Baldurs gate 3... överhypat?

Medlem
Baldurs gate 3... överhypat?

Är det bara jag som tycker att Baldurs Gate 3 känns lite överskattat? Jag älskade spelet när det precis släpptes men när jag stött på en spelförstörande bugg i Act 2 har jag tillsvidare lagt det på hyllan. Men hade jag kul fram till act 2... Ja, kanske typ. Jag är helt förälskad i Gale och Shadowheart och all lore och allt fluff gör att en del utav mig älskar det.. MEN det känns ibland snarare som att jag tittar på spelet mer än att jag spelar det.

Den töntiga sexhumorn som hela tiden känns närvarande, att alla ska försöka ligga med mig hela tiden känns så jävla Ughhh!!
Det känns dessutom sjuukt o optimerat på min PC.
Dragon age origins, Pillars of eternity 1 och 2 och pathfinder spelen är för mig på en helt annan nivå. Startade precis en ny kanpanj iPathfinder Wotr och jag är heelt förälskad (igen)


signatur

Allätare

Medlem

Act 3 är väsentligt sämre än Act 1 och 2. Så pass mycket sämre att jag ångrar att utnämna det till årets spel. Tyvärr.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Njaäe, 240k spelar det på steam just nu. 5 månader efter release utan någon egentlig uppdatering och med hela 96% rating. Det är starkt


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tycker inte spelet är överhypat.
Men du får tycka precis vad du vill om spelet.

Det är inte perfekt. Finns brister. Men i det stora hela ett av de bättre spelen jag lirat. Många verkar tycka lika.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Act 3 är väsentligt sämre än Act 1 och 2. Så pass mycket sämre att jag ångrar att utnämna det till årets spel. Tyvärr.

Tyckte Act 3 var betydligt bättre än Act 1. Många intressanta karaktärer, områden och storydelar.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Tyckte Act 3 var betydligt bättre än Act 1. Många intressanta karaktärer, områden och storydelar.

Alla är vi olika. själv tyckte jag att tempot, som var mästerligt tidigare, stendog och att spelet plötsligt handlade om att gå rundor och prata med obetydliga karaktärer. Fattigt med strider är också ett minus här.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Alla är vi olika. själv tyckte jag att tempot, som var mästerligt tidigare, stendog och att spelet plötsligt handlade om att gå rundor och prata med obetydliga karaktärer. Fattigt med strider är också ett minus här.

Är inte Act 3 större än Act 1 och med fler fighter?
Mycket springa i staden men jag kommer ihåg massor av unika fighter.
Kloaken, Ruinerna, Stranden, Vampyrstället, Djävulens hem, fabriken, häxan, undervattenstället, Orin, Gortash, hela sista delen som är flera fighter på rad. Säkert många fler beroende på val.

Medlem

Håller med, det är fortfarande ett otroligt spel som förtjänar massa med priser och så. Men jag tyckte inte att gameplay var speciellt gripande, och man kan bara gå genom en viss mängd dialoger innan man blir trött på det, hur bra skådespeleriet än är.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag insåg att det inte var ett spel för mig efter sisådär 15 timmar Tröttnade ordentligt, och det har legat på hyllan sedan dess.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Inte köpt det ännu, mest för att jag inte gillat deras tidigare spel (älskade dock BG1 och 2 när det begav sig). Men. lär inte plocka upp detta innan det gått ner i pris. Kommer gå in med noll förväntan på det, möjligtvis med lite bias på för mycket sex-blaffs då det framkommer över allt

Medlem

Nej jag har nyligen kommit till act2 och tycker bara spelet blir bättre ju mer man spelar.
Sex problemet verkar då inte jag ha att alla vill ligga stup i ett.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har inte spelat BG3 än men är lite orolig att det kommer vara som Cyberpunk för mig. När jag väl spelade det tyckte jag inte att det var alls lika bra som alla sagt. Och då berodde det inte på att jag stötte på en massa buggar utan bara att jag inte tyckte att gameplay var så roligt. Ska ge det ett till försök nu efter patch 2.0.


signatur

PSN: OAKTHYR

Inaktiv

Jo men lite så känner jag med, försöker om och om igen att komma in det och gilla det men det går verkligen inte. Vet faktiskt inte vad jag gör för fel men så är det.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Njaäe, 240k spelar det på steam just nu. 5 månader efter release utan någon egentlig uppdatering och med hela 96% rating. Det är starkt

What? Ingen egentligen uppdatering? Hur menar du då?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej jag har nyligen kommit till act2 och tycker bara spelet blir bättre ju mer man spelar.
Sex problemet verkar då inte jag ha att alla vill ligga stup i ett.

Spelet är helt jäkla bäst på samtliga bedömningsbara kriterier.

Håller med dig om att Sex-hysterin är överdriven.

Så som jag har upplevt det under en normal spelomgång ( jag har klarat spelet två gånger nu och sett en annan genomspelning ) blir du tillfrågad av en manlig och två kvinnliga karaktärer, skall det bli något mer så får du själv stå för flörtandet och säger du ifrån så kommer det aldrig på tal igen, så tre tillfällen på ca 150 timmars speltid.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Moderator | Testpilot
Skrivet av SID 6.7:

Spelet är helt jäkla bäst på samtliga bedömningsbara kriterier.

Håller med dig om att Sex-hysterin är överdriven.

Så som jag har upplevt det under en normal spelomgång ( jag har klarat spelet två gånger nu och sett en annan genomspelning ) blir du tillfrågad av en manlig och två kvinnliga karaktärer, skall det bli något mer så får du själv stå för flörtandet och säger du ifrån så kommer det aldrig på tal igen, så tre tillfällen på ca 150 timmars speltid.

Det var dock bevisat att det var någon bugg där. Larian kom ut tidigt efter release och berättade att NPC:er var lite väl kåta, eller att det var lätt att få dem kåt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Japp, jag tycker personligen det finns en lång rad CRPG som är bra mycket bättre på de flesta sätt - men smaken är som baken.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

What? Ingen egentligen uppdatering? Hur menar du då?

Jag menade uppdatering som tillägg / dlc. Något som får folk att strömma tillbaka och testa det nya
Jag vet att det fått större patcher


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det var dock bevisat att det var någon bugg där. Larian kom ut tidigt efter release och berättade att NPC:er var lite väl kåta, eller att det var lätt att få dem kåt.

Förvisso, men även då så var det ett "nejklick" och så dök aldrig "problemet" upp igen under resten av spelet.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Gillar världen, avskyr regelsystemet. Ett av de sämsta systemen som finns för rollspel.
Sen var karaktärerna överdrivna till stor del också, det hjälper inte. Hade varit kul med ett rollspel med "vanliga" karaktärer, dvs inte "Ohh jag är magiker MEN OM JAG INTE ÄTER MAGISKA ARTEFAKTER EXPLODEEEEEEERAR JAG!!!" Eller "Jag är inte bara en alv, jag är även en vampyr MEN INGEN FATTAR DET!!!"

Det är inget fel med "Hej, jag är en krigare. Jag är bra på att slå folk i ansiktet." Man måste inte ha en bakgrundshistoria skriven av en tonåring.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar