Silent Hill 2-utvecklare kritiserar Silent Hill 2-trailer – och Konami

Robot
Silent Hill 2-utvecklare kritiserar Silent Hill 2-trailer – och Konami
Medlem

Dåliga strider är verkligen en del av silent hill 2 och det tyckte jag trailern visade tydligt att bloopers inte ändrat på.

Skribent

Nog är det en bedrövlig trailer alltid. Utöver det är det svårt att säga så mycket.
Helst hade jag sett en bra remaster av originalet, men med tanke på hur det gick förra gången är det väl lika bra att de inte försöker sig på det igen.

Medlem

Det var en märklig idé att släppa en combat trailer för ett spel som Silent Hill 2.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Nog är det en bedrövlig trailer alltid. Utöver det är det svårt att säga så mycket.
Helst hade jag sett en bra remaster av originalet, men med tanke på hur det gick förra gången är det väl lika bra att de inte försöker sig på det igen.

Usch för en simpel remaster av ett så gammalt spel. Här krävs en total remake, imo. Det är ett väldigt gammalt spel. Inte äns släppt till HD generationen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Nog är det en bedrövlig trailer alltid. Utöver det är det svårt att säga så mycket.
Helst hade jag sett en bra remaster av originalet, men med tanke på hur det gick förra gången är det väl lika bra att de inte försöker sig på det igen.

Finns en väldigt bra remaster mod till Sh2 på pc, "Silent hill 2 enhanced edition" som gör spelet väldigt fint och så att det fungerar på moderna datorer. https://enhanced.townofsilenthill.com/SH2/about.htm

https://www.youtube.com/@WhereAllBegins/videos

Medlem
Skrivet av Pannkakssylt:

Finns en väldigt bra remaster mod till Sh2 på pc, "Silent hill 2 enhanced edition" som gör spelet väldigt fint och så att det fungerar på moderna datorer. https://enhanced.townofsilenthill.com/SH2/about.htm

https://www.youtube.com/@WhereAllBegins/videos

Men de totalt usla kontrollerna samt kameran är fortfarande original. Det är här en remake kommer in i bilden.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Hoppas det inte är lika mycket action i spelet som trailern försöker övertyga mig om bara! Men tycker det inte ser så illa ut som jag befarat! Tror man inte får ha skyhöga förhoppningar. Se det för vad det är typ eller inte är. Kanske inte blir den remaken man hoppats på men kan nog bli ett bra Silent Hill spel 🙂

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Usch för en simpel remaster av ett så gammalt spel. Här krävs en total remake, imo. Det är ett väldigt gammalt spel. Inte äns släppt till HD generationen.

Finns ju Silent Hill HD Collection till Xbox 360 och PS3. Det skulle väl jag kalla HD generationen men men.

Skribent
Skrivet av Pannkakssylt:

Finns en väldigt bra remaster mod till Sh2 på pc, "Silent hill 2 enhanced edition" som gör spelet väldigt fint och så att det fungerar på moderna datorer. https://enhanced.townofsilenthill.com/SH2/about.htm

https://www.youtube.com/@WhereAllBegins/videos

Den använder jag med stor behållning. Väldigt bra mod.

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Usch för en simpel remaster av ett så gammalt spel. Här krävs en total remake, imo. Det är ett väldigt gammalt spel. Inte äns släppt till HD generationen.

Beror ju på vilket förhållande man har till originalet och till spelhistorien.

Jag har inget emot remakes, ska sägas. Men remakes ska i så fall helst faktiskt ändra såpass mycket att det tillför något. Att det känns som sitt eget spel.

Medlem

Det här med att företag ska mjölka gamla spelskapares mästerverk ty ker jag aldrig riktigt funkat. Det är som att Boby Kotic ska måla en ny Mona Lisa och sälja igen. Den konstnärliga själen är ju borta. Ett konstverks känsla kommer ifrån en människa och inte en maskin

Medlem
Skrivet av kaealy:

Finns ju Silent Hill HD Collection till Xbox 360 och PS3. Det skulle väl jag kalla HD generationen men men.

Jo det är första generationen av HD-gen. Hade glömt bort att denna collection fanns. But still... det är ett antikt spel vilket jag personligen kräver en total remake av. Ett projekt som är uppbyggt från grunden o uppåt..

Skrivet av Saurfange:

Det här med att företag ska mjölka gamla spelskapares mästerverk ty ker jag aldrig riktigt funkat. Det är som att Boby Kotic ska måla en ny Mona Lisa och sälja igen. Den konstnärliga själen är ju borta. Ett konstverks känsla kommer ifrån en människa och inte en maskin

Personligen älskar jag remakes, som nästan känns som helt nya spel. Inget fan av simpla remasters dock..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Även om trailern i sig var helt värdelös och konstig överlag, så är det väl inte den som fans har kritiserat, utan själva detaljer kring gameplayet.

Allt från ljudeffekter, kassa animationer, sunkiga partikeleffekter, märkliga val kring färg-och-ljussättning, qte-element, risig kameravinkel osv...

Tror inte direkt att någon skulle tycka annorlunda även ifall trailern hade klippts på ett annat vis.
Remaken ser kass ut helt enkelt. Dom får polera ordentligt för att det ska se acceptabelt ut. För i nuläget så kan man verkligen se att det inte är färdigt på långa vägar.

Krävs lite till för att komma ikapp till den här combaten om man säger så. 😎

Medlem

Om de misslyckas med den här remake aå kommer vi aldrig få se Silent hill serien igen. Därför borde ett företag som Capcom förvaltat det för då vet man att det blir perfekt som de visat med flera delar av RE serien på senare år

1
Skriv svar