Apex Legends Säsong 20 - Breakout (släpps 2024-02-13)

Medlem
Apex Legends Säsong 20 - Breakout (släpps 2024-02-13)

Apex Legends Säsong 20 - Breakout

Apex Legends: Breakout Launch Trailer

Apex Legends: Breakout Gameplay Trailer

Apex Legends: Breakout Battle Pass Trailer

-

Nedan, Gaming Merchant's titt på S20 och nya perksystemet.

Saw Apex Season 20 Early, Everything Is Changing

(GAMEPLAY) ALL Perks In Apex Legends Breakout & New Free Rewards

-

Länk till Breakout "Patch Notes" på EA,
https://www.ea.com/en-gb/games/apex-legends/news/breakout-pat...

Länk till Breakout på EA,
https://www.ea.com/en-gb/games/apex-legends/breakout

Länk till Breakout mera "grotta" om ändringarna på EA,
https://www.ea.com/en-gb/games/apex-legends/news/breakout-sea...

-

Tokmycket ändringar som nya perks och ändringar på crafting men ingen ny karaktär eller bana.
Vet inte hur väl alla dessa ändringar kommer att falla ut, just nu lite "sval" själv av det jag sett, ännu fetare tröskel för nya spelare.
"Straight Shot" som LTM lär med små banor, färdiga vapen för de mer direkt-action sugna.

Värt att notera.
Tydligen har det för steamanvändare som spelar på PC med kontroll funnits configs som fungerat som "bästa" fusken, videon nedan tar upp och visar eländet.
Jag hoppas att det kommer att märkas att Respawn alldeles nyligen spärrade den möjligheten.
Själv har jag inte spelat på ett par veckor, så det ska bli kul och se om man märker någon skillnad i spelet, iofs. tror jag tyvärr fuskare kör mer traditionella fusk och inte har hjärna nog för att hålla på med configs, man kan alltid hoppas.

Apex Players Are Cheating with Steam Configs
https://www.youtube.com/watch?v=MyX3p6TZdJQ

-

Apex Legends ska leva i minst "10–15 år", säger Respawn som öppnar tredje studio
https://www.fz.se/nyhet/293392-apex-legends-ska-leva-i-minst-...


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Igår var första gången jag spelade en säsong från starten och jävlar vad svårt det var. Det märktes att det mest var proffs inne. Alla blandas ju dessutom med alla eftersom rankningen startar om.

Det var lite ovant med det nya craftingsystemet men man vänjer sig säkert och jag tror den biten blir enklare nu. Att samla en ”valuta” mitt i spelet som det var tidigare var aldrig kul.

En riktigt positiv nyhet är att det numera går att köra 120 fps på ps5 och series x. Nu kan alla spela på samma villkor.

Rankingen är också omgjord. Det verkar inte som att vi tappar poäng längre vilket är lite konstigt. Då blir det ju som tidigare att det räcker med mycket tid för att komma högt upp.

Förövrigt så var det såklart den sedvanliga klättringen mot nya skins men jag ska testa lite mer senare i veckan och se vad som har hänt mer. Det första intrycket är dock positivt.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Igår var första gången jag spelade en säsong från starten och jävlar vad svårt det var. Det märktes att det mest var proffs inne. Alla blandas ju dessutom med alla eftersom rankningen startar om.

Det var lite ovant med det nya craftingsystemet men man vänjer sig säkert och jag tror den biten blir enklare nu. Att samla en ”valuta” mitt i spelet som det var tidigare var aldrig kul.

En riktigt positiv nyhet är att det numera går att köra 120 fps på ps5 och series x. Nu kan alla spela på samma villkor.

Rankingen är också omgjord. Det verkar inte som att vi tappar poäng längre vilket är lite konstigt. Då blir det ju som tidigare att det räcker med mycket tid för att komma högt upp.

Förövrigt så var det såklart den sedvanliga klättringen mot nya skins men jag ska testa lite mer senare i veckan och se vad som har hänt mer. Det första intrycket är dock positivt.

Det gick fort att vänja sig med perks'en, i vart fall för de "gubbar" jag kör, förvånad där.
Nya "små banan" Thunderdome är riktigt skoj/bra tycker jag, så mycket vägar att ta, kört den rätt mycket nu då den snurrar hela tiden, är väl tre dagar till vanliga rotationen tror jag.

Hyggligt generöst med 6 paket för eventet varav 2 eventspecifika, men det är väl typ 20 säsongers firande?
Och nya spel läget "Straight Shot" med autoreque var inte dumt för att sopa hem dagens uppdrag.

Så totalt rätt nöjd trots ingen ny storkarta eller karaktär, rankat kände rätt vanligt för mig när det gäller mm.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Thunderdome är riktigt rolig bana. Den känns lite som de gamla arena shooters som fanns förr i tiden.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Thunderdome är riktigt rolig bana. Den känns lite som de gamla arena shooters som fanns förr i tiden.

Huvudet på spiken där, jag får också gamla Doom, Unreal vibbar från banan som passar fint ihop med alla dessa klasser.
Skulle misstänka att de får både bra feedback på banan och ser det senare i spelarsiffror, jag tror t.o.m. att den kan dra en ny publik bara i sig, en möjlig intressant vändning, den som lever får se.

Om någon blev nyfiken på banan,
https://www.youtube.com/watch?v=XhxvUQdIIgY


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

1
Skriv svar