Enshrouded når en miljon spelare på fyra dagar

Robot
Enshrouded når en miljon spelare på fyra dagar
Releasehästryttare

Kul att folk är sugna på survival spel just nu!

Chefredaktör

Härligt att fler upptäcker charmen med att vakna nakna på en strand!

Medlem

Ett riktigt bra spel, tror dock de haft lite "otur" med släpp i skuggan av Palworld där flest spelare går till.
Jag spelar dock båda, rekommenderas!


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

aldrig förstått charmen med survival spel, känns oftast bara som farmville with extra steps 😂

Medlem

Spelat några timmar hittills, tycker det är ett trevligt spel!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

En av de bättre EA survival spelen som släppt den sista tiden.

Nu har jag bara klämt in ca 20 timmar men jag och polaren har stött på förvånansvärt få buggar.
Vi har dock en hel del kvar att upptäcka.

Kan sägas att det finns lite att jobba på med optimeringen i vissa miljöer, då det ibland känns som man rör sig i sirap.

Gnällkuk

Ser lovande ut minst sagt, men kommer att avvakta med det här spelet tills dess att det kommit längre fram eller når 1.0. Eftersom kartan är statisk och många områden känns rätt tomma så vill jag inte risker att tröttna på spelet innan det kommer lite längre fram i utvecklingen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ser lovande ut minst sagt, men kommer att avvakta med det här spelet tills dess att det kommit längre fram eller når 1.0. Eftersom kartan är statisk och många områden känns rätt tomma så vill jag inte risker att tröttna på spelet innan det kommer lite längre fram i utvecklingen.

Spelade några timmar med frugan i söndags, hade kört lite själv innan för att förstå mig på mekaniken och det är helt klart spelbart som det är just nu. Inte upptäckt några buggar och lovar dig att områdena är INTE tomma, det är saker att utforska ÖVERALLT. Och det är riktigt bra atmosfär.

Medlem

Bra spel, inte sett en bugg efter ca 24h spel

Medlem

förvånad hur bra spelet är , inga buggar, ingen lag, v'ärlden är full med saker att upptäcka, combat är snabb och responsiv och kul, gillar talent trädet att man kan välja olika drag från "klasser" ,

grafiken är härlig och gillar att vissa ställen är enshrouded och man måste hinna ut innan timern går ner. allt man gör känns lönt, döda enemys, bossar, gathering crafting, quests, man får nåt för det man gör så det känns lönt. nåt förvå´nantsvärt många spel inte riktigt får till. men dom har gjort det bra.

Medlem
Skrivet av JennieGlau:

förvånad hur bra spelet är , inga buggar, ingen lag, v'ärlden är full med saker att upptäcka, combat är snabb och responsiv och kul, gillar talent trädet att man kan välja olika drag från "klasser" ,

grafiken är härlig och gillar att vissa ställen är enshrouded och man måste hinna ut innan timern går ner. allt man gör känns lönt, döda enemys, bossar, gathering crafting, quests, man får nåt för det man gör så det känns lönt. nåt förvå´nantsvärt många spel inte riktigt får till. men dom har gjort det bra.

Tvärtom upplever jag inte alls combat som responsiv, känns inte som det finns någon animation cancel, det är svårt att byta mellan attack och block då man ser fienden winda upp en attack så man blir väldigt ofta träffad fast man håller block, samma sak då man mine:ar, den slår gärna ett eller 2 slag till efter man släppt knappen. Sedan så verkar fienderna vara rätt så obalanserade, vanliga vanilla zombiesvampskelett gör lite lagom med skada på dig, medans en Elite (grön kille med två poison cleavers, inte en boss) 2 shottar dig, mer skada än minibossarna som vaktar många av de dära röda tentakelträden.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Gnällkuk
Skrivet av robbis:

Spelade några timmar med frugan i söndags, hade kört lite själv innan för att förstå mig på mekaniken och det är helt klart spelbart som det är just nu. Inte upptäckt några buggar och lovar dig att områdena är INTE tomma, det är saker att utforska ÖVERALLT. Och det är riktigt bra atmosfär.

Har full koll på vad som finns och inte finns, när du spelat fler än några timmar kommer du märka av att det är ganska mycket i den stora världen som inte innehåller så mycket överallt. Eftersom det är en dryg tredjedel av kartan som är tillgänglig och ingen procedurell generering av kartan och poi's känner jag att det är bättre att vänta tills mer är klart eller kanske tom till 1.0.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Har full koll på vad som finns och inte finns, när du spelat fler än några timmar kommer du märka av att det är ganska mycket i den stora världen som inte innehåller så mycket överallt. Eftersom det är en dryg tredjedel av kartan som är tillgänglig och ingen procedurell generering av kartan och poi's känner jag att det är bättre att vänta tills mer är klart eller kanske tom till 1.0.

Kört 20 timmar snart... Det finns saker exakt överallt att upptäcka! Aldrig upplevt det som detta i ett spel innan. Så du verkar inte ha helt koll på vad som finns o inte finns... dom har öppnat upp massa nya zoner (biomes) i EA som inte funnits innan. GOTY redan för mig... Kan inte vänta tills det blir 1.0! Jag o frugan är helt fast och ska hyra en dedikerad server nu så några fler polare kan joina. Men dom väntar på server uppdateringen som gör att inte progress sparas på servern. Inte upptäckt någon bugg ännu och älskar byggandet. Väder är väl det som står högst upp på listan över features och att man kan ha boskapsdjur... Spelade bara Valheim 1 timme men grafiken fick mig avtänd så detta är mums... Lätt värt 300 spänn i skicket det är idag! Alla basgrejer finns i spelet och fungerar, världen är helt fantastisk med saker att upptäcka i varje skrymsle

1
Skriv svar