Take-Two gillar inte Remedys nya logotyp

Medlem

Känner förresten att Prince borde stämt båda två då de är så lika hans egen Symbol.
Det är ju klart och tydligt ett subjektivt "R", med kanter och allt det där.

Medlem

Känns väl lite osannolikt att Rockstar "äger" bokstaven "R". Däremot behöver de väl "pinka revir" för att visa att de försvarar sitt varumärke så inga andra får för sig att testa gränserna närmre deras logotyp.

Medlem

Jag anser mig tillhöra allmänheten. Själv blir jag mest förvirrad över att någon kan vara anal nog att lämna in en sådan här stämningsansökan.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

phi
Medlem

Men skit på er Take-Two.

Medlem

Är så jävla trött på Rockstar. *suck*

Medlem

Rockstar är arslen, håller med där. Rockstar energy drink har hållt på i evigheter. Gillar dock inte deras nya logo, var inget fan av den förra. dom kan hitta på en ännu bättre som överspeglar Rockstar.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Divion:

Är så jävla trött på Rockstar. *suck*

Skrivet av YmerXE:

Rockstar är arslen, håller med där. Rockstar energy drink har hållt på i evigheter. Gillar dock inte deras nya logo, var inget fan av den förra. dom kan hitta på en ännu bättre som överspeglar Rockstar.

Det roliga här är att Rockstar inte gör något men de får ändå skiten

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tror inte direkt de har copyright på bokstaven R...

I mitt jobb råder en dispyt där en konkurrent påstår sig skyddat två siffror. Utan några andra grafiska element. Två siffror bara. Som om Volvo skulle stämt BMW för att det står ”740” på deras baklucka också.

Medlem
Skrivet av Thane:

Det roliga här är att Rockstar inte gör något men de får ändå skiten

men Take-two gör det? deras moderbolag? lite förvirrad här. Jag vill inte ge någon skit fören jag vet om man är redo. ge mig en dag eller två


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av superapan:

I mitt jobb råder en dispyt där en konkurrent påstår sig skyddat två siffror. Utan några andra grafiska element. Två siffror bara. Som om Volvo skulle stämt BMW för att det står ”740” på deras baklucka också.

lol


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Snart stämmer väl take two alla rockstjärnor därute för de finna bara ett Rockstar! 😅


signatur

Ultrazine

KoP
Medlem

Tror folket på Rockstar får skaffa nya glasögon om dom tycker Remedys logo är lik deras.

Det enda dom har gemensamt är att det är ett "R". Hur många olika variationer kan man dock göra kring bokstaven R utan att ett R ser ut som ett annat R? 🙄

Helt olika typer utav typsnitt och layouter om man jämför deras logotyper.

Medlem

Riktigt röv-företag har dom blivit. Tragiskt att se.

Medlem

Rockstar får passa sig så inte Rare stämmer dom! Dom hade ju R i loggan före Rockstar!

12
Skriv svar