiken från Age of Empires 2 och den "nya" AoE2 Definitive Edition-versionen.

Kan inte för mitt liv förstå hur de lyckas göra något så generiskt och själlöst i den nya utgåvan.
Det låter tamef*n fruktansvärt bitvis. Det har ju helt tappat sin identitet. Man hör ju inte melodier längre, utan enbart ett mishmash av olika sorters oljud.

Originalet förblir bäst.
Introt på den här låten är helt otrolig.

Medlem

Har just käkat kebabkyckling i pita bröd. Perfekt att köpa och slänga in i frysen för att göra i ordning när man blir hungrig. Brukar göra kebabtallrikar med pommes, sallad och allt men har blivit mer och mer lat.

Medlem

Älskar den som dumpade mig, saknar henne . Det är vad jag gör.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Spelar Life is strange remastered på PS5.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Börjat spela Code Vein igen efter att ha endast spelat igenom tutorial för ett år sedan... och nu när jag glömt allt så är det dags att spela ordentligt Jag tror jag tappade lusten efter tutorialen och behövde en paus från spelet, verkligen ett bevis för hur tråkig tutorialen kan vara i vissa spel 😂 Annars är det ett ganska kul spel hittills över 6 timmar in.


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Avslutar en 12 dagars vattenfasta. Jag ska äta en liten, men en gudomlig bit av smörgårdstårta när jag vaknar.

Medlem

Sitter vid datorn och drar igenom ett gäng med videos som visar coola funktioner med kameran till min nyköpta (svindyra!) Samsung S23 Ultra, samtidigt som jag funderar över vad i helvete grannen ovanför håller på med...
Klockan över en bit över 03 och karln sätter igång med vad som låter som att han drar ett badkar ut i hallen... skramlar och lever om som en riktig pajas.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Avslutar en 12 dagars vattenfasta. Jag ska äta en liten, men en gudomlig bit av smörgårdstårta när jag vaknar.

Hur funkar det? Är det bara vatten? Inga salter, buljong eller andra drycker? Har också funderat på att testa.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Sitter och packar den sista serien av mina DVD/Blueray, CSI New York, sen har jag bara några fån dvd skivor kvar, kanske 4-5 stycken. Äntligen klar efter all denna tid.

Annars har jag suttit på reddit och tittat på ryssar som blir sprängda i småbitar av Ukrainska drönare.

Medlem

Stör mig på chefen, what else is new?
Härlig start på veckan när man får en känga direkt för att man är ärlig mot sin arbetsgivare.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Hur funkar det? Är det bara vatten? Inga salter, buljong eller andra drycker? Har också funderat på att testa.

Den här gången körde jag bara vatten. Tidigare har jag kört med hemkokt buljong, ca. 50 kalorier per dag. Det kändes som en något mer angenäm fasta då. Att få i sig elektrolyter är bättre.

Varje gång jag kört en lite längre fasta så har jag alltid lovat mig att avsluta om jag skulle ha känt minsta tendens till huvudvärk eller andra olustigheter. Första tre dagarna har alltid varit jobbigast psykologiskt.

Något som är viktigt är att absolut inte att äta för mycket när man avslutar en längre fasta då det rent av kan vara farligt för kroppen.

Jag rekommenderar dig att läsa på och inte ta det säger som något hälsotips. Absolut, inget jag skulle förespråka om man har ätstörningar eller inte besitter fettreserver.

Medlem

Har köpt UNCHARTED: Legacy of Thieves Collection på Steam. Precis nedladdat och klart. Första gången jag spelar ett Uncharted spel. Alla spel från Playstation har varit riktigt bra portat till PC så här långt, som jag har provat, ska bli skoj!

Medlem

Klarade just uppkörningen för D-behörighet (buss). Skönt, har tragglat skiten i 4 månader nu och haft den måttligt angenämna upplevelsen att orsaka mitt livs första trafikolycka (körde sönder en signalstolpe, Pang!), så skönt det äntligen gav utdelning , nu är man officiellt busschaufför.

Medlem

Tar en femminutare på jobbet, en kopp kaffe och scrollar igenom dagens patch notes för Helldivers 2 💪

Skriv svar