Robot
Helldivers 2

Frihet är livet – och förstår du inte det kommer jag övertala dig med lagom mängd övervåld. For democracy!

#helldivers-2


Medlem

Hoppas det blir en succé för Arrowhead, det är dom värda.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Första Helldivers var riktigt bra och roligt. Men tyvärr tröttnade bror stor lite väl fort så det blev nog inte mer än 30 tim. Men otroligt stressigt med alla kombinationer man ska göra när man är i kritiska lägen för assistans och trycker man fel……. då var det slut på det roliga eller när jag sköt ner podden i huvudet på bror. 🫣

Medlem

Väldigt underhållande spel. Gillar att man ibland är sin egen värsta fiende om man exempelvis väljer att springa mellan sitt kanontorn och fienden. Det ska skjuta aliens och bryr sig 0% att du står där.
Eller när jag trodde att den beacon som kusinen hade slängt ut var ett uppdrag eller något och jag stod precis där hans ammo landade. Väldigt kul.
Tyvärr hade jag problem att komma in på servern hela gårdagen så det blev inte mycket spelande.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Första Helldivers var riktigt bra och roligt. Men tyvärr tröttnade bror stor lite väl fort så det blev nog inte mer än 30 tim. Men otroligt stressigt med alla kombinationer man ska göra när man är i kritiska lägen för assistans och trycker man fel……. då var det slut på det roliga eller när jag sköt ner podden i huvudet på bror. 🫣

Äh att man trycker fel gör det hela bara mer hilarious


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ser riktigt bra ut!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent
Skrivet av ohem:

Äh att man trycker fel gör det hela bara mer hilarious

Faktiskt imponerande att de lyckats göra ett spel där ens misstag ofta underhåller mer än när man lyckas 😅

Väldigt roligt när något går precis lagom åt skogen!

Medlem

Sjukt kul spel, öser med fiender på högre svårigheter, men tråkigt när det kraschar... Men det fixar dom nog så småningom.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Några bra tips.

Medlem

Fantastiskt kul spel!
Jag och några polare har fått köra ett gäng timmar än så länge och kan inte annat än att ge det två tummar upp!

Riktigt kul att försöka att komma med olika strategier innan och sedan se hur det funkar under kaoset i matcherna 😂

Skribent
Skrivet av ohem:

Äh att man trycker fel gör det hela bara mer hilarious

Bästa med ettan var ju när man lyckades droppa förstärkningen rakt i skallen på sina polare. Det var sjukt mycket skratt, lika mycket som i Magicka när någon bara "I got this!" sen lyckas spränga hela laget i bitar med någon eldboll.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

ja, skit kul med kompisar. med pug-s tyvärr inte så mycket. men jag har kanske bara haft otur hittils.

Medlem

Har för få polare att spela med - släng gärna till mig på PS: Frasstheasss!

Medlem
Skrivet av Raider:

Har för få polare att spela med - släng gärna till mig på PS: Frasstheasss!

Har skicka vänförfrågan, har inte spelat jättemycket än ☺️


signatur
Medlem

Såg i videon att skeppet de avfyras ifrån kallas SES Ombudsman of War. Skeppet bredvid heter Sword of Destiny vilket kanske kan anses lite mer traditionellt för rymdskepp i spel.

Är det FZ- eller Arrowhead-humor jag nyss bevittnade?

Skribent
Skrivet av Manqs:

Såg i videon att skeppet de avfyras ifrån kallas SES Ombudsman of War. Skeppet bredvid heter Sword of Destiny vilket kanske kan anses lite mer traditionellt för rymdskepp i spel.

Är det FZ- eller Arrowhead-humor jag nyss bevittnade?

Haha, man får döpa skeppen själv baserat på olika förvalda byggstenar - jag tyckte Ombudsman of War klingade rätt fint, så antar att det var FZ-humor du bevittnade 😉

Medlem

Liiite för mycket grindande för att få nya vapen, kan tycka belöningarna borde komma oftare (lägg till fler vapen, låt oss kunna köpa dem oftare).
Samt att jag önskar man kunde modifiera de vapen man har.
Men får hoppas de tweakar/balanserar lite framöver, och lägger till mycket mer saker.
Vore fränt att ha som slutmål att kunna ha häftigaste skeppet, coolaste kläderna och dödligaste vapnen att flasha med XD

Medlem
Skrivet av Simiss:

Har skicka vänförfrågan, har inte spelat jättemycket än ☺️

Miss Shenzy? 🙂

Medlem

Riktigt kul, gillar inte att premium battlepasset har unika vapen dock, vet att man kan över lång tid tjäna nog med currency in-game för att låsa upp premium varianten, men den grinden är lång nog att det känns lite scummy. Premium bpass har dessutom unika passive bonuses, som tex att hela gruppen har mer respawns.

Redaktör
Ponny

Hade ruskigt kul med första. Är lite rädd för perspektivet, men att Den Där™ stämningen är intakt värmer. Helldivers har något speciellt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Raider:

Har för få polare att spela med - släng gärna till mig på PS: Frasstheasss!

Skickar en förfrågan efter jobbet, Stromange heter jag. Började lira igår, så har inte gjort så många rundor dock. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Skickar en förfrågan efter jobbet, Stromange heter jag. Började lira igår, så har inte gjort så många rundor dock. 😉

Trevligt! Vi hörs

PZT
Medlem

Helt fantastiskt roligt när man får ihop en grupp kompisar och går bärsärk på dom högre levlarna , totalt vansinnes röj med många skratt , lite panik , många extremt filmiska och fantastiska stunder. Arrowhead har i mitt tycke slagit spelmekanik , känlsa , gunplay och co-op ungefär 2 varv runt planeten med det här. Det enda tråkiga är ju att deras servrar är duktigt överbelastade, en eloge dock till att dev-teamet är väldigt öppna och bra på att kommunicera vad som är på tok, med spelarna via deras Discord, det gör det så mycket lättare att ha lite överseende som spelare. Jag förstår dock att vissa tycker det är trist att några vapen och manicker är bakom deras betalbattlepass, men personligen tycker jag de vapnen varit bland dom sämsta att spela med tyvärr, oavsett är det tråkigt att dom lägger andra saker än kosmetiska bakom betalvägg.

Gameplay/Gunplay - 10/10
Vansinne med kompisar - 10/10
Episk Demokrati - 10/10
Servrar - 4/10 som det ser ut nu

Hoppas Arrowhead håller i och lika organiskt som spelvärlden förändras kommer fortsätta släppa mer bomber och granater och annat kul för att hålla folk intresserade , då kommer det här hålla länge länge !

Skribent
Skrivet av PZT:

Hoppas Arrowhead håller i och lika organiskt som spelvärlden förändras kommer fortsätta släppa mer bomber och granater och annat kul för att hålla folk intresserade , då kommer det här hålla länge länge !

Jag och mitt krigargäng hade gärna sett några fordon i framtida dlc - drömmer om att få ratta en Warthog eller fyrhjuling medan horder med fiender jagar efter en!

Trots att terrängen kanske inte är den bästa för markfordon så tror jag att humorn som skulle uppstå av att krascha utför ett stup hade varit värt det tio gånger om!

Gnällkuk
Skrivet av Jonas Vågström:

Jag och mitt krigargäng hade gärna sett några fordon i framtida dlc - drömmer om att få ratta en Warthog eller fyrhjuling medan horder med fiender jagar efter en!

Trots att terrängen kanske inte är den bästa för markfordon så tror jag att humorn som skulle uppstå av att krascha utför ett stup hade varit värt det tio gånger om!

I en recension jag såg igår påstods det att arrowhead har teasat på fordon och mechs.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

I en recension jag såg igår påstods det att arrowhead har teasat på fordon och mechs.

Se slutet på denna trailer:

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

I en recension jag såg igår påstods det att arrowhead har teasat på fordon och mechs.

Skrivet av Margy:

Se slutet på denna trailer:

https://youtu.be/vXddWD88jeI

Den tydligaste tease jag någonsin sett!

Ser underbart ut - gillar också den asymetriska designen på mechsen

Nu saknas någon snabb grej för truppförflyttning, en liten helikopter med möjlighet att droppa granater kanske?

Gnällkuk
Skrivet av Jonas Vågström:

Den tydligaste tease jag någonsin sett!

Ser underbart ut - gillar också den asymetriska designen på mechsen

Nu saknas någon snabb grej för truppförflyttning, en liten helikopter med möjlighet att droppa granater kanske?

En tease på 5s som säger mer än en trailer på 5m från Kojima :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bäst i glada vänners lag? Där föll det. #foreveralone

Medlem

En 4a. Så server strul är fixat?

12
Skriv svar