Svea Rike 1 & 2

Jo, så att de två första Svea Rike-spelen är ju riktiga pärlor. Älskar dem. Men har ingen CD-läsare längre eftersom jag lever på 2020-talet och jag undrar om det finns nåt sätt att spela de här klassikerna idag? Vad jag förstår är de kanske inte kompatibla med nyaste Windows heller? Någon datorkompetent person som vet hur man kan spela Svea Rike idag, eller är det helt kört?

Vilka juveler det är. Tyvärr har jag ingen dator i närheten så kan inte testa själv, men när ja googlar på "Svea rike online" så dyker det ju upp ett gäng intressanta alternativ. Allt från zip-filer till forumtrådar. Lycka till!

Hittade en dator. Jodå det funkar, jag laddade bara ner första bästa zip-filen jag hittade. Konverterade mdf-filen till en mds med en MDF to ISO converter, och bam!

Trevlig kväll!

Medlem

Är det en direkt adaption från brädspelet eller skiljer det sig mycket? Brädspelet var mysigt, även om det var 20 år sedan jag spelade, så det har kanske inte åldrats med värdighet...


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Spelade ettan för någon månad sedan. Vart någon tråd på reddit. Så testa sök svea rike på "Sweddit"

Medlem

Innan Nato så var det Svea Rike!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag spelade 1:a och 2:a en hel del, good times.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar